-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
TommyGun
őstag
válasz fattyu #20848 üzenetére
Kicsit túlspiráztad az írásomat...
Nem említettem sehol hogy aki nem pályázik ne vegyen drága sisakot, próbáltam csak rámutatni hogy attól mert 150k egy bukó még nem feltétlenül jó, azért utcai használatra egy 150 ezres bukóban már lehetne némi kényelem is. Azért említettem a pályázást mert ott nem feltétlen szempont a mindennapi kényelem, a biztonságot pedig szóba se hoztam, egy percig nem hiszem hogy az én "full extrás" bukóm biztonságosabb lenne mint az övé. Teljesen életképes szituáció, hogy ha ugyanannyival bukunk az én prosztó sisakomban én élem túl nem ő, az eséshez szerencse is kell, az esélyeken javít a jó felszerelés, de nem hiszem hogy überfos bukót vettem vólna csak mert 55k volt.
(mellesleg nem tudom mennyivel biztonságosabb egy plexi darab a szemem elött mint egy fémkeresetes üveg/plexi napszemüveg a bukó alatt, kiváncsi lennék melyik hogy törik de kétlem hogy a ray beneket úgy tervezik hogy ha bukóban esel ne álljon bele a kerete a halántékodba vagy a fémkeret az orrodba szemedbe)"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
mocsanisi
senior tag
válasz fattyu #20866 üzenetére
Tudom, körbevittek minket, és megmutatták hány motor áll náluk. Nekem is mák volt, mert elvileg 5-ig dolgoznak, de este 7-kor be tudtuk vinni a motort kisteherautóval, mert még bent voltak. Csak már szeretném tudni hogy sokat vagy nagyon sokat kell rákölteni illetve még nincs elintézve az átírás se
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
Daywalker
addikt
válasz fattyu #21095 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy ha ebből bármit megcsináltatsz (asszem 10e ft felett), akkor az átvizsgálást nem is kell fizetni. Mindenki döntse el ezek után, hova viszi..(márkaszerviz 6000/óra)
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz fattyu #21095 üzenetére
Az biztos, hogy ezt az átvizsgálást a vásárlás előtt kellett volna elvégeztetni, bőven megérte volna a rá fordított összeget (áralku vagy elállás a vételtől). Azt is tudom - a fórumon olvasottak alapján, saját tapasztalatom nincsen - hogy Szatiék nagyon szuperül dolgoznak. A mostani spéci motorokhoz elengedhetetlen a hozzáértő, gyakorlott szerelőn kívül a megfelelő célszerszámok megléte is, ami otthon, vagy egy "sufniszervizben" általában nem áll rendelkezésre.
Engem csak az akasztott hasba kicsit, hogy egy ilyen, sacc/kb. egy szerelőnek 2-3 teljes napi munkáját jelentő karbantartás / rendbe tétel munkadíja össze mérhető az én havi nettó fizetésemmel (kisvárosi 50 éves gépészmérnök), úgy, hogy valószínűleg a motornak "igazán komoly" baja nincsen, csak végtelenül elhanyagolták a szervizelését. Tudom, nem a szerviz drága, hanem én (meg még nagyon sokan az országban) keresünk keveset, de ez egyéni szoc. probléma.
De NO OFFENSE, nem akarom szétoffolni a topicot!
(#21097) vendingo: ha jól emléxem, akkor Szegeden vagy környékén
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Type-R
őstag
válasz fattyu #21248 üzenetére
Szintén zenész.
A legszebb az volt, hogy amikor már haza felé tartottam, rámentem Pécsváradnál az "öreg" 6-os út elhagyatott szakaszára, aminek a végén volt egy jókora a sárátfolyás keresztbe az úton.
A motor úgy néz ki, mintha erdőben jártam volna vele.
A csizmám, és nadrágom is tisztításra szorul. -
TommyGun
őstag
-
Daywalker
addikt
válasz fattyu #21388 üzenetére
Nekem kéne...
125-ös, nagykerekes, befecskendezős, katalizátoros, 4t, 2,5 literes fogyasztással (pl. Honda SH125). Még a budira is azzal járnék városon belül, mert akkor sem kéne érte többet fizetni havonta, mint a bérletért (karbantartást nem számítva, de ha ügyes vagy, még az is kijön belőle, és akkor sem a bkv-n rohadsz).Kiszámoltam, hogy az asszony napi 30 km-t utazik BKV-val és Volánnal, mindezt havi 15 ezer forintért. Ennek maximum a felébe kerülne neki a fent említett robogóval bejárni (és akkor 3 literes fogyasztással számoltam, nem 2,5 literrel). Persze, ha hozzávesszük az összes kopó-fogyót, általános szervizt, biztosítást és adókat, akkor mínuszosra jön ki a végén, de nem annyira vészes (főlg ha otthon szervizeled), a kényelem annyit simán megér.
Szóval más kategória, másra való, és pontosan azért kéne, mert baromi praktikus. Ha meg olyan a helyzet, akkor lehet a ZX-re váltani. Nem zárja ki a kettő egymást, de felesleges elfüstölni annyi pénzt a dugóban meg a fingszagú BKV-n, amikor létezik ésszerű választás.Persze mások vagyunk
Vendigo: "Szerintem ha rendesen megcsináltatom, mindent felújítok rajta akkor akár egy életen át is kiszolgál, ami a mai gépekről nem biztos, hogy elmondható."
Azt hiszem ezért még kapni fogsz itt Hagyjuk már ezt a "régiekben még volt anyag" dumát. Ez egy nagy bullshit...szélsőséges példa: egy zsiguli elment talán jó esetben 1-200 ezret generál nélkül, egy mai utolsó szar motorblokk is elmegy 4-500 ezret, ha van benne olaj cserélve.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz fattyu #21436 üzenetére
ipszilonba.... Azért van egy kiállása neki, nekem is marhára bejövős! Remélem, valaki "felfújja az arcát" és megépíti!
Azért érdekes, hogy mindössze néhány piros csík, az oldaldekli, az ülés meg a lámpa milyen "pannóniaságot" kölcsönöz neki!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
#25954560
törölt tag
válasz fattyu #21572 üzenetére
jaigen. es ne feljen utanaolvasni h hogy is kell. attol meg h tud motorozni, nem biztos h az utasa is tud vagy o is tud utassal. (ilyen aprosagok h gyakorlatilag ne legyen kozottuk tavolsag, asszony minel nagyobb felulettel simuljon , hosszutavon mamma is tamaszkodhat a tankon (ha van kesztyuje es/vagy nincs gyuruje), stb)
nyilvan asszonynak is el kell magyarazni h mi a dolga.mod: hatso kapaszkodo lehet h nehany motoron kenyelmes, de abban a pillanatban az utas teljesen kulon mozog es mar el is romlik a konnyu kezelhetosege a motornak.
[ Szerkesztve ]
-
#25954560
törölt tag
válasz fattyu #21574 üzenetére
'a jo utas ugy viselkedik, mint egy zsak krumpli'. nem egy csajozos duma (arra ott van a 'minel jobban hozzamtapadsz, annal jobban fogod erezni a motort' ), de a lenyeg benne van. illetve igenis hozza kell szokni ahhoz h egy kicsit folyamatosan ottvan a hatadon az o sulyanak egy resze is (tobb-kevesebb, attol fuggoen h odafigyel-e, faradt-e, stb), fekezesnel meg te tartod a teljes sulyet, nagyobbakat kell fekezni (vagy korabban), lassabban dol be a motor (cserebe stabilabbnak tunik).
autopalyas utazasnal pl ne hirtelen valtson oldalt, ha elfarad (egyik vall felett kukkol ki, aztan atugrik a masikra), ha pl hirtelen figyelmezteteskeppen megpaskolod a kezet v labat, akkor kapaszkodjon szorosabban (uthiba, bukkano, akarmi).
onnan is lehet tudni h megfeleloen vagytok osszenove h ha pl ki kell allnod a nyeregbol, asszony automatikusan jon veled (persze tudnia kell mi az h kiallni a nyeregbol).
na. mas nem jut eszembe, mar regen mentem utassal -
boogie84
veterán
válasz fattyu #21748 üzenetére
Örülhetsz h nem cseszted szét a tárcsát.
Nekem ilyen van: DID 525 ZVM-X
Ha bízni szeretnél az elejében akk sztem Michelin pilot power az egyik legjobb.
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
#25954560
törölt tag
válasz fattyu #21748 üzenetére
tobbek kozott ezert is van ertelme havonta atnezni a biciklit, csak ugy. 5 perc.
guminyomas, gumik kopasa (profilmelyseg, jellegzetes kopasok),
elso telok (szarazak-e a villaszarak),
fektarcsak (vastagsag, elszinezodes, fura kopasnyom),
fekbetetek (bekukkolsz a tarcsa mellett mindket oldalt),
idomcsavarok (megvannak-e),
idomok allapota (repedesek, folyadeknyomok),
lancfeszesseg + lackerekek (fogak kopasa),
motorblokkon folyadeknyomok (pl olaj v viz),
akksi (erintkezok, tulfolyo, savszint, ha savas)majd valaki kiegesziti, nalam kb ez a procedura.
es persze ha valami valtozas van a menettulajdonsagokban, hangjaban, viselkedeseben akkor azonnal kideriteni az okat. soxor nem is jelent hibat, csak valami oregszik, esetleg csak elojelez valamit.
mod:
jah, en is DID X-gyuruset hasznalok, de sosem probaltam mast.[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz fattyu #21747 üzenetére
Szintén DID párti vagyok...Sunstar lánckerékkel oszt jólvan.
A gumi témában ahány embert kérdezel, annyi választ fogsz kapni, mert az már egy vallás szinte. Én a Metzeler M5 Interatcttal totál elégedett vagyok, esőben, hidegben, melegben eddig tökéletes volt. De azokat kérdezd, akik ugyanolyan vasat hajtanak, mint te."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
válasz fattyu #21747 üzenetére
sokszor mondták már, hogy pályán a 60%os betét kuka, utcán meg a 40%os.
tényleg örülhetsz, ha nem ment el a tárcsád...DID vagy RK. Rkból az 530-as GXW nekem bevált a vfr-en, nem nagyon akar nyúlani Mondjuk az 525ös is jó a 700asodra.
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Daywalker
addikt
válasz fattyu #21941 üzenetére
Zsír új gumi? Mert akkor akár 100 km-ig is könnyen lehet vele fikálni, mivel a gyári konzerváló réteg még rajta van (ilyen csúszós, szilikonos redva), és amíg az le nem kopik, addig bizony csúszkálhat.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
válasz fattyu #21941 üzenetére
valószínűbb az olajplacsni nem?
már csak azért is, mert én satuztam már új gumival a vfr-el (238kiló + én 78 + bőrruha + több napi cucc, sátor, tele tank stb), mert az utat kerestem, hogy merre menjek, és észrevettem a pirosat. rámarkoltam az elsőre, mert fingom nem volt, hogy jön-e valami vagy sem, bepattogott az eleje brutál módon, aztán ennyi, igaz mentem tovább.. fostam, hogy elmászik, vagy valami... de semmi. mindez 70nél.
sajnálatos, gyógyulást hamar
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
-
Integra
titán
válasz fattyu #22003 üzenetére
vagy nem.
PROS
Inexpensive. Rugged build. Good battery life.
CONS
Cumbersome controls. Struggles in low-light situations. Loses finer details.
BOTTOM LINE
The Sony Action Cam is one of the most affordable action cameras you can get, and while it's capable of shooting decent looking video at 1080p60, its video quality just isn't on the same level as some competitors....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
válasz fattyu #22142 üzenetére
szerintem ez két teljesen különböző világ.
annyi a közös, hogy motorral játszák, aztán kb ennyi is.
gp-ben ha mondjuk Doohan életútját megnézed, azért az is kva nagy respectet érdemel, nem véletlen csinált neki a Honda egy utcai rc211v-t... lámpával... övé az egyetlen
aki a tt-re nevez (illetve engedik nevezni), valamilyen szinten agybeteg.
én azt irigylem kicsit bennük, hogy valahogy, valamiképp annyira be tudják szűkíteni a tudatuk (tehát olyan szinten rá tudnak koncentrálni a dologra), hogy a 6x km minden egyes kanyarját tudják.ez olyan mint amikor elmész tekerni egyet bicajjal az erdőbe, mész lefele a vízmosásban, és arra eszmélsz, hogy vége, és nem nagyon tudod, hogy miként kerültél le.
hülye hasonlat, de a lényeg talán átjön belőle.
csak ezt ők nem 1-2 percig, hanem (pár) órán át tudják fentartani.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
vendingo
veterán
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz fattyu #22313 üzenetére
OFF: a lejárt hirdetésedet szedd ki az aláírásodból!
(#22312) lujo10 : Én nem a honvédségnél jártam tanfolyamra, hanem 3. gimiben. Az elméleti tanfolyamot ráadásul a gimi szervezte, csak a kresz-vizsgától kezdve volt az autós iskolában.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
őstag
válasz fattyu #22373 üzenetére
ne csusszon már nincs egy hetes
Pont azért csúszik...
Az új gumikon szokott rajta maradni, abból az anyagból amivel az öntőformát kenik be, hogy kijöjjön belőle a gumi. Szóval új gumival óvatosan az elején. Ha kicsit lekopik akkor jön elő az igazi gumira jellemző adottságok.“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs