Új hozzászólás Aktív témák

  • Zsírkrétamen

    senior tag

    Mi is pont ezeken dilemmázunk most.
    Pár éve még én sem éreztem luxus hobbinak a motorozást, vagy legalábbis nem tudatosult, nem figyeltem annyira, mint most. Párom 33, ő nem is akar még véletlenül se új motort venni, és használtból is bőven keret alatt néz, pedig vehetnénk újat is. Én mondjuk azon is ki vagyok, hogy ennyire figyeli hogy mi mennyit fogyaszt, pedig jogos, az év nagy részében csak bejárni használjuk a motorokat, annál pedig számít a fogyasztás, hisz ezért se autóval járunk. Fáj azért így belegondolni, mert én meg hobbiként gondolok a motorozásra, pedig igaza van, az év nagy részében nem a "hobbimat" élem meg a motorozással, hanem csak eljutok A-ból B-be. Persze, ha ennyire fontos a fogyasztás, erre elég lenne egy 125-ös robogó is, dehát kinek van arra pénze, hogy vegyen egy robogót is, és fenntartson egy nagymotort is arra az évi 2-5 túrázásra. Ez mondjuk főleg Budapesten van így szerintem, ezért is van, hogy a városban alig látok nagymotorokat, mindenki valami f*s lekotlott robogóval közlekedik (tisztelet a kivételnek), és ismerőseim, akik Pesten csináltak jogsit is mind azt mondják, hogy javarészt idősebbek vizsgáznak (30-35+), és bár váltósra teszik le a vizsgát, valami nagyobb robogót, vagy bármilyen robogót akarnak venni.
    Vidéken én mást tapasztaltam, nálunk inkább a 20-30-as korosztályt láttam vizsgázni, felénk jobban mennek a nagy motorok, a városba vidéken alig látok robogót. Ennek mondjuk a fő oka, hogy vidéken már nem feltétlen ingázni vesznek motort, ha meg még is, Pest tőlünk már 50km minimum, oda meg már inkább nagyobbat vesznek mint 125ccm.

    Szüleimmel vitatkozok most ezen az új motor témán....Anno 22-ben lett volna pénzem új motort venni (akkor még otthon laktam, pont utána költöztem be Pestre albérletbe), akkor szerencsére végig is tudtam próbálni minden lehetséges szóba jövő új túra gépet (akkor még voltak raktáron is, nem volt ekkora várólista). Meg is lett volna a kiszemelt 790/890, pontosan lett is volna rá annyi pénzem, de aztán úgy döntöttem, hogy nagy lesz az elsőre a 125-ös után, így beiktattam a 390 lépcsőt. A 390 elkelt, így most eljött az a pont, hogy "megvalósíthatom az álmom", jöhet a 790. Most ott tartok így 25 évesen, hogy már csak egy használt, 4 éves motort tudok megvenni (ha sikerül), amin talán van még garancia, talán nem széthajtott és 50+e km-es. Vadászni kell nagyon a jó darabokat, és igen, nem akarok lejebb adni az álmomból és szarul esik, hogy 2 év alatt ennyit változott a világ, hogy már nem engedhetem meg magamnak az újat. Mert a fizetésem nem nőtt számottevően a 2 év alatt, ellenben minden jármű ára nagyot nőtt, a használtaké is rengeteget. Persze, azóta elköltöztem otthonról ami miatt lett sok többlet költségem is, de én is azt látom sok velem egykorú ismerősömön is, hogy Pesten mindenki arra hajt fiatal munkásként, hogy jusson az albérletre, jusson kajára és ha emellett van még lehetőség, akkor félre rak egy kevés kis pénzt, hogy valami lekotlott használt járműre majd jusson pénz...De az is inkább legyen autó, mert ugye csak feltöltözött Pestre a munka miatt, valamivel meg haza kell menni meglátogatni a szülőket, motoron meg nem hozod el az egy hetes kaja adagot. Pedig sokaknak van motoros jogsija is az ismerőseim/rokonaim között, de örülnek ha autóra telik. Ilyenkor kipróbálják az éppen aktuális motoromat, és mondogatják, hogy de jó lenne ha neki is lenne, mehetnénk motorozni stb. de csak álom marad, van fontosabb napi probléma. Én még szerencsés fiatalnak érzem magam így is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák