-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
válasz etnies #129248 üzenetére
Én senkit nem beszélnék le a pályamotorozásról. Nagyon jó vezetéstecnikai tudást ad a rendszeres pályázás, és ki tudod élni az állatkodós vágyaidat még kis pályán is.
Aki rendszeresen pályázik, közúton is sokkal jobban fog mototorzni, ami a hosszú távú túlélési esélyein sokat javítanak. Igaz, ha tempó van, több esés lesz mint közúton, a kilométereket számolva. Viszont a kövezkezmények sokkal enyhébbek általában, mint egy közúti balesetnél. Egy ilyen kis pályán egy kulcscsont törés bármikor benne van, de nagy eséllyel nem fogsz súlysan megsérülni, vagy meghalni egy átlag elcsúszás során.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #129276 üzenetére
Elol kapja a legtobb fekport, mivel azt hasznalja az ember a legtobbet, ezert mocskosabb. Plusz sosem volt eltakaritva.
En szemely szerint csupan azert nem cserelnem le a hatsot, mert elol brembo van, plane ha 3mm rajta van meg. Sztm koltseghatekonyabb es kornyezetbaratabb lenne bennehagyni.
A nyikorgasra van kulon kaphato folia a TRW tol. A gyari nissin betet hatuljan pedig ezert van egy lemez altalaban. Semmilyen pasztat ne rakj oda, nem odavalo, es semmit nem er. Leginkabb nem foglalkoznek vele, mert nem art semminek.Explosión de dos tiempos
-
Methionyl
senior tag
válasz etnies #129530 üzenetére
Ahogy Horvi is írja, nem rossz. Van pár kanyar Isaszeg előtt ahol kátyús szóval ott figyelni kell de amúgy rendben van. Hetente járok errefelé. És így kb idáig mondható elmegynek mert Isaszeg után Dány, Zsámbok felé már tényleg rossz.
They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
Somatom
veterán
válasz etnies #129613 üzenetére
Sztem sántítanak a példáid. Azokat az újdonságokat nem kellett tilalomfákkal ráerőszakolni az emberekre. Látták, hogy az az új jobb, átálltak, a régi technológiák meg maguktól kikoptak. A villanyjárműveknél nem ezt látom. Talán csak a bringák, rollerek terjednek maguktól. A többit rákényszerítik az emberekre.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Xero
nagyúr
válasz etnies #129613 üzenetére
Azert a megfelelo feladathoz a megfelelo szerszam is dukal. Valoban fejlodnek az elektromos autok, sot meg az uzemanyagcellasak is, viszont meg mindig nem tart ott a technologia, hogy kivaltsa azokat. Eleg megnezni a lovaskocsi vs automobil korszakot.
Ha eljutunk oda, hogy 1-2 perc a toltes (nem, szerintem az aksi cserebere nem megoldas es plusz biztonsagi nehezsegeket tesz a rendszerbe) es 500km hatotavot kapunk erte minimum, akkor mar lesz mirol beszelgetni. Ez ugye a szilardtest aksik eljovetelevel kovetkehetne be, de evek ota csak a duma megy.
Ha megnezel egy barmilyen aviation megoldast ott sincsen ordoglakat, csak megprobaljak a leghatekonyabb dolgokat alkalmazni. A SpaceX sem elektromos cuccokkal akar embereket pakolni az urbe, mert egyszeruen nem tartunk ott.
Szerintem az auto ipar mar kezd ott tartani, viszont meg mindig nagyon sok a kompromisszum es a nyersanyagforras (litium) kinyerese irtozatosan gaz, ahogy sok esetben az elektromos aram eloallitasa is. Nyilvan ez olyan mint a szemettelep. Sok embert nem izgatja, ha nem az o utcajaban van, de attol fuggetlenul globalisan meg mindig ugyan olyan fos.
En teljesen kiallok az elektromos kozlekedes mellett, sot ahogy fentebb irtam is celom annak alkalmazasa, ha kepes leszek onerobol zolden toltogetni, de addig nem. -
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #129613 üzenetére
A problema itt nem a fejlodes, hanem a nem fejlodes.
En teljesen nyitott vagyok az uj technologiakra, amellett hogy szeretem a beloegesu motorokat.
A baj itt az, hogy amit eroltetnek, az rosszabb, mint a jelenlegi technologia. Ezert nem terjed. Ezert kell eroltetni.
Ha jobb lenne, egyben olcsobb is, semmi szukseg nem lenne arra, hogy barmit tiltsanak, mindenki a jobbat hasznalna automatikusan.
Mindenkepp izgalmas korban elunk, de nem a fejlodes miatt, hanem amiatt hogy hogyan talaljuk ki, hogy megis mi lesz a mukodokepes jovo. hogy a te motorod valoban kobalta-e egy elketromos motorhoz kepest, co2 kibocsajtasban peldaul, azt sajnos egyaltalan nem lehet magabiztosan kijeleneteni. A legyartastol a hasznalatig sokmindent figyelembe kellene venni, ez mar meghaladja az atlag jarokelo erdeklodesi koret, tehat a politikusok is leszarjak ezt a reszt.Europaban be lesz szantva, ez igy van, de ezzel nem igazan latszik, mire lesz lecserelve, es az, kornyezetbaratabb technologia lesz-e, mert ez attol fugg milyen messze mesz, mennyi akkut cipelst, az honnan van banyaszva, es az honnan van toltve. Ugyanis van olyan elethelyzet amikor a dizel meg migdig meguti az elektromost. Csak a lokalis karosanyag kibocsajtas tunik el, ami termeszetesen jo.
De ezek a technologiak azert nem fejlodtek ki eddig parhuzamosan a belsoegesu motorokkal, mert dragabb technologiak, amit nem kepesek nagy mennyisegben megfizetni az emberek, es raadaskent nem feltetlenul kornyezetbaratabbak, vagy nem annyival, amennyivel tobbe kerulnek.
Peldaul a tesla eladja a co2 kvotait a fiatnak, es csak igy tudott nyereseges lenni, azt is nem igazan reg.
Egyebkent lofaszt a seggebe az osszes becsontosodott vw vezetoknek, vagy barmelyik autogyarto mammutvallalat vezetoinek, akiknek a politikai csatarozasai sokkal fontosabbak az invencional, szo se rola, de amit a tesla csinal, az sem nevezheto mukodokepesnek.
Raadaskent ha te, mint egyszeru ember kepben szeretnel lenni, hogy akkor most megis mi a jo technologia, egyszeruen nem lehet talalni objektiv forrast, vagy nagyon sokaig kell keresni azt, hogy jelenleg hogy allunk. Szoval a jovo egyaltalan nincs kitalalva. Es ez inkabb felelmetes, mint izgalmas.Explosión de dos tiempos
-
#56573440
törölt tag
válasz etnies #129628 üzenetére
Cserélhető aksihoz ipari szabvány kéne... Amit közösen kéne megalkosson és használjon az a gárda, akik egy nyomorult duda /index csoportot képtelenek eldönteni hogy melyik hol legyen... Sanszos... Egységes usb csatit se tudnak feltenni, és ezek kéne a ktmtől a HD-n át a kínai cuccokig egységes, szabványos, kompatibilis aksit gyártsanak és használjanak...
Az elképzelés nyilván jó, de az ilyen szintű globális összefogás max ha kényszerítik a gyárat nagyon durván, de valszeg inkább akkor sem...
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz etnies #129633 üzenetére
[link] Battery as a Service a lényeg, csak nem jutott eszembe. Ez egy elég erős válasz néhány felhasználói problémára szerintem. De úgy nehéz ezeket sikerre vinni, hogy a VWhez hasonló vén faszok diktálnak.
Viszont az olajcégek sem véletlenül kezdték el a maguk transzformációját. Pár éve már mind energiaipari vállalatként hivatkoznak magukra, ami tágabb fogalom, és szebben cseng, mint az olaj. A MOL 2030ra teljesen átalakul, és már vegyipari vállalatként akar szerepelni a közbeszédben, az olaj része jóval kisebb lesz a portfolióban, és ez csak egy példa.
Szóval jönnek ezek a dolgok, csak időre van szükség.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
#14787072
törölt tag
válasz etnies #131891 üzenetére
Nagyon várom már én is, hogy legalább a városokban meginduljon az elektromos járművek (tömegközlekedés) forradalma. Budapesten jelenleg 19 elektromos és 40 hibrid busz közlekedik (az 1400-ból....).
A tervek szerint 2025-ig Mo-on 1100 elektromos meghajtású autóbusz állhat forgalomba.
Jó lenne, mert csak tavaly 13 ezer ember halála volt köthető Mo-on a légszennyezettséghez (amit nyilván nem csak a dízel Ikarusok okoztak)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #131969 üzenetére
Ezert erdemes strategiai kerdeseket egyszeru emberekkel eldontetni, akik tulajdonkepp egy godorben elnek, ahonnan soha nem jottek ki, hogy szetnezzenek a vilagba, igy tul sok mindennel nincsenek kepben, de velemenyuk az nagyon van. A mintazat ismeros nekem mashonnan is.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Xero
nagyúr
válasz etnies #132031 üzenetére
1. Attol hogy most tanult sajnos meg huzhatta neki.
2. Edesanyja nem ult mogotte honnan tudja.
3. Video alapjan en is azt mondom, hogy tulhuzta neki ott.Lehet, hogy jogilag tamadhato a mento soforje es elkerulheto lett volna az eset, de az en allaspontom szerint ezt sajnos a srac tultolta nagyon.
-
#31733248
törölt tag
válasz etnies #132033 üzenetére
A srác szerintem is gyorsan ment, de ettől még a kereszteződésbe behajtó mentős felelősségét is meg kell vizsgálni, elvégre mégiscsak meghalt egy ember, aki ráadásul zöld jelzésnél érkezett a kereszteződésbe. Igen, szerintem is gyorsan ment, de a videó alapján esélyes, hogy nem csak ő hibázott, hanem a mentős is.
-
norbert1998
veterán
válasz etnies #132033 üzenetére
Veled kell egyetértsek, s korábban is az volt a vélemény. Közelebb volt a srác a százhoz, mint az ötvenhez szerintem. A mentőstől meg nem várható el szerintem, hogy megálljon meg körbenézzen, meg elsőbbségért kuncsorogjon. Azért van a fényjelzés, a sziréna, és a fejemben, hogy ilyenkor minden körülmények között IS úgy kell tennem, hogy a lehető leggyorsabban mehessen tovább az olyen jelzést használó jármű. Perzse ez lehet, hogy a kresz-ben foglaltakkal nem esik egybe, de életszerűbb hozzáállásnak gondolom.
Persu: Annyit talán nem kell, illetve majd kiderül. Fő szempont a hátsó rugóstag szimering csere, olajat engedi, pattog nagyon a segge. Bontott futómű mind gatya szerintem, sport tagot lehetne venni 50-től eBay-en, újan. Lánc kell rá, powerszelep tisztítás esélyesen, mert 6 ezer alatt dadog és halott. Karbi tisztítás, meg azért azzal a fényezéssel sem ártana kezdeni valamit, emrt undorító. De ezen kívül egyben van.
-
palfitom
félisten
válasz etnies #132031 üzenetére
A videó alapján ez egyértelmű, hogy nem 50 volt, tehát a motoros gyorsan ment.
Valszeg a mentős is hibázott, de ez a bűnbak-keresés (az én kicsi fiam jó volt, nem ment gyorsan, stb.) a szülők részéről elég gáz.Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #140782 üzenetére
Attol fugg, milyen motorrol van szo. Csak egy pelda: 797 es monsteren visszahivas miatti hatso fekcsocsere 1 ora, de egy 821 es, 1200 as monsteren, vagy supersporton ugyanez 6 ora. Mert annyi mindent kell bontani. Sztm a 8 eves gyari csovet nem kell cserelni.
Ha valoban normalis feket akarsz a dl-re sajnos nagyobb atmeroju tarcsat kell berakni, nem uszo feknyereggel. A feknyereg felfogatasa mindegy, hogy radialis, vagy sem, a lenyeg, hogy monoblokk legyen (ha nem monoblokk, semmikepp ne uszo). Ekkor a nyomaspont hatarozott lesz, akar gumi fekcsovel is. A fofekhenger ha radialis, akkor a keziero is kisebb tud lenni valamivel, de ez mar hidraulikus attetel fuggo is.
A legnagyobb valtozast hatasossagi sorrendben: -nagyobb tarcsaatmerovel es nem uszo feknyereggel majd masik betettel ered el.Es tedd jobba a vilagot. Nyomd fel oket a fogyasztovedelemnel, hogy mas ne jarjon ugyanigy.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #140797 üzenetére
A legtelenitesnel sosem az abs kocka a baj, a levego mindig vagy a feknyeregben lesz, vagy a fofekhengernel.
Amennyiben hatso feknyeregnel elofordulo, alul elhelyezkedo legtelenito csavarnal nincs leszerelve az egesz feknyereg, es nincs megforditva ugy, hogy a legtelenito csavar a rendszer legtetejen legyen, emelle nincs visszanyomva a dugattyu- nem lehet legteleniteni a rendszert. De nem amiatt, mert abs es.
Szoval ez igy faszsag.
Most megneztem, a dl nek 310 es tarcsaja van?
Azzal sok mindent csinalni nem lehet atmeroben, legfeljebb 320 vagy 330 ast lehetne rarakni, de tobb sportmotort is szereltek 310 es tarcsaval rossznak nem mondhato fekkel.
A 6 dugattyus nissin nem egy jo nyereg, tul sok ero elmegy a karmantyukon, es nem csak a japan belpiacos SS en volt hanem a bandit, TL, gsxr szerian. Valoszinuleg jobb, mint egy uszonyereg, de a gyari nissin betet anyaga sosem volt eleg jo. Nagyon tompa volt a fek vele. Egy normalis betettel jo lehet, de 6 dugattyuhoz sztm fofekhenger atmerot kellene cserelni.
Azt az uszo feknyerget kene ledobni rola.En a nyerget lecserelnem nem uszora, es a betetet valami haraposabbra, legutolsokent a fofekhengert.
Ki lehet matekolni ugy is a fofekhengerrel, hogy a nyomaspont nem lesz olyan hatarozott, de kisebb kezerovel joval nagyobbat fog harapni, sokkal adagolhatobb lesz, de nem lesz azonnal "kemeny" a fekkar. (Nekem ez a fajta fek tetszik) de mindig ugyanugy fog, tehat ne vmi maszatolos szart kepzelj el.Az eroteljes remeges az betet chattering, nem hallottam rola, hogy a femszovetes megszunteti, azt gondolnam, hogy inkabb fel kellene erositenie, hiszen nincs puffer a rendszerben, ami csillapitasul szolgalna, de ezt nyitva hagyom, majd kiprobalom.
Minek a V shape-je okozza ezt a betet elpattogast?
Azonos gyartotol valo betet es tarcsa a legjobb parositas, de brembobol os van eco- meg racing.
A normalis brembo fekbetetek nagyon hamar kopnak, de nagyon jol fognak. Panigale v4 kb 10e km utan cseres, forszirozottabb hasznalatnal 5e km.Explosión de dos tiempos
-
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #140808 üzenetére
Erre ne apellálj HJC és Nolan pl már tavaly elkezdett részben a középkatban is és fent is átállni a 22.06-ra
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
fattyu
veterán
-
yodamastah
őstag
válasz etnies #140781 üzenetére
"Szóval, van köztetek Arai vagy Shoei tulaj, ha igen, mi a véleménye a bukósisakjáról? Válaszokat köszi!"
4 Shoei sisakom volt, 2 most is használatban. Áltlalában minden sisakvásárlás előtt körbepróbálom a teljes felhozatalt HJC-től felfelé. A vége aztán az hogy megveszem a shoei-t. Drága de tényleg ennyivel jobb mint az átlag.
Ez pl olyanokban nyilvánul meg, hogy a neotec II 3év napi használat után pont ugyanúgy működik mint az első nap. Ugyanazzal a határozott, kellemes fémes kattanással záródik le, pedig naponta van hogy 20x fel van nyitva. Vagy hogy a belseje pont olyan kényelmes mint új korában, és nagyon kicsit tágult csak.
Mellette az ellenpéda. Van egy nyitott MT sisakom, kb 20-30 használat után eltört a plexi mechanika. Oké ez 30ezet ft volt, és tartaléknak vettem. De 2 forintot nem ér az egész Kényelmetlen, gagyi, megbízhatatlan. Mondjuk legalább jól néz ki
Araival nem tudom összehasonlítani shoeit. Szreintem kb egy szinten lehetnek. Az döntsön ami a fejedre jobban passzol.
HJC-im voltak még. Átlag minőség, de szerintem jók. Messze nem olyan kényelmes mint a Shoei. A legrosszabb drága sisakom egy Schuberth volt. Kényelmetlen volt és 4x kellett plexit cserélni gariban. Egy év után eladtam.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #140808 üzenetére
Shoei nxr es hjc rpha-m van jelenleg. Igazabol egyikkel sem vagyok teljesen megelegedve, nekem a hjc mindig kenyelmesebb. Annak a bizonyos hjc nek, ami nekem van, jobb belso anyagai vannak, de a rogzitesuk nem megfelelo, es a sisak tetejen a szellozorostely nagyon serulekeny, nem mukodik jol, az a megoldas teljes kudarc. Bar egy sport sisak lenne, a nem sport nxr nek megis jobb a szellozese. Az nxr belso anyagai sztm nagyon olcso hatasuak, de mukodik rendesen. Csak nem olyan jo, amikor felhuzom, mint a hjc. A hjc tokeletes a fejemre.
Mivel ezek regi sisakok, nxr bol mar van gen2 is, nem tudom mit kezdesz ezzel a tapasztalattal. Az uj rpha-t neztem, a szellozo sztm meg mindig szar rajta. Azota a hjc rpha -ja egy magasabb arsavba kerult. Nem probaltam. De kovetkezo sisakomnal figyelek arra, hogy semmi fancy rostely hulyeseg ne legyen rajta. olyan dolgok, amik egyszeruek, de mukodnek, jobbak.Explosión de dos tiempos
-
Shadowbull
addikt
válasz etnies #140808 üzenetére
Én is sisakvásárlás előtt állok, rajta van a listán a GT Air 2 is.
De nekem első helyen a Schuberth S3 van. Igaz nekem az pont előny, ami neked hátrány, hogy a hangszórók, antennák meg a mikrofon már gyárilag integrálva vannak.
Fel fogom őket próbálni, de szerintem csak akkor lesz Shoei, ha a Schuberth valamiért nem passzolnak a fejemre.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Steven
addikt
válasz etnies #140815 üzenetére
Bepárásodik ami felbaszott télen eléggé főleg azért mert a plexi és a pinlock között ...
nem jöttem rá azt , hogy sikerült.Mondjuk ahhoz kellően lusta voltam ,hogy szét szedjem és rájöjjek a hiba okára.
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Steven
addikt
válasz etnies #140817 üzenetére
jó hát sejtem ,hogy nem zárt jól ,de akkor is vicces , hogy oda be megy pára . Ahol vettem ott szerelték össze azt hittem ért hozzá srác
Nekem is volt HJC-m de a gta air 2 sokkal halkabb.
Amúgy asszonynak ls2 ff900 at vettünk (előtte nem is hallottam a márkáról )
és beszarás milyen jó minőségű maga a párna meg az anyagok amit használnak.
Tetszett hogy adtak hozzá hátizsákot és zsákot is és 5 év gari.
Vicces a mechanika ahogy dolgozik és ahogy feltudod nyitni .
Btw neki az osztrákoknál szakadó esőbe nem párásodott be, mondjuk nyáron nekem se.[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
MMiklos86
csendes tag
válasz etnies #140781 üzenetére
Saját tapasztalat, Shoei Neotec 2. Neked nem az igazi, mert felnyitható és nem D gyűrűs, de hátha hasznos a tapasztalat.
Röviden: újonnan szuper, használva már kevésbé. Az én kvázi körte alakú fejemre tökéletesen illeszkedett és sokkal kényelmesebb volt, mint a korábbi, zárt Shark sisakjaim. Jobban is szellőzik és a felnyithatóság, hát, game changer a mindennapokban.
Ám a harmadik évben vettem észre, hogy egyre nehezebben záródik az áll-rész. Pontosabban lecsukom, kattan, aztán később felnyitnám a plexit és jön vele a fél sisak. Bíztató egy esésnél... Negyedik évben, tavaly történt, hogy elkezdett beázni a plexi alatt, hiába igazgattam mindent. Szezonnyitó túra a Tátrában, zárt sisakban könnyeztem a hideg széltől. Később 200km zuhogó esőben, Szlovéniában, fröcsög be a víz. Motorcsere volt abban az évben, így nem foglalkoztam a sisakkal, idén meg inkább a légzsákos kabát a téma, de jövőre már túl lesz az ötödik évén, csere, valószínűleg nem Shoei-re.
-
3800+
őstag
válasz etnies #140864 üzenetére
Sajnos nincs összehasonlítási alapom más intercomokkal, de ahhoz képest hogy ez egy intercom, elég jól szól szerintem. Városban zavaróan hangos tud lenni, harmad hangerőn viszont tökéletesen élvezhető. Szóval ez eléggé szubjekítv dolog, én amúgy audiofil vagyok és pont emiatt egy sisakbeszélőtől nem volt nagy elvárásom ilyen téren, de pozitívan csalódtam.
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
csongi
veterán
válasz etnies #141111 üzenetére
Ez nálad pont kijött.
Függ a teleszkóp setuptól is.
Ez a tapasztalat. És annál kell maradni ami működik.Tiger 1050-en az alu részekről a festék lerohadt. Mindene, ami érintkezett a párával.
Azt hogy honnan jött nem tudom, de kb mindegy, a kémia egyformán működik -
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #141111 üzenetére
A femes csattogo hang valoszinuleg, amikor zarja a furatot a villaban az utkozesgatlo, es fekszik fel a vegpont elott a villa. Nem szep hangja van, de nem okoz kopast, mert nem fem a femmel utkozik. Inkabb nyaron kellett volna tortennie, nem telen, ha olajjal van osszefuggesben, ez inkabb rugoero fuggonek kellene lennie.
Amennyiben a femes hang ez volt, dehat ezt nem latom innen a tavolbol.
Kulonbseg van ket ugyanolyan jelolessel ellatott villaolaj kozott.
A googlebe ezt kell beirni: fork oil cross reference chartExplosión de dos tiempos
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen