-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
csongi
veterán
Itt idiotak vannak tobbsegben. Tegnap setalok a jardan, es szembol jonnek ketten egymas mellett es vazze leazoritanak, mintha ott sem lettem volna. Hmmm nah most mind a kettot ducira pofozom de hogy jobban megneztem oket, aaaa felesleges egy novenynek tobb esze van
Sajnos ez van. Olyan szinten leszarjak az emberek a masikat, hogy az valami elkepeszzto. A legdurvabb az, hogy a 40 es korosztalynal tapasztalhato leginkabb, pedig nem ebbe nevelkedtek. Erthetettlen. Es ez a kozlekedesben is jelen van!!! -
csongi
veterán
válasz zsolt19900 #35645 üzenetére
Ne is mond
Egyszer szembe jötte egy fiatal kis csapat 3an egymás mellett, a kezembe szerelő láda, és még nekem kellett a ládát a hátam mögé tenni, így is össze választunk. Beszólt!! Hogy sokkal szerényebben
Háát le kellett tennem a ládát.....
Egy óra múlva megint találkoztunk majdnem ugyan ott, érdekes módon elfért mindenki a járdán -
csongi
veterán
Erre kivancsi vagyok, jo lenne egy tapasztalati velemeny, vajon elegendo e a biciklis protektor. Turabakancsot hasznalok, mert ha elmegyek gurulni, szeretek setelni varat nezni es a motoros labbelik erre alkalmatlanok. Es varosba megis tobbet er mint csak egy zart sport cipo.
-
csongi
veterán
válasz Dexar007 #35830 üzenetére
Ezert elozok ritkan lenduletbol, es csak akkor megyek 100 felett ha egyedul vagyok, mikor utol erek valakit a forgalmatlan uton, bar bosszant, de vagy akkor elozok ha nincs kereszt ut vagy lassitok moge es varok egy kicsit legyen ideje felebredni, mikor latom a tukorbe hogy belenez es eszrevett, akkor elozom le. Magam is ismerem az erzest mikor egy motoros eloz lenduletbol, neha megijedek, pedig egyik szemem a tukron van allandoan. Es meg igy is er meglepetes. Ha kressz akkor te miert is mentel 120 al egy 90 es utvonalon? Elsonek sajat haza tajan nezzen szet az ember ea ha minden szaz kivalo, akkor lehet felhozni a masik szabalytalansagat,
Dudalni is lehet sokfele kepen, lehet folyamatosan, vagy rovidet tobbet, 2-3 rovid nm lesz ellenszenves.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Ferdzsoo #35928 üzenetére
A titok nyitja az elektronika ezt a nyomatékot csak fokozatosan, és a maximális nyomatékot, már csak a gyorsulási szakasz végén adja le. kezdésből ha leadná el sem indulna, helyben forogna a kerék, ha mégis lenne akkora tapadás ami ellensúlyozná a forgató nyomatékot, akkor hátára dobná magát a vas.
Szerintem kipörgés gátló, nyomaték szabályzó, és egyéb finomságok vannak mellette, mert ezt szárazon megzabolázni már a képtelenség kategóriába esik.Ribi: Ha rövid pályán gyorsul, akkor nem a végsebesség a fontos, hanem az hogy minél hamarabb elérje a célvonalat. Lehet nem is gyorsulnak 180-200 Km fölé, de azt pár másodperc alatt kell megtenni.
Hosszú pályán már fontos a végsebesség, de ahhoz lóerő és olyan áttétel is kell.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
Ma én is betekertem egy 400-at.
-
csongi
veterán
válasz upsyka #36040 üzenetére
Vidd el a muszaki allomasra elotte kerdezd meg igy ahogy kinez kaphat muszakit vagy sem? Koteles informalni!! Es talalgatni sem kell! Muszaki allomasa valogajta. Ahol megmondjak mi a szitu oda vidd vissza oszt kesz.
Nekemledes hejzetjelzom van meg kekes izzom. Elmondtam mielott oda vittem. Egyeztettunk es lemuszakiztak. -
csongi
veterán
Én is mindig a felező melletti nyomsávot motorozom.
Betartva kresz előírását, miszerint mindig az útviszonyoknak megfelelően az úttest jobb széléhez húzódva
Ez itthon egyszerű, ez a felező melletti nyomsáv, attól jobbra már egy rakat szarok az utaksalieri.: Ez elég betyáros.
Holnap jön cimbim rákérdezek ez megoldható e? -
csongi
veterán
En a tel kozepen vettem 280 ert azt a motort amit nyaron 420 ert adtam el. Igaz koltottem szereltem meg minden, de telen inkabb lehet alkudni most hogy penztelenseg van meg egyre inkabb alku kepesebbek a vasak. Sok nem azert van a piacon sokaig mert szar hanem mert "draga" nem arra gondolok hogy nrm eri meg az arat hanem egyre kevesebben mtudnak 5-6-7 kilot kitolni a motorra, plusz a tobbi kiadas. Ez van . Lehet mindegyik idoszakban jo vetelt talani, a nyar elonye ki tudod probalni. Telen csak tapogatni lehet .
-
csongi
veterán
válasz Bogyó bá' #36228 üzenetére
Azt persze ellenorizned kell hogy belpiacos e. De azert mert regi nem gaz. Kawakhoz nehezebb gyari alkatreszt talani, mert 8eves koraig gyartanak aztan csak licencelt cuccok vannak.
Ha nezelodsz akkor figyeld hogy egyes blokkot meddig gyartottak. Es annak a szeriaanak veheted az elejet is. Pl ha 95 tol 2000 ig akkor a 95 oshoz lesz alkatresz. Motoroknal nem ugy van mint autonal.3evente atvarialjak, itt 10evig is kiadnak egy blokkot. -
csongi
veterán
Aztan meg ha balesete van es nem latnak el a serultet, egy szavuk sem lehetne, bevonnam a jogsijat, es helyszinen koboznam el a motorjat, es egy eletre eltiltanam a vezetestol.
Idiota seggfejek, ea ezek fikazzak az autosokat, rendszam nelkuli hu de kurvara tudok motorzni kocsogok. Es csodalkozunk hogy utalnak minket az autosok, koszonjuk nekik. -
csongi
veterán
Egy honapos volt a jogsim. Es mehettem pestre, kisteherrel, ugy higy sima tukrok voltak rajta, valaszthattam, vagy az autobol latok valamit vagy a masik savbol
Fasza volt, gyorsan kellett alkalmaszkodnom, persze duda szo nelkul nem usztam meg, amit megertek Ez 10 eve volt, akkor ennel nagyobb volt a forgalom.Jobbra tarts; En a megengedett sebesseg hatar vegen autozom, 90 nel 92-93, ha palyazom, akkor 110-120. Palyan nem kinlodok, jobb sav hasznalata eroteljesen, csak elozesre megyek be a belso savban. De aki 130-140 folyamatosan halad a belso savban, annak miert is kellene lehuzodni? Kedves 150 el kozlekedo villogos dudalos kozlekedok? Jaaa hogy a szabaly a jobbra tarts! A sebesseg betartasa is szabaly es annak betartasa is kotelezo am Ha betartod csak a megadott legnagyobb sebesseg alatt kozlekedoket kell levillogni, es jogos a felhaborodas mert nem szabalyosan kozlekedik az elotte halado! De ha te nem tartod be a sebesseg hatarokat, akkor milyen alapon varod el, hogy a masik szabalyosan kozlekedjen? Ez tipikus en vagyok a kiraly tunes elollem!!
Varosi betegseg a belso savban 30 al kozlekedes. Soha senki nem tanitotta meg a vezekotek gazdasagosan kozlekedni, azt hiszik a 30 jo, pedig uzemanyag pocsekolas es ido rablas. Naponta szenvedek, mert nem vezetnek hanem szimplan kozlekednek mint a birkak.
Itt a delalfoldon ez kulonosen igaz. Ket harom nap es agyfaszt lehet kapni Parkolas? Kepes keresztbe beallni a kapubejaron, vagy a felebe es otthagyja. Ha a kozlekedo tarsadalom tudna mit lehet es mit nem, vagy csak a 3/4 et a szabalyoknak, es figyelne is a masikra, akkor nem ilyen lenne akozlekedesi moral. -
csongi
veterán
-
csongi
veterán
Jobbra tarts ha az útviszonyok is engedik. Sok olyan osztott pályás út van, ahol, szar a külső sáv. Pont annyit fizetek azért a fos útért mint a jóért. És nem fogok lemenni se 95nél sem 140 nél. hogy a futóművet szétverje, és anyagi kárt okozzak magamnak, mert a hátam mögött húde gyorsabb jármű jön. Kivétel ha motoron vagyok, ott csak én szívhatom meg.
A jobbra tartsnak csak az útszakaszra megengedett legnagyobb sebességi határig van prioritása, afelett semmi!!!
Ha a hátam mögött haladó jármű betartja a szabályt akkor nem érhet utol
És itt a megengedett legnagyobb sebességi értékről beszélek. Ha pályán 100al szopóznék a belső sávba jogos a felháborodás és büntetni is kellene ilyen esetben a forgalom indokolatlan akadályozását.(Amit egyébként a kreszben le is van írva)
Nah de mikor főútvonalon 90-el pályán meg 130-al megyek, nehogy megmagyarázza már az aki utolér, hogy én melyik sávba mennyek, hisz ő is vét a szabályok ellen, én tartsam be a szabályt de neki mentessége van alóla? Na ne már
Ez elég mókás, és egy kresz könyvben sem olvastam ilyet.
Egyébként felesleges vitatkozunk erről ,mert az egész kresz tele van ellentmondásos szabályokkal. Amit az egyik fejezetben meghatároz, azt egy másikban megengedi a kivételekbe.
Lehetne példálózni sokat. egy a lényeg, akkor villogjon meg dudáljon le valaki ha a szabályokat betartja, ha nem képes rá vagy nem teszi meg akkor csitt van, mert az már önbíráskodás.
Ezek nem azt jelentik, hogy nekem ez hobbim, de azon az útvonalon amin járok sajnos napi probléma, hogy a 90 helyett 120-al megy az ökör, mert 2*2sáv van és akkor 130 a megengedett biztos(szerintük). Miközben a szélső sáv olyan minőségű, hogy a futóművet két hónap alatt a nullára amortizálná, és a leghosszabb szakasz is 5-6 km.
Nah nekem lehet is villogni 90 felett, leszarom, általános vezetési stílus erre, utolér, lehúzódsz,és kb 4 km/h val előz, vége a 2 sávnak mire elmegy, addigra teleszkóp törésed lesz.
Mind ez autóra értendő. Motorral más a szitu, mérlegelek, vagy elengedem, vagy nem adok esélyt rá hogy utolérjen, itt én is szabályt szegek, mert nagyobb sebességgel haladok a megengedettnél, de biztonságosabbnak ítélem meg a nagyobb sebességet jó útviszonyok között, mint a kisebbet a kátyús szét repezett szakasznál.
Vitatkozni nem akarok, és ne vedd annak. Beszélgetünk álláspontokat fogalmazunk meg. Addig amíg érvekkel vitázik az ember benne vagyok és élvezem, mert lehet belőle tanulni, csak ne személyeskedjünk, a fent leírtakat ne vedd magadra, csak a meglátásom írtam le. -
csongi
veterán
Abban az esetben mikor a jobb oldali sáv, jól járható, és a folyamatos tovább haladásban nincs akadályozó tényező, én nem tartok fel senkit, és leszarom ha 2miló kilométerrel is halad.
De ha ettől eltérő élethelyzet van, és neki áll villogni.... hmm
Mondom ezt úgy hogy én is agyfaszt kapok,mikor fosozik a belső sávban! De amennyiben a megadott útvonalra megengedett legnagyobb sebességgel halad, nem fogom levillogni, meg egyebek. Hiszen a kreszben ez is benne van, ha utolérsz egy járművet, és a sebesség eltérés kicsi( szerintem 10% körül van a kicsi)
Akkor nem előzöl, hanem felveszed az előtted haladó tempóját a folyamatos haladáshoz.
Az hogy kinek mennyit mutat az órája és az a valóságban mennyi? Hát ez örök vita lesz, és sosem lesz két egyformán mérő óra.
Nem vitatom a jobbra tartás szabályát, legfeljebb az annak az értelmezését, illetve erőszakos alkalmazását.
De akkor legyenek életszerű példák.
Alap felállás legyen autópálya:
Haladási sebesség 130( mindegy kinek mit mutat, ne ez legyen a mérvadó)
Jobb oldali sávban 100 méteres közökkel kamionok, a belső sávban 130-al folyamatosan előző jármű, ezt utolérik.
Vajon jogosan villog és egyebek?Zárjuk ki a jobb oldali üres sávot, ha valaki akkor sem képes elengedni a mögöttes járművet az is idióta. De ez akkor sem menti fel a gyorshajtót, a saját idiótizmusáról.
Ez az első amit oktatáson tanítanak. De nagyon ideje lesz már módosítani ezeket az "elavul" 60 éves szabályokat. Nem lesz könnyű dolguk. Örök vita, mi volt előbb? Tyúk vagy a tojás?
De kreszeljünk tovább, imádom a témát!
Az első és legfontosabb szocializációs hely a közlekedés. Itt mindenki jelen van, gyalogostól a repülőig mindenki Szóval, ha van még ilyen téma beszéljünk vitázzunk róla, mert ebből lehet tanulni, már ha akar valakiBizalmi elv - minden közlekedő számíthat rá (bízhat abban), hogy mások is megtartják a közlekedés szabályait
úgy kell közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon. A "bizalmi elv" alkalmazása a biztonságos közlekedés feltétele. A "bizalmi elv" lényege, hogy minden közlekedő ismeri és betartja a közlekedés szabályait.
a bizalmi elv lényeges kivételei:
aki maga is szabálytalanul közlekedik eredményesen nem hivatkozhat arra, hogy bízott mások szabályos közlekedésében
- senki sem bízhat abban, hogy a szabályokat mások is megtartják, ha a szabályszegés ténye számára már kellő időben felismerhető. Aki tehát már látja, vagy az "adott forgalmi helyzetben szükséges figyelemmel és elővigyázatossággal" történő közlekedés mellett látnia kellett, hogy a közlekedés egy másik résztvevője megszeg vagy meg fog szegni- valamely szabályt, nem bízhat tovább a másik szabályszerű magatartásában, így abban sem, hogy a másik meg fogja szüntetni a szabályszegést, hanem köteles minden tőle telhetőt, elvárhatót megtenni a veszélyhelyzet megszüntetésére, a baleset elhárítására;
- nem szabad biztosan számítani arra, hogy a közlekedés szabályait olyan személyek is megtartják, akiktől a szabályos magatartás koruk, testi fogyatékosságuk vagy más ok miatt felismerhetően nem várható el.Dexar007 Olvad már még el egy párszor amit írtam, és ha túl sok az infó, akkor privátban megkereshetsz
Mint írtam személyeskedés off: engem ha lehet ne élő példázz semmilyen autópályán meg beragadáson.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz fattyu #36356 üzenetére
Meg az iden is neztem, de genyo unalmas lassan babakocsi verseny lesz es en csak 60 liter benzint engednek
Archer: Ez regionkent valtozo, pest dinamikusabb sokkal. Tobb az ember. De nekem jobban bejon az ottani forgalom tempoja, mint az itteni. Persze a dugokat senki sem szereti
Cannibal: Szeritem eleg reszletesen ki lett vesezve ez a forgalmi helyzet. Ha van meg vitathato, ne tartsd magadba
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz -Mosquito- #36557 üzenetére
Ahha, aztan majd olvassuk a hirdetesbe, keveset futott eppen csak 20 ezer van benne
Mind ezt a 3garnitura gumi cserenel -
csongi
veterán
Mi a retkes fasznak refizett vajon az idióta? Erről beszélek folyamatosan. Városban is megállnak lámpával, meg az országúton is, és nem érti miért küldöm el anyukájához, vacsorázni
Igaz a motorosnak is eléggé szarul áll a lámpája, hetehét fenébe világít.
Ha nem refizik látja mi van és kikerüli. elkezdte kerülni de vissza állt az eredeti, irányba, megijedt vagy kevés volt a rutin. Viszont a féket nem tolta satura. Szar helyzet, sajnálom, mert ez nem volt még gyorshajtás sem. A balhé 70% a szembejövő refizős faszkalapé.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz polimorf #36701 üzenetére
Háát te érzed, de én nem használnám. Tempomatos az autóm, és ha a fék nem kapcsolná ki, akkor szerintem xarba lennék. Szerintem macerás kezelni, és túl sok figyelmet von el a megfelelő sebesség beállításához. De ha neked bejön, használt egészséggel, és sok sok kilométert hozzá. Egyébként ötletes.
-
csongi
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen