- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csatravi
senior tag
válasz
zibo73 #72180 üzenetére
Nekem burkolt a teljes motortér és nem fér be az akksi takaró alá. Jöttek ki úgy ezekből hogy volt burkolat és olyanok is aminek nem volt. Viszont amiken nem volt ott konkrétan maga a akksisaru volt lefedve. Az M2/2 verziókban meg már spórolósra vették és elhagyták a burkolatokat.
[ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
válasz
zibo73 #72186 üzenetére
Nem jól tudod. 6 hónaptól 3 évig terjedő időtartammal lehet venni JÓTÁLÁSSAL akksikat.
Erre a termékre a nemrég bevezetett 24 hónap termékszavatosságot említi.
Itt egy cikk, hogy ez mit is jelent. Végig olvasd el.
Nem mindegy hogy szavatosság, jótállás, vagy termékszavatosság. Mindegyiknél másképp van az, hogy kinek kell bizonyítani a termék meghibásodásának okát. És ezek különböző időtartamokat is jelentenek.[ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
válasz
Pttypang #72200 üzenetére
Tedd fel ezt a programot a telefonra. Az ELM legyen használatra készen bedugva az OBD csatlakozóba de csak a fenti a programot indítsd el.és csatlakoztasd. Majd mehet a tesz.
Ha ilyen eredményed lesz vagy még több zöld akkor jó ketyeréd van. Ha pedig valami ilyen
akkor nekifutásból dobd el jó messzire.
A programban az is látszik hogy milyen parancskészletet használ a kütyü. Azt le is lehet menteni kielemezésre.
Ilyen tudással viszont csak a Vgate iCar "X" vagy Pro termékek tudnak. Ez azért van mert nem ELM327 chip-et használ hanem saját fejlesztést de a jelenleg létező összes ELM parancskészletet ELM327-ként emulálva futtatja. Nagyon jó cuccok pár ezresért. -
Csatravi
senior tag
válasz
lsebestyen #72248 üzenetére
A cink nem rossz de az alu spray mindegyiknél jobb. Tapad, bírja a hőt, és erősen korrózió és kopásálló.
Pld. -
Csatravi
senior tag
válasz
molnarpeter #72244 üzenetére
Rendes anyag használatánál nem kell semmit ráégetni meg pluszba ráfújni. Van olyan kipufogó a környékemen amit 12 éve fújtam le alu spay-el és azóta is hibátlan. Végtől végig lett fújva és mindenhol rajta van a festék.
-
Csatravi
senior tag
válasz
molnarpeter #72255 üzenetére
Több csövet lefújtam már aluval és alu+zink spray-el is. Egyet pedig csak cink spray-el. Arra kell figyelni hogy a különböző márkák között elég nagy eltérések tudnak lenni hőállóság szempontjából. Az alu és az alu+zink majd egyformán teljesítenek de a csak aluból lehet elérni a legnagyobb hőállóságot és korrózióállósága nem marad el a cinktartalmútól. Kopásállósága szintén kiváló.
-
Csatravi
senior tag
válasz
Pttypang #72266 üzenetére
Lehet hogy minden zöld de a parancskészlet ki lett ritkítva. Azért gond hogy 2.1 firmware mert kínai chipben van. Egy eredeti ELM327-el nem lenne gond még ha 2.1 vagy 2.2 verzió lenne akkor sem.
Ezen az oldalon meg tudod nézni hogy mik a különbségek a verziók között. A News résznél is sok mindent leírnak. -
Csatravi
senior tag
válasz
rob210 #72317 üzenetére
Nem ismerem a történeted de azért vannak lehetőségeid. Nem ártana egy kicsit megszorongatni a biztosítót a Fogy. Felügyeleten keresztül mivel - "ha tévesen, hiányosan tájékoztatták valamiről " - az már kellő indok erre.
-
Csatravi
senior tag
A Renault dízeljei viszont sokkal jobban érintettek a B10 üzemanyagnál. Csak az Euro 5 vagy afeletti besorolású motorokban használható károsodás nélkül. Euro 5 szabvány meg 2009 szeptemberétől van. Persze kérdés hogy a Renault mikor kezdte el teljesíteni az Euro 5 szabványt ?
-
Csatravi
senior tag
válasz
polonic #72391 üzenetére
Rosszul tudod
Pld. Mol EVO dízel lásd FAME tartalom.És annál pofátlanabb dolog nincs mikor azt írják a prémium üzemanyagokra hogy.
pld.
XX dízel tisztító hatása
XX dízel tisztán tartó hatása
Könnyű azt tisztán tartani amibe eleve csak minimális mennyiségben tesznek bele olyan szutykot amitől mocskos, lerakódott lesz a rendszer.
A polgár örül neki hogy tisztán tartja de egy nagy kakit ! Eleve nem mocskolja úgy össze. Szóval kész átverés hisz nem tisztító hatás van hanem eleve kevesebb benne a szutyok.
Azért fizet az ember többet érte hogy ne rakják bele azt ami eleve nem oda való lenne.
Röhej !! -
Csatravi
senior tag
válasz
forceberg #72411 üzenetére
Igen. Az Extra téli = Evo Diesel Plus CFPP= -40°C alatti FAME tartalom <0,5%
Az Evo Diesel CFPP = -38°C -ig
Nem véletlen van alacsony FAME tartalom. Magasabb FAME tartalommal nem tudná elérni a -40°C CFPP-t. -
Csatravi
senior tag
válasz
Predator2 #72449 üzenetére
Bocs, figyelmetlen voltam és csak az utolsó hozzászólást néztem és nem görgettem lejjebb. Gyári előírás hogy a egy kopás miatti pumpacserénél a nagynyomású csöveket és a közös nyomócsövet is cserélni kell. Nem véletlen hisz abban is végig lerakódhatnak apró fémszemcsék. Nem olcsók a csövek így spórolásként ultrahang tisztítással szokták tisztítani. Több kevesebb sikerrel. Persze nem véletlen írják a cserét és nem a tisztítást.
-
Csatravi
senior tag
válasz
gixxergabi #72453 üzenetére
Szerintem elég nagy butaságot mondott az ismerősöd.
-
Csatravi
senior tag
válasz
gixxergabi #72456 üzenetére
Azért mert azok a modellek amik érintve voltak 82-106 Le vegyes nagynyomású pumpát használtak. A 106 Le pld már nem Delphi hanem Siemens pumpát. Ennek ellenére érintett modell volt a csapágy problémával. A HK. csapágycsészéje még olyan volt mint az előtte lévő kisebb modelleké. Később módosítottak a HK. csapágyon.
A regeneráció meg megint butaság mert ezekben még nem volt dpf.
Nem volt regeneráció így nem volt emiatt felhígulása az olajnak.[ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
válasz
Predator2 #72464 üzenetére
Szóval kezdjük az elején.
A szíjtárcsát nem nyomatékra hanem szögértékre kell húzni. Vagyis alap 20Nm és ezt kell 135° ± 15° szögértékre meghúzni.
Ez sem véletlen van így. Akkora nyomatékerőt amivel a csavart meg kell húzni azt nem (vagy nehezen) tudsz egy fogásra húzni, viszont egy félbeszakított majd
újrafogott nyomatékhúzás már nem tud olyan pontos lenni mert egy nagyobb erővel összetapadt meneterőt kell leküzdeni. Ezért a szögre húzással lehet
pontosabb értéket elérni. (nem beszélve az kommerszebb nyomatékkulcsok pontatlanságáról)
Ami a jelet illeti. A szíjon lévő jelek csak az összerelést segítik és nem a kontrollt mert ha 2x körbeforgatod a főtengelyt már akkor nem lesz ott az ékszíj jele a
bordáskerék jelén. Nagyon sokszor át kell ahhoz forgatni hogy újra jelen legyenek. Kontrollt azt a pozicionáló tüskékkel kell elvégezni.
Ami a befecs szelepet illeti.
Azt írod hogy folyamatosan megy be a gázolaj a szelepből de nem a csúccsal van a baj.
Ez honnan tudható, kivettétek és megnyomattátok ?
Alap esetben mikor a csúcs zárva mert az elektromágnes nem húzza fel a kapcsolószelepet a rugó zárva tartja a csúcsot. Ha a számítógép jelet ad a mágnesnek akkor a mágnes felhúzza a kapcsolószelepet a kalibrált rugó ellenében. Ezen vezérlések közben a befecskendező szelep belsejében különböző vagy azonos nyomásvisznyok vannak. Nem írom le mind, van ennek szakirodalma.
Szóval 2 mozgó alkatrész van a befecskendezőben.
1. Kapcsolószelep ami egy rugó és egy elektromágnes hatására mozog.
2. Befecskendező tűszelep ami egy rugó és a gázolajnyomás mozgatja.
A kapcsolószelep mozgása 0,03mm azaz 30 mikron. Szárának illesztése 0,5 mikron !!! Látható hogy ha a ide a legkisebb piszok is bekerül ( a legjobb szűrő is
2 mikronos ) akkor a kapcsolószelep megszorulhat nyitott, zárt vagy kettő közötti állapotba. Nem beszélve a precíz tömítőélről amit a legkisebb szennyeződés is
mint a gyémántvágó úgy amortizálja le a nagy nyomás hatására.
A másik illesztett alkatrész a tűszelep a csúcsban. Ezt a rugó és a nyomászviszony mozgatja viszont ez szintén meg tud szorulni.
Ha a befecskendezők szerelésénél nem tartottak be bizonyos technikai előírásokat akkor bármi előfordulhat.
Leginkább az szokott, hogy egy nagynyomású leamortizálódása után nem cserélnek elosztócsöveket és csillagot vagy nem takarítják ki nagy precizitással akkor
az új pumpa telenyomja a csövekben lévő trutyival a befecskendezőket. Akkor is ha azok újak és akkor is ha régiek.
Ha spénesedés lépett fel akkor nem szabad félmunkát csinálni mert hiába a pumpacsere az kevés ilyenkor.
Szerintem nem biztos hogy a megfelelő szerelő nyúlt az autódhoz. -
Csatravi
senior tag
válasz
rob210 #72476 üzenetére
Igen arra a szíjtárcsára gondoltam
Most visszaolvasva látom, hogy a a pumpáról beszélt. Ilyen az amikor 3 felé írok egyszerre
Igazából olyan szempontból mindegy, hogy nem megfelelő munkát végzetek.
Lehetett volna még sok mindent írni de nem akartam a Háború és béke terjedelmet elérni[ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
Inkább a szállítási specifikációt nézd, azon valamivel több adat van.
Amúgy az vicc hogy van ahol csak ennyi a különbség hogy ezt írják oda.
"A termék prémium koncentrációban tartalmaz egy teljesítmény javító adalékcsomagot "
De hogy mit és mennyit azt a feledés homálya fedi.
Régóta hiszem azt amit több teszt és vegyészethez értő ember, leírt hogy ezek a "prémium " üzemanyagok is csak átverés. -
Csatravi
senior tag
Kellemes Ünnepeket !
-
-
Csatravi
senior tag
válasz
#89309696 #73383 üzenetére
Én ezt nem is vitának szántam csak kíváncsi voltam, hogy mi az ami megemeli az árat. Sajna az a baj hogy amint kikerül a gyári alkatrész az autóból onnantól kezdve szinte minden új alkatrész élettartamát még csak becsülni sem lehet még akkor sem ha gyárinak van titulálva. Lásd pld a folyadékcsillapítású motortartó bakot. Képtelenség normális, hosszabb élettartamút venni még a márkaszervizből sem
Van hogy a normálisabb márka sem bír ki még 2 hetet és 500 km-t sem. -
Csatravi
senior tag
válasz
rob210 #73384 üzenetére
Azért annak a szíjtárcsának a tönkremenetele előjelekkel szokott kezdődni csak a legtöbb autós ezeket a jeleket nem figyeli vagy nem ismeri vagy nem törődik vele. Nálam már eleve össze van jelölve a tárcsa hogy ha egy kicsit is elmozdulna a jelről akkor azt az évi 2-3 szemrevételezés alkalmával (kerékcserék, fék takarítás) észrevegyem. Volt akinek már vinnyogott de nem törődött vele. Sokszor hallok olyan autókat akik hónapok óta járnak visító szíjjal vagy vinnyogó csapágyakkal és nem foglalkoznak vele.
A szimering sem egyik pillanatról a másikra szokott meghalni. Évente párszor a kocsi alatt vagyok és olyankor nézem, hogy vannak-e folyások, szivárgások.
Aki nem ilyen mint én az cseréltessen mindent, de ez nem garancia semmire ismerve a mai alkatrészek minőségét.[ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
válasz
rob210 #73392 üzenetére
"Ezt cáfolom, van gyári beszállítói forrásom."
Ez mit jelent ? Milyen márkát.
Eddig nálam futottak : Gyári szerelés ami 3 év után csere garanciában. Az új sem bírta tovább. Azóta Hutchinson, Metalcaucho, Ruville, Swag, Febi. 2 Héttől a 3,5év közötti élettartammal. Most vettem újra egy Hutchinson hátha... csak be kellene szerelni de hideg van és nem akarok fagyoskodni.
Szerinted melyik bírhatta legtovább ? -
Csatravi
senior tag
válasz
rob210 #73420 üzenetére
Nekem gariba ilyet tettek be a márkaszervizbe. Hiába volt rajta hogy gyári alkatrész ugyan olyan gyorsan ment tönkre mint a gyári szerelésű. Ezen rajta van a gyári szám meg alul a Hutchinson száma is így tudható hogy az ő gyártmányuk. Tehát 2 gyári alkatrész sem bírta 3 évnél tovább. És ilyet vettem helyette. Meg az 586229 számút is.
[ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
válasz
rob210 #73427 üzenetére
A dialogys szerint 8200338372
Az újabb program szerin még hozzáírták a *8200592642. Gondolom ez egy másik beszállító.
Mindkét cikkszámra a Hutchinson oldala a 586229 számot írja megfelelőnek. Ez a kék színű.
Ezért próbáltam már ki a kék mellett a zöld erősséget is a Hut.-ból hátha de egyik sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
irtam priv. -
Csatravi
senior tag
Bontókban látok 5k-ért, de nagyobb boltokban újonnan semmi.
Rosszul kerestél. Máskor a gyári Renault számmal keress és akkor találni fogsz a boltokban is mert volt és van is (pld a KA-nál). Vagy nézd meg a Valeo katalógusát az autótipusra keresve és azzal a számmal keress a webáruházakban. -
Csatravi
senior tag
Nincs mit.
Még jó hogy nem vettél bele használtan 5 ezerért mikor 7k-8,5k között lehet venni az újat. Ezt nem szabad használtba venni mert nem tudod hogy mennyiszer rakták gyújtásra az autót így az előélet kétséges. Ezek a léptetőmotorok nem végálláskapcsolóval működnek hanem hanem a számítógép nézi hogy a motor mekkora áramot vesz fel és annak alapján kapcsol végállásban. Minden gyújtásráadásnál az UCH elindítja a léptetőmotort és végállásba küldi amikor a terelőlap megfeszül, növekszik az áramfelvétele. Ebből a pozícióból indítja a terelőlap vezérlését. Minden megfeszülésnél a fogaskerekek veszik fel a terhelést. Nem véletlen, hogy nem csak 2 kerék van benne hanem több hogy a nyomatékteher leosztódjon. Ennek ellenére egy idő után megpurcan valamelyik foga a keréknek. Főleg azoknak amelyek rövid utakon használt autók és rengeteg indítást kaptak. -
Csatravi
senior tag
válasz
ilyenezalaci #74487 üzenetére
Nézz körül a KaufFer-nél is mert ott is elég jó árak vannak.
-
Csatravi
senior tag
válasz
ilyenezalaci #74493 üzenetére
Én az olajat is onnan veszem az utóbbi időben mert talán ők nem szélhámoskodni a fekete importos hamis löttyökkel. Az ELF és a Motul is jó árban van náluk.
-
Csatravi
senior tag
válasz
ilyenezalaci #74493 üzenetére
Csak idén figyeltem fel erre az antibakteriális őrületre a pollenszűrőknél.
Elmagyarázhatná nekem valaki hogy mi ez az antibakteriális szűrés és hol találkozni ezekkel a baktériumokkal amúgy az utakon. Még soha nem hallottam arról, hogy valaki az autóban úgy betegedett volna meg hogy autózott és kintről az autóba jutó baktérium megfertőzte.
Mert, hogy port, kormot, pollent szűrnek az rendben van hisz ez mind ott van az utakon. De hogy baktériumot ? -
Csatravi
senior tag
válasz
rob210 #74501 üzenetére
Rendben. De milyen baktériumok ? Honnan jönnek ezek a baktériumok ? Ha a városban gyalog közlekedik az ember és nem tüsszent valaki közvetlen a képébe akkor soha nem lesz beteg az ember. Tehát még egyszer. Milyen baktériumokat kell megszűrnie ? Sok tíz éve közlekedek autóval de még a kocsiban ülve soha nem betegedtem meg pedig régen még kabinszűrő sem volt a kocsiban.
Mert hogy egy lakásklíma antibakteriális szűrővel rendelkezik az rendben is lenne. Kis légköbméterben a beteg ember teletüsszögheti a lakást. De ennek sincs igazából érezhető védőhatása. De hogy a szabadban közlekedő autó hol találkozik a baktériummal arra nagyon kíváncsi lennék.
És nem kötözködésből kérdezem, hanem mert szeretném én is tudni hogy milyen szöveggel sikerül megint pénzt lehúzni a gyártóknak a vevőktől.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- E-roller topik
- Android szakmai topik
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Elemlámpa, zseblámpa
- Milyen TV-t vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...