- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- Aliexpress tapasztalatok
- Adguard Premium (Android, PC és egyéb rendszerekre, valamint böngészőkhöz)
- PHP programozás
- Router gondok
- ASUS routerek
- SkyShowtime
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Windows Insider Program
- Mikrotik routerek
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz
Gábor984 #52509 üzenetére
Hogyne hatna ki a hangszó későbbi hangjára. Ezért is írtam, hogy a megengedett max. teljesítményterhelés durván felével (Csúcsban!), azaz, az ön fejhallgatójánál maradva, egy 102 dB/mW érzékenységű fejhallgatót 512 mW-al terhelve, mekkora hangerőt kapunk pl. egy 40 dB dinamikatartományú zene esetén a leghalkabb, és a leghangosabb részeknél, illetve, hogy ez elviselhető-e?
Ha vette volna a fáradtságot, és kiszámolja, akkor rájött volna, hogy nem. Ugyanis, az így kapott hangerő (most már leírom, mert látom, úgy sem fogja kiszámolni) a zene leghalkabb részénél is 90 dB, a leghangosabb résznél pedig közel 130 dB, azaz a hangerő okozta valódi fizikai fájdalomhatár.
Mindebből pedig egyenesen következik, hogy aki nem fojtat különösebb bejáratást, csak úgy "felveszi a fejhallgatót, és odatekeri neki" alapon zenét hallgat vele, az az ön példájával élve, nem csak a bejáratás alatt, hanem később sem emeli a "motor fordulatát" 4000 fölé. Pláne azért nem, mert átlagos zenehallgatást tekintve, egy ilyen fejhallgatóra jutó teljesítmény általában 1 mW alatt marad.
Hogy ismét az ön által kedvelt autós példával éljek, ez kb azt jelenti, mintha egy olyan autót, aminek a fordulatszáma max. 15 000 fordulat/perc úgy általánosságban (nem csak a bejáratás alatt) 15 fordulat/perc-el használnánk. (Ami ugye képtelenség, mert ha jól emlékszem, az autók alapjárati fordulata valahol 600 - 800 között szokott lenni. Egyébként, már ezét is nem jó az elektronikák esetében autós példákkal élni.)
Tehát a fejen, zenehallgatással való bejáratáskor közel nem jutunk a fejhallgató max. terhelhetőségének 10%-ának közelébe sem, ha "csak úgy felvesszük, és odatekerjük" neki.
Ennek fényében újból megkérdezem: Ugyan mi baja lesz egy fejhallgatónak, ha nem fokozatosan növelt hangerővel járatják be, hanem rögtön "odatekerve neki" elkezdik hallgatni?"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutató Beyerdynamic DT880 Bass Mod
- Hír Eszement zajszűrő koncepció a Panasonictól
- Hír Üvegborítású high-end fejhallgató a Sennheisertől
- Hír Hamarosan érkezik a kézzel készített high-end fejhallgató Japánból
- Hír Abszolút prémium high end fejhallgatót villantott a Grado
- Blogbejegyzés Gyémántokkal "kipitykézett" Focal fejhallgató 30 millióért
- Hír Korrektnek tűnő fejhallgatóval jelentkezik az Onkyo
- Hír Fa fejhallgatóval próbálkozik a JVC