Új hozzászólás Aktív témák

  • Geresics

    addikt

    válasz Pocee #130123 üzenetére

    Nem keresek ideológiát, hanem személyes érintettség miatt próbálom megérteni, hogy mennyire kell ezt komolyan venni. Hogy értsd: a KTM 1190-emen a 30ekm-es nagyszerviz nem lett még megcsinálva. A motort 28ekm-el vettem, most van benne 34ekm kb. Természetesen eszem ágában sincs elsunnyogni a szervizt, ezért első dolgom az volt, hogy felkerestem a balatonboglári Full-Gas-t, Kecskemétet, és a KTM Centrumot is. Feltételeztem a KTM honlapján is elérhető egységes szerviz-dolgok lesznek benne (hogy mit kell csinálni, az User Manual, hogy ennek mennyi a szervizideje az külön doksiban, de publikusan elérhető). Legnagyobb meglepetésemre 3 tök különböző tartalmú, egymástól 100-150eFt eltérésű ajánlatot kaptam, így alaposabban bele kellett néznem.
    A Full Gas-sal megbeszéltük a dolgokat, és az árat is, és minden rendben is lett volna, azonban ők most készíteték el az új épületüket, ahol új műhely is van (többek között porszűrős levegőztető rendszerrel, stb-stb). A baj csak az volt, hogy hónapokat csúszott a műhely megnyitása, és mikor már mehettem volna, akkor már kellett nekem a motor. Persze a motort nem használom anélkül, hogy ne gondoznám, így a 30ekm szervizből már megcsináltam az olaj+szűrő cserét, de ki lettek cserélve a gyertyák is, stb.
    Ami most visszavan, az a szelephézag-állítás, és a fékolajcsere. Utóbbinak azért nem álltam neki, mert a Service Manual szerint vákuumos géppel kellene cserélni, és azom nyilván nincs. A szelephézag ellenőrzés sem egy világvége történet, de bevallom egy 150LE blokkhoz már nem szívesen csinálnám meg, míg a Pegaso-nál nem féltem tőle (igaz, végül nem csináltam meg eladás előtt, és külön felhívtam rá a vevő figyelmét).
    De most ott tartok, hogy egy szelephézag állításra, fékolajcserére nem biztos, hogy szeretném kifizetni a teljes 30ekm-es díjat, mikor egy csomó mindent már megcsináltam, és lehet futnék egy új kört, hogy ki mit mennyiért csinálna meg? De ha a szelephézag-álltás valóban annyira kényes, mint azt a Full Gas-nál mondják (pl. a blokknak legalább 8 órája nem szabad mennie a hő miatt), akkor azért jelentősen leszűkül a potenciális műhelyek köre. Azonban mikor beszéltem a műhelyvezetővel azért egy-két helyen éreztem az önmarketing részét is.

    Most ott tartok, hogy inkább kérdezek, mintsem megalapozatlanul döntsek.

    *MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor

Új hozzászólás Aktív témák