- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
válasz Somatom #126096 üzenetére
Pont a múltkor volt egy cikk róla egy angol újságban. A logikája hasonlít a DCT váltóhoz, de mégsem az, mert nem használ hozzá két kuplungot, hanem a kuplung és a tengely között van egy alkatrész (107, 303), ami az állásától függően az 1,3,5, vagy a 2,4,6 fokozatokra adja át a hajtást.
Instead of taking drive from the engine directly to the input shaft, as on a normal bike, the clutch connects to an ‘input hub’ that sits over the right hand end of the input shaft. It transmits torque to either one of the two halves of the shaft via two lockable roller bearings.
In the photo above you can see the transmission in a partially disassembled state. The part labelled ‘109’ is a cutaway of the input hub, while ‘107’ is the lockable bearing on the end of the 2nd/4th/6th (even) shaft and 105 is the lockable bearing that goes on the 1st/3rd/5th (odd) shaft. The picture below shows the gearbox disassembled further, with the two input shafts separated so you can see how the half carrying ‘odd’ gears runs inside the one with ‘even’ gears.
-
Micsurin
nagyúr
Azért a hazai szerelők mindig meglepnek... havernak befolyt a GS500 kérdezi a szerelőt, hogy viheti-e lábon: -Persze a tűszelepnek nem szabad átengednie.
Fél tank eltűnt az éterbe de a motor alatt csak egy kisebb tócsa volt na hova tűnhetett a másik 4 liter?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
mokus1
addikt
Felrakok a mocira egy ledes indexet. Van valami buktatoja a dolognak? Relét vettem.
-
Micsurin
nagyúr
válasz mokus1 #126103 üzenetére
Csak az lephet meg ha 1 visszajelző van a műszerfalban és gyárilag nincs egyenirányítva ergo az éppen aktuálisan aktív index ágnak mindig az ellentétes ág adja a negatívot/testet.
Ezt fogod látni, ha beteszed a relét és az indexeket akkor ha a bal mellé megy 1 esetleg 2 a jobb oldalon is akkor kell közbe iktass előtét ellenállásokat min vagy elől vagy hátul mindkét oldalnak(lehet elől is kell ez attól függ gyárilag hány W-ra volt a rendszer tervezve), ez a legegyszerűbb megoldás vagy minden indexet diódázol.(ellenállás egyszerűbb)
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
-
etnies
senior tag
Mivel ennek a topicnak vannak gyakorló szerelői is, ezért kérdezem:
Van-e értelme beszerezni ilyen lézeres láncállító szettet?
[link]Én úgy gondolom, hogy nem, az elmúlt 20 évben mindig betudtam állítani a rovátkákkal az egyenesfutást (vagy soha nem vettem észre, hogy ferde).
De szívesen meghallgatom a hozzáértők véleményét."önmagam hite vagyok magamban"
-
nagyúr
Motornál árt a kuplungnak, ha piros lámpánál behúzva tartom?
Tehát a lámpához közel, visszaváltogatok egyesbe, megállok, jobb láb a féken, bal a földön, váltó egyesben és kuplung behúzva.
Autónál mindig kiveszem üresbe, motornál viszont azt olvastam, hogy az első féknek nem tesz kifejezetten jót, ha behúzva állok vele (nem tud kihűlni és elvetemedik).
-
Xero
nagyúr
válasz tboy93 #126108 üzenetére
Na ez engem is erdekel.
Logikam azt diktalja, hogy nem kellene, hogy artson a kuplungnak, hiszen olajban pancsol. Ha olyan lampahoz erek ahol nem tudom mennyi az annyi es nincs gyalogatkelo keresztben indikatornak, ott en is 1-esben tartom. Foleg ha eloremegyek es nem akarok feltartani senkit.
Feket viszont csak emelkedon adok neki, azt is csak hatsot.Remelem majd jon valaki aki tudja a valos valaszt is.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz tboy93 #126108 üzenetére
Szerintem az alkarod/csuklód előbb fogja magát megadni mint a kuplungod.
Nyílván egy nagyob köbcentis motoron szarabb tartani a kuplungot is, de én speciel egy túrán a 3.4. nap ha tehetem már nem nyúlok a kuplunghoz csak akkor amikor elkerülhetetlen, mert az alkarom már nem bírja..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Shin Chen
tag
válasz tboy93 #126108 üzenetére
Fél megoldás, ha üresbe teszed, megállsz, jobb láb a féken, bal a földön, majd ha vált a lámpa, lábváltás, egyesbe teszed és jöhet a "kilövés"!
Ehhez kapcsolódóan felmerül a kérdés, az úgy rendben van-e, ha lefelé váltogatás közben 2-ből azonnal üresbe teszem és úgy állok meg?"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboy93 #126114 üzenetére
A bowdennel hamarabb lesz szerintem gond mint magával a kuplung szerkezettel emiatt.
Nem állsz vele órákig és nem száraz szerkezet.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
csongi
veterán
válasz etnies #126106 üzenetére
Ez így sztem VPS. Vakulj paraszt system
Ha eddig is sikerült beállítanod az egyenes futást, ezzel sem leszel pontosabb.
versenysportban biztos fontos beállítás ez is, de nem egy ilyen műanyag valamivel csinálják sztem.Más:
A hétvégi Motogp futamon elhangzott, hogy 22Liter üzemanyagot visznek magukkal egy versenyre. Nagyon durva hogy azok azok a vasak, elmennek 10literes fogyasztás környékén.
Többre gondoltam. -
Debilon
addikt
válasz tboy93 #126108 üzenetére
ha állsz, akkor nem tök mindegy a féknek, hogy húzod vagy sem?
nincs fékezés, csak fogja a tárcsát, mitől melegedne, ne hűlne le?amúgy én kilököm üresbe, lusta vagyok a a kuplungot húzva tartani
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Shin Chen
tag
válasz fattyu #126112 üzenetére
Nem tudom ezt mi okozza, anno a CBF600-al egyáltalán nem volt gond ürest fogni, míg a kawa zr7 vagy az ER5 minden érezhető ellenállás nélkül szimplán becsattant egyesbe..
#126118tboy93
Költözz ide az Alföldre és nem kell behúzni a féket mikor megállsz a lámpánál[ Szerkesztve ]
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
nagyúr
válasz Shin Chen #126119 üzenetére
Nem tudom ezt mi okozza, anno a CBF600-al egyáltalán nem volt gond ürest fogni
Az okozza, hogy a Honda váltók kurva jók A CBF500 váltóját sem gond üresbe rakni, megy álló helyzetben 1-esből, 2-esből, vagy gurulva is kettőből lefele simán. Nagyon ritkán baszom el, szuper jó váltója van. YBR125, GS500, FZ6 mind rosszabb volt.
Autóban is imádom a Honda váltókat, 7gen Civic, 7gen Accord, etalon váltókkal rendelkeznek ...
-
norbert1998
veterán
Csodálatos történések.
Elmentem megnézni egy Pegaso-t, aminek a próbaköréről hamar visszafordultam, mert az egyik irányban lovagoltak. A másik irányba akartam elmenni, Stop tábla utáni jobbra fordulásban sikeresen (valószínűleg ez történt, de nem tudom megmondani) túl gyors lehettem a kuplunggal, kiment a vas feneke és elfeküdtem vele.
Szóóóval, van egy piros 2004-es Pegaso IE paripám
-
fattyu
veterán
válasz norbert1998 #126122 üzenetére
Oké te nyerted a szar napot
sajnálom.
Már ha amugy szimpi volt és megvette volna akkor nem annyira.a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
nagyúr
válasz norbert1998 #126122 üzenetére
650?
Neked nem csak 125ccm-re van jogsid?
Sajnálom és egyben grat az új géphez.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboy93 #126124 üzenetére
A2-je van ha jól rémlik. Anno valamin ami 37kw volt szívta is a fogát.
norbert1998 Olasz motor lelke van örülj neki, ő választott ki téged! Sajnálom viccet félretéve remélem legalább elhozós lett volna amúgy is. Mennyire lett odadörgölve?
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Tamás9x
őstag
válasz norbert1998 #126122 üzenetére
Egy kepet dobhatnal, mennyire sikerult osszecsukni :) Tetszik amugy a gep? Megvetted volna elcsuszas nelkul is?
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #126106 üzenetére
Nekem tetszik, mert gyorsan, pontosan beallithatod a kereket. Ennyi penzert en draganak tartom. De hasznos.
a rovatkak altalaban nem sokat ernek, nagyon pontatlanok, de valoban a sajat motorjaimon sem vettem a faradsagot, hogy megmerjem. Enelkul a lengovilla tengely es a hatsokerektengely tavolsagot kell lemerni, amit az ugyfelek motorjain megmerek. Meg a kimart resz a lengovillan sem pontos, tehat tolomerovel sem lehet mindig megmerni.
Tboy
rakd ki uresbe, az a legjobb. Lerohadni nem fogsz vele, de a kinyomocsapagy nem minden motoron tulmeretezett. Eleg kicsi csapagyrol beszelunk nemelyik gyartonal. Nem a tarcsak nem birjak, vagy a kuplung. Nem fog felrobbanni a motor, ha nem igy csinalod, de szokd meg az uresberakast.A honda valtoval kapcsolatban megint kisse keves informacio birtokaban mondunk eleg hatarozott es szelsoseges velemenyt, nem? :D
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
nagyúr
válasz Topiccsendőr #126129 üzenetére
rakd ki uresbe, az a legjobb
A honda valtoval kapcsolatban megint kisse keves informacio birtokaban mondunk eleg hatarozott es szelsoseges velemenyt, nem? :DDe Sok jó honda váltó fordult meg a kezeim alatt és kissé elfogult vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
Probaltam homartasiban telefonnal rogziteni a hangot. Nem igazan adja vissza meg eleg suta is a valtogatas, szoval meg csiszolom a dolgot.
Nagyon kivancsi leszek milyen lesz 2x ennyi fordulaton. -
V.Stryker
nagyúr
Egyszerű banális hibára keresem a megoldás. Index...
Reggel 6 fokban indulok... amikor balra indexelek, amíg elhúzom a billentyűt villan egyet, elengedem semmi, de pár másodperc múlva villog. Jobbra indexelve semmi... 5 másodperc múlva indexel. WTF? Egy hete kontaktspayel kezeltem le.
Beérek a céghez, az épület mellett áll, süti a nap... indulok haza... első pöccre mindkét irányba tökéletes az indexműködés.
Hüvösebb időben megint 3-5 másodperccel később kezd el villogni? Ez most mi?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
-
pakfong
tag
válasz V.Stryker #126134 üzenetére
A japán már csak ilyen.
egy korábbi hozzászólásomEgyébként tavaly nyár óta hidegen is, melegen is teljesen jó az index, de addigra vagy 5x szétszedtem és kitakarítottam a kapcsolót.
A fórumon ha nem reagálok a kérdésedre, írj pm-t. | Königssee: https://www.youtube.com/watch?v=vjuWUe6Rz6s
-
norbert1998
veterán
válasz fattyu #126123 üzenetére
Őszintén? Nem tudom.
Előtte csak egy F650-et néztem meg, de szó szerint menekültem onnan. Szabályosan fájt, ahogy ütött ágyék tájon.Ezután egy Freewind-et néztem volna, közvetlen oda mentünk volna.
És mindenképp szerettem volna KLE500-at és Transalp-ot nézni, vagy legalább testközelből vizslatni.Megmondom őszintén, elég darabos. Az önindító rész közel kuka. A váltó meg olyan, mintha egy tál olasz tésztában kavarognék a Honda-hoz képest. Egyáltalán nem szimpatikus, sőt. A kuplungot szokom.
Amúgy ez szombaton volt, azóta volt egy last chance az oninditonak, most legalább indul. Most raktam össze, mentem egy fél kört két falu között.
Képet mindjárt töltök fel.
Jogsi csinalashoz néztem motort, hasznos, ha saját motorral megyek (első kézből tapasztalat) és bízom benne, hogy hamarosan tud indulni (elvégre külön légtérben van mindenki...)
-
pakfong
tag
válasz Topiccsendőr #126137 üzenetére
Tudom. Írtad akkor is. És én is írtam, hogy nem lecsiszolni, hanem a szutykot levakarni róla.
A fórumon ha nem reagálok a kérdésedre, írj pm-t. | Königssee: https://www.youtube.com/watch?v=vjuWUe6Rz6s
-
KrAt
veterán
válasz Topiccsendőr #126137 üzenetére
En az indexkapcsolot csak siman belefujtam wd40-nel, majd ami kicsopogott, ronggyal felfogtam.
Ezzel kimostam a zsirt? -
Micsurin
nagyúr
válasz Topiccsendőr #126129 üzenetére
A csúszkák végén lévő állítótengelyek mennyire pontosak?
Én azokat szoktam mérni a villavégzárójához képest.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
csongi
veterán
válasz V.Stryker #126142 üzenetére
Szétszerelésnél óvatosan, nehogy elrepüljön valami kis eleme.
Fújj be valamilyen kontakt olajzós sprayt. Kapcsolagasd jópárszor.
Ha van fecskendőd azzal tudsz benyomni zsírt, vagy szilikon zsírt.
Nekem a féklámpa kapcsolóm szokott kontaktos lenni hosszú állás után. -
zsolti_20
senior tag
Sziasztok!
Szeretnenk csutortok-pentek korul elgurulni valamerre, de jo lenne egy kis telefonos GPS segitseg. Tudtok ajanlani valami jo kis vizallo telefonos tokot ami felszerelheto a kormanyra?
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #126143 üzenetére
Köszi mindkettőtöknek. Van itthon szilikonzsír, megnézem amint van egy kis időm.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
fattyu
veterán
válasz norbert1998 #126138 üzenetére
így akkor erős részvétem....
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
KuZo
tag
válasz hugi0 #126148 üzenetére
Jah, nem gondoltam, hogy csak úgy felcsapatok rá. Csak olyan jó lenne így szezon elején ilyen helyekre eljutni és forgolódni kicsit. Már régebben is írtam, hogy jó lenne egy bérelhető hely ilyesmire, mert a tanpályákra nem engednek fel, tréning meg ugye nincs vagy az oktatással együtt jóval drágább móka. Így például a 4 napos hétvégén megint Aldi parkolózom majd, ha jól gondolom..
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest