Új hozzászólás Aktív témák

  • ΞΔGLΞ

    nagyúr

    válasz Matska #71840 üzenetére

    A mai nappal boldog tulajdonosa lettem egy 2008-as L3 2.0dci-nek (150Le), 141.000 km-el.

    Először is gratula hozzá, de van pár észrevételem és nem rosszindulatból írom, hanem, mint talán az ország elsők közt a szalonból kiguruló Laguna 3-asával és több, mint 620 ezer kilométer utáni tulajként (is) bőven kiismertem az autót
    Ha ez valós adat, mármint a 141 ezer, akkor baromira szerencsés vagy és jól kifogtad, ha az autó itthon került forgalomba. De...akkor ezt főleg városban használták, amit 2.0dci kb enyhén kifejezve is gyűlöl. Ha kintről hozták be, egyszerűen nem létezik, hogy ennyi legyen benne, én sok év óta annyit járkáltam ki külföldre és sok használt autókerekedést megnéztem, de még soha, ismétlem soha nem találkoztam olyan Laguna 3 2.0 dízel autóval (ph1), amibe ne lett volna minimum 300 ezer kilométer, de inkább több.
    Egyszerűen ezeket pályára találták ki, nem ebbe az országba és főleg nem magyar városba. Márpedig Európa szerte, ha valaki vett ilyet, az bizony kicseszett hamar tolta bele az autópályás kilométereket, de...
    Ez az autó ettől boldog és ettől nem lesz szinte (soha) baja. A motorja, ahogy írtad láncos, én 600 ezer után mindent kicseréltettem rajta, mert megígértem neki, de kb semmit nem kellett volna cserélni.
    Lánc meg az egész vezérlés, kettős tömegű, turbó, kuplung, a szíjhoz tatozó összes forgó alkatrészt, mindegy felsorolni is nehéz. De nem kellett volna, mert ezeknek semmi bajuk nem volt. Pedig 2015-ben feltuningoltattam 474nm és 223 lóerőre és úgy nyomtam bele legalább 250-300 ezret. De a gyári alkatrészek simán bírták ezt a terhelést, márpedig én 10 elindulásból 8-szor kinyomtam a szemét. Pályán tartós 230 felett (németeknél) és soha nem lett semmi baja.
    Soha nem volt olyan, hogy nem indult volna be, soha nem volt olyan, hogy leállt volna, vagy teljesítményt vesztett volna, mindig bődületes erővel és betonbiztosan teljesített bárhol, bármikor, egyszerűen ez a motor kimegy a világból, de ahhoz foglalkozni is kell vele...

    2 éve csak is Xado luxury drive 5W 40 ment bele 9-10 ezrenként, előtte motul. 5 ezrenként légszűrőt cseréltem, és minden harmadik olajcserénél üzemanyagszűrőt is. nekem volt olyan hónapom, hogy háromszor is megtörtént az olajcsere, mikor éjjel-nappal mentünk. Manapság..Néha azért "kihozom" egy pár száz kilométeres pályás kiruccanásra, de már tényleg alig használom. Eneos sustina 5w 40 ment bele 2 hónapja, és én eddig azt hittem, hogy az előbb említett xado-nál csendesebb már nem lehet. Hát tévedtem, talán ezt az olajat imádja a legjobban. Végül is japán motor, japán premium olajjal. Egyszerűen gyönyörűen jár.
    Azt a gyári fos elfet meg felejtsd el, főleg, ha városban többet használod, mert hamar megdöglik az az olaj. De most akkor ez FAP, vagy nem FAP-os. Ha nem, akkor euro 4 és ne sajnáld tőle a premium olajat, sőt semmivel se spórólj, ha javítani kell. A futóműve gyenge, (magyar)városban használatkor gyakran huppogni fog valami. Belül a k anyja és képes zörögni a sok televágott bóvlinak nevezhető anyagminőségtől, de ha a zselés bakot kicseréled, akkor ezek legtöbbje elkussol. A többit meg ki lehet tömködni, de ha a zselés megint kezd gyengülni, újból jobban fog rázkódni az autó és újból ami csak tud zörögni fog.

    Tankolni mindegy hol tankolsz, itthon a premium gázolaj is gagyibb, mint pl a német sima, ha határ menti lennél, azt mondanám, hogy menj osztrákba tankolni mindig. Egyébként shell premium, néha omw premium, amit tankolni szoktam bele.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák