Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    válasz Carlos Padre #2314 üzenetére

    Roviden, tomoren ez ugy nez ki, hogy hardware-esen ez a resze ugyanaz a boxnak es a ps-nek. Ami hatalmas kulonbseg, az az API/SDK.
    A PS SDK az egy szarra optimalizalt, low-level, celzott SDK, ami raadasul nemhogy evrol evre, de honaprol honapra egyre jobb, gyorsabb, teljesebb. Mint ilyen, a celhardware-en (PS) iszonyatosan gyors, viszont abszolut nem univerzalis. Tegyuk hozza ehhez meg a hihetetlen minosegu, fejlesztest tamogato toolkitet (mint pl a pofatlanul egyszeru, gyors es konnyen hasznalhato profilozok), es egy nagyon eros fejlesztoi tamogatast/toolkitet kapunk.

    Az MS ehhez mashogy all hozza, mivel naluk nem ertelmezheto az "exkluziv", legalabbis maximum annyiban, hogy az MS exkluziv az PS-re (meg switch-re, ha a hw-es korlat egyaltalan engedne ezt a gondolatot) nem jelenik meg. Ez egy nagyon kenyelmes megoldas, ha boxon es PC-n is akarsz jatekot futtatni, viszont egyiken se lesz olyan optimalis, mint a PS SDK PS-en. PC-n ugye mar elmeletileg se lehet az, viszont ezzel elertek, hogy boxon is alig fognak tudni jobb teljesitmenyt nyujtani (ha egyaltalan), mint egy ugyanolyan eros PC-n.

    Itt jelenik meg leginkabb a mas strategia a ket nagy kozott. Ennek par mellekhatasa az, hogy papiron hiaba (elvileg, par dologban) erosebb a box, a gyakorlatban nem az. Rohadt nagy elony am az, amikor nem kell skalazhato programot irni, hanem abszolut celhardware-re tudsz optimalizalni, abbol az utolso biteket is kifacsarni. Es akkor az XSS-rol meg nem is esett szo, ami meg egy lapat foldet dob a celhardware optimalizacio sirjara.

    Most ez lehet fajni fog par embernek, de ennek az lesz a vegkimenetele, hogy oszinten meglepne, ha XSX-en lenne olyan jatek, a teljes generacio alatt, ami sokkal szebb, mint mondjuk a TLOU2 volt ps4 pro-n. A PS5-nel nincs ilyen korlat, maximum addig, amig az adott jatek megjelenik PS4-re is.
    Amugy nem kell ehhez messzire menni, meg kell nezni, milyen szintu grafikai kulonbseg volt a jobb PS4 exkliziv cimek, es akar a legszebb XOX jatekok kozott, hiaba volt papiron erosebb az XOX, ezt csak multiplatform cimekben tudta kamatoztatni, es ott is csak epphogy. Mindezt ugy, hogy az XOX-et meg nem vertek agyon univerzalis API-val.

    Szoval, az En velemenyem/joslatom az, hogy a multiplatform cimek, ahol a PS port annyit jelent, hogy megoldjak, hogy eppenhogy fusson rajta, amugy szarnak ra, azok talan picit szebbek lesznek XSX-en, de meg ez sem garantalt, talan valoszinubb, hogy kb egal lesz a vegeredmeny, a PS ex cimek meg fogjak hozni az eddig latott alleejtos, arcatlanul gyonyoru cimeket, amikhez hasonlo szintu grafikat PC-n csak evekkel kesobb fogunk latni, nagysagrendekkel erosebb vasakon.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

Új hozzászólás Aktív témák