- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
alvaro
senior tag
Teljesen veszélytelen.
Ott a lehető legegyszerűbb előzni. Egyszerűen kikerülnek a másik sávban. Ebből a szempontból sokkal jobb, mint az egyszerű 2x1-es utak, ahol ha tényleg van forgalom, muszáj húzni, ha nem akarok kicseszni a mögöttem jövővel, mint egy kalapos tata. Igazi felüdülés, ha nem jönnek szembe, akkor végre lassíthatok.Egyébként NEM megyek 80-nal pályán, csak ha a kamionok is azt teszik (általában kicsit gyorsabban mennek). Nekik is veszélyes ott lenni? Sietve meg mentem tartós 130-at is. Nem szeretek sietni, a pályának meg tökmindegy, abban a tempóban is unalmas.
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
Amikor Alvaróval megyek, előznek minket robogók, kamionok és teherautók. Traktor szerencsére még nem, azokat Alvaro előzi, gondolom, leállított motorral (legalábbis olykor).
Lehet, hogy nem megyünk az idei 48 órásra sem, mert más programunk lesz. Szimpatizálok ezzel a lehetőséggel, Alvaro is. Szerinte megölném a végére. Pedig én is hipermilerkedem, de nem ugyanolyan mértékben.
-
alvaro
senior tag
válasz NINJA_V #5554 üzenetére
Én igazából szeretném, ha ő menne elöl, mert nekem kihívás a legjobbat kihozni abban a helyzetben is, nem bosszankodásra való indok.
Engem csak a birka módra viselkedő civilek bosszantanak, akik összetömörödnek, közben tolnak hátulról, aztán valami idióta ok nélkül fékez öttel előttem, és az összes birka követi. Nekem meg nincs elég követési távolságom, mert a következő marha mindig beleelőz.
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
S mi van akkor azzal, hogy senkihez nem alkalmazkodsz? Na majd kipróbáljuk. Illetve nem, mert ha nem szerpentin, akkor lehet, hogy elhúzok, aztán majd találkozunk a végén.
Ja igen. Mások után menni még sokkal, sokkal rosszabb tud lenni. Legközelebb igyekszem erre gondolni
-
stifi
senior tag
én is szoktam krúzolni, de azért nem csinálok sportot a lassúhajtásból..
autópályára viszont elvből nem megyek fel, autóval is csak akkor ha nem vezet a célomhoz normális út, kevés unalmasabb dolgot tudok a pályánál elképzelni..
10 óra alvás után kávé, út közben red bull, system of a down és 30 perc után ragad le a szemem.. este még feldobnak a fények valamennyire, de nap közben...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
.mf
veterán
-
alvaro
senior tag
Nálam ez sok okra vezethető vissza.
Egyrészt jól érzem magam, ha nyugodtan gurulhatok, élvezve a tájat magam körül. Van valahol bennem egy ideális tempó, amit közelítek. Gyalog még én előzök agyba-főbe, szinte mindenkit, mert annál ez gyorsabb. Motorral meg lassabban, mert nekem úgy jó, a "normál" tempó nekem ideges rohanás, nem élvezem.
Másrészt, ha épp nem ez van, akkor tökéletesen jó a kifejezés, ez egy sport, rengeteg technikával. A legtöbben az hiszik, hogy ez csak arról szól, hogy az ember lassan megy, pedig nem - legalábbis nem csak.
Harmadrészt egyszerűen ösztönösen ezt látom helyesnek. Egész egyszerűen idiótának érezném magam, ha csak azért gyorsítanék valahol, hogy aztán elfékezzem a lendületem. Nekem egy kanyar felé menni v sebességgel azt jelenti, hogy azt a kanyart annyival biztonsággal be lehet venni. A "féktáv" kifejezés számomra értelmetlen, szerintem annak
kizárólag akkor van létjogosultsága, ha egy másik sportot űzünk, és az óra az ellenfelünk. Ráhagyás nélkül elindulni, aztán közúton versenyezni az én szememben felelőtlenség. -
alvaro
senior tag
Nem érted. Én motorozok, csak ez nekem mást jelent. Az áramvonalas dobozok megölik a feelinget.
De meg is fordítom a dolgot, mert nagyon lesajnáló: én ráérek látni, míg ti csak rohantok.
(Bazz de ráérek ennyit irkálni. Na mindegy, vagy megértitek, vagy nem is próbálkozok többet, mert reménytelen )
[ Szerkesztve ]
-
stifi
senior tag
én tudom érteni amit mondasz, szerintem nincs ebben semmi kivetnivaló..
eszembe se jutna lenézni valakit emiatt, de remélhetőleg te sem nézed le a többieket, és nem csak azért csinálod hogy "különleges" lehess, hanem tényleg így érzed jól magad..
ez ugyanaz mint a másik irányból, sokan erőlködnek, csajozni veszik a motort, gyúrnak pózolnak kávézóban ülnek csak hogy legyenek valakik, ugyanígy akár direkt lassan közlekednek, hogy máshogy keltsenek feltűnést..ameddig valami nem erőltetett, szerintem bárhogy lehet jó
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
alvaro
senior tag
Nos, szeretek különbözni, jól tudok szórakozni mások megdöbbenésén, és szeretek rámutatni dolgokra más szemszögből - de hidd el, nem ezzel akarok "valaki lenni" Fölszedtem egy érdekes hobbit, amivel jól elvagyok, és néha kicsit csiklandozom vele a "közvéleményt", ami meg szórakoztat - bár néha a fejem verném a falba, annyira félreértik
Ja, azt még nem is mondtam (most), hogy bizony szépséget is látok egy-egy szakasz, helyzet elegáns, pazarlás nélküli megoldásában, és igencsak feldob egy ilyen
[ Szerkesztve ]
-
#25954560
törölt tag
válasz Topiccsendőr #5564 üzenetére
tudom sportmotoron nem palya, de nekem nagyon bevalt a chops. felvenni/levenni villamgyors es igazi bor. max a protektorok hianyoznak rola. es nem is szokott nagyon horror ara lenni pl a shoxx-ban.
-
Integra
titán
"ez ugyanaz mint a másik irányból, sokan erőlködnek, csajozni veszik a motort, gyúrnak pózolnak kávézóban ülnek csak hogy legyenek valakik, ugyanígy akár direkt lassan közlekednek, hogy máshogy keltsenek feltűnést.."
ti miért állandóan ezen rugóztok? bántanak titetket? úton útfélen megjegyzitek, most akkor te/ti jobbak többek vagytok? miért van erre szükség? csak úgy kérdezem......egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
ti szimplán életveszélyesek vagytok. na de legalább nagy a szerelem köztetek
"Sietve meg mentem tartós 130-at is" - kérem kapcsojjja ki...
tudod a kamion azért megy autópályán 80-at mert nem mehet többel. nem tudom, hogy érted e a különbséget. te viszont az életeddel játszol 80-nal autópályán, főleg egy olyan magából teljesen kifordított országban mint kicsiny hazánk.[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
.mf
veterán
Értem én, csak megérteni nem bírom
Nézelődéshez nálam a bringa, a pedálozós fajtából -- nyugodt tempó, lendületmegtartás, stb, amiket írsz is. Motor nálam egyrészt a kanyargás, az erők dinamikája -- ami nálam nem az egyen-sebesség, hanem a gyorsulás-lassulás, kanyar előtt fékezés, kanyarból kigyorsítás (persze közúton csak finoman, jobban húzni irány a pálya); a másik része a kaland, a csavargás, felfedezőkörút. Kinek miFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
shiNIN
tag
Alvaro sosem megy egyenletes sebességgel, az rosszat tesz a fogyasztásnak és unalmas is.
Kanyarból kigyorsítani s egyáltalán határozottan gyorsítani jó, de erről már csevegtem máskor Alvaro nem szokta csinálni, én odavagyok érte. Leváltok harmadikba és majdnem nyelezés (a nyelezés nem hatékony, alatta ideális a terhelés), így a Kissasnál ötödikben jelentkező lyukat is kihagyom (kicsivel óra szerint 80 alatt egyszercsak megtorpan pár másodpercre és nem gyorsul. nem gond, levált az ember). A kanyarok elejénél sokszor még bátortalan vagyok, de amikor már megvan az ív, gyorsítok. Alvaro nem tudom, mit csinál kanyar közben, rendes, számára élvezetes kanyar után lassít, amennyiben elég laza volt a kanyar ahhoz, hogy százzal vegye be. De ezt inkább ő tudja, szerpentinen el tudunk szakadni egymástól, mert sokkal jobban tud kanyarodni, mint én. -
-
shiNIN
tag
válasz Integra #5568 üzenetére
Sokkal kevésbé vagyunk veszélyesek, mint az átlagmotoros (főleg, hogy kis forgalmú utakon járunk de nemcsak azért). Az autópálya pedig különösen biztonságos, elég egyszerű előzni...
Nyilván nem tartjuk fel a forgalmat kanyargós szakaszon, különösen engem motivál, ha mögöttem jönnek, akkor vesztek egy csomó felesleges óvatosságot és sokkal élvezetesebb lesz a motorozás Már ha nem jönnek nagyon belém s akarnak tolni 70-nel lakott területen, azt rühellem. -
shiNIN
tag
válasz boogie84 #5576 üzenetére
Ez bizonyos szempontból igaz (de feltétel a kitolás, mert különben nullával kéne osztani ), viszont a logban nem jelenik meg, mert azt tankoláskor visszük fel
Azonkívül kis távolságnál nem dicső a dolog. Legurulhatok a hegyről és mondhatom, hogy végtelen mpg-t mentem, de ez azért, valljuk be, nem ok az igazi büszkeségreEgyébként sokat toljuk a motort, pár métereket. Főleg, ugye, Alvaro. Biztos írtam anno, hogy egyszer télen költözéskor áttolta a két motort a hóban, emelkedőn az új lakhelyünkre. Azt még értem, nem akarta felzaklatni szegény kis hibernált lányok belső világát.
De soha semmilyen hypermiler szenvedély nem vinne rá, hogy a piros lámpához toljam emelkedőn a motort, mert túl korán állítottam le. De ha épp nincs senki mögötte, nekem nem fáj, ha más teszi.[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
Kb. minden motoros gyorshajt, s a többség nem kicsit.
A tailgating egyértelműen veszélyes, idióta dolog, normális ember olyat nem csinál. Jót tesz a fogyasztásnak, már ha túléli az ember. A kamionos nem látja a motorost, a motoros nem lát előre, történik valami és annyi, s még szegény kamionosnak is elronthatja a napját a darwin-díjas halálával.
A szűk, beláthatatlan kanyarokban előzést utálom még majdnem ennyire. -
doc
nagyúr
az igaz hogy tobbnyire egyszeru autopalyan elozni, viszont ha lassan mesz, akkor 50-60 km/h sebessegkulonbseg lesz, ami onmagaban is veszelyes lehet. raadasul ha megeloz teged az, aki 110-zel megy, ot meg elozne az, aki 130-cal, akkor siman az osszes sav foglalt lesz, holott normalis tempoval haladasnal ez nem tortenne meg
ez foleg az olyan helyeken nagyon sz@r, mint az M7 BP-rol Szfvar fele, ahol csak ket sav van
ha valaki nekiall teged, aki 80-nal haladsz 100-110-zel elozni, akkor a mogotte gyorsabban haladokat alaposan feltartja, sot, siman lehet balesetveszelyesszoval szerintem autopalyan autopalyatempot... (amugy meg 80-nal minek autopalyara menni? akkor mar orszagut, az amugy is sokkal erdekesebb mint a tokunalmas, egyenes autopalya)
a fogyasztasrol meg nehezen tudom elkepzelni, hogy a a folyamatos terhelesvaltas csokkentene, max. ugy ha az 'egyenletes' haladas az nagyon nagy vagy nagyon alacsony fordulaton tortenik (ahol ugye tenyleg nagyobb a fogyasztas, mint az egeszseges kozeptartomanyban)
egyszer talan a Mythbustersben csinaltak tobb tesztet is, kulonbozo stilusban vezetve (pl. gyorsitas nagy sebessegre, aztan uresben gurulas, majd megint gyorsitas, stb) es az jott ki, hogy az egyenletes sebesseg hozza boven a legjobb fogyasztast
-
Topiccsendőr
addikt
papíron az egyenletes sebesség a nyerő. le kell győznöd egy bizonyos légellenállást, gördülési ellenállást egy bizonyos főtengelyen jelentkező nyomatékkal. a sebesség tartásához kisebb nyomaték is elegendő.
gyorsítás során mindig be kell dúsítani a keveréket az egyenletes haladáshoz képest, az rosszat tesz a fogyasztásnak, tehát elvileg a nem egyenletes sebesség során többet fog fogyasztani, a motorféknél az injektoros motorok elzárják a benzint teljesen. Néhány karbis is elzárja az alapjárati rendszert. talán itt van a kutya elásva. Ettől javulni tud a fogyasztás.
mivel mindig egy szűk határon belüli keverési arányt használ az otto motor, ezért nagyon trükközni nem lehet. diesel azért fogyaszt jobban, mert nincs keverési arányhoz kötve a gyulladásképesség.vagy hogyan sikerült ez?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
shiNIN
tag
Akkor balesetveszélyes, ha a janik nem bírnak egy percig lassabban menni Nálunk ilyesmi nem volt, néha találkoztunk egy autóval, annyi. A sávok is szélesek...
De nekem igazából mindegy, én kerülöm az autópályákat, egyszer elmentem Bledbe s egyszer Pécsre, ennyi nekem elég is volt. Bled felé rendesen mentünk, 110-zel, fölötte az én motoromnak már nem jó, szétpörgi az agyát, csak előzésre használom.
Alvaro azt mondja, keletre azért mentünk pályán, mert sokkal lassabb lett volna főúton, a sok lakott terület miatt. Jogos. No meg járt az M7-esen munkába. Reggel 5-kor pl. nem igazán tartott fel senkit. -
alvaro
senior tag
Nézz meg egy BSFC ábrát, azonnal rájössz, miért nem az egyenletes haladás a legjobb. A fordulatszám-hatékonyság nem közvetlenül függ egymástól, igazából ez egy (legalább) kétdimenziós reláció, ahol a fordulatszámnál a terhelés fontosabb paraméter. Különösen motornál, ahol - valljuk be - gyakori a hatékony közúti közlekedéshez túl erős gép, jobban jár az ember, ha gyorsítva jobb hatékonysággal konvertálja a benzint lendületté, aztán legurulja a fölösleget, mert még a közben alapjáraton elpöfögött nafta is bőven visszajön a különbségből. A mythbusters szerintem még csak nem is hallott erről, vagy csak nem akarta a jónépet ezzel fárasztani.
Villanynál persze majd borul az egész, ott az akku belső ellenállása miatt tényleg nagyon óvatosan célszerű csak gyorsítani, illetve emelkedőn érdemes lassulni, lejtőn gyorsulni, ilyenek. Sokkal kevésbé szórakoztató, mint gyorsulgatni. De legalább van visszatöltős motorfék a védhetetlen helyzetekre.
-
shiNIN
tag
válasz Topiccsendőr #5583 üzenetére
Gyorsításnál nagyobb a terhelés, hatékonyabb a motor. Alvaro már nekikezdett mesélni, én nem is fárasztom magam tovább. S ugye, ott van a gurulási fázis is, bár motornál sajna az aprócska tud lenni, kis tömeg, nagy légellenállás... Autóval egészen más.
Tapasztalat, hogy az egyenletes sebesség nem ideális, ezt is írtam már. Sok, sok ember tapasztalata. Nem hiába nem mennek egyenletesen a hypermilerek. -
senior tag
válasz Topiccsendőr #5583 üzenetére
Ez alapján motorféknél karbis motornál folyik a benzin a hengerekbe?
és ha szikra is van mindemellé, akkor egy ilyen motornál a motorfékezésre ellentétesen hat az ilyenkor megvalósuló alapjárati 'üzem'.
Ebből az jön ki hogy közel ugyanolyan motor karbis és injektoros változata közül az injektorosnál 'hatásosabb' lesz a motorfék mint a karbisnál?
(Pl karbis és injektoros SV 650 között) -
alvaro
senior tag
Ez bizony így van, rontja a motorfék hatását az alapjárati benzinmennyiség. És az a helyzet, hogy az injektoros is csak bizonyos körülmények között kapcsolja ki a befecskendezést (a firmware írója a megmondhatója, mik azok...), elég sokszor ott is megkapja ezt az adagot motorfék közben. Többek között ezért nem is használok motorféket, csak ha nagyon muszáj. Meg azért, mert sokkal messzebb el lehet jutni a már meglévő lendületből, ha egyáltalán (se motor, se üzemi) nem fékezünk. Ezt istentelen nehéz laikusoknak elmagyarázni, pedig a sok motorfék állatira nem a legkisebb fogyasztást adja hosszabb távra vetítve.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
Hmm. Igazából azt nem értem még, hogy az alapjárat amúgy is sokkal dúsabb, mint normál működés közben, mivel az önindító által alig termelt fordulaton csak a kb 1/10 es benzin levegőt lehet begyújtani, tehát alapjáratozni sem tanácsos gurulva.
Mondjuk nem próbáltam, úgyhogy nem tudom.Villanynál nem a belső ellenállás lesz a baj. A tekercs sajátossága többet vesz el.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
boogie84
veterán
VFR 800-hoz összekötő csövet nem lehet kapni itthon?? Ill hol a legolcsóbb? Egyik ismerős vett egy ilyen motort, kinézte már a dobot is, de csövet nem talál. Őszintén szólva én sem.. Tudna valaki segíteni?
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #5571 üzenetére
"...gyúrást hagyjuk meg a tükörhuszároknak..."
ennyit írtam mindössze, és funkcionális edzést ajánlottam. a tartalma és a szövegkörnyezet is teljesen más volt. de ha neked ez ugyanaz, ok, nekem aztán mindegy...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
TayRol
veterán
Pinkmotorsnál is akció lesz hétvégén - valaki most akart venni alkatrészt, nem?
-
nope00
tag
Sziasztok, találtam egy motort ami megfelel a szándékaimnak a probléma viszont hogy nem tud hazajönni a saját pici lábán, vonaton lehet esetleg motor jegyet venni olyan mint a biciklis?xD vagy milyen szállítási lehetősége van?
-
Integra
titán
az az ő realitásuk. ismerek jó pár ilyen embert (még az éjszakai életemből) és nekem is fura, viszont szeretem őket mégis, mert van közöttük pár nagyon jó ember, segítőkészek, akik tényleg önzetlenül tudnak és szeretnek adni is. persze olyan klikkben mozognak ahol vannak bizonyos elvárások és ők ebből nem tudnak vagy nem akarnak kiszakadni, de ez rájuk tartozik.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
stifi
senior tag
válasz Integra #5599 üzenetére
én marha liberális vagyok ilyen szempontból, amíg nekem konkrétan nem árt nem is érdekel ki mit csinál.
ha kapcsolatba kerülök ilyen emberrel pozitív vélemény is kialakulhat bennem, de ugyanúgy negatív is, igyekszem a nulláról indítani az ilyen megítéléseket. nekem is van ilyen ismerősöm is meg olyan is bőven.
barátom viszont kevésNincs időm kedvesnek lenni!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Medence topik
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Magisk
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest