- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Methionyl
senior tag
Nekem még folyamatban a korlátlan A, de ha nem bukok semmiből és nem kell pót óra akkor össz.: 231k Continental Safety-Hungary-nél, úgy hogy 2x 2napos traning is benne van.
They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboldi #126554 üzenetére
Köszi, közben havert zargattam a kölcsön Lite-ról mit tudok letörölni, korrektűl fut szerintem fék upgrade a CB-n eltolva és jön egy Switch inkább sanszosan nem Lite. Már csak azt akarom tudni, hogy mi lesz ezzel a Pro-val ha nem jön akkor májusban veszek egy rendeset ha jön akkor várok rá, nem akarok két szék közé ülni One S mellé nem kell még egy prevgen konzol.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Shin Chen
tag
válasz tboy93 #126549 üzenetére
A debreceni koroknainál 2019 nyáron 138 ezer volt az A (-16k elsősegély tanfolyam és vizsga díj mert már van B).
Most, 2021-ben 293 ezer
Anno minden elsőre meglett, viszont forgalomban csak papíron volt meg a kötelező óraszám"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
Micsurin
nagyúr
válasz Shin Chen #126556 üzenetére
Mia
Néztem most az árakat ha már ez volt a téma... mikor szálltak el ennyire?
Nekem anno valami 120k volt az A1, és 79k az A2 2 éven belül 2016-2018-ban.(Spuri)
Most jó 2x annyi lenne.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Somatom
veterán
-
etnies
senior tag
"önmagam hite vagyok magamban"
-
-
bayarena
aktív tag
-
-
fattyu
veterán
válasz tboy93 #126571 üzenetére
én 15 éves nagy A után csináltam b-t.
Vizsga után aszondja oktatóm, ha 0kilóméteres első jogsis lennék megbuktam volna. Nem szeretik az oktatók a magabiztosan forgalom ritmusával együtt haladó tanulókat akik nem tartják a 47kmht hanem megy a többivel.
De mivel ugye 15 éve vezetek...
Ugyanez a séma. Nem vezetni meg kreszt alkalmazni kell megtanulni második jogsinál csak az adott jármúkategória készségszintű kezelését.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
fattyu
veterán
válasz bayarena #126573 üzenetére
nem annyi nem.
de én úgy vélem hogy nem a rutinpálya hanem a 3-4 óra kevés.
Semmi uj nem lesz a forgalomban. Nyilván nem ott kezdesz el motoros sávon haladni azt magadnak tanulod meg.
szerintem
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Tamás9x
őstag
válasz bayarena #126573 üzenetére
1-2000km kell azért a dinamika felvételéhez, illetve a készséghez, hogy ne kelljen gondolkodni, most mi is jön, melyik sebességben vagyok . Milyen sebességről hogy fogok tudni megállni.
szerintem.
De ez már durván túlmutat a vizsga korlátain.
2*60perc nálunk a pálya aztán gó ki.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
bacus
őstag
Az a baj, hogy maga az óraszám megállapítása már önmagában egy marhaság, mert teljesen egyéntől függő. Van akinek elég a fele, van akinek a 10x kell.
A baj, hogy csak hivatalos oktatás keretében, nagyon drágán lehet ezeket az órákat megszerezni.
Kellene pár zárt "pálya", közlekedési park, stb, ahova be lehet menni a gyerekkel akár, jogosítvány nélkül lehet gyakorolni, oktatót, járművet bérelni ha kell, de ha van saját, akkor azzal is lehetne menni.
Pl a Hungaroring megnyitása után emlékeim szerinte "minden nap" rá lehetett menni személyautóval, és a zárt pályán én vezettem is 16 évesen jogosítvány nélkül.., később én egy volán dolgozó rokon lévén ott raktam le a B jogsit, ahol mindenki már a nehéz pótkocsi - TIR, stb -ért küzdött. Az oktató lejött, megmutatta, mit gyakoroljak a zárt pályán - fel se merült, hogy nem tudok vezetni ! - majd utána ott hagyott. Ilyen sincs ma már ! A forgalomba 5 órát vezettem, mentem vizsgázni, mert járműkezelés régen megvolt, a táblák, lámpa, jobb kéz, stb akkoriban meg bőven elég volt az 5 óra.És erre a mintára vannak országok, ahol a jogosítvány megszerzésének az általános módja
14-16 év között csak felnőtt felügyelete mellett, gondolom övé a felelősség.
16-18 év között önállóan, de bizonyos utakra nem hajthat fel, mint autóút, autópálya, stb
majd 18 évesen 4 éves rutinnal elmegy és megkapja a jogosítványt.De itthon nem az a cél, hogy jól vezető emberek kapjanak jogosítványt, lehetőleg fillérekből és gyorsan tudj kategóriát bővíteni, itt munkahely teremtés van
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
válasz bacus #126576 üzenetére
Én anno un. "családival" csináltam a B -t. Ez úgy történt, hogy faternak több, mint 10 éves jogsija volt, amire kapott egy hivatalos engedélyt, hogy engem oktathat. Kellett a Trabiba még egy belső tükör, meg egy fékpedál az anyósüléshez. Símán a Népligetben gyakoroltam, mint a többi tanuló. Levizsgáztam bólyázásból, aztán fater oktathatott tovább a forgalomban. Kár, hogy már nincs ilyen lehetőség.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bacus
őstag
válasz Somatom #126578 üzenetére
Szerintem is kár! Bár most már mindhárom fékpedált kellene beszerelni. Ez a lehetőség már nálam sem élt, nem tudom mikor szünt meg. Előtte az autószerelő tanulók 16 évesen szerezhettek jogosítványt, de ezt is megszüntették.
tboy93: pontosabban CSAK egységárat lehet mondani. Azt mondhatják, hogy 4e Ft / óra, minimum 1 óra, ahol eldöntik, hogy mehetsz e vizsgára, forgalomba.
Most is ez megy a pót órákkal, csak most ha jól tudom 10h a minimum. A sógornőm pl elmúlt 40 mikor kitalálta, hogy szeretne vezetni. Előtte 20 évig hallani sem akart róla, de miután a gyerekei is tudtak, hirtelen kellemetlen volt.
Olyan 400e forint körül járt, mikor már nem firtattuk, hogy vett e még órákat , egyszerűen nem mert elmenni vizsgázni, mert megbukni is félt . Talán 500e nél nem került többe a B jogsija, de aztán meghúzta az autót a kertből kiállásnál, azóta sem vezet ha jól tudom. Így érdemes volt..[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Shin Chen
tag
válasz Somatom #126578 üzenetére
Ki ne akarna bevágni az autója anyósüléséhez segéd pedálokat?
Szépen is néznénk ki. Na meg a mai hiper-szuper városi terepjárókhoz, amibe egy led lámpa csak 100k Huf, gyártanának pedál aljzat átalakító kit-et fél millióért?"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
bacus
őstag
válasz tboy93 #126581 üzenetére
Az átlag képességűeknek mindegy, mert ők nem járnának jobban a mostaninál (így, hogy nem lehet magánban gyakorolni).
Egy B+E bővítésnél, mi a manóért kell még egy kresz vizsgát tennem, órákat venni, stb, mikor az egyedüli különbség a súlyhatár?
Jó, másképp kell lekötni az árut, tartsanak csomózási/lekötési ismeretet, a vizsga meg elég lenne, ha abból állna, hogy ok, itt egy autószállító tréler, akkor erre állj fel egy másik autóval, kösd le, menjünk egy kört a rutin pályán, egy kis tolatás, na viszont látásra.. ár, 25e forint + 10e vizsgadíj.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
válasz bacus #126582 üzenetére
Írok szebbet. C+E -t csináltam. Végigültem az órákat, pedig a szakmám miatt műszakiból nem is kellett vizsgáznom. Amikor meglett a C, akkor kezdtem elölről ugyanazt az elméleti oktatást az E miatt. Szerencsére az oktató megkegyelmezett és beírta a jelenlétemet.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Pár egyeztetés után a klubtagokkal, kiderült,hogy a dövilen a kuplungkarom össze van rohadva, ahol menet kéne legyen, ott már nincs, stb. stb. Lényeg, hogy kéne egy új.
Honnan és milyen komplett kuplungkart javasoltok? A meglévőn kapcsoló is van, így hasonló kellene.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
nagyúr
Motoros spanom lemondta a mai turat, asszony meg befogott helyette nagytakaritasra Kinomban delutan nekialltam a motoros cuccaimat takaritani, borapolni. Csak a kesztyum es a cipőm bőr, tavaly nyaron vettem őket, eddig még sosem apoltam le borapoloval egyiket sem. Ti milyen gyakran szoktatok?
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboy93 #126586 üzenetére
Ruhát havonta vagy ha sok a bogár és lemosom róla, csizmát amikor eszembe jut kesztyű meg elvan talán ha 2x ápoltam de az str4 olyan mintha új lenne még így is, következő is Spidi lesz.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
bayarena
aktív tag
-
nagyúr
Na, ma végre sikerült egy baromi jót kanyarogni Tökéletes idő volt, megjartuk a Pilist, Esztergomot, visszafele Bajna, Héreg. Bajna-Héreg között sajnos becsusszant az árokba egy CBR, csatarlancba fel lett hozva a srác, nem lett nagy baja, csak a lába tört el.
-
Geresics
addikt
Kislányom első motoros túrája! 😍
Nagyon tetszett neki, út közben többször kérdezgettem, de végig minden rendben volt!
Első túrának a 103km nem kevés, pláne, hogy volt benne pár km terepszakasz is, ennek megfelelően kellően el is fáradt!
...és én? Nagyon élveztem, de én is iszonyatosan elfáradtam, mert ilyen defenzíven még életemben nem vezettem! Minden kereszteződésben, minden autónál, minden egyes ártalmatlan szituációnál jó előre kinéztem az összes menekülőutat, hátha valaki épp most hülyülne meg!
Persze a motor remek partner volt (most is)! Kényelmes volt végig mindkettőnknek, még a terepezős részen is! Méretei miatt így is a forgalom minden résztvevője észreveszi, hisz a KTM 1190 Adventure akkora, mint egy kispolszki, vezetéstámogató elektronikái pedig végig éberen figyeltek, hogy ha kellett volna, megoldják helyettem a dolgokat, és bár ettől fényévekre voltunk, jó tudni, hogy ez is vigyáz ránk! A gyári ködlámpa pedig folyamatosan biztosította, hogy még a figyelmetlen autósok is észrevegyenek, és közben még el sem vakítunk senkit! Ilyenkor mindig eszembe jut, hogy bár rohadt drága volt, simán megéri, hogy mindig hazaérünk!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboy93 #126597 üzenetére
...ugye nem egy piros literes ezres volt, hófehér full mugen szettben? Ma még nem beszéltem haverral de mindjárt írok neki....
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen