- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geresics
addikt
Adam Riemann nekiugrott a Motonomad 3-nak!!!
https://youtu.be/yhH5kRjgTOE*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
NEM VIDEÓ!!!
Irány Bulgária és Isztambul - előkészületek!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Malibutomi #89888 üzenetére
Helyes, jó gondolat, hajrá!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #89926 üzenetére
Erről beszéltem pár hete! Hát milyen hosszú már az a koptató-csavar! Nem csoda, hogy leér!
Rakj rá egy rendes (pl. terepes) lábtartót, és nem fog az zörögni, meglátod!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Ferdzsoo #89950 üzenetére
Azért a Mecsekkel vigyázzatok, mert tájvédelmi övezet szinte az egész! Olyan bírságot, meg eljárást kaptok, hogy azt nem teszitek zsebre!
Itt a TIR - Természetvédelmi Információs Rendszer térképe: http://geo.kvvm.hu/tir/
Ha itt elkapnak, akkor van baj! Meg amúgy sem illik...Jah, és itt egy Natura 2000 térkép: http://natura2000.eea.europa.eu/#
Az itt jelölt részek szintén tiltottak, a különbség az, hogy nem mindenhol van kitáblázva! A hatóságokat pedig nem érdekli, hogy van-e tábla, vagy sorompó, vagy nincs!Amúgy, a Mecsekbe vezető földutak 99%-ánál vagy van tábla, vagy van sorompó, ami azt jelenti, hogy TILOS bemenni! Természetesen, ha a sorompó nyitva van, akkor is tilos! Elvégre, ha Te otthon nyitva hagyod az ajtódat, az sem jelenti azt, hogy bárki bemehet!
A lényeg: el kell menni Abaligettől északra, ott is piszok jó helyek vannak, nagyon lehet élvezni!
u.i.: nem krosszoztatok, hanem endúróztatok!
Még kiscsikó koromban én is bejártam egy terepesített ETZ-vel az egész Mecseket! 2 év alatt kb. minden túristaúton, minden földúton, minden erdészúton voltam! Gyönyörűek! Ez olyan régen volt, hogy már biztosan elévült. Akkor hagytam abba a motorozást, amikor az erdészek bekeményítettek, és úgy kapták el a haverokat, hogy a Nivával az utolsó pillanatban begurultak eléjük! Jött a csatt, a személyi sérülés, és még az eljárás is ellenük! Ekkor adtam el a mocim, és csak 2 éve vettem újra, de már figyelek, hogy merre megyek...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Ferdzsoo #89953 üzenetére
Pedig ott tuti volt tábla, vagy (nyitott) sorompó, az a "Kelet-Mecsek Tájvédelmi Övezet"!
Amúgy simán Google Maps is mutatja már a nagyobb tájvédelmi övezeteket! Egyszerűbb ezen nézni, mint amiket korábban linkeltem, csak nem olyan pontos...Ha legközelebb jártok erre, és van kedvetek, elmehetünk Abaligettől, Bükkösdtől északra lévő terepre, ott sok szép és legális hely van! Csak épp ma indul a vadász-szezon!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #89968 üzenetére
Mert nyilván friss jogsival, 0 km rutinnal 130-al kell kipróbálni egy motort, ami még nem is a tied!
Arról nem is beszélve, hogy ennyi tapasztalattal a hátad mögött objektíven meg tudtad mondani, hogy mennyire jó is a sisak (na meg a motor persze)!Szerk.:
A halálfélelmet nem biztos, hogy a Lidl sisak okozta, ezzel csak erre próbálok kilyukadni...[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
Még a tavaszi esésnél elgörbült szerintem a kormányrudam picit. Télen elég sok mindent szeretnék megcsinálni a motoron, többek között egy új kormányrudat is szeretnék. Nem röhögni, még tök az elején vagyok, konkrétan itt kezdem!
Szóval mire kell figyelni? Hol keressek? Mik a buktatók? Mik a kerülendők? Aki cserélt már kormányt magának (vagy csak egy ismerőse túl van már rajta), ők mi alapján választottak?A gyári kormány volna a legkézenfekvőbb, de arra gondoltam, akkor már nem biztos, hogy arra cserélném...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Novics #90065 üzenetére
Tök jól állsz hozzá szerintem, hajrá-hajrá!
Egy fontos dolgot felejtettél ki, hogy mekkora anyagi kerettel akarsz motort vásárolni?
Túraendúrókból is, mint mindenből más-más keret mellett, más-más a jó ár/érték arányú motor!0-500eFt között én a régi Pegaso-kat gondolom Best Buy gépeknek. Ugyan az a Rotax blokk van bennük, mint a BMW F650GS-elben (Totalbike cikk). 2000-ig karbis, utána injektoros (Cube és IE válozat)
Árban kicsit felette sokan szeretik az F650GS-eket, de ezek kb. ugyan azok, mint a Pegaso, csak drágábbak, mert BMW. Extrém magas embereknek viszont az F650GS Dakar egy kötelezően megnézendő darab!Következő árkategóriában szintén a Pegaso a Best Buy szerintem, csak épp a 2005 utániak! Azokban már ugyan az a blokk van, mint a Yamaha XT660 ill. Tenere változataiban! (Teljes lista - érdemes megnézni!) Ezek a Pegasok már kevés km-el is jó áron megvehetőek. 3 modellel rendelkezik: Strada (amolyan plexi nélküli változat), Trail (túraenduro változat), és Factory (valahol a kettő között, szép felnivel, Akrapovic kipufogóval, stb.) Nekem Trail van, és marad is még pár évig! (Bejártam vele a Balkánt, és most készülünk Bulgáriába, és Isztambulba!)
Ebben a kategóriában már ott a méltatlanul hanyagolt Suzuki Freewind is! Az is egy remek paripa, majdnem olyat vettem!
Több terepezés esetén még jó vétel egy Suzuki DRZ400E, ami ugyan úgy 48 lóerős, mint a fentiek!1MFt felett már kinyílik az ember előtt a lehetőségek tárháza, ezek már 50LE+ kategóriák! Itt a korábban említett Suzuki DL650 V-Strom lehet igazán jó vétel! Egy igazi mindenes! Nemrég jelent meg egy cikk egy srácról, aki világ körüli útra indul, érdemes végigolvasni!
Sokan szeretik a Transalpot és az Africa Twin-t még, de ezek iszonyatosan túlárazott gépek szerintem! 90-es évekből származó soktízezer kilométeres futással is 1MFt felett adják. Persze így is van, aki megveszi! Ugye vendingo?
Persze 1MFt felett már kapni minden földi jót! Nekem a következő motorom 4-5 év múlva szinte biztos, hogy KTM lesz! Vagy BMW! Vagy Suzuki. Vagy Aprilia. Áhh, majd meglátom! Állapotot kell venni, nem márkát!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
Kinek mi az élhető? Én elvagyok vele, sőt! Most készülünk épp Bulgáriába és Isztambulba, de voltam már vele Montenegróban, Albániában is, sőt autópályáztam vele Pécs-Maribor-Graz ill. Szarajevo környékén is! Sehol sem éreztem kevésnek - igaz egy személlyel! Továbbá 140-150-nél jobban sehol nem hajtottam, mert ahhoz már tényleg kevés! Persze egy-egy előzés erejéig mentem vele 160 ölé is, de nem arra való!
Az AT legendáit meg nem kell mindet elhinni...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz imibogyo #90137 üzenetére
a fórum szabályzata szerint minden bejegyzésre külön jó válaszolni! Miért? Mert a részletes keresőben így tudsz később könnyen megtalálni valamit. Más kérdés, hogy az olyan komolytalan válaszokat, mint amit én is adok lent, nem szokás.
(#90146) tboldi
Legközelebb csak olyan képet tölts fel, amin bukóban vagy!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
Szeptember 15-én pénteken indulunk meló után (0.nap).
Most még ügyintézek:
- Új útlevelet kellett csináltatnom, mert lejárt.
- Tegnap műszakiztattam le a motort - az Akra kipufogó papírját el sem kérték, egy szót sem szóltak rá. A rendszámtábla világításom kiégett, azt mondták "ezt most nem vettük észre". Nem akartam mondani, hogy 2 éve a műszakikor ugyan ez volt, azóta csesztem kicserélni!
- Intéztem zöldkártyát (a biztosítás nemzetközi igazolása, ha valaki esetleg nem tudná), mert a biztosítás fordulónapja a túra alatt lesz, és a régi ugye lejárna közben. Mondjuk nem volt egyszerű megértetni a biztosítós csókolommal, hogy miért utaltam már rég át az éves díjat, és hogy nekem bizony előre kell az igazolás!
- Megvarrattam a tankborítást (esésnél elszakadt), hogy feltehessem a tanktáskát.
- Felállítottam a sátrat, nehogy kint derüljön ki valami.
- Utántöltöttem picit az olajnak, hogy max-on legyen.
- Meg úgy általában átnéztem a motort.
- Vettem szélálló aláöltözőt, mert gyanús, hogy a Balkán hegyekben hideg lesz a motoros farmerben.
- A hétvégén felpakolok mindent a motorra, hogy lássam hogy férek el, de addig még kell vennem gumipókokat, spanifereket.
- A GPS-en előre fel akarok vinni pontokat, hogy ne útközben kelljen.
- Kell még utasbiztosítást is kötni, de ezzel még bajban vagyok, mert átbaszás mind! Nem kicsit, nagyon! Mindnek van buktatója, és olyan kiskapui, hogy simán odaírhatnák, hogy "kösse meg, fizesse be, baj esetén pedig fizetünk, ha épp úgy tartja kedvünk! Ja, és amit Ön szeretne, arra az ön biztosítása nem terjed ki, ahhoz még kellett volna kérnie az extrafaszom szolgáltatást, ami megduplázza az árat! Miért, mit hitt, miből élünk mi?" - szóval még tanakodunk...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz XFishboneHUN #90167 üzenetére
Arra elég, hogy motorral elmehess az első vezetéstechnikai tréningig!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
Ha erre a motorbiztosítás.hu cuccra gondolsz, akkor néztem, de ez is ratyi, mert pl. a sérült, lerobbant jármű szállítására és/vagy javítására nem fizet, míg a többi biztosító általában 100-150eFt-ig fizet.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #90186 üzenetére
Mi az persu? Rosszul aludtál? Vagy esik az eső?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz vendingo #90189 üzenetére
Az AT egy jó motor. Nem hibátlan, mint azt a márkabuzik állítják, de jó. Viszont a legtöbb motor jó, ha van gazdája, és nem hajtja szarrá.
Racionálisan végiggondolva ezért a pénzért lehetett volna fiatalabb, jobb motort venni. Meg rosszabbat is.
Amúgy tiszta szerencse, hogy a motorozás nem a racionalizmusról, hanem a szerelemről szól. Van, aki a motorját szereti, van, aki a motorozást, és akad a két halmaznak közös metszete is...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz z123456789 #90209 üzenetére
...és milyen felszerelést vettél végül?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
Valaki keresett a múltkor csizmát! Haverom vett egyet, de nem lett neki jó a méret!
(Nekem nem fűződik hozzá anyagi érdekem)
Gaerne Balance Oiled 43-as Dualsport csizma[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
persunak szeretettel!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
Biztos bennem van a hiba, de én akkor mosom le az ablakot, amikor szükséges. Pont leszarom, hogy ki milyen csilli-villi autóval jön mögöttem. Bringások nem szoktak mögöttem jönni, mert lemaradnak - pedig velük tényleg bunkóság volna. Motorosok sem szoktak annyi ideig mögöttem lenni, hogy bőrig ázzanak egy-egy spriccenés miatt.
Tudomásul kell venni, hogy az előttünk haladó nem "értünk" közlekedik, hanem saját önös érdekéből. Ha az érdeke úgy hozza, lemossa az ablakot. Ha az érdeke úgy hozza, nagyot fog fékezni, vagy ha épp az áll érdekében, akkor biza' az egyenesben gázt fog adni! Durva, mi?
Ha nem akarja valaki, hogy a tiszta járműve (autó/motor/bicikli/roller/jetpack/stb.) vizes, vagy uram bocsá' piszkos legyen, akkor ne menjen vele ki az útra (mert ezek a fránya utak sem tiszták ám!), vagy legalább ne menjen közel a másikhoz... Ja, és sok a bogár is ám! Továbbá ne közlekedjetek tavasszal sem, meg aratáskor sem! Sőt! Kerüljétek a mezők környékét is, mert amikor egy traktor poroz, az bizony botrányos! És - kapaszkodjatok meg - az a por néha nem csak por, hanem valami műtrágya is! És a szemét nem figyel ám, hogy a mező mellett járnak járművek! A mocsok! Legszívesebben behajtanék elé, és hatalmasat fékeznék ok nélkül, bűntetőfékileg!
Meg amúgy is...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
-
Geresics
addikt
-
Geresics
addikt
Kicsit láthatóbbá tettem a Shark Explore-R sisakom!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
Geresics
addikt
válasz runner 125 #90492 üzenetére
érdekes, nekem még úgy tanították, hogy benzin motor hidegen alacsony fordulaton. Ha van turbo, akkor viszont ezt felejtsem el, hogy vegyen fel elég olajat a kenéshez...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
Olvasgatok itt vissza, mert vagy 200 kommenttel le vagyok maradva, ugyanis épp motorozunk.
Csak, hogy irigykedhessetek picit:
Pécs - Nis (Szerbia) - Rilai kolostor - Rodope hegység (keresztül-kasul) - Alexandropoli (Görög tengerpart) - Iszambul - Ázsia
Itt tartunk most!
Holnap Nesebar, majd tovább...
Az idő végig 30+! Az utak változóak. Képek facebookon (aki akar rákeres, aki nem, nem - de sok kép van). Álomutazás eddig!Visszaolvasós téma 1:
Nemrég voltunk mi is Montenegróban, egy kis Albán kitérővel, majd Mostarral. Akkor 3 nap alatt mentünk 2000km-t, szerpentineken, határokon, tehát azért lehet haladni, még szutyok 48LE túraenduroval is, nem életveszélyes tempóban!Visszaolvasós téma 2:
Indulás előtt vittem műszakira a mocit. Akkra kipufogó rajta (db killer benne). Egy szót sem szóltak. Jóindulatúan nem vették észre a kiégett rsztábla világítást sem (ahogy már 2 éve sem )!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
Hali,
a télen nagy karbantartást tervezek a mocin, és még el sem kezdtem utánaolvasni a dolgoknak, rögtön ide írok, hátha megkíméltek pár óra guglitól, meg egy rakás fals infótól!
Kiindulás, hogy 10ekm-el vettem a masinát, akkor rögtön olajcseréltem, és kapott iridiumos gyertyát is. Azóta 16ekm-nél kapott új olajat. Idén majdnem 10ekm-t mentem, így most 25ekm-nél lesz egy "nagyszerviz".
A terveim:
1. olajcsere, MOTUL 5100-ról 7100-ra, olajszűrő csere,
2. légszűrőcsere,
3. fékolajcsere elöl, hátul,
4. hűtővíz csere,
5. szelephézag-ellenőrzés/állítás,
6. teleszkóp-olaj-, és szimering csere elől, (miből tudom, hogy kell-e?)
7. hátsó lengéscsillapító nyikorgás-megszüntetés, (valakinél volt ilyen mostanság - mi is a megoldás?)
8. lánc és fogaskerék cserék, (miből tudom, hogy kell-e?)
9. gyertya ellenőrzése/cseréje
10. benzincső csere (kézikönyv szerint kell),
11. fékcső csere (kézikönyv szerint kell) - érdemes fémre?Extra:
12. Kormányrúd csere gyárira, esetleg kormányfűtés?
13. alubetétes kézvédő
14. USB-töltő szivargyújtóra cserélése (ne legyen önfogyasztása a 12V-5V átalakítás miatt)
15. OFF ROAD lábtartó
16. plexi kiemelése, és GPS/telefon tartó kialakítása
17. első sárvédő 2cm-el magasítása (lakatos munka)
18. ködlámpa beszerzése, felrakásaOlaj- és szűrőcserét már 2x megcsináltam, az nem gond. Hűtővíz cserét gyári leírás alapján gond nélkül meg fogom tudni oldani.
Fékolaj-csere sem lehet gond, viszont a fékcső cserével kapcsolatban már vakon vagyok, akárcsak a benzincső cseréjével kapcsolatban is!
Szelephézag ellenőrzéssel kapcsolatban viszont (még) vakon vagyok - van valami jó leírásotok? (1 henger, 4 szelep). Talán valami workshop manualban keressem majd, de olyanom angolul van, és még nem nyitottam igazán meg...
Első teleszkópnál mit, és hogyan kell ellenőrizni? Ha cserélni kell bármit, akkor honnan tudom, mi a jó nekem?
Hátsó nyikorgás volt mostanában valakinél, és Persu ajánlott is valamit, de épp messze voltam, és részeg, amikor olvastam. Mondhatnám az agyamnak azt a részét már elittam... Ha esetleg egy kulcsszó volna, hogy mire keressek vissza, már azért is hálás lennék...
Fogaskerekek, lánc még gyári. Mit kell nézni? Honnan tudom, hogy cserés-e? Ha cserélem, mire kell figyelni? Mit érdemes nézni, milyet érdemes keresni?
Iridiumos gyertya van benne 15ekm óta. Miből tudom, hogy kell-e vele foglalkoznom?Extra-listával sem lesz gondom szerintem, de ködlámpára ha volna tippetek, hogy milyet érdemes venni, azt megköszönném, mert annyi van belőle, mint égen a csillag!
Köszi mindenkinek, aki legalább megpróbál érdemben hozzászólni!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
Van user manual, és workshop manual is, sőt, még kezelési és karbantartási útmutatóm is van, de még azt sem kezdtem átnézni.
Egyrészt, mert a szakmai angol még nem megy, másrészt, mert sok olyan kérdés merül itt már fel, amire tudok itt választ kapni, harmadrészt, ezt a hozzászólást bekönyvjelzőztem, és ez lesz a listám, hogy miket kell csinálnom, mert fogyatékos vagyok, és elfelejtem különbenSzerk.:
amúgy 660-as, de 650-nek hívják szinte mindenhol...[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
3M Dual Lock tényleg jó, de nem a színe, hanem a száma határozza meg az erősségét - csak már nem emlékszem a számokra. Google.
Múltkor kérdezi kollégám tőlem:
- Mi a legjobb ragasztó?
- A g@ci! - vágom rá azonnal.
- ??? - néz rám kérdőn.
- Miért, láttál már gyereket szétesni?
Elkezd hangosan röhögni, majd egyszer csak ijedten rám néz, a szemei kikerekednek kb. így:
- De hát az kétkomponensű!!!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Laraxior #90956 üzenetére
Ez attól függ, hogy kit kérdezel. Sokan (itt is) azt mondják, hogy ha nem veszel minimum 100eFt-ért bukót, akkor meg fogsz halni egy szúnyograjtól is (irónia). Aztán vannak itt, akik nem félnek megvenni egy olyan bukót, ami már egyszer pl. leesett a kormányról, és így vesznek méregdrága bukót szaré'hugyé'.
Persze vannak olyanok is, akik azt nézik, hogy a sisak hogy szerepel a Sharp teszten. Én ezért vettem anno az MT Flux sisakom, mert occó volt, és 4*-os a tesztje! Mondjuk azóta rájöttem, hogy nem kell felnyitható sisak nekem, de az más kérdés, ezért vettem az Acerbis Active Graffix sisakom, ami viszont kicsire sikeredett. Neked legyen több eszed, rendelés előtt próbáld fel a kiszemelt áldozatot!
(A linkekre kattintva megnézheted a sisakok őszinte tesztjét is...)*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Laraxior #90960 üzenetére
Én a BT kommunikáció miatt voltam kénytelen váltani sisakot, és egy Shark mellett döntöttem végül. Amíg dekorosnál volt, addig elővettem a régi kedvenc MT-met. Nos, a Shark után... hogy is mondjam... kicsit fapados volt!
Ne érts félre, nagyon jó sisak, de olyan volt, mint egy új Audi A6-ból átülni anyám '91-es Corsa-jába!Ebből a keretből a lehetőségeid már hihetetlen szélesek! Én a helyedben rászánnám az időt, és elmennék több boltba is, több márkát felpróbálni, mert lehet, hogy mindenkinek AGV van, ha a Te fejformádra nem az igazi!
A lényeg, hogy (a márkán kívül) döntsd el, hogy mik a fontosak számodra! (Pl. felnyitható/fix, színigény, kommunikációnak hely, shilt, stb.)*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz -Mosquito- #90963 üzenetére
Akcióba olcsóbb volt!
Amúgy egyértelműen más kategória, de itt a kényelemre kell gondolni, nem a biztonságra! Az MT attól még nem lesz "nemnégycsillagos", hogy nem olyan pihe-puha!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő