Új hozzászólás Aktív témák

  • harry

    veterán

    Sikerült ma lerobbannunk az M3 autópályán és trélerrel hazajönni, így egy kis segítséget szeretnék kérni. Leírnám az előzményeket, aztán meg a konkrét hibákat is. Villamossági gondunk lesz (talán generátor). Elvoltunk 4 napot a hegyekben, ami ebből releváns:

    Kedd: sokat mentünk este, tompított + távolsági -> sok fogyasztó. Egy földúton többször felült a kocsi alja mély nyomvályú miatt...
    Szerda: 2*15 percet mentünk talán, tompított végig

    Csütörtök, avagy a hibák:
    - hidegindítás sima, majd 30p menet, megállunk bevásárolni 15p-re kb
    - indításnál egyet fordul a tengely, kis szünet után beindul
    - 5p menet után leparkoltunk valamit megnézni, rá 5-10 perccel indításnál meg sem mozdul.
    - 1 óra (ebéd) után próba újra, ekkor beindul, járatom ~10percet ~3000 fordulat körül, majd útra kelünk. Bekapcsol a hűtőventilátor is.
    - menet közben megjelenik a STOP és az aksi (töltés) lámpa, keresünk egy autóvillamossági műhelyt pár percen belül Miskolcon.
    - Generátor töltés 13.2V (a generátoron mérve; aksinál 13.15 talán). Kikapcsolt állapotban 12.5V talán. Indításnál 10V-ra esett kb vissza. Ami érdekes, hogy a fordulatszám pár százat ugrált folyamatosan fel-le (nem csak az alapjárat, magasabb fordulaton kitartott gáz mellett is ingadozott). Szerviz / ölet hiányában elindulunk haza.
    Innen kezd necces lenni:
    - Autópályán haladva kialudt a STOP és töltéshiba (reméltem, hogy rendbe jött), DE helyette felvillant a légzsák, ABS hiba, kézifék, SERV lámpa.
    - Indexelésnél elkezdett ugrálni a fordulatszám és sebességmérő óra, lekapcsoltuk a tompítottat vissza helyzetjelzőre, ekkor működtek stabilan. Később visszakapcsolva tompítottat a két mérőóra megbolondulva ugrált, majd leállt az egész, nem működött tovább (GPS alapján tudtam tartani sebességet)
    - Végül már indexelésnél éreztem, hogy a motor ekkor nem húz (a váltó is billent, mint amikor elveszem a gázt - csak épp nem vettem el)
    - Később nem tudta sebességet tartani, félre kellett állnunk.
    - Tréleres rámért, 10.8V fesz. Még a két első ablakon pár centit tudtunk felhúzni, hogy zárva legyen.
    - Itthon már annyi erő nem volt benne, hogy a központi zár bezárja a kocsit.
    - Egyéb: szervó, fékek, vízhőfok végig rendben volt. Most az aksit kiszedtük, töltőn van. Elég retkesek voltak a saruk, ezeket megtisztítottam az aksin (vezetéket majd holnap).

    Hogyan tovább?
    - Ha feltölt az aksi, és tudja is tartani a töltést, akkor a generátorral lehet gond (?). Hogy tudnám nézni, hogy 'mennyire' tartja a töltést? Mivel / meddig terheljem? 4 éves aksi, itt teszteltem korábban, akkor 14.2V volt a töltőfesz, egy volttal több: link
    - Ha feltöltött aksival beindul, el merjek menni vele a szerelőmig? (15p út).
    - Bármi mást meg tudok vizsgálni magam? Generátorral tudok valamit kezdeni? Szemre úgy látszott nincs gond a szíjjal / hajtással, de még talán kedden erre a cicergő hangra lettem figyelmes indításnál, bár ez lehet más: link

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

Új hozzászólás Aktív témák