- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- PHP programozás
- DIGI kábel TV
- Max
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Windows 10
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
azért egy 10w40 és 5w30 között van 1 jelentős diffi! az egyik félszintetikus(részszintetikus, szintetikus alapú ki hogy hívja, a másik meg szintetikus! nem tudom, hogy az mit is befolyásol pontosan, de valszeg a szintetikus kevésbé használódik el, a hosszú csereperiódust is jobban bírja!
Minőségben egyértelműen a teljesen szintetikus a legjobb, ár/érték arányban - rövid és középtávon - pedig a félszintetikus.
A szintetikus olajok tisztábban tartják a motort, mert nem hajlamosak a kokszosodásra; jobban tartják a viszkozitásukat a csereperiódus során, mert nincs bennük viszkozitásmódosító adalék, ami elnyíródhatna, és jobban ellenállnak a hőterhelésnek. De a félszintetikus olaj is rendelkezik hasonló tulajdonságokkal, csak annak mértéke nem éri el a szintetikusét. Viszont lényegesen kevesebbe kerül, ezért a teljesen szintetikus olaj használata inkább hosszú távon - az autó várható élettartamára vetítve - kifizetődő.
forrás: TC[ Szerkesztve ]
-
Cane
őstag
"A meleg oldali üzemi hőmérsékleten történő állapotot jelöl 30,40,60 minél jobban van terhelve a motor annál fontosabb a magasabb viszko szám mert így tudja védeni a motort."
Inkább:
Pl. a 60-as olaj versenykörülmények között használt autóban válik az üzemi hőfoknak megfelelő felmelegedés után "normálissá", megfelelő kenést eredményező viszkozitásúvá. Ha normál használatú autóban használják ezt az olajat, az kopást és magas fogyasztást idéz elő, mivel az üzemi hőfoknak megfelelő felmelegedés után a belső ellenállásának mértéke viszonylag magas (sűrű) marad.A táblázatban látszik hogy a 30-as olaj minimum és maximum viszkozitási értéke alacsonyabb a 40-nél, azaz a belső ellenállásának mértéke alacsonyabb ---> jobban áramlik, hideg motornál (és ismét írom most sem a W0-, W5-, stb. jelzés!) folyékonyabb az olaj, akár télen is, emiatt a hideg okozta kopás is kisebb mértékű.
Mondjuk azért az sem elhanyagolható, hogy olaj és olaj között is lehetnek különbségek.
(Mindjárt megpróbálok keresni egy alacsonyabb hőfokon mért viszkozitási táblázatot is.)a belső ellenállásának mértéke viszonylag magas marad.)
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen