-
IT café
Általánosságban a napenergiáról (alapinformációk)
Kezdjük Ádámtól, Évától! Napenergiát nagyon sok mindenre lehet hasznosítani, nagyon sokféleképpen, de ezek közül a legelterjedtebb a napelem és a napkollektor.
Napelemmel villamos energiát lehet előállítani, napkollektorral hőenergiát állítunk elő, amivel vizet vagy levegőt lehet melegíteni, amit a használati meleg víz melegítésére, vagy épp fűtésrásegítésre lehet használni. Utóbbi előnye, hogy rendkívül magas hatásfokkal (<95%) tudja a beeső napsugárzást hasznosítani, hátránya, hogy akkor adja a legnagyobb meleget, amikor süt a nap – jellemzően amikor nincs rá szükségünk (nyáron)! Mosodáknak, autómosóknak (ahol sok hőenergiára van szükség nyáron is) ideális befektetés! Háztartásoknak már több problémát hordoz, mint előnyt, mert a nyáron keletkezett energiával valamit kezdeni kell, különben néhány év alatt saját magát fogja károsítani a rendszer!
Könnyű megjegyezni, hogy melyik-melyik, mert anno iskolában majdnem mindenkinek volt napelemes számológépe! Ez a topic a napelemekről szól!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kardkovacsi
senior tag
válasz ecaddsell #44131 üzenetére
Persze az adat ott van, talán le is tárolják, de a hozzáférés már más tészta.
Gondolj bele, hogy akkor ahhoz már komolyabb fejlesztés kell, melyik EON-os felhasználó mihez fér hozzá (kell egyből hozzáférés kezelés), hogy nyeri ki a dolgozó az egyes felhasználók adatait (újabb szoftver fejlesztés, ez mondjuk talán megvan). Szóval attól, hogy van óra még a probléma csak egy kis része van megoldva. Közben meg ugye egyre többen nem fizetnek a hálózatért, igen mi napelemesek -
asdf_
veterán
válasz ecaddsell #44131 üzenetére
Én egyszer valahol olvastam, hogy a Holland vasúttársaságnak több informatikával és adatelemzéssel foglalkozó embere van, mint a MÁV-nak összesen minden embere. Tele vannak tolva szenzorokkal a vonatok, ha nem megszokott valamit érzékel jelez, ha valaminek az élettartamának a vége fele kezdünk járni (kopás, hang, rezgés) jelez, és az alapján megy a karbantartás, előre, preventíven.
Ott mondjuk olyan vicces dolgok is vannak, hogy amikor átszállva utazol, akkor a kocsiban amiről leszállsz van egy kupac kijelző, látod, hogy a 6. vágányra érkezel az onnan továbbinduló 5 vonat ez, amelyek erről a vágányról indulnak majd és épp ennyi a késésük. Tehát még le sem szálltál, de már tudod hova érkezel, tudod melyik vágányról megy majd a másik vonatod, és azt is, hogy az késik-e (a jegyárakba ne menjünk bele ).
De amúgy osztom, egy HMKE igénynek full automatikusnak kellene lennie, egyetlen nyomorult ember nem kellene hozzá, gépnek kéne csinálnia az egészet full automatikusan és csak a kérdéseseket ráengedni emberre (csak akkor itt jön, hogy a jegyárakhoz hasonlóan lehet, hogy az RHD-nak sem ennyinek kéne lennie ehhez, mint amennyi most, hogy minden trafókörzetben legyen egy mérő a trafónál, meg egy minden utcastrang végén ami 0/24 mér és adatot szolgáltat).
Új hozzászólás Aktív témák
Az összefoglaló tartalma:
1. Alapfogalmak
2. Napelemekről
3. Napelem típusok
4. Inverterekről
5. Várható termelés kiszámítása
6. Mi történik működés közben?
7. Mi az engedélyeztetés menete?
8. Rendszer-méretezés és hibák(!)
9. Villámvédelem
10. Árak és megtérülés
11. Hibrid rendszerek
12. A megújuló energiák helyzete napjainkban
13. Egyéb
14. Telepítés után
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- DIGI kábel TV
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Gaming notebook topik
- Autós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ukrajnai háború
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Proxmox VE
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen