- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- A pénzügyi hatóságok helyett ír hamis üzenetet az AI
- SkyShowtime
- Milyen routert?
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mesterséges intelligencia topik
- Proxmox VE
- Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
- Python programozás
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
Multheten viszem a szajret, latom a jardan rendor bontja az RT oldlat.
Jaaa hat akkor megallok. Tudok segiteni, kerdezem. Megoldom, valaszolt.
Oksa, csak a gazbovden meg az elektronika nekem kellene. :)
Aaa annyira nem kell bontani :), csak a vakumcso csuszott le, es heptikus az alapjarat. 10 perc csavarozas es maris kelepelt a boxer.
Nah mondom ebbol sem lesz biznisz :).
Aztan dumaltunk kicsit, es ment mindenki a dolgara. :) En gyorshajtani, o meg buntetni. :D. -
csongi
veterán
-
csongi
veterán
válasz #31733248 #109862 üzenetére
Lassan az uj motor piac hal ki. :)
Ez a folyamat az, ami a hasznalt piacnak kedvezobb.
De az leginkabb az import xarokbol all. Az alkatresz eladsnak jol jon. A markafuggetlen szervizeknek jol jon. Rogyasig vannak oreg motorkkal.Csak attol meg nem lehet fejlodni. Egy ponton megall a sztori. A karburatoros vasakat tekergetik alligatjak meg minden. Bonyolultabb megis ganyolhatobb. :).
Injektoros evjaratig kb szervizelgetnek, utana az elektronika megfogja a szervizeket.
Aranyaiban annyit kell muszerre szoftverre beruhazni, az autokhoz kepest, hogy kitermelni meg keptelenseg szinten van. Marad az ordogi kor. 10 ev alatti motort vagy markaszervizbe viszel, ha van neki egyaltalan. Vagy a keves hozza erto kozul valasztasz egyet, ami siman lehet toled 300km-re is. Nah ekkor mar egy elektronikus hibafeltaras alhangon 100ezertol kezdodik.
Marad az oregebb szerelhetobb vas, meg ha kohogosen is, de legalabb megy. :).[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz #81556480 #109871 üzenetére
De gondoltam. :).
%an szerintem az igy gondolkozok kb0.1.
Ez nem sertegetes. Ez ilyen. Piaci felosztasba nem sokat nyom.
Ujat akkor vennek, ha a fentartasi uzemeltetesi koptseget csikkzsebbol fizethetnem.
De mivel azt még nem tudom, marad a hasznalt piac. Illetve a ket kezem a szerelesre.
Igy is durav osszegek jonnek ki, koltseg/km aranyaba.
Akik szervizeltetik a vasat azoknal vajon mennyi lehet... :). -
csongi
veterán
válasz #81556480 #109873 üzenetére
Idoutazo vagy :) 20006... Tudom, elgepelted..
A regi motoroknak autoknakmeg volt a jellemvonasuk.
Ma mar ember legyen a talpan ha a markanevet kitakarjak, hogy elsore megmondja mi az.
A regi vasaknak meg van a maga filingje.
Nalam leginkabb a tisztelet van meg iranyukba. Valahogy eletbe lehet tartani oket. Igazi tulelok. Igenytelenebbek, kis takolassal is megy. Nah a mostani cuccok nem fognak. Vagy kidobod a fo alkatreszt, vagy nem igazan javitod. Nem lesznek javito meretek, meg ilyenek. Elektronika agyfaszt kap, utana a moros is. De ez a haladas es fejlodes. Szerintem a megbizhatosagi oldalon valahol a 2000 evekben volt a csucson. Most biztonsagtechnikailag kenyelem, teljesitmeny fronton tart a csucson. Megbizhatosagban ujra utol kell ezeket erni. Amugy keves motornak tetszik a formavilaga.
Ahogy oregszem, ugy erzem egyszer valami 3 kereku vasra fogok felulni ha megelem. :).A takolas onnan kezdodik, mikor lejar a kotelezo szerviz. Jelentos szamban kezdodik az olcsobb megoldasok keresese. Ami persze valahol normalis. Es a markfuggetlen szereloknek is elni kell :).
A szerviz markahusegetol nem lesz jo, alapos tisztesseges.
Embereken mulik, nem emblemaktol.. :) -
csongi
veterán
válasz dellfanboy #109878 üzenetére
Ugorj neki meg egyszer :).Vitatkozni nem akarok.
Felre ertetted.
A ma jovore a regen lesz.
Kb azokat az elektronikakat kenheti majd az ember a hajara.
A regebbi, joval egyszerubbekhez is nyuglodes. A Honda nem tud adatokat adni a sajat 2003as robogojahoz.
Egy mechanikus alkatreszt kopizni konnyebb mint egy elektronikai egyseget.
Es egyre tobb ilyen van benne. Euro normakat nem csoda dugattyuval erik el hanem elektronikusan vezerelt egysegekkel. -
csongi
veterán
válasz #31733248 #109891 üzenetére
Ez lenne a normalis.
Ha nem lenne ekkora szakadek a penztarcak kozott. Hozza jarul az is, a helyzethez, hogy a 40 koruli generacio meg otthonrol azt hozta el, meg tudom szerelni magam is.
Egy fokig nincs iz ezzel baj, es a regabbi vasak kokanyolhatobbak.
Arban ezek el3rhetobbek.
Pici penz pici foci.
Van pici ralatasom osztrak szerviezre. Mas dimenzi. Ott is draga jatek. De nem ugy terheli az atlag penztarcat mint itthon. -
csongi
veterán
válasz etnies #109897 üzenetére
A lanccsere is kokanyolas lesz, ha annyi esze sincs, hogy beallitsa a kerek futasat, vagy a lancfeszesseg beallitasa, patentszem berakasa vagy a lancszem helyes tomoritese. De home kivitelezesbe eszre sem veszed, hogy a szilentek lognak, vagy ugy gondolod az ugy jo.
Es a kerekcsavarnak is van nyomatek erteke.Mindegy lesz ki csinalja ha rossz. 10 hazipatikaba 8 rosszul csinalna meg.
10 szervizesbol 2 lehet rosszul csinalna. De van egy szamla a kezedbe es reklamalhatsz.
Sokan megcsinaljuk magunknak, kerdes ki hogyan..
Ez tamasztja ala amit irtam az Uzemeltetesi koltsegkrol.Kokanyolasnak vannak fokozatai. De hamarabb fog egy karbis vasat otthon reszelgetni a user mint egy befecskendezost. Miert? Mert joval 10 ev felett vannak ezek a motorok. Uzemeltetes.. Vagy nekikezd szelephezagot allitani meg egyebek.
Szarra huzott gyertyaktol kezdve, papirral hezagolt stellcsapagyig talalkoztam otthoni kokanyolassal. Megszaggatot olajleerszto csavar, pillanatragasztoval rogzitve...stb.
Sajnos az emberek 90% keptelen muszaki rajzot olvasni ertelmezni.
Egy service manualt is ertelmezni kellene. Az aki evekig tanulja, annak is feladja sokszor a lecket. Nah akkor mekkora az arány szerinted? Tipusismeretrol mar nem is beszelek.
Persze egyertelmu a xarhazi hozza allast elitelem. Pl Peugeott szervizben 4500Ft az olajnak literje, amit boltba 1800Ft brutto aron megkaptam, a gyari eloirasoknak megfeleloen.
Illetve a rairt javitasokat amik nem tortentek meg. Ebbol az aspektusbol semmivel nem er tobbet egy otthoni kokanyolasnal.
Itt az onkenyes kenyszervallalkozokrol es sufni szerelokrol beszelek, illetve a home "szervizekrol"
Mindettol fuggetlenul biztosan jol megcsinalod a lanc cseret. De ha szerinted a blokkszereleshez kell csak nyomatek kulcs, akkor maris kimaradt egy fontos dolog.
Hanyadik lanccsere utan fog elfaradni az anya? Honnan tudod mikor kell cserelni?A lenyege, hogy az lenne jo, ha lenne penz a szervizelesre is nem csak motorra , es alkatreszre. Ez nem biralat vagy fricska, vagy fikazas. Ez van, tolunk nyugatabbra levo regiokban is. Pl: Olaszok, Franciak. De meg a nagy gazdagsagban is jelen van.
Ez ilyen, ez van sajnos.LaciCRM: Ezt hogy sikerult ossze hoznod? :).
Persze a talicskat tolo emberke is eroatviteli technikus. :D.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz etnies #109914 üzenetére
Akkor a 2ből egyik leszel te.
Általánosítás nincs, mivel meghatároztam a %os elosztás. Ha itt minden fórumlakó maga szereli a vasát, és ezt magas szinten teszi, akkor is a 80% az otthoni kókányolók aránya.
Benne vagy a 20%-ba
Ha nem így lenne, a szerelők 80%a becsukhatná a boltot. Blokkszerelésből nem kellene megélniük, mivel otthon mindenki maximálisan megcsinál minden kötelező szervizt. Így nekik csak az elektronika, a blokkjavítás, és pár apróság maradna. A szervizeknél arányában ebből lenne a kevesebb. De az otthoni kókányolások vége az, hogy szervizbe köt ki a motor.
Jelentős része további olcsó tákolással végzi, és mehet a piacra. Olaszból is ez a szemét ömlik befele, és ez is folytatódik itthon. A hazai tulajdonosok is ezt folytatják.
De mint írtam, ez nem szemrehányás vagy bármi ilyesmi. Csupán a pénztárca szabta körülményekhez igazodás.
Mindig lehet ellenpéldát találni, csak sajnos a hazai motor park totálisan az általam leírtakat tükrözi. -
csongi
veterán
válasz seadrone #109924 üzenetére
Ha munka eszkozok igen.
Egyeb esetben is lehet, de szigoru km elszamolas alapjan.De Kozos lonak tovabbra is turos a hata. :)
Elore prognosztizalom. Pl egy baleset, ami pl a gumi kopottsagabol ered.
Ki fizeti, vagy hany %ban?
Isszonyatos jo es szoros kapcsolatnak kell lenni, hovy egy ilyet elbirjon....csoki46: Gratula!!
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Micsurin #110257 üzenetére
Ez fugg a szelep minosegetol, es csere modjatol.
Jo szeleppel es szakmuhelyben cserelve, szerintem a manualt kell kovetni.
Hazi cserevel, 1-2 ezer utan inkabb nezzetek meg.persuader:
Motoros felvonulason a jaradan gozolgo szetforgatott vasak, piaci hirdetesekben szereplo megkimelt allapotba hova soroljuk? :).
Annak egy okor kategoriat kellenne nyitni szerintem.
Amugy ha csupan a motoblokkot emeljuk ki a kapott rendesen mezonybol, akkor a streetesek elviszik a palmat. :). Igaz eleg extrem poziciokba hasznaljak az eroforrast.
Ha egybe vesszuk a motort, akkor valoban a palya ad extrem tarhelest.
Ugy gondolom az utcai hasznalat eseten a kapott rendesen kijelentest leginkabb a helytelen hasznalattal eshet egy kategoriaba.
Mennyire lehet megterhelobb az also tartomanyban eroltetese a motornak?
Alacsony fordulat magasabb sebbessegi fokozatban valo motorozas amire gondolok.
Ezeket mennyire toleralja a blokk belseje?
Egy ilyen berogzott hasznalattal azert csak szet lehet veretni a kuplung rendszert,
vagy a kiegyenlito rendszert? Itt az 1-2 hengeres vagy boxeres kivitelekre gondolok, ahol nagyobb a nyomatek.Amolyan traktoros hasznalathoz tudom hasonlitani.Nekem most olyan erzesem van, hogy a motorom kap rendesen :)
Persze leginkabb napsutest, es menetszelet :D.
A rendes uzemi homersekeltet nem tudom elerni a gumin es a fekeken sem. :D
Nem tudom, hogy ennek a V2 nek mi a jo igazan.
Sebesseg/fokozat, melyik fokozatban meddig jo a motorfeket hasznalni.
Olyan erzes, hogy kap rendesen, vagy inkabb kinzas :). Ez a sajnaltbol fakad, mert szeretem. :).
A kap rendesen meghatarozas erzelmi alapokon tortenik. Nalad tudatos es szakmai alapokon nyugszik. A legtobb motorosnal meg erzelmi. :). De hat pont az erzelem ami miatt ulunk nyeregbe, es ezt mashogy eljuk meg. Vagy tevednek?
Persze ez csak egy maganvelemeny. -
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #110262 üzenetére
A tartósságot valóban a kilométerek döntik el.
A 650 egyhenger egy rotakapa leginkább
Nekem 650 V2 deauville van. Itt is van ilyen effektus, de nem érzem annyira kínzónak mint az egyhengeresnél. Viszont a motorfék...
Nem tudom mi zajlik bent ennél a folyamatnál, de úgy érzem itt kapja a legnagyobb terhelést a kuplung rendszer. Mondjuk 3.ba 3500rpm, és hirtelen visszaengedett fojtószelep elég markáns motorféket eredményez, Ilyenkor hallom, az áthelyezett terhelés hangját.
Itt sajnálom a legjobban Gondolom ez sem egy nyírós használat?
egyhengeresnél még brutálisabbnak érzem.
Gondolom az olaj itt kaphatja a legnagyobb terhelést. A felfele váltásnál minden lendületben van. Motorféknél meg a visszaható erő lesz igen magas. -
csongi
veterán
válasz Samus #110283 üzenetére
Google maps is tudja ezeket kb.
A sebesseg kijelzese nem reg kerult bele, az meg fejlesztve lesz.
Kicsit elmerul az ember az alkalmazasba..
Hely megosztasa, tartozkodasi hely megosztasa, ami folyatosan lehet kovetni.
Elozmenyek, havonta van idofolyam, meg ezer minden.
Dolesszoget nem irja ki :), meg a sebessegi adatok meg igen fapadosak, de majd fejlodik. -
csongi
veterán
Sikeresnek érzem a karbi szinkron állításomat, és a szelephézagot is
Sokkal élettel telibb a vas, végre a szívatóra is reagál rendesen.
Pufogás abba maradt, legalábbis, minimális.
39ezer van benne 2003 gyártmány, és bizony végig kellett menni ezeken, pedig szervizelve volt számlával igazolva. Gyertyaképet még meg kell néznem, de a kulcs most messze volt
Még a kuplung-kosár együttest kell átnézni, mert egy kicsit zörgős hang jön. Bár állítólag ez normális, és sokat elmennek vele így.
A Soha el nem romló japán -
csongi
veterán
válasz HarleyCustom #110493 üzenetére
Nt650 ed volt. Ugyan ez 700ba?
-
csongi
veterán
válasz HarleyCustom #110495 üzenetére
Szép
A 700 pont picit erősebb 66Le 66Nm -
csongi
veterán
válasz #81556480 #110515 üzenetére
Nekem volt olyan, hogy leszedtem a tarcsat, megtakaritottam a fefogatasi bakokat, elforgtva feltettem, es meggyogyult.
Illetve itt vegig tudoderni a tarcsa felfekvesi feluletet.
Tesom az RT vel szenvedett. Tarcsa es betetcserek halmazat csinalta meg. :)[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Daywalker #110529 üzenetére
Eladta :) .
Nah nem emiatt.
Amugy sikerult egy tracsa fekbetet komboval megoldani a dolgot.
Lacirim:
Gaz :(. Elmeletileg nem lenne szabad, de lehet egy hirtelen lehules meghuzta. Alapbol anyag hiba, vagy anyag faradas?
Csak lehetosegek. De a hiba hatart 2 szazaddal lepi at.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #110618 üzenetére
Ez durva.
Gondolom innen mar nincs vissza ut.
A Gp-be ossze szedik, de gondolom ott is van elektronika.Amugy ezek a mechanikus csillapitok jok?
Vagy inkabb tenyleg nagysebessg es terheleteln elsokereknel van jelentosege? -
csongi
veterán
Nem értek hozzá, de gondolom a legjobb súlyelosztásra törekednek.
És vagy eleje vagy a hátulja kerül hátrányba. A fizikát megb@ni nem lehet.Ez a berázás, nem tudom mennyire leet életszerű egy Deoville 650-en, de gondolom sem a motor erő, sem a súlyelosztás nincs meg hozzá. De ha jobban elmélyedek benne, Utassal csomaggal, már lehet meg van az első kerék kikönnyülése, túlzott hátsó kerékre súlypont áthelyezés. Csak akkor meg az 55Le lesz már harmat. Viszont a magasabb 140Km es sebesség elérhető csak lassabban.
Gondolkodom egy ilyen felszerelésén, csak lehet értelmetlen. Nincs meg hozzá a kellő infóm még.Econ : Ez jó hír. Biztosan nem véletlen van ez kitalálva.
Az LT-n is van. Pedig az fél mázsa menetkészen.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
Meg par ev, es csak ulni kell rajta. :).
Ez van, ez is azt mutatja, az emberi tenyezoket kell kiszoritani.
Sajnos a komkurencia nem veszi fel a kesztyut, igy a Bajor ceg fog tovabbra is dominalni.[link]
Az mas kerdes, mennyire draga az uzemeltetes. Az arazasbol es a nemet gondolkozasbol latszik, a karbantartasi oldalt is eltetni kell. Kb igy vannak mindennel. :).[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Tamás9x #110738 üzenetére
A gazmarkolaton vissza kell engedni. :).
Vagy megallsz es pihensz, mozogsz.
300Km-t amugy sem jo egy seggel beulni.Motor es motoros paros hatarozza meg, hol huzatosabb, hol fazik az illetto.
Oltozz vastagon, ezek reggeli 10 fokok mar hidegek. Egy nagytestu robogon fele ennyira van hideg, mint egy atlagos turamotoron. -
csongi
veterán
válasz CyberPunk666 #110750 üzenetére
Ez is csak resz adat.
Egy erohatas felett mindegy milyen lesz a sisakod allresze. Akkor is otthagyja a fogat az ember.
Azt az adatot kellen osszehasonlitani, hogy mekkora eronel nyilik ki a felnyithato sisak, es mekkora eronel torik ki a nyaka az embernek.
Valoszinunek tartom, hogy a nyaktoreshez kevesebb ero szukseges.Hiaba sharp teszt szigora, ha nem elettanilag atgondolt. Hiaba birja ki a sisak, vedi meg a fejed, ha leggyengebb reszek serulnek mindegy lesz. De a sisakba is serul az agyad halalosan Ece pont ezeknek a figyelemebe vetelevel tesztelt.
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #110865 üzenetére
Majdnem berakta furgonba
-
csongi
veterán
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #110933 üzenetére
Azta... szep darab. :).
Igen, a rev is jo alap. Szep a hatso traktus, igazan szellos.Szamomra elkepeszto ahogy tolja neki. Erzem mekkora kezdo benazo vagyok ahhoz.
:). Ez is olyan motor amit eletembe nem motorozok ki. Lehet a simsont se sikerulne. :).bogyoba: ha vazhoz nem nyulsz hozza akkor nincs nagygond, ug, tudom
-
csongi
veterán
válasz zolee5016 #110956 üzenetére
Ne csak egy formát lásd bennük. Ha ismered az eredetit, akkor láthatod, mennyi munka van abban, hogy sallangmentes legyen egy gép. Azért kávé, mert arra van. Dob az ember egy kört a faluba oszt jónapot
Nem minden régi gép szép, de ha az állapota tiptop máris megszépül. Itt már a korát és a óvást, vagy felújítást értékeli az ember. -
csongi
veterán
válasz zolee5016 #110958 üzenetére
Nem értem sz összefüggést. A tied gyári, az benne a jó. Egy cafe meg részben épített.
Vannak csúnyák bőven. De azért akad jó megoldás is.
Az enyém is elavul, de konkréten lexarom . A korát állapotát, a vigyázó gazda munkáját ennek érdemei szépíti meg a vasat. Pont a múlthéten láttam egy diversiont 900. A nyálam csurrant ki annyira szép állapotba volt, és gyönyörű hangja is volt.
Pont olyan elismeréssel vagyok iránta, mint egy kávé iránt. Állapot a mérvadó és nem típus vagy gyártmány, vagy egyéb előítélet.
Amúgy korábban linkelt videóban ott a cáfolat.
Lehet egy motor elavult, ha valaki ért hozzá...
A mai vasak lassan vezetnek a motoros helyett.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen