Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    válasz Laraxior #41613 üzenetére

    Én ki szoktam az út mellé tolni, harmadállásba felnyomom a szívatót és indítózok. Amint beindul és a fordulat eléri a 3000-t, úgy kezdem visszatolni, majd pár másodperc után teljesen elzárom és befejezem a felöltözést. A szívató csak arra kell, hogy hidegben is be tudjon a motor indulni. Amint már jár és nem fullad le, tolom is vissza.
    Azért a folyamatosan 4000.... örülj, hogy csak szóltak.

    Elindulva nem a fordulat alatt gyenge, hanem mert még nem érte el az üzemi hőmérsékletét. Enyém is össze-vissza jár, köhög, dadog, nem húz ha még csak 40-50 fokot mutat.

    Fogyasztás, már megint...
    1. motorblokk függő is, de 2000-3000 alatt nem biztos, hogy lesz megfelelő olajnyomásod és kenésed, tehát ez alá ne menj. Motor se szereti, dadog-köhög-rángat.
    2. normál esetben alacsonyabb fordulaton alacsonyabb a fogyasztásod, de nem ilyen egyszerű
    3. néhány motor (valószínűleg a motorok motorjai is jellemzően ilyenek) akkor a leghatékonyabb, ha éppen gyorsít, tehát sprintekben mész vele
    4. függ időjárástól, hőmérséklettől, légnyomástól, páratartalomtól
    5. függ motor állapotától (megfelelő kenés, olajozottság, finom járás), lánc nyúlásától, áttételezéstől
    6. gumi külön kisesszé... nyomás, méret, kopás, minta, tapadás, stb
    De ezek mind csak apró részletek, mert a leges-legfontosabb: hogy hogyan vezeted. Ha nagygáz-nagyfék, akkor a fentiek mind hiába. Ha a kigyorsítások nyugisak, középfordulaton elváltani, kevés lassítás és megállás, pirosak ahol lehet kigurulni, stabil 60-110 tempó, lejtőn le akár kikuplungolni, aerodinamikát javítani -- ne legyenek nagy vitorla kilógó dolgok, bebújni áramvonalasabb formába, stb.
    Hányszor eljátszottam már ezeket, amikor este vidéken bezárnak a benzinkutak, és fogyóban van a nafta :DDD

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák