Hirdetés
- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- A tenger alatti kábelek nemzetbiztonsági kockázatot jelenthetnek az USA számára
- Geopolitikai kockázatok elől fut Tajvan legnagyobb chiptervezője, a MediaTek
- Úgy néz ki, hogy vizsgálatot indít az EU a Temu ellen
- Rohamosan nő Elon Musk AI-cégének az értéke
- DIGI internet
- Microsoft Outlook topic
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- C# programozás
- Windows 10
- A tenger alatti kábelek nemzetbiztonsági kockázatot jelenthetnek az USA számára
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Ati Crossfire: [link] Ha régebbi kártyád van, akkor érdemes elolvasni!
AMD Crossfire:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Whit3Rav3n
senior tag
A CPU limit és mikroszaggatás összefüggését úgy lehet elképzelni hogy a cpu dolgozik egy frame-en egy bizonyos ideig aztán továbadja a gpu-nak, Utána azonnal elkezdi a következö frame-et és továbbadj a másik gpu-nak. Innentöl egyszerü latni a problémát hogy ha a cpu sokkal gyorsabban dolgozik mint a gpu-k akkor egymás után kiad gyorsan 2 frame-et a gpu-knak aztán egy hosszabb várakozási ideje van amikor a gpu-kra vár. Ezzel meg is kapjuk az ismert egy rövid frametime egy hossu frametime mintát ami tipikus 2 gpu.nál. Itt egy képletes ábrázolás:
Ha viszont a gpu-knak kell a cpu-ra várnia más a helyzet hiszen ott nincs afr-hez hasonlßo munkamegosztás, a cpu viszonylag egyenletes idökben lesz kész azonos helyzetben. Itt egy ábra a cpu limites helyzetröl:
Itt a frametime-ok megint egyenletesek mert a cpu lassúsága miatt nem tudja elöbb átadni a feladatot a gpu-nak így nincs a váltakozó hosszú és rövid frametime. Szóval ennek bizonyítására az ember azt várja el hogy lassú cpu-val csökkenjen a mikroszaggatás. Erre több userteszt készült underclockolt meg oc-s proci összehasonlítással ugyanabban a game-ben ugyanzon a helyszínen ahol gyors cpu-val gpu limit van:
A mérések igazolják a feltevést.
Viszont nem kell cpu limit ahhoz hogy az ember ilyen módon eltüntesse a mikroszaggatást hiszen egy frame limiter megcsinálja ugyanezt a lassú cpu hátrányai nélkül.
A helyzet itt ugyanaz mint cpu limitnél a limiter nem engedi hamarabb elkezdeni a második kártyát számolni (amennyiben azok a limit fölötti fps-t produkálnának) így megijntcsak megszünik a mikroszaggatást okozó frametime váltakozás.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Sapphire rx470 4gb GDDR5 256 bit 1x DVI
- RTX 3060 8GB TI OC RGB
- KÉSZLETRŐL! - Új - 180 Fokos GPU PCIe Tápcsatlakozó Adapterek - NVIDIA AMD INTEL - A Több Olcsóbb!
- BESZÁMÍTÁS! EVGA RTX 3080Ti XC3 ULTRA HYBRID 12GB GDDR6X videokártya garanciával hibátlan működéssel
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 99.900.-
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest