- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
boogie84
veterán
-
nagyúr
Megvolt az első idei gurulásom
Előkészületek az első úthoz: 1 óra
Motor letakarítása a rengeteg sós habaréktól, és sártól: 50 perc
Az első idei motorozás: 20 perc
Az élmény: FELBECSÜLHETETLEN!!!!!Új hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
boogie84
veterán
Gratula!
Én meg sikeresen megfáztam, mikor 2 napja olyan szépen sütött a nap. Gondoltam beindítom a kicsikét, jó sokat állt. Pulóver, és papucs helyett kabát, sapka idő volt, ráadásul egyszer lemerült az akksim is mire beindult. Első gurulást elhalasztva.
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
stifi
senior tag
én is most jöttem haza gurulásból, nálam így nézett ki:
akksi be
indítás másodikra
2 óra gurulásmég egy kúton felfújtam a kerekeket, mert elengedtek 0,5 bar-t
kurvára fújt a szél, volt már hogy a szél miatt nyáron visszafordultam (utálok erős szélben menni), de az év első motorozásánál ez nem tántorított elNincs időm kedvesnek lenni!
-
nagyúr
Itt nagyon jó az idő.
Bár már most kezd hülni a levegő, de itt mikor kimentem 12 fok volt, és szélcsend.
Szóval az idő abszolút jó volt, csak itt felénk még rengeteg hó van az utak mentén, és sok a vízátfolyás.Viszont máris látszik, hogy rengeteg helyen szétment az aszfalt, olyan gödrök is lettek hogy egy kutya belefér. Kíváncsi leszek mikorra lesz az megcsinálva.
Új hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
stifi
senior tag
én tudom a választ, akkor amikor budapesten
soha. :\12 fok itt is volt orkánban, de akkora széllökések voltak hogy majdnem áttaszítottak a másik sávba... és ahogy megy le a nap, egyre erőtlenebbek voltak a sugarai, reggel meg este biztos hogy durva hideg lenne motorozni..
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #4544 üzenetére
oké főnök, leszedem a pótsúlyt
lábtartó csavart azóta kiszedem, így már elég magas. Majd ha ez is leér, veszek új motort[ Szerkesztve ]
-
doc
nagyúr
na, kimentem hogy beroffentsem a Viffert ('96-os RC36/II, karbis)
egyelore nem sikerult, a vegere eleg panaszos hangja lett, ugyhogy felnyomtam toltore
utana jon a kovetkezo korannyi kerdesem lenne ezzel kapcsolatban, hogy hogyan inditozzak? szivato, nyitott/csukott gaz?
-
alvaro
senior tag
Ugyan nem viffer, de szintén karbis. Tegnap raktam vissza a frissen töltött akkut a GV250-be, szivató, csukott gáz, beindult.
Ja, muszáj volt kipróbálni, itt riogattak mindenfele, hogy így meg úgy a karbi meg az őszi benzin. Semmi probléma nem volt vele. Másodikra indult, mert elsőre elfelejtettem, hogy ezen szivató is van.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
csukott. ha nem röffen csukottra akkor rosszul van beállítva. (ez nem pont a tiédre vonatkozik, mert millió oka lehet, pl rossz akku)
alapvetően nem kell rángatni a gázt indítózásnál, karbisnál sem, injektorosnál meg pláne nem.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
doc
nagyúr
válasz Topiccsendőr #4562 üzenetére
siman roffenni biztos nem fog, csak hosszas inditozgatas utan (ez mar nem benzincsapos, szoval az muszaj)
akkor probalkozok szivato + csukott gaz komboval
a 'beallitas' alatt mit ertesz?MOD: stifi: egyszerre szoval ebben nincs benzincsap, ezert is kell szenvedtetni
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
karbibeállítás.
fojtószelep helyzete pl. hány alapjárati furatot zár be, illetve hogy kinyitja e az átmeneti rendszert, vagy azokból a furatokból mennyi van eltömődve. Ettől szoktak lenni alapjárati és hidegindítási problémák.
egy jól beállított karbis motor csukott gázzal el tud indulni szívatóval hidegben. Csak normális akku kell hozzá, karbantartott karbi, meg feltöltött úszóház.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
doc
nagyúr
válasz Topiccsendőr #4567 üzenetére
ez nem ugyanaz mint a karbiszinkron, ugye? (bocs a lama kerdesekert, sajna eleg hulye vagyok a temahoz, de probalok felzarkozni )
a feltoltott uszohaz meg az, ami jelenleg nincs -
boogie84
veterán
válasz Topiccsendőr #4568 üzenetére
Nálam melléképületben van, igaz h nincs hó meg szél, de ugyan olyan hideg van bent, mint kint. Minimális a különbség, sőt, ha kisüt a nap, akkor bent hidegebb van. Nálam 2008 óta így van a motor, semmi baja.
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #4563 üzenetére
Kint, ponyva alatt. Idén lesz a pince motorgarázzsá alakítva, ezt a telet ki kellett bírniuk (de jó is -7 fokos ülésre tenni a s*gged ).
-
Topiccsendőr
addikt
nem. bár az is a fojtószelepeket takarja, de nem ugyanaz. az csak a hengerek közötti vákuum különbséget hivatott kiküszöbölni.
nincs kőbe vésve, hogy csak zárt gázzal lehet indítani, de ha játszani kell a gázzal akkor ott valami már nem működik rendesen. ez a lényeg.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz boogie84 #4566 üzenetére
neked nem F4 ed van, ami injektoros?
Úgy figyeltem meg, hogy a viszonylag nagy hő és páratartalom ingadozás az, ami miatt vizes lesz az úszóházban a benzin. ami meg elkezdi feloldani a réz fúvókákat és szép rézgálicos takony lesz az úszóházban.
Más szakemberek szerint az a benzin színezéke ami kiválik, csak akkor azt nem értem, miért vizes, meg miért korrodálódik a fúvóka tőle.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #4574 üzenetére
Ciliegiát (a GV250) sajnos november közepe óta nem használtuk, szóval teljesen "tipikusan" állt ott. Teresa meg injektoros is, és rendszeresen használtam is, csak ez az ominózus 3 hét maradt ki. Asszem nem indultak egyenlő esélyekkel.
Amúgy passz, de az etanoltartalom miatt már tényleg fel tud venni vizet a benzin. Amúgy nem elegyednek. Bár... az lehet, hogy rosszabb, mert akkor meg vannak benne kifejezetten vízből álló rétegek, ha valahogy mégis lecsapódik a víz arrafele
[ Szerkesztve ]
-
boogie84
veterán
válasz Topiccsendőr #4575 üzenetére
Csak sima F4. 2000-es évjárat. Az még épp karburátoros. Nálam tényleg nincs gond vele.
Valamit csak éreznék ha korrodálódna a fúvóka... Vagy karbi tömítés keletkezne..[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz boogie84 #4577 üzenetére
Éreznéd. Be se indulna. Nem meggyőzni akarlak, hogy rossz
De kint tárolástól illetve váltakozó hőmérséklet mellett valami miatt tele lesz vízzel az úszóház, ez fix. Zárt fűtetlen helyen nem szokott bekövetkezni.
Injektoros meg nem érzékeny ilyesmire.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #4574 üzenetére
Ez esetben kellene valamit tennem? Most azért cudar hideg volt és nekem is melléképületeben van letakarva. Akksit most töltöm.
-
geree@bl
aktív tag
Sziasztok!
Április elejére tervezem a motor vásárlást. (GS500)
Esetleg valaki tudna segíteni megnézni, vagy ajánlani valakit aki megnézné, hogy minden rendben van-e a géppel?Tudom, hogy kicsit korai, de jobb, ha időben megtalálom a megfelelő embert
''Tévedni emberi dolog, de valamit igazán hatásosan elbaszni: ehhez már számítógép kell.''
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #4549 üzenetére
jó volt... az SBK izgalmasabb volt.
amit Biaggi csinált az RSV vel...Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
TayRol
veterán
válasz Topiccsendőr #4581 üzenetére
jol tolta az öreg. de szegeny Cseka mekkorat esett... uhh.
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #4581 üzenetére
Jok voltak a versenyek, de sajna Balazsnak 5 kor utan szetment a gumija
-
TayRol
veterán
válasz yodamastah #4584 üzenetére
attol még az fááj.
Persu: nemtudom, az olaszok valamit talaltak... pastat es spagettit tankolnak a motorba.
-
HELLAFLUSH
őstag
Sziasztok motoros társak
valakinek nincs eladó 70-es hengerszette Derbi Senda R motorra?
vagy bármilyen alkatrésze hozzá?!ui.: van egy eladó Derbi GPR-em is 70es hengerrel ugyan az a blokk van benne mint a Sendákba, erre érdeklnek Derbi Senda R alkatrészek(bármilyen) illetve kp
(gyári 50es henger, csak ki lett belőle ütve a persely, fel lett marva nagyobbra és tettünk bele egy nagyobb perselyt 6felömlővel, szélesített kipufogó nyílással, 1 gyűrűs verseny dugóval kb 16Le körül lehet,amúgy kb 700km van benne)
viszont annyi baja van, hogy kellene rá egy hengerfej tömítés, mert ez a persely ami benne van 45,00 furatú, és tömítés csak 47esre van holnap megyek veszek kingelitet, és vágok rá egyet, majd elválik milyen leszamúgy van rajta egy 12es Dellorto PHVA karbi 65ös fúvókával(14-es volt rajta 82es fúvókával, de mivel vettem egy Sendát, így inkább rá tettem arra)
csapágyazva nyáron volt, képekkel tudom bizonyítani.
viszont amikor kinyomta a hengerfej tömítést (piros F.B.S szilikon ragasztót), azóta 2hetet állt a blokk a vízben amit kinyomott, mert nem volt időm szétszedni, a munkám miatt tehát lehetséges, hogy a csapágyaknak lesz egy kis hangjaegyébként még ezek a bajai:
-önindító nincs meg(így vettem, de 10-20cm tolás és indul)
-fordulatszámmérő spirál hiányzik
-oldalidomok nincsenek meg, gyári lámpával adom+gyári kipufogóval[nem a képen látható]
igény esetén tudok, hozzá adni egy X-fun fejidomot
-első fékkar hiányzik róla, így első fék most nincs
-első teleszkóp szimering enyhén ereszti az olajat
-aku nincs benne de minden elektronika működik rajta(kipróbálásig tudok adni egyet)
-az ülés mögötti tank takaró idom elveszett, így az lemezből lett csinálva zsanéros megoldással, de fel sem tűnik, szerintem észre se venni a képen sem6sebességes,vízhűtéses Derbi blokk, gondolom nem kell bemutatnom senkinek
16"-os felnik Michelin gumikkalBlokk alkatrészek nagyon könnyen beszerezhetők, és jól tuningolhatók ezek a blokkok
alkatrész ellátása olyan mint az Apriliának -
Topiccsendőr
addikt
Én most beveszek egy szedukszent és iszom rá egy fél üveg vodkát.
Ha elmúlt a baj, akkor feljövök újra.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
válasz Topiccsendőr #4588 üzenetére
első hsz amit elolvasok, és fekszem a röhögéstől
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
stifi
senior tag
válasz geree@bl #4580 üzenetére
melyik városban laksz?
én azt tanácsolom neked, hogy márkaszervizbe vidd el, 1 óra munkadíjért bárhol csinálnak neked állapotfelmérést, még papírt is adnak róla!annyi a trükk, hogy az eladónak ne mondd meg előre, hova akarod vinni, ne hagyd hogy befolyásoljon a szervizválasztásban, és ha szervizkönyves, ne oda vidd ahova általában szokták...
én egy kicsit paranoiás vagyok mondjuk, de szerintem így őszinte véleményt kapsz a motorról, a "hozzáértő" haverok jó, ha vannak, de nem feltétlenül bíznám rájuk a vásárlást... (kivéve persze ha motorszerelő az ismerős, de egy márkaszerviz rutinjával ő sem biztos, hogy elbír)nekem azt mondták, hogy így ennyiért vegyem meg a motort, mert patent állapotban van, és emiatt alkudni se tudtam, de így volt fair nekem is meg az eladónak is.
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Topiccsendőr
addikt
Érdekes dolog ez a márkaszerviz.
Pont egy GS500 assal nem bírt el egyik sem. Kb 3 szervizben volt, (köztük suzukiban is) vezérműláncfeszítő baja volt, amitől mindig átugrott a vezérlése. Amikor szétbontottuk már a szelepek ütötték a dugattyú tetejét, de mindegyik azt hitte, hogy az előző szerelő elrakta a vezérlést, vagy nemtudom, egész egyszerűen leszarta a hiba okát. Pedig a 90 es években ez egy jellemző hiba volt egy szériánál. Persze ez jóval fiatalabb motor volt, de szerintem megagáz, hogy egyik se vette észre.
Normális szakembert kell találni. Az a lényeg, nagy melléfogás nem lehet belőle.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HELLAFLUSH
őstag
válasz Topiccsendőr #4591 üzenetére
érdekesek ezek a vezérmű láncos dolgok, nekem volt egy hondám, szét kellett szednem, mert megragadt a dugó a hajtókaron, de hogy , hogy a francba, azt nem tudom, ilyet még nem is láttam, úgy kellett levágni a dugót a hajtókarról arról ne is beszélve, hogy a hengert alig tudtam róla leszedni aztán vettem bele dugót viszont a vezérművel én is kínlódtam, mert én hülye nem jelöltem meg, hogy hogy is állt aztán szórakoztam vele, henger fel... lánc lazítás, majd befűzés, de csak addig húztam rá a hengerfejet, hogy egy kis résen belássak, hogy hogyan is állnak a szelepek nyitva/zárva, aztán nagy nehezen sikerült eltalálni a pontot, de már a vérnyomásom a fellegekbe volt...azóta sincs 4ütemű motorom
[ Szerkesztve ]
-
stifi
senior tag
válasz Topiccsendőr #4591 üzenetére
persze 1-1 hiba orvoslására nem mindegy kit választ az ember, főleg az autószerelőkkel vannak negatív tapasztalataim, a márkaszervizek szörnyen tudnak viselkedni... beletelt pár évembe és pénzembe, mire találtam egy normális szerelőt, akihez bátran merem vinni a kocsimat..
de a motor márkaszervizekben eddig kellemesen csalódtam, nincs az a lehúzás érzetem, mint az autóknál, végig lehet nézni mit csinálnak, bele lehet ugatni, válaszolnak ha kérdezek, odaadom a megfelelő kalapácsot vagy megfogom az alkatrészt ha kell, és ha azt mondják hogy ezt vagy azt cseréljem ki akkor elhiszem, mert még hozott alkatrészre is szívesen vállalnak munkát. elég, ha a szerelőkkel jóban vagy, a vezetővel meg a tulajjal már nem olyan fontos, hiszen nekik tényleg csak a pénzed kell
a márkaszervizt amúgy azért javasoltam, mert állapotfelmérésnél ők tudják a legjobban (a rutin, nem a tudás miatt) hogy mit kell nézni és hova kell nyúlni, mik a típus jellemzői stb..
persze ez nem jelenti azt, hogy ők is értenek hozzá a legjobban, dícséretes ha van olyan szakember, akiben meg lehet bízni, nem kell feltétlenül márkaszerviznek lennie..
de azért a motoros márkaszervizek érnek is valamit, az autósok már nem nagyon..Nincs időm kedvesnek lenni!
-
NINJA_V
tag
válasz HELLAFLUSH #4587 üzenetére
Hengerfejtomites vagy o gyuru vagy lemez, klingerit max a hengertalp.
Es igy 45mm-el milyen dugattyut sikerult belerakni??Two Strokes and Four Jokes
-
stifi
senior tag
-
HELLAFLUSH
őstag
válasz NINJA_V #4594 üzenetére
gondolkoztam még vékony alu lemezen is, de akkor lehet abból csinálok rá, van itthon egy régi dohányozni tilos táblám aluból az elég vékony, talán jó lenne rá.
mivel a haveromtól van a motor(ő simson perselyezéssel foglalkozik, vagy is inkább a simson hengereket tuningolja)
simson persely van benne Keystone dugattyúval, tehát ezt a hengert nyugodtan lehet fúrni, nem úgy mint a nicasiltvégsebességet 2-3x néztem bejáratás után, az órája szerint 110km/ó (14es karbival 82fúvókával, és 13-53as áttétellel)
a henger készítéséről itt van a videó [link]
a videó a bejáratás után [link] (itt még nem volt átfújva a váz és a felnik)tavaly nyáron vettem Zolitól, 1hónapot ha használtam, utána kinyomta a tömítést, utána újra pasztáztam, bírta egy darabig de 14-15ezres fordulatnál kinyomja a szilikon ragasztót, azért kellene rá valami komolyabb tömítés, nem csak sziloplaszt
-
.mf
veterán
válasz HELLAFLUSH #4587 üzenetére
"(gyári 50es henger, csak ki lett belőle ütve a persely, fel lett marva nagyobbra és tettünk bele egy nagyobb perselyt 6felömlővel, ..."
Itt belegondoltam, hogy Persu már kb. csillagokat láthat
---
Ma voltam otthon mocit simizni, az utóbbi napokban nagy volt a kísértés, hogy már most hazahozzam, de úgy látom, hogy még azért lesznek kis mínuszok jövő héten, úgyhogy várok még egy hetet. Addig a bőrruhát átdörzsöltem nedves babakendővel.
---
Persu, fárasztanálak én is egy kérdéssel.
Pincében botorkálva előkerült Apám pár kísérlete, amiket még bő húsz éve a karbis Daciánál használt, de utána az injektoros Opelhez már túl bonyolult lett volna berakni. Két dolog volt, amiket össze is kapcsolt: az egyik a benzin jobb porlasztása, a másik pedig a benzin jobban gázneművé alakítása, hogy jobb legyen az égés. Előbbihez a karbihoz betett egy álló ventilátorhoz hasonlóra hajlított lemezt, ami a turbulenciát növelte, így porlasztva tovább a benzint. Utóbbihoz szintén erre a tájra (sőt, az előbbi lemezt) hőt juttatott vissza hőcsővel a kipufogótól, hogy a magasabb hőmérséklettel a porlasztás helyett minél inkább gáz halmazállapotú legyen a benzin, tökéletesebb égést eredményezve.
A kettő együtt érezhetően javított a teljesítményen és fogyasztáson.
A motor viszont jóval kompaktabban van összeépítve, így itt csak a turbulencia-lemez tűnik jelentős beavatkozás nélkül megoldhatónak. A kérdés csak az, hogy szerinted ennek lehet-e valamilyen váratlan durva hátulütője (a légellenállás elvileg nem túl nagy), vagy esetleg már eleve be van valamilyen szintű turbulencia tervezve a hengerbe beszíváskor, ami által ez feleslegessé válna.
Vagy hagyjalak békén és inkább motorozzakFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Topiccsendőr
addikt
Ezek a dolgok ott véreznek el szerintem, hogy az emberek nagyon bután állnak a dolgokhoz. Ahhoz, hogy bármilyen eredményt érj el, mérned kell mindig. viszonyítani valamihez, pl alapállapothoz (igen azt is le kéne mérni). Rengeteg berendezés otthon nincsen az embernek, ezért is röhögök, amikor a kisipari módszerrel a japán csúcstechnikát akarja jobbá tenni a paraszt, sőt még érzi is.
Nagyjából értem miről beszélsz, sajnos nem vagyok mérnök, meg berendezéseim sincsenek erre a célra, tehát nem tudhatom mi lett a vége. Persze most kezdhetünk elméletben vitázni, hogy a hidegebb benzinnel alapvetően jobban megy egy motor, (meg hogy ezt a benzin melegítéses módszerrel porlasztását az első belső égésű motorokon alkalmazták az 1800as években) hogy az a bizonyos légoszlop megcsavarására szolgáló kis betét csak a akadályozza a gázoszlop előrejutását a szívótorokban, de a fene tudja. Top fuel autókon szokott lenni ilyen, de az nem ez a kategória. le kéne mérni mindent. Amíg ez nincs, addig nem mondhatunk semmire értékeket, meg eredményt. olyan nincs ebben a szakmában, hogy érzetre jobb lett. meg hogy kb ennyi lóerő mérés nélkül. ide számok kellenek.szerezz be egy átfolyásmérőt, egy piezoelektronikus áramlásmérőt, egy fékpadot, utána elkezdheted.
addig minden házikókány, mert nem tudod merre mész.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest