-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
Ugyan már... Biztos van ilyen gép...
2 hete hallgattam végig, hogy az egyik srác Gilera 2T robogója 1L-t eszik, és a végsebessége 90km/h terepen Persze ez a fogyasztás azért sok, mert terepezik vele...Futottam röhögni...
@kcsa: Ez tetszett...
@kcsa: Áhh... Jó motor nem eszi az olajat... Nincs széthajtva
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz molnarpeter #35193 üzenetére
Na akkor még egy történet, szintén motoros találkozó, ugyanaz a gyerek, meséli, hogy a haverjának milyen f@sz@ Babettája van és hogy megy, csak nem tudott eljönni vele találkozóra, mert elszakadt a kuplung bovden...
Na ott volt az a pont, hogy felsírtam hangosan a röhögéstőlwww.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Micsurin #35207 üzenetére
Igen, ismerősök közt volt egy srác, aki így lett vékonyabb néhány Szent Pityuval...
Ütköztek, eltört a keze, kötelező rendőrt hívni... Hát hogy mentél ilyen gyorsan? Ez 50-es? (125-ös volt). Okirat hamisítás, meg biztosítási csalás meg minden ilyen hülyeséget mondott neki a rendőr, de jófej volt, asszem 30-ra büntette, és nem jelentette fel. Azóta a srácnak már másik gépe van, papírokkalPersze a srác se 40-ről fékezett le... (féknyomok)
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Micsurin #35210 üzenetére
Számomra is undorító. Még azt mondom, hogy 60-70ccm főleg 4T belefér... De annál nagyobbal jogosítvány nélkül, mer' oszt' az minek... Persze 1-2 hónap után már az is kevés... Tudás meg nincs mögötte. Én se vagyok nagy király, és vezettem már 125-ösnél nagyobb motort A1 jogosítvánnyal... De senkinek sem ártottam vele, és nem hülye gyerek üzemmódban, hogy nézzük mit megy...
Egyébként... Gyári Honda NSR 125 2T már igazság szerint korlátlan jogosítvánnyal vezethető... Persze papíron csak 10Le... Ezt még el tudom viselni... De amikor ezt állítják be 50-esnek... Vicc.. szerk.: nek is rossz lenne.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz molnarpeter #35224 üzenetére
Végülis... Jogos Bár ELMÉLETILEG bármit lehet tuningolni...
Mondjuk megnéznék egy turbós robogót (Az más kérdés, hogy közúti használatra a kerekét, féket... meg kéne csinálni )www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz SzlobiG #35233 üzenetére
Jogos...
Mondjuk az 50-estől indultunk el... ezzel nem közlekednékNagyon off: Euro 6 normát teljesíti?
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz B-L-A-C-K #35242 üzenetére
Babettával borultam először (bele az árokba, álló helyből ) Elnyűhetetlen vasak azok is...
Lenne egy kérdésem is, ha már robogó...
A Tactom hidegen nem indul önindítóra, rúgásra viszont 1-3 rúgás (általában 1). Szóval nem zavaró. Viszont amikor hidegen indítom tegnap óta nagyon megpörgeti a hátsó kereket. A hátsó féknél van fékrögzítő, azzal rögzítettem, majd felvettem a kesztyűm és kiengedtem a féket. Akkor szokásosan, alig pörgött a kerék. Ma reggel ugyanez a helyzet... Mi okozhatja? Melegen önindítóval indítom, ott nem tűnt fel ilyen.
Köszönöm az ötleteket!
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #35246 üzenetére
Tudom, hogy a szivató megemeli, nem ezzel van a gond. Hanem tegnap óta úgy pörög a kerék, mintha minimum félgázon lenne... Lehet, hogy túl sok benzint ad a szivató először? (automata szivató van benne).
szerk. Köszi értettem
szerk.2: Még egyszer megpróbálok nekifutni... Szóval rúgás, elindul a motor, és olyan, mintha kapásból húznék neki egy kövér gázt (fájdalmasan magas fordulatszám, és pörög a kerék). Utána fék, és visszaáll a rendes fordulatszámra (emeltre, szivatóval).
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Rico45 #35249 üzenetére
Köszönöm a tippet, jövő hétvégére azt hiszem megy szervizbe, és minden apró hülyeséget megcsináltatok rajta (első fék bovden cserés jó eséllyel [a kar nem megy vissza teljesen, de ha elengedem nem fog be, csak a fék lámpa világít])... Akkor ezt is megnézetem rajta.
@DigitXT: Nekem se engedi, ha önindítóval indítom. De hidegen azt nem szereti. (Próbálkozhatnék vele, lehet, ha egyet rúgnék rajta gyújtás nélkül, utána menne...) De így sokkal egyszerűbb. Melegen meg úgyis ráülök, fék, önindító és mehet. De hidegen szeretem egy kicsit járatni (amíg beöltözök kb 1 perc). Tudom, hogy léghűtésesnek nem tesz jót, ha sokat jár egy helyben, de ennyi még szerintem nem árt, inkább használ, mielőtt kimennék a forgalomba és 50-55 körül hajtanám...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz korpicschess #35254 üzenetére
Milyen kulcsról van szó? Én is most akarok másoltatni a robogóhoz egy sima, natúr kulcsot
Tavaly a Kymco Agility-hez valami 1500Ft-ba fájt... Szóval szerintem a 2k nem is annyira vészes...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz korpicschess #35258 üzenetére
Akkor az normál ár... Ha valami spéci kulcs lett volna, akkor kihagyhatatlan ajánlat
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz molnarpeter #35260 üzenetére
Azt értem... De tegnap óta annyira dús, mintha kapásból elkezdeném húzni neki? Ez szerintem már nem normális... Hogy úgy mondjam hallani is fáj, hidegen
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz molnarpeter #35263 üzenetére
Amikor elindulok vele, utána már az első pirosnál normális az alapjárata. Szóval visszaesik. Csak az elején túl magas... Érdekes továbbá, hogy ha behúzom a féket, érezhetően leesik a fordulatszám (nem engedi forogni a kereket semennyit), és rá nem sokkal már nem pörög úgy fel...
Tisztába vagyok vele, hogy az automata szivató megemeli a fordulatszámot, csak eddig nem ennyire tette... Érzésre olyan, mintha autóban 3-4000 (a 800/1200 helyett) lenne a fordulat indításnál. (Tact-on nincs fordulatszám mérő...) Ma egy kicsit azt hiszem tesztelni fogom majd...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz molnarpeter #35265 üzenetére
Nekem is ez lett volna a tippem, de 1 hónapig semmi, és most kezdi el?
Szóval ha az elejétől ilyen, akkor megértem...Most hétvégén nem lesz időm foglalkozni vele, remélem jövő hétvégén bevállalja egy szerelő Ha nem, akkor én esek neki (sajnos még csak Simson szerelési tapasztalataim vannak)
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz molnarpeter #35267 üzenetére
Gyertyát mielőtt megvettem cseréltek benne (komplett felújítás során). Azóta ~1000km ment bele.
Köszi, holnap este azt hiszem nekiesek szétszedem, megnézemwww.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #35270 üzenetére
Köszönöm a sok információt mindkettőtöknek!
Lenne még pár kérdésem
Szóval... Eddig is forgott a kerék, de csak minimálisat. Így a rugók tényleg lehet, hogy csereérettek lesznek.
Következő kérdés... Tudtok Budapesten (III. kerület környéke előny) jó szerelőt, aki átnézné egy kicsit, meg ilyeneket megcsinálna rajta? Az alap dolgokat én is megtudom, de legtöbbször időm nincs rá
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Na hazaértem melóból... Már szerkeszteni nem engedi, írok ide.
Szóval... Most normális volt az emelt alapjárat, lehet hogy épp rossz kedve volt Viszont valószínűleg igazatok lesz, ami a rugókat illeti, ugyanis amíg a szívató rajta van, pörög a kerék... Utána viszont már nem. De annyira alacsony az alapjárata, hogy kell feljebb is állítanom rajta, mert néha leáll...
Ezek a rugók kb mennyibe kerülnek? Elég csak a rugót cserélni magában, vagy kell mást is? Pár 1000Ft-on nem múlik, legyen rendesen megcsinálva
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Sziasztok!
Ma feltörtem a saját robogóm. Az ülés alá sikeresen bezártam hajnali 1-kor a kulcsot. Szerencsére haverom cége a közelben volt, és adtak egy csillag csavarhúzót, és egy kombinát fogót... Kb 15 perc alatt meglett a kulcs Onnantól már minden sima volt De megnézném a taxis gondolatait aki látta...Megérkezik 2 srác, majd kerül egyet a másik a robogóval, szerencsétlenekdnek egy sort, majd eltűnnek 10 percre, és szétszedik hajnalban a fél burkolatot A lényeg... Tact egyben hazaért
szerk.: Jogosítványhoz:
Kezdő jogosítvány az, amelyik kevesebb, mint 2 éve van A1, Akorl, A, B karegória. Amelyiken legalább az egyik több, mint 2 éve van, már nem kezdő. Legalábbis amikor én csináltam így volt.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #35326 üzenetére
Szerintem a képen lévő motoron arra jó, hogy nem szőrtelenít
(#35323) Grillo: Nekem nem nyílt... 3 csavarral oldalidom kilazít, óvatosan kipattintottam, kihúztam oldalra, és benyúltam alá. A zár mögött volt egy fém lap (ami nem engedte, hogy a zárat kihúzzam). Azt eltávolítottam, és kihúztam a zárat. Közben a bovden megfeszült és már ki is nyílt De még egy csavarhúzóval, és kombinátfogóval is elég körülményes volt... Jól összerakták a gépezetet...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Újrapróbálkozom. Tudtok megbízható szerelőt ajánlani nekem Budapesten? Szerintem rugócserék lennének, meg általánosan átnézni a vasat... Előny, ha hétvégén is dolgozik, és megvárhatom. De még ez se feltétel. Köszönöm.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Papa18 #35392 üzenetére
Dugulás sok helyen lehet, én is az injektort/karburátort mondanám. Sajnos a típust nem ismerem, csak eddigi tapasztalatokból (Simsont, Rieju Toreo-t [nem saját volt mielőtt hülyének néznétek ], Honda NSR-t szereltem már.) Ezek alapján vagy a napi szűrő (már ha van benne) tud eltömődni, vagy a benzincső csúszott le, és kapott levegőt (es estben csöpögött is a benzin). Sok ikert hozzá. Szerintem a benzin minőségével nincs gond, hacsak nem vizes (ritkán de jobb kutaknál is előfordulhat nagyobb esőnél). Én mostanában Agip-nál tankolok, de Mol, OMV, Shell eddig bevált
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Én sem támogatnám, holott néha nagyon jól jönne (500m-t szoktam menni kb 2 személlyel )
A rendszámozással félig értek egyet. Szűrjük ki a sok "50-es papírokkal használt" idiótát, de! NE emelkedjen jelentősen a smkp-ok fenntartási összege. (Behoznak 2 évente egy 40 000Ft-os műszaki vizsgát és társai) akkor már nem éri meg, és pont az előnyét veszti el... Azt mondom, ha 5k-ért átnézik, plusz 5k papírokra egyszer díj, kifizethető, belefér. De annál többért már nem éri meg akkor megvenni... És pont amire való, arra nem tudnánk használni. Olcsón eljutni A-ból B-be rövid távokon.
szerk.: Beszéltem a szerelővel, jövő héten viszem a Tact-ot általános átvizsgálásra, plusz apróságok javítására, hajtóműolaj csere, bovden csere... stb (Nem csak lustaságból, de vásárlás után csinálja meg egy szakértő rendesen, utána majd én karban tartogatom).
szerk2.: Megnéztem az oldalt, azt hiszem az első volt, amivel egyetértek. A rendőr ne állíthasson meg akárhol, tereljen félre. Még robogóval is agybajt kapok, amikor dugót csinál, mert ő épp papírokat nézeget... -.-
Ami felháborító: B kategóriával 125? Én meg kb 3 év 125-ös gyakorlattal várjak 24 éves koromig a korlátlanra? Elmehetnek a búsba... Ha már szigorítják az egyik felét, ne engedjék a másikat...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Ez nem fáj... De tudod, sok jó indítványt az ilyen túlkapásokkal sikerül elszúrniuk. Ha ezekhez az árakhoz nem nyúlnak, akkor mehet... Csak tudod, ha már kötelező, akkor egy kis rejtett plusz adó jól jöhet... (De NE LEGYEN IGAZAM)
szerk. A 40k-val sokat mondtam, de a lényeg, hogy ne emeljék[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #35566 üzenetére
Jaa, hogy csak a második kresz vizsgát törölnék el? Az még ok... Akkor valamit nagyon félreértettem... sry
Azt hittem lényegében az A1 járna a B-hez, mint most az M. Egyébként persze, ha valaki évek óta hajt... De nem egy ismerősöm van, aki életében nem ült biciklinél erősebb 2 kerekűn... Most azok nehogy mehessenek 125-össel... Még egy 50 4T is életveszélyes lenne nekik városban
Ha a gyakorlati vizsgát nem törlik el, akkor lehet jogos...
Anno nekem úgy volt, hogy egyszerre csináltam B és A1-et. Egy nap alatt 2 kresz vizsgám volt (2x 4850Ft-ért, ha jól emlékszem az összegre). Bementem, A1, megvan, kijöttem, bementem, B, megvan irány haza... (Így spóroltam 35000Ft-ot az akkori Kresz tanfolyam árát...)Még egy szerk.: Ok, az más, hogy veszel 9 órát, és megy... De nem mindenkinek van hozzá érzéke... Tanítottam ismerősömet ROBOGÓZNI parkolóban... kb 30 óra után se mertem kiengedni a parkolóból. És volt B kat. jogosítványa...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #35568 üzenetére
Most már értem. Arről a módosításról lemaradtam. Egyébként ez érvényes A2-re és A-ra is? Mármint nekem 2009 óta van jogosítványom B-re, 2010 eleje óta A1-re. Most 20 éves vagyok. Szóval A még messze van, de néha szeretnék motort bérelni. Ezért gondolkodtam A2-n. Ott megspórolhatom a vizsga árát?
(Mielőtt lehurrogna valaki, néztem autós iskolák oldalait, de a legtöbb helyen még a 2év A1 után lehet különbözeti vizsgát tenni A-ra... Szóval nagyon friss )
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Az a baj, hogy tesóm osztálytársának 14 éves korától 3x vették el a jogosítványát ittas vezetésért, két személyezésért, gyorshajtásért, bukó nélkül egy tuning Aerox-on (a háromból 2x mindegyik feltétel teljesült). Az ilyenekből sosem lesz felelősségtudatos ember. Ha ezeknek a marháknak (már bocsánat) engedélyezed, akkor mi lesz a következő? És mielőtt azt hinnéd, magam ellen is beszélek, mert az én robogómon is elférünk ketten rövid úton. Sőt, 2 személlyel viszi az 50-et. Szóval városban még akár lehetne is használni... De sajnos így is sok a felelőtlen idióta, aki többet gondol a saját tudásáról. És ezek miatt nem támogatom.
szerk.: @(#35581) bogyo112: Én nem fosok a Kresztől. Nem nagy szám, meg lehet tanulni. Viszont nem értem miért kötelező 35-40 000Ft-ot kifizetnem, ha már 2x megcsináltam elsőre, és azóta is aktívan vezetek. Nekem ez az egy fájó pont. Ez az összeg annyi, mintha elkapnak jogosítvány nélkül
Ettől függetlenül meg fogom csinálni az A korlátlant, de A2-re nem szívesen adok ki pénzt, mert az egészben a lehúzást érzem, és nem azt, hogy húúú majd ők biztonságosan megtanítanak motorozni. Sőt... Ha lehetne olyat, hogy a KRESZ tanfolyamot befizetem, de helyette gyakorlati órákat veszek (Ha mondjuk van már jogosítványod, és elsőre v max. másodikra sikerül a KRESZ) akkor azt nagyon is támogatnám... Annak látnám értelmét.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz korpicschess #35586 üzenetére
Tudom, lehet... Én is mentem már. Nem a lehet-tel van a baj, hanem azzal, hogy ha szabad is, akkor a sok "hülyegyerek" még veszélyesebb lenne szvsz.
Persze, ha ésszel használnák ki a lehetőséget, akkor támogatnám. Főleg a mai gépek amikor 50ccm-ből 100+ os végsebességeket ki lehet hozni... A gép képes rá, de sokszor a sofőr nem tudja felmérni, hogy milyen felelősséggel jár.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Colos1 #35588 üzenetére
Igen, de ha nincs rendszám és ketten ülnek rajta, az elég feltűnő jelenség. És az sokaknak visszatartó erő, hogy könnyen elkapják. De ha "nem látszik" messziről...
Legyünk őszinték. Elég sokat vezetek autót is, robogót is. Nagyon durva szabálytalanságokat nem szoktam elkövetni (pl ittas vezetés, extrém gyorshajtás, veszélyes előzés záróvonalon, kanyarban...) Szóval nem "feltűnősködöm". A 3 év alatt egyszer állított meg rendőr, egy 18 éves Golf III-mal. Csak azt látta, hogy apámmal ülünk a kocsiban (hátul aludt a család többi része). A kocsiban volt csomag is. ÉS a hátsó rugók el voltak öregedve. Azért állított meg, mert kíváncsi lett, hogy mitől lóg a kocsi segge ennyire. Vagyis feltűnősködtem. Ezen kívül még sosem igazoltattak.
Mit akarok ebből kihozni? Ha nem épp a rendőr előtt hülyéskedik, még nehezebben szúrják ki. De hangsúlyozom ez az én véleményem. Ha valaki ész érvekkel meg tud győzni az ellenkezőjéről... Akkor elfogadhatom az érvelését.+1 dolog: Azért a Tact a 150kg-nak már nem örül... Főleg egy erőteljesebb lejtőnél már nem az igazi a fék + a kátyúelnyelés sem. Ezt figyelembe kell venni, ha valaki vezeti...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz korpicschess #35594 üzenetére
Nem azt mondom. Én is vezettem már 1-2 sör után, de csak olyan utcában amin naponta 10-15 autó megy el És akkor is tisztában voltam vele, hogy ittam, nem úgy mentem, mint ahogy szoktam. Nem az ittas vezetéssel, gyorshajtással két személyezéssel van gond. Hanem azzal, ha nem tudják a határt.
Igen, beszerkesztettem. Budapest I. kerületi tapasztalat a vártól lefelé macskakövön... Hát... Nem arra való a dobfék, se a 11" kerék, se a 10cm rugóút
@VW: Jogos, az ötlet valójában jó. Csak az a gond vele, hogy nem ide (Magyarországra) való, vagy nem most. Amíg 3x elkapják, és elveszik a jogosítványát, és tovább csinálhatja, addig ha még többet engedsz... Először olyan REÁLIS szabályok kellenek, amik nem azért büntetnek 30 000-re mert este kihalt 4 sávos úton ahol nincs járda 70-nel mész (drága profilkép volt...), vagy azért mert megiszol 1 sört és normálisan közlekedsz, hanem azért mert részegen száguldozol a városban például...
Én alapvetően nem vagyok ellene, de sajnos a közlekedéskultúránk olyan, hogy szerintem nagy felelőtlenség lenne.Plusz a másik: 2 éve költöztem Budapestre, előtte Győrben/ környékén vezettem sokat, robogót, motort egyaránt. ~2 hónapja vettem egy robogót, amit Budapesten használok. Hát... Vegyes a tapasztalat. Pirosnál megyek előre, egyre többen húzódnak arrébb, hogy elférjek kényelmesen. A többség áll... De találkoztam olyan taplóval is, aki behúzta elém a kocsi orrát, amennyire tudta, és lehúzott ablaknál anyázott, meg hülye gyerekezett... Persze azt nem is említve amikor tükör nélkül vált sávot... A vészfékezéseknél sokat számít +50-70kg... Főleg dobféknél.
Ja és akkor az nem említettem, hogy nyomvályúban mennyit számít a plusz súly, ne adj isten, ha nem motorozott még...[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz korpicschess #35598 üzenetére
Naja, az szerencse... Meg mondjuk a gumi se mindegy a vason... Pont mint a többiek is írják, esős úton főleg észnél kell lenni. Az enyémnek ráadásul öregek, és keskenyek a gumik. Ez az utolsó nyaruk, aztán csere... De lehet ősszel ahogy lehűl a levegő, cserélem... Bár még nem tudom mi lesz a "sorsa" Lehet, hogy téliesítem, és télen is azzal fogok járni... Bár nem hiszem, hogy túl jó ötlet
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz canniball #35657 üzenetére
Múltkor láttam egy Agility-t kereskedésben. 3500km-rel(!!!) A miénkben óra szerint van 12e... Hát.. Amilyen az 3500km alatt lett.. Ülés kikopva, markolatok szanaszét... És eladták! Ezek után már nem fogok csodálkozni
persze körbe
"javítva"gányolva volt. és 2 színű idomokkal[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Köszönöm a tippet, megvettem az olajakat. (Autoteka2000.hu-ról)
Vettem gumi ápolót is, jövőre meg új gumi lesz Már elég öreg így is, de szerintem ilyen futásteljesítmény mellett nyár végére elkoptatom (tegnap és ma is tankolnom kellett )www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest