Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Yoshida

    aktív tag

    válasz Pocee #129646 üzenetére

    Ha úton vagy, drágább a töltés igen, mivel cégek nem 38Ft/kWh áron kapják a töltést, meg kell venniük a gyorstöltőt 5-15 milláért, távolról appból látni kell az elérhetőségét, 7/24 üfsz-t kell biztosítani. De aki sokat van úton, az kapásból nagy akkusat vegyen, azzal meg 350-450km megtehető egy nap alatt, hazaérve meg újra lehet tölteni. Desztinációs töltőkön meg fél óra alatt 100km bele tud csorogni, ha ügyet intéz pl. Ezért kell jó töltő infrasktruktúra.
    De egy Tesla, vagy az E-tron, nagy akkus id3, új ionic5 pikk pakk beletölt 100-200km hatótávot, amíg pisilsz, vagy megiszol egy kávét.
    Szóval szerintem nagyon kevés ember van, akinek ez nem elég, hogy a reggeli 500km hatótáv (pályán legyen 300km) után ne tudjon várni még fél órát hogy újra 80%-on legyen. Lassan már körbeutazta az országot ekkora km-el.

    Viszont te minden nap úton vagy, és sose tudsz otthon tölteni? Nyilván eddig az vett, aki tud otthon tölteni, de nekik az össz. km-ből a 80-95% otthoni töltés ami olcsó. Az autópályák mentén is drágák a kutak, ha utazol meg kell fizetni az árát a töltőnek, ez van.

    Nekem két gondom van ami miatt nincs még elektormos, de igazából egy gond a kettő:
    egyik hogy a kis akkussal pl. egy 28kWh-s ionic-al télen, pláne ha esik a hó/eső, akkor eléggé le tud esni a hatótáv.
    A másik az áruk, de ebből következne az első is, ha jobb áron lenne nagyobb akkus, akkor no para.
    Ki kell várni, aztán lesz olcsóbb, nagyobb hatótávú. Közben a belsőégésűek meg drágulnak... Pl. írták múltkor, hogy a Golf 1.5tsi (vagy 1.4? franc tudja) dsg-s, alapára valami 9 misi, állami támogatással egy id3 meg 8.5. (persze a kis akkus, ami szerintem eléggé korlátozottan használható)

Új hozzászólás Aktív témák