-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #123710 üzenetére
Hoppsz. Erről nem tudtam
-
csongi
veterán
válasz Tamás9x #123717 üzenetére
A 2*70Kg plusz csomagokkal nem lesz gond. Ez legyen kb180Kg. Ezzel kb mindenhova felmegy. Pályán egy 110-es utazóval is el van, és nem kell szétforgatni sem.
A 700-as plusz 10Le. Ez akkora többletet nem jelentene, de némi súlyt is ledobott a vas.
A kettő együtt picivel jobb mint az előd.
A Blokk közel ugyan az.
Ha nem akarsz terepezni, és elfogadod az aszfaltot, akkor ezekkel a blokkokkal szerelték az NT650V és a 700v-t is. -
csongi
veterán
válasz Tamás9x #123724 üzenetére
Nekem ez őszinte teszt XF650
-
csongi
veterán
válasz Tamás9x #123741 üzenetére
Engedjétek el, a terepes részeket.
Maradjatok aszfalton, és úgy tervezd az útvonalat hogy az kb szocializált szakaszokon legyen. Oda nem kell variálni semmit.
Ez a föld körüli út fel emésztheti a házatok árát
ha gondolod megadom az ismerősöm elérhetőségét. Jó srác.
Lenyomta a North Campet. Egy 650GS-el. Folyamatosan terep túra motorozik.
Van tapasztalat, de egy ekkora útra lehet nemet mondana.
Persze a ti döntésetek. De sokkal jobban *2 amennyire informálódni kell egy ilyen útra.
Csak egy eldőlésből adódó sérülés okoz olyan gondot, hogy könnyen lehet haza se jössz.
Éjszaka elvisznek a medvék..Hegyekbe soft terepen mentünk, utasként voltam jelen. Amint egy kicsit vadregényesebb lett, kis patak, meg finom füves domboldal... Háát.... többet gyalogoltam, mint ültem a motoron ezeken a szakaszokon.
3Napos csomaggal, a dakarral is küzdeni kellett.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Tamás9x #123757 üzenetére
Én nem mennék bele egy ilyenbe egy 20 éves motorral. Csak ha egyedül lennék, és letétbe tennék egy összeget ami a kiemelésemre kell. Ez Cirka 2milla. Ergo 4Milla a motor plusz 2milla felszerelés+ a kiemelés(2milla). A 30 ezer Km-re meg eloszthatod a maradék 10ezer eurót. Napi 100 eruó meg semmire nem elég két főre.
Csak a motor üzemeltetése felemészt 30Ft/km költséget. Ez máris 1 milla. És ez csak a a normál körülmények között értendő. De ennek a másfél kétszeresével számolnék.
Ott vannak a biztosítások, oltások. papírok, kérvények, vízumok...Egyes területeken, a bankártya semmit nem ér. A Készpénz ha eltűnik, vagy elveszik tőletek....
Egyes régiókba gyorsan ott lehet hagyni a 100 dollárokat, csak hogy ne szopasson a határőr vagy rendőr.Ha valóban a világot akarod körbe motorozni.
Egy hiba, egy esés, és vége a kiruccanásnak. És megszámlálhatatlan alkalmatok lesz elesni. El is fogtok. A szerencse meddig tart ki, azt senki sem tudja.
Teknikai oldalon 300Kg felett lesztek jóval, közel a 400hoz.Tedd el a felét magadnak, és motorozd körbe Európát, és a Balkáni részt.
Elég km, és bőven ad élményt.Voltam Törökország túlsó felén, ahol még éppen civilizált a világ. Hát ha le estünk volna egy szakadékba és túléljük az esést, lehet mire megtalálnak meghalunk.
Ez már expedíció kategória.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #123761 üzenetére
Azzal sem vágnék bele két személlyel egy motorral.
Nagyobb valószínűséggel a régebbi vasakat jobb mókolni az útszélen, de egy rendes felkészítés, is felemészt 2 millát, és a motorral együtt ott karcolja a 3 misi alját.
Persze lehet menni zsákokkal felpókozva, ami jelentős költség csökkentő tényező ez első esésig. utána mit kell eldobni, vagy hogy szenvedi ki a lábát a motor alól egy utas, már más kérdés. Egy rendes koffer szett sem 50 ezer ft.
Korábban linkeltem, az XF-et. Szerintem is jó választás.
Csak az a fránya 2 személy.... -
csongi
veterán
válasz Tamás9x #123767 üzenetére
Igazad, van! Ha van rá erőd és akarjátok, csináljátok meg.
Nem haragszom, nincs miért . Véleményeket osztunk meg, és nem törvényeket hozunk.
A matek akkor sem lesz messze az általam írttól.
2db idősebb motor sem lesz két forint felkészítve.
Én biztos, hogy az utolsó csavarig bontanám. A blokkot persze nem húznám szét, de azon kívül mindent. Az utolsó kerék porfogó gyűrűig mindent cserélnék.
Zabálja a pénzt, még akkor is, ha magam csinálnám.
Az előbb nem írtam, de egy személyi felkészítés sem árt. legalább egy cserkész szintre.
Tűzgyújtástól, a seb bevarrásáig. Gondolom ez sem lesz ingyen. Olvasás ezekről nem elegendő sztem.
Lehet egyiket sem kell alkalmazni, de jobb felkészültnek lenni sztem.
Mindent át kell gondolni. A motor teherbírásától kezdve.
A sorozatban az 1200Gs-eknél többször volt váz törés. Igaz, nagy nehéz és szarrá voltak pakolva.
5 percenként elestek egyes szakaszokon. .
Pót gumi készletet a logisztika vitte utánuk. Nektek azt is cipelni kellene.
Ha csak magamra lennék utalva, csak olyan útszakaszokat terveznék, ahol civlizáció van.
A többit elhagynám. A meleg pitébe nem vágnék bele. Mondjuk, azt az Ukrán Mongól, tundra részt tuti kihagynám, Maradnék orosz oldalon. A kazah szakasz sem egyszerű.
Mongóliában 120Km aszfalt út van kbA XF-et én is javasoltam, ha öreg motorral vágnék bele nagyon komoly esélyes lenne.
Elérhető árban van, és talán a világ minden pontján elbírnak tudásban egy egyhengeres vassal.
Az tény, minél komplikáltabb egy vas, annál nagyobb a szopás esélye.
Csupán a két személy egy motor miatt kellene a drágább, de erősebb vas.
1motor/1 főnél már más a helyzet. Egy 650 Dakar is jó választás lehet.
Pénzügyileg meg alakul valahogy.
A motor, ruházat és egyéb egy folyamatos beruházás 5 év alatt. És ennyi idő alatt lehet némi rutint is össze szedni. Sőt, a legjobb, egy bemotorozott típussal nekivágni.
Csináljátok meg, mert ezt az élményt senki nem fogja utána elvenni tőletek. -
csongi
veterán
válasz Tamás9x #123773 üzenetére
Haat, erre az utra tovabbra is egyhenger melett dontenek.
Erv.
Nyomatek/ Suly aranya.
Egyszerubb felepites. Tobb henger tobb hiba.Xf650 karbi. Olaj levego hutes, kevesebb hiba.
Dakar injektor. De stabil a cucc.Az XL inkabb Aszfalt vadasz lett, mint tura enduro.
Ebben jobb volt a 650. De ott megint 2 henger, 4 gyertya, dupla vezermu lanc, dupla karbi.Ha meg 2 szemely, 1150 Gs pl.
-
csongi
veterán
A filmben, a Mongol faszik, az oldalára döntötték az orosz csodát, és leszedték a deknit, a kuplung oldalon. valamit babráltak vele, aztán mehet tovább
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #123801 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #123808 üzenetére
Ez az!
2T volt? nagyon xar volt a hang. Planeta talán, olyasmi.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Micsurin #123831 üzenetére
Inkább NT szökevény a blokk.
Innen lett származtatva a blokk a Transalpba.
A súlypont sztem kb egy helyben lehet. Inkább a súlypont felülete nagyobb az NT-nek.
Illetve a többlet súly valahol a kardánhajtásba keresendő. Az plusz súly meg lent van.
Kis sebességnél már stabil. Sztem az után futása nagyobb az NT-nek.
Kanyarba húzni kell, nem egy szimpla naked kanyarodása van. legalábbis az NTV-nek ilyen.
Teljesítményük azonos kb. Jó érzés alapjáraton elindulni
Picit rezeg a cucc, de ez ilyen.
Pokoli nagy mellélövés sztem nem lenne a CB-hez képest.
Alacsonyabb olcsóbb cuccos a kockalámpás bantit. -
csongi
veterán
válasz Micsurin #123834 üzenetére
Valahogy ugy. :).
Ott van meg a 600as diversion.
Alacsony, megy, van szelvedelem, konnyu tolni. De ugye ennek van az N valtozata, a naked.Nem sok van beloluk, de ott az XBR 500. Egy henger legolaj.
VT 500. Regi konstrukcio, azok se magasak.
Suzuki VX800. Neha lehet tallani kedvezobb arba.
GS500E.Hornet.
550 Kawa sorozat.Van mit megnezni :).
Ezek a klasszikusok. -
csongi
veterán
A legnagyobb gond az oktatási sorrenden van.
Elmehetsz vezetési tréningre, érvényes vezetői engedéllyel. Majd kijavítják a rossz berögzött hibákat.
Mi lenne ha az alapot a jogsi előtt megkapná, annyit hogy elegendő legyen egy stabil vizsgához? Aztán jogsi után mehetne az első emelt.
De valószínűleg itt a jogi baromságok nem teszik ezt érdembe lehetővé . -
csongi
veterán
Össze van állva a parafás lamella az acéllal.
Az acél lamellát is mérd meg mennyire üt oldalra. -
csongi
veterán
válasz Micsurin #123921 üzenetére
Ha jol emlekszem kulon helyre megy a ket olaj.
Az olajzo furaton a szelepkre, a rendszerbe levo meg a lapatoknal ad kenest.Eleg combos kompresszort vettetek ha letekeri a legkulcs a csavart. Kuplungnal 100Nm korul vagy felette vannak. Magnes lengdkerek is kb.
10 bar, 40Lier es vastag keresztmetszet kell, hogy levegye.
Az otthoni 9 bar-on is csak kopacsol, es van 80 liter levego. Tul kell tolnom a rendszert, hogy eredmenyt erjek el.
A 8 baros 20-30 literes barkacs kompresszorok csak recsegtetni fogjak sajnos. A muanyag spiral kabel keresztmetszete is keves. Kb 40-50 Nm amit jo esetben tud.Vettem egy 230as Lidl kerek kulcsot. Kb300al lazit.
95el huz fel. Eddig nem volt akadaly. :).zsolti_20
Bocsanat, nem momdtad, hogy 125.
Igaza lehet Persunak. koltseghatekonyabb lenne ha csak a parafa van cserelve.
Van manual ahol a teljes lamella szett vastagsagot is megadja.
Az oldal iranyu deformaciot lapjara ertettem.
A kepeken nem latszik, hogy szakaszosan ernek e egymashoz. -
csongi
veterán
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #124028 üzenetére
Ezeken nincs alapból kormánygátló?
0:27 nél látszik az első gumi. Van egy nagy doboz hátul, kitudja mennyi súllyal?
Nekem is úgy tűnik egy picit rányúlt a gázra, pedig még bőven a bementi oldalon voltak.
nagy íves visszafordítónak tűnik a kameraállásból.
Nekem is gyorsnak tűnik. 2,5mp az első bemozdulás és az útszéle között. 20Km/H tudott lassulni.
Somatom ötlete sem rossz. tolni rajta jobbra, és had mennyen a terepre. .
Mire összeszedte, és újra rá merte volna húzni kanyarodásra már lent volt a murvás részen.
Szemét helyzet. Sajnálom egyébként.
Az újabb vasaknál ez a faja baleset, szerintem egyre több lesz.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Micsurin #124030 üzenetére
Sztem, ezt elektronika tudja megoldani. A kellő időbe a kellő olajnyomást kifejteni, hogy a fék dugattyú nem mozduljon vissza. Vagy valamilyen szelep, ami a hirtelen vissza áramló olajnak útját állja. Elég hirtelen ébred a tehetetlenségi erő ami a dugattyúra hat.
3mp.alatt ekkora helyen ezt ember nem hozza össze, ha csak nem ezt gyakorolja egész életébe, és erre készül.Megnéztem korábbi videóját, ott pályázott. De az más játszótér.
-
csongi
veterán
válasz GTVili #124049 üzenetére
Én biztos dobtam volna. Lehet már az aszfalton
Egyszer a robeszt dobtam majdnem be a bokorba egy hasonló kisodródás alkalmával.
De ha ennyi bonyodalom lett volna jelen, mint ebben az esetben, akkor tutter elszállok.Ezt a 3mp-et szét lehet elemezni, lehet belőle egy picit tanulni, rögzíteni valamit. De édremben megoldani ott kell, és mindenkinek 3mp-lesz csak
Normális hangnemben írt a videóhoz. Sajnálom. Bárki bárhol elkottázhatja.
Tesóm Októberben kottázta el Osztrákba. 5-10mp-re elbambult.
Kisebb tempónál kb 40-50-el hagyta el az utat. Egy kisebb ütés, és pár karccal megúszta a motor is. Kuplung kar konzol törés, kiszakadt a tükör, és egy plexi polírozással letudta. -
csongi
veterán
válasz Micsurin #124068 üzenetére
Ha nem a fesszabot terheled, akkor a tekercset fogod. Valamit valamiért.
Attól függ a szabályzó mennyit enged vissza a tekercsre, és mennyit hajlandó elfűteni.
De mivel féklámpa, ez sem ég a végtelen ideig,az izzó terhelését kiválthatod egy ellenállással, és nem lesz kisebb terhelés a szabályzón. Gondolom..[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
Értem, és köszönöm!
Megnéztem a hosszú motorozást. Én nem vágnék bele ekkora motorral egy terepmotorozásba. Megpakolva meg főleg nem. Akkor már inkább egy quad -
csongi
veterán
válasz Steven #124089 üzenetére
Emelgetné a tököm naponta 50szer . Ha csak a stáb nem emelgeti egész nap.
A váz sem a közlekedési terheléstől tört el, hanem a túlpakolt, és ezerszer eldőlt elesett terhelésektől.
Ezek a motorok, és a legújabb kiadás meg főleg, elveszi a valóság érzetet. Elhiteteti az emberrel, hogy nincs akadály, ezzel a motorral mindent meg lehet oldani.
És mikor gebasz van a pilótának nem lesz tudása, mert a megszokott mozdulatok reakciók ehhez kevesek lesznek.
Értem én, hogy a GS-el 110-el meg sem érzi a motoros a lyukat, de pont ez az ami félrevezető. Mert az a rohadt lyuk ott van, és vészhelyzetben 110-el taknyolni nagyobb büntivel jár, mint egy fapadosabb vassal, amivel érzésre is lényegesebb kisebb sebességgel vagdalózik az ember.
Ami az egyik oldalon plusz, az a másik oldalon ugyan akkora mínusz lesz.Persuval egyet értek, a platóra való, ott nincs vele gond
Megértem akinek ez tetszik, és bírja erővel, anyagilag. Csinálja. A motor egy élvezeti eszköz
-
csongi
veterán
válasz baboss #124172 üzenetére
Nem ordogtol fakado tudomany ez sem. :).
De a zarhoz valo kulcsot megcsinaljak, egy normalis kulcsos szeevizbe. Ha imos a kulcsod, azt is megoldjak.
Persze itt dragabb a jatek, itt tanitani kell a rendszert.
Szegeden tudok, van kozvetlen kapcsolatom.
De lehet neked messze van. -
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #124230 üzenetére
Ez az egyik fele.
A masik fele a burokracia.
Egy ilyen helyzet ugyvitelehez, legalabb ket milla legyen a zsebbe, hogy kitartson az ugyvitel vegeig.
Akinek van 2 millaja egy ilyen ugyhoz, az nem a par szazezres motort fogja venni.
Ez kb a 22es Hungary csapdaja. Szerintem. -
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #124246 üzenetére
Igazad van a te szemszögedből és érthető . Csak onnan ide hordják a járműveket,és nem innen oda.
A kiszolgáltatott állapot adott.#124238Micsurin: Ez nagyon függ az eddig használt hűtőfolyadék állapotától.
#124248Micsurin: Az hogy mi lett volna ha, lehetetlen megmondani.
lehetséges, ha több időt adsz, vagy kapsz, akkor találtál volna olyat ami fittebb állapotba van.
Majdnem napiszinten nézem a hírdetéseket. Tavaly nyáron kb 2500Km mentem motort nézni. Legalább 10 vasat megnéztem. És bizony volt olyan ami állapotra bestoff volt. A tulajnak nem jött be. Volt olyan ami képeken jó volt, élőben meg bontó szökevény.
Idő kell, és sok km mire egy igazán frappáns darab szembe jön.
De a legfontosabb szerintem!! Ha a meglévőt szereti az ember akkor az a lényeg, a szeretteitől az ember nem sajnálja a pénzt.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest