-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rivaul
addikt
válasz FeniX- #87883 üzenetére
Beszéltek telefonon mert felhívta hogy ennyi volt. 8 napon túl gyógyuló és kórház de semmi maradandó szerencsére. A barátom mondta hogy ez egy jel volt, mert nagyon gondolkozott rajta hogy eladja-e, de most már abban a korban van hogy valami kisebb, biztonságosabb után néz. Most még inkább úgy gondolja, jól döntött. Szerintem is.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #87885 üzenetére
Egy ismerősöm anno egy 900-as CBR-t hajtott, mellette egy régi kereklámpás Lada volt az autó. Szereti a hangját, a motorozás szabadságát, láttam motorral közlekedni. Bakker, szabályosan öreguras volt. Betartotta a sebességhatárokat, a zöldnél nem lőtt ki, hanem szépen kigurult, amíg a következő lámpa is zöldre váltott, nem cikázott a sávok között, nem előzgetett az országúton. És ezt egyedül is így csinálta, nem csak akkor, amikor a mennyasszonya volt az utasa.
Ez a belevisz a hülyeségbe dolog sajnos nagyon valid, pont ugyanolyan "jellemhiba", mint autósoknál az agresszív magatartás, büntetőfékezés. Elsimerem, nekem is jól esék néha a szabályokon túlmenően is használni a járművet, de messze nem ez viselkedés az alapállapot. Egy időben sokat jártam a 47-es Szegedről Békéscsabára, akkor még majdnem végig csak 2×1 sáv volt. Nyáron, mezőgazdasági szezonban nem okozott gondot traktor, kombájn mögött 30-cal cammogni, tudtam, hogy ő is csak muszájból megy ott, illetve az a gép ennyit tud. Volt táblával is jelölve, mikor lesz 2×2 sávos az út, akkor el lehet hagyni a lassú járműveket. Persze volt, aki képtelen volt visszafogni a ménest olyannyira, hogy a szemből sziránázva érkező mentő húzódott le.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Tamás9x
őstag
válasz FeniX- #87889 üzenetére
2.25 os gumival 3,4bar nyomason 1p39fmb pz19-es karbival megy 65-ot De ahogy kap egy szembeszelet vagy emelkedot azonnal visszaesik, szoval nem valotlan, csak reszigazsag. Dinamikus terepre eletkeptelen. A kekesre 1-2-es sebessegben eppenhogy csak feltotyogsz vele.
Igy megy a zs190-em is 140-et sik talajon, szel nelkul kemeny es keskeny gumikkal. Szakadekba biztos tudna 160-at is.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz FeniX- #87891 üzenetére
Eles forgalomban eletveszelyes a 4t, 2t-ben az 50-es eletkepesebb. Azert irtam, hogy en is vegig jartam a 4t-50 macerat, a vegen olcsobb es eletkepesebb volt 125-4t-t venni.
Tehat "A hír igaz. De nem Jerevánban, hanem Tbilisziben. Nem Moszkvicsokat, hanem Volgákat. És nem osztogatnak, hanem fosztogatnak."https://www.youtube.com/@kisstontour
-
TurpiUrfi2
tag
válasz FeniX- #87889 üzenetére
Szia! Nagyon köszönöm a részletes válaszod! -- Egyébként hasonló véleményeket hallok. Az a helyzet, hogy a moci felhasználási köre meglehetősen korlátozott lenne, ezért is gondoltam rá, hogy megfelelő lenne a 4T /50: Vidéki megyeszékhelyről telekre kimászkálás - 8-10 kilométer. Illetve alkalomadtán akkor városon belül rohangálás. Nagyritkán 20 kilométerre szőlőhegyre , egy fürdőtóra kimoccanás. Nyáron havi egyszer. Ezek ugyan főutak de messze nem olyan forgalmasak mint egy pesti elkerülő, az utazóközönség türelméről nem is beszélve. Itt is vannak balfa....k, de azért sokkal lassabb minden és türelmesebbek az emberek.
Ezeket a gyenge menetteljesítményeket hozzák a Piaggio Liberty-k, Fly-k, Aprilia Scarabeo-k is hozzák? Csak mert főképp ezeket a nagyobb kerekeseket nézegetném.
125 ok, nekem is bejövős a kategória de nincs meg rá a kiegészítő jogsim. Idén nem fér bele időben. Nem tudom ez a rendszám nélküli 125-zés ez müködik még? Ha igen akkor ebből a kategóriából milyen 4 T lenne javasolt?
Ázsiáról annyit, hogy őszinte legyek nem tudom elképzelni hogy belátható időn belül szigorítanának a motorozási szabályokon. Es itt a rendes városi - vidéki környezetről beszélek, nem a túrista szigetekről ahol a nyugatiak össze vissza törik magukat, mert becuccolva száguldoznak. Az egy másik történet. Nézzetek körül Bangkokban vagy Saigonban....durva)
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #87896 üzenetére
De egyébként mindig fel szoktam ajánlani alternatívaként, hogy ha ilyen 10km körüli utakról van szó, akkor az elektromos bicaj is tök jó lehet!
(edzettségtől függően, de kb. közepes erőnléttel simán izzadás nélkül letudható hamar a táv sík terepen. 1 óra alatt 15-ös átlag az kb. tök közepes szint)
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #87897 üzenetére
1 óra alatt 15-ös átlaggal a 10 km 40 perc, robogóval meg fáradtságmentesen 30. Munkábajárás esetében nem mindegy, hogy egy héten 1-2 órával többet tölt el az ember "munkával".
Amellett egy bevált típusú elektromos bicaj összemérhető egy jó állapotú robogóval. Az új árakat is össze lehet hasonlítani.
Az meg, hogy ki mennyire izzad, egyénenként változó, hogy ki mennyire szeret, pláne.
Biciklit sokkal nagyobb valószínűséggel lopnak, mint robogót.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Pfiucska
aktív tag
válasz FeniX- #87923 üzenetére
Igen, újonnan.
Közben eszembe jutott még egy story vele kapcsolatban:
Rossz helyen volt elvezetve egy vezeték, igy a lánc(vagy lánckerék, nem emlékszem) eldarálta a vezetéket, ami azt eredményezte, hogy 1 fővel rendben ment, 2-vel meg tudott menni.iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
Topikgazda
válasz FeniX- #87932 üzenetére
Van abban igazság amit mondasz, de pl sportmotorok világát (közúti, terep stb) azért érdemes különválasztani a mindennapi autózás fogalmától. Itt nem a mindennapi általános közlekedési formáról beszélünk. Hiszen itt a kategória létezésének az alapja pont a nagy teljesítmény. Amit adott esetben hobbi célból is akár pályára is kivihet bárki. Ha ezt korlátoznák vagy megszüntetnék, akkor maga a kategória létezése is megszűnne.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz FeniX- #87934 üzenetére
Visszatérve az eredeti vonalra én úgy gondolom, hogy egy keeway műszaki színvonala igencsak elmarad egy japán motortól. Még akkor is, hogy ha figyelembe vesszük az előbb taglaltakat, miszerint a japán motorok sem teljesen azok már mint régebben, és valószínű, hogy keeway minőségileg azért fejlődött az utóbbi időben.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Árpi001
senior tag
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #87932 üzenetére
Most egy 116 lovas dízel Passatot hajtok, korábban Warburg, Lada, WagonR+, Ignis volt a fő csapásirány, szóval ez eddig a legerősebb. A főnököm 400 lovasra írt S-Mergája nem adta azt a hűha érzést, amit a Passat a korábbiak után, persze az egy tonnával nehezebb, automata, agyonig szabályozva, egyszerűen túl kifinomult és nem érződik az ereje.
A Passat talán csak 4 fővel, csomagokkal az osztrák autópálya hegyi szakaszain volt karcsú, de 100-zal így is felment, Hannoverből hazafelé azért a 180-as utazó megvolt kb 400 km-en. Szerintem bőven elég ennyi.Mostanában 1.5 TSi, vagy 2.0 dízel autók 150-180 lóereje bőven elegendő egy családi közlekedőedénynek, 6 literes vegyes fogyi mellett.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #87966 üzenetére
Igen, láttam a tesztet, bár csak most, miután hazajöttünk.
Lehetségesnak tartom a kereskedő állítását, a 110-es utazót. Nézegettem a neten teszteket, a TRK 251 GPS szerint 130km/h feletti végsebességet tud, persze ez a saját órája szerint több. Szóval a saját órája szerinti 110 km/h a valóságban 100 lehet, a tesztben is elhangzott, hogy elég hosszú a 6. fokozat. Így nekem abszolút nem tűnik hihetetlennek az állítás.
GPS teszt szerint az Imperial 400 129 km/h végsebességet ért el, saját órája szerint 150-el ment ekkor.
Én nem szoktam a sebességet GPS szerint ellenőrizni, de egy kamionsor előzése után pályán raj thagytam a padlógázt a 2004-es 1,3-as Ignisemen, isten bizony a saját mutatója 180 fölé kiment. Szerintem valójában nem értem el a 160-at, szóval komolyan csalnak ezek a műszerek, főleg nagyobb sebességnél.
Na, közben nézelődtem, számolgattam. Azt hiszem kiesik az MBP. Ugye, az alapár majdnem 2,3M. Erre rájön a regadó, azt hiszem ez már az emelt, 135e. Illeték, műszaki..És erre is kellene egy konzol, és doboz. Bőven 2,5M fölé csúszik az ár. Ez sok nekem egy új, most induló márka motorjához, azért kissé lutri, lássuk be.
Viszont nézegettem a neten. Érdekességképpen a Benelli 400-ra szinte kevesebb fogyasztást írnak, mint a TRK 251-re. Több adatot megnéztem, nagyjából ugyanannyi a fogyasztás, de pár helyen a Benelli 400-ra 31-36 km/l fogyasztást adnak meg, ez a TRK esetén 31-33 l/km.
A felhasználók mindegyik motornál 2,8-3,5 l körüli fogyasztást írnak, de majdnem kevesebb legtöbbször a 400-as adata.
Érdekes.Azt gondoltam a 400-as kér 5l benzint 100km-re. Szedi össze az asszony a Liberty papírjait, holnap valószínű elviszem (Jó időt mond, utána nap meg dolgozom), otthagyom, meg lehet ki is fizetem az újat.
Jelenleg a Benelli Imperial, meg a TRK 251 közt örlődöm.
Az Imperial tetszik. Egy jelenség. A TRK modernebb, plexi, led világítás, vizhűtés. De ránézésre csak egy motor..a sok közül. Ugyanúgy néz ki.......
Szívem szerint a 400-ast venném, az eszem azt súgja korszerűbb a TRK. -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #87976 üzenetére
Felfúrni és hagyományos menetet vágni nem opció? Még kis forgatónyomatékkal oldható menetrögzítővel is meg lehet kínálni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #87978 üzenetére
Szerintem barmelyik normalisabb csavarboltban van. Talan ha nem sima hatlapfejut hanem belso kulcsnyilasut szerenel akkor lehet kerdeses, bar azt meg Unix/Bardi stb-ben is szoktak arulni, mert a feknyeregtarto csavarok is m10x1,25-os csavarok altalaban.
Robert Karolyon a Nagy es Nagy csavarboltban tuti van tobbfajta meretben M10x1,25-os finommenetes hatlapfeju csavar.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #88031 üzenetére
Ennek a Hebegő mókacsoport nevu gittegyletnek barmilyen megszolalasat es otletet csak annyira lehet komolyan venni, amennyire komoly otleteik vannak allandoan es szakmailag kepben vannak.
Szerencsetlenek ha mar valami fizetest kapnak, akkor muszaly valami latszatmukodest produkalniuk,de eddig meg mindegyik otletuk annyira valosagtol elrugaszkodott es szakmailag megalapozatlan volt, hogy semmit nem ertek el.
Rengeteg csusztatas, feligazsag, hulyeseg van az interjuban, pont annyira lehet az egesz otletet komolyan kezelni.
-
Tamás9x
őstag
válasz FeniX- #88031 üzenetére
Pedelec, ki kell tiltani, emelni kell az árat, ez így egy bábu, vicc, teljesen komolyanvehetetlen, ő is elmondja, hogy 500.000 járműről van szó, kb saccolva és nem tudják hol menyi Kapják a fizut, és kell valami látszatmunka. Dodornál, most minden tiszteletem, hogy nem veri képen, mert am mást nem édemelne az öreg, a hisztériakeltés miatt. Félig bírtam megnézni csak.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
mumtaz
senior tag
válasz FeniX- #88036 üzenetére
Na ezen én is be sz@rtam a röhögéstől.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Rivaul
addikt
válasz FeniX- #88056 üzenetére
+1
Ezen gondolkodtam én is éppen. Lehet vennék valamit 90-100-ért. Ami nem 3 darabba lóg. Aztán összeraknám rendesen. Az olajfolyás/sár itt szerintem tök elhanyagolható. Ez nem autó.Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
IMIIKE1998
őstag
válasz FeniX- #88056 üzenetére
+Rivaul:
Igen, ebben van mondjuk logika. De pont emiatt ódzkodom a 4t-től is, mivel az sokkal kényesebb a karbantartásra és a tulajok egy jelentős része iszonyat igénytelen, így itt könnyű belefutni költséges javításokba.#88058#TOTTI: Ez igaz, nekem sem az a bajom, hogy nem csillog, hanem látszik, hogy gányolt a motor, illetve a tulaj nem tud értelmes választ adni, hogy mi mikor volt cserélve, volt -e szervizben valamikor. Meg ha valaki arra nem hajlandó, hogy a több éves olajsarat lemossa a motorról, az sok mindent elmond arról is, hogyan volt a motor tartva.
#88060sityupityu: De ezt amúgy hol tudom megnézni, hogy melyik típust milyen blokkal szerelték? Valamelyiknél elég hamar meg lehet találni a neten, de pl. Derbi Atlantis 50 2T mondjuk 2009, ez is egy hengeres, léghűtéses, de honnan tudom, hogy Piaggio, Minarelli vagy saját blokkos?
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #88085 üzenetére
Elvileg a 112 látja a betelefonáló helyzetét.
De ezeket a poziciókat mi (mentők) nem kapjuk meg. Az elmagyarázott információ meg elveszik, torzul, két kézen keresztülmegy mire a kivonuló mentőegység megkapja. Viszont mi, kivonulók is látjuk a bejelentő számát, azt megkapjuk, előfordul, hogy az ember (Kivonuló mentődolgozó) a saját telefonjáról felhívja....
Tudtommal segédmotorra is kell Eü. csomag.
Ügyes voltál, segítettél.
Folyadék kell, aki túrázni megy. Nekem ezért is kell bicajra oldaltáska, motorra doboz..Autóba meg a pótkerék mellé eldugva van tartalék folyadék, kevés kaja, egy pokróc, meg konzervkávé. Utóbbi kerül legtöbbször felhasználásra.
Nálunk, a kisvárosunkban péntek este nem kapott egy motoros elsőbbséget..Csett, nyílt combcsont törés. Helyzetét bonyolítja, hogy bár nem ő volt a hibás, rendszám, világítás (krosszmotoron nem is volt gyárilag) nélkül, és biztosítás nélkül volt..Sajnáltam.
Vigyázzatok magatokra.
Én meg motornélküli vagyok, még nem jött meg, a robogót meg beszámolták. Pedig ma csapattam volna egyet... -
Rivaul
addikt
-
TurpiUrfi2
tag
válasz FeniX- #88056 üzenetére
Részben egyetértek. De ha odafigyelsz akkor 2T azért tartós. ----- Ha minden jól megy holnap / holnaputántól boldog BWS tulaj leszek. Patika, szinte minden gyári - pöcre hidegen indul. Papírozunk épp.
Meglepő volt számomra hogy valójában ez egy MBK - Motobecane gép.
Mire figyeljek az első időkben, mit nézessek meg esetleg?
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #88180 üzenetére
Jaja, de azon agyaltam, előbb megpróbáltam jól megvasalni, megjáratni a féket.....De durván befog. Talán még jobban mint eddig. Ezt nem szívesen vinném el saját lábán 40 km-re......Majd jelzem nekik telefonon. Azon agyaltam amúgy, hogy visszavitetem hivatalos autó-motor mentővel, megfizetem, szerintem nem egy ökör ára.
Vagy megvárom mit lépnek, de azt gondolom az lesz a reakció, hogy vigyem el saját lábán.
Nem lenne új, garis, elvinném helyben független szerelőhöz, lehet csak a csapokat kell megzsírozni. De ki tudja, lehet más a baj.
Majdnem összetörtem a 2 napos motort.
Letámasztottam az udvaron. Már mondtam, dög nehéz. A felázott füves talajba centikre belement az oldalkitámasztó, persze lassan. Szerencsére pont mellette mentem el, mikor dőlt.... Elkaptam, most egy betondarabra támasztom. Másodperceken múlt. Ránézésre a doboz, bal tükör tuti törik, meg ki tudja.....
SZóval figyeljetek, eső után hova támasztotok.
Amúgy..el kell ismerni, a fényezés a Benellinél kiváló. A Piaggio esetén ha az ember bizonyos szögből nézte a fényezést, narancshéjszerűnek látszott. Nem vagyok szakértő, lehet itt azért nem látom mert fekete, de valami iszonyú szép, homogén fényezése van. Sehol egy hiba, a váz csavarjainál sincs körömhegynyi leverődés sem. Rozsda abszolút nincs, azt is elhinném, hogy a fémek galvanizálást kaptak. Piaggio 1 évesen a hegesztéseknél rozsdásodott, látszott hogy a csupasz fémre ráleheltek egy vékony festéket, és ennyi.. Itt ránézésre rendesen lekezelték a vázat festés előtt Lakk sem karcolódik könnyen.
Ebből a szempontból jobb mint vártam. Festéssel csak egy problémám van, kár, hogy a blokk, henger, minden le van fújva. Nekem jobban bejött volna a csupasz fém. Esetleg krómozott......
De ez van. Lehet becserélem egy Keeway Superlightre..? -
TurpiUrfi2
tag
válasz FeniX- #88186 üzenetére
En pont tegnap néztem meg, hogy az 1300 kg-os 1,6 -os kombim helyett egy 82 kg-os MBK BWS-sel fogok járni a rendszeres ingázós 8-10 kilóméters utamra. Ehhez képest amúgy nem is olyan nagy spórolás ez a várt 40 % - ra redukált üzemanyagfogyasztás. (7,5 l-ről 3 -ra várom). Ettől függetlenül engem elégedettséggel tölt el, hogy nem cipelek teljesen feleslegesen innentől több mint 1 tonna vasat magammal. Az esetek 95% -ban egyedül utaztam.
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz FeniX- #88191 üzenetére
Az most egy darabig kilőve. Itt van a 14 hetes fiam, inkább rá költök, mint egy jogsira. Lényegében igazad van, de egyenlőre elég nekem ez is. Inkább pecázni vettem ezt a motort
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
TurpiUrfi2
tag
válasz FeniX- #88231 üzenetére
Tudod mi a dúrva? Nekem van profi kamionsofőr (korábban buszozott is meg minden) haver aki így tolja személyautóban. Vett különöv klippet, azt teszi a zárba, hogy ne jelezzen a kocsi.
Kapcsolódóan : Sisak színe mennyire játszik? Persze, nyilvánvaló hogy nem véletlen vannak ezek a neon-os sárgák stb de én ettől meg főleg idegenkedek. Fehér akkor inkább mint fekete...
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #88315 üzenetére
Köszi, már most változott, főleg a fék.
Neked is hamar (első 150km) megnyúlt a lánc?
Igen, szörnyű nehéz. Pedig a közel 2méteremhez a tavalyi sikeres fogyókúra után (112-ig lementem) megint verem a 125-öt, kilóba, szóval úgy érzem, ha kezdene dőlni, mikor tolom, hamar meglenne az a pont, hogy nem bírnám megtartani.
Jóval nehezebb, mint anno a 250-es MZ. Nem is igazán merem még kanyarban dönteni, főleg mert nem tudtam a jelölésekhez egyenesbe állítani a kereket a lánc feszítésekor. Gyárilag sem jelöléshez állt. Tolómérővel a csavarnál mérve 2mm eltérés van, bal oldalt ennyivel előbbre áll a tengely. Kormányt elengedve egyenesen szalad, de kanyarban kissé furcsa érzés. Nem biztos hogy a kerék egyenesfutás a baj, inkább szokatlan a motor súlya, szokni kell. De inkább óvatos vagyok. Persze, kollégák beígérték, lesz nekem bőven Fentanyl (Szintetikus ópiát, erős, kábító fájdalomcsillapító), ha értem kell jönni. De inkább kihagyom, már kaptam 2009-ben, volt egy halálos mentőbalesetünk, akkor megtapasztaltam már a Fentanyl hatását. (Röhögtem, miközben toltak be a sürgősségire)
Az a terv, hogy hamar belevágom az első ezer kilómétert, legyen meg az első szerviz, jöjjön elő ha gond van. Csak megint esőt mutogatnak egy hétig...Ha jó idő van, meg dolgozom.... Elvileg most is fizetett melóban vagyok, kötelező továbbképzés, de hazajöttem ebédelni, hivatalosan van 1 óra kajaszünet. Melóhely 200m. -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #88318 üzenetére
[link] Ez a márka van rajta gyárilag, a méret persze nem tudom milyen, de ez a típus az abroncs. Nem nézegettem soha a motor abroncs árakat, de azt hiszem elég olcsó.
Összehasonlítási alapom nincs, nem tudom egy drága abronccsal hogyan viselkedne a gép.Nem tudom a kábszeresek mit használnak, nálunk fájdalomcsillapításra Fentanyl, Ketamin (Calypsol) és Morphin van. Van Propofol is de az altatáshoz (Kimentéshez pl, alszik a sérült míg kiszedjük a roncsból, vagy intubált beteget bealtatni) használt, az nem klasszikus fájdalomcsillapító.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #88325 üzenetére
Nem volt elvégezve rendesen a 0km-es szerviz átadás előtt. Semmilyen meglepetés nincs a sztoriban.
Egyfelől valószínűleg tényleg Zoli bácsi szellentett először a nyeregre, másrészt ő az alfa teszter. Mivel hobbi motor, neki majdnem mindegy, mikor megy Sopronba vele. Egy napi használatban munkábajárásra szánt gépnél annyira nem lenne ilyen könnyeden véve a szitu.Más: vezetek ugye forgalomban, JSZP-n megnéztem, min is tanulok. Yamaha FZ6-N, 2006-os, 98 LE. Így az első forgalmi órák tanulsága szerint azt kell mondjam, nem zavar a váltó, legalábbis nem jobban, mint az autónál. Az autón a manuális váltót kimondottan kedvelem, bár azzal nem is szoktam annyira hetvenkedni a városi forgalomban, mint a robogóval. Kocsik közt előre törni, sávot váltani ilyen-olyan réseket kihasználva.
Viszont az üléspozíció nem kényelmes hosszú távon. Előre kell dőlnöm, amikor csak lehet felegyenesedek. Ekkor persze nem érem el a kormányt. A gázkart erősen markolom, elkezd zsibbadni a kezem. Sokkal erősebben kell a bowdent húzni, mint a robogón, illetve sokkal kisebb gázzal megyek. Általában 2-3k rpm-en megyek a motorra, amikor talán 12-13k-nál kezdődik a piros mező. A budaörsi emelkedőknél vissza kell váltanom egyet, hallom a motor hangján, hogy kívánja.
Szóval lehet, hogy elengedem a Honda SH300-at és váltós motor lesz. Ha találok olyat, ami hasonlóan keskeny és egyenes derékkal, háttal is elérem a kormányt, a combom közel vízszintes, a lábszáram pedig függőleges. A BMW nagy túramotorján volt szerencsém ülni a müncheni múzeumban, az ott hirtelen nagyon kényelmesnek tűnt. Az első tengelynél volt rögzítve a motor, tehát rugózott is.
Lassan ideje a motoros topikban is tiszteletem tenni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #88325 üzenetére
Igen. A gyári beállítás ferde volt, csak ugye nem tudtam korrigálni. Már tudnám, meg ugye ha józan paraszti ésszel végiggondolom, hogyan is működik, akkor valószínűleg magam is meg tudom csinálni. A magaméhoz sosincs türelmem.
Macilaci78: Már megint micsoda hasonlat. Amúgy így igaz, hobbi motor, és most őszinte leszek, munkába járni, mélyvízbe dobni 0km-től nem vettem volna meg. Egyrészt napi szinten ingázni, nem mertem volna bevállalni egy Kínai-Olasz öszvérrel. Oda maradt volna a régi robogó, vagy egy váltós CB 125F a 1,5L-es fogyasztásával.
Ma tankoltam, 270km-t mentem, bevillant az üres tank jelző, 8,5L ment bele (12 L-es a tank). Nem számoltam, fölösleges, szorult a fék, meg bejáratás alatt áll.
Igen, nekem is át kellene menni a motoros topikba.....
De valahogy úgy érzem a 21 lóerő valahol határeset. Az én motorom, mondjuk ki, egy izmosabb 125-ös teljesítményét hozza, sőt, egy gyári állapotú (Tuningmentes) sportosabb 125-ös 4T legyorsulja. Amúgy annyira nem is felkapott típus, a magamén kívül soha nem láttam közúti forgalomban Imperiale-t. Pedig adnak el, csak gondolom más sem napi színtű futkosónak veszi, hanem mint én, hobbi motornak. Olcsóbb, mint venni egy Pannóniát, és felújítani. Na, meg a 3 év gari.
Benelliből a TRK 502-ből fut rengeteg, azt már megismerem.
Imperiale Indiában van sok, amúgy megértem miért. Minden szerelhető, hozzáférhető, nem kell speciális szerszám, szakértelem. Egy pajtában megszerelhető. Nem kell egy izzócseréhez idomokat bontani, egy csavarhúzó elég. Léghűtéses, egyszerű technika, kis odafigyeléssel elmegy többszöröse kilómétert, mint egy pörgetett 125-ös. Az Indiai teszteket nézegetve, olvasgatva, úgy látom, 100km/h sebesség alatt hajtva megállítható 3l alatt a fogyasztás. -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #88328 üzenetére
Rutinon 10 óra a kötelező, ez 5 alkalmat jelent.
1. Egy Honda 125 ccm, nem volt váltós múltam, a kicsit kaptam. Oké
2. Óra, egy Hornet. Mondom, ne má! Azért csinálom a jogsit, hogy olyanon üleljek, amin ne kelljen terpeszben kanyarodnom, ezen meg egyenesen guggolok.
Azt mondták, oké, akkor itt ez a GS500.
3. Óra, egy 600-as Yamaha FZ, régebbi. Méretben ez sem okés, de már kisebb kompromisszum, mint a robogóm. Persze estek vele, a bal szarva lejjebb állt, mint a jobb. A tankba nem ért bele, de szemre is aszimmetrikus volt.
4. Óra, akkor ültem először azon, amin most is ülök.Meglesz a jogsim, elkezdem látogatni a kereskedéseket típust próbálni.
Amúgy van sok olyan típus, amin a nyeregmagasság állítható. Gondolom, az ülés kialakítása teszi ezt lehetővé.
A robogó kialakítása mellett az szól, hogy a lábamnál elfér egy táska. A váltósra kell oldaldoboz, mert a hátsó terhelhetősége korlátozott. Nekem a 9 kg gyakran kevés. Az oldaldoboz viszont szélesíti a motort, persze nem kell mindig fent lennie, de ahhoz hely kell. És hát az ára... Hátsó doboz hasznos lenne a sisak végett, bár a robogón sincs hova tenni, az ülés alá nem fér.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Madball
csendes tag
válasz FeniX- #88334 üzenetére
Azért ez tanulótól is függ. Én 3 éve tettem le az A-t, előtte csak B volt (meg az SMKP-s papír ezer évvel korábbról ). Első rutin órán először egy 125-ös, váltós géppel kellett kicsit kanyarogni, hogy lássa az oktató, tudom-e kezelni a váltót meg feldőlök-e vele az első kanyarban.. kb fél-egy óra után átültetett a Hornetre, ami aztán az utolsó vizsgáig velem volt.
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #88334 üzenetére
Nem vettem észre semmilyen korlátozást. Mikor először ültem a nagyra, indulásnál húztam alig 1 centit a gázon, az meg felpörgött kb ötezerig. Hm, szinte nulla holtjáték a gázkaron a 125-höz képest és mellé "nagymotor". Az oktató mellettem állt, mondta, hogy ez már 100 paci...
40 éves fejjel csinálom a motorjogsit, mondhatni, már rég benőtt a fejem lágya. Igen, hiába vagyok nagy darab, egy ilyen gép megindul, akár nélkülem is, ha hülye vagyok.
Még messze nem kezelem tökéletesen, van, hogy sebességváltásnál baktat az eleje, megemelkedik, bólint, mert hirtelen engedem ki a kuplungot, nagy gázt adok. De a kerék ilyenkor is az aszfalton marad, nem tör ki a fara. Ezt nem szabad nyelezni, a robogót pedig felesleges.
A forgalomban a súlyával nincs bajom. Persze, más, de a termetem okán is talán könnyebben veszem, mint a többség. Na meg a B-s jogsival is vezettem már a Wagon R+-tól a hosszított-magasított Iveco dobozosig mindent. Szóval tudom, hogy jármű és jármű között mekkora különbségek vannak.Ahogy írtam már, az egyik motor kormánya ferde, estek vele forgalomban. A rutinon a társam az első olyan orán, amikor a közepest alátették, 8-asozás gyakorlás közben elborította. Nem mert eléggé megdönteni a gépet a fordulókhoz, lendülete meg nem volt.
De olyat is láttam, aki a rutinpályán borította el. Legutóbb a forgalomba indulás előtt láttam, hogy valaki a pálya kezdetekor elinduláskor dőlt el. Gondolom, nem sikerült az elindulás, a motor felporgött, tippre a gázba kapaszkodott.Az nagyon sokat számít, hogy aktívan robogózok a városban évek óta. Közlekedni már tudok, benézni a keresztutcákba, felmérni a forgalmat és igazodni a ritmusához, gyalogosokra figyelni, indexelni, stb. Akin most van először sisak, az ezeket is most tanulja.
Például amikor a többsávos úton jobbra tartás közben mondja az oktató, hogy következő lehetőségnél balra és én másodikként én megyek a sáv bal szélén, akkor a résbe húzom is át a motort a másik sávba, csinálom a helyet az elöl lévőnek.Amúgy nem feltétlenül baj, ha valaki gyári állapotú motoron tanulja a kategóriát. Inkább az oktató jelenlétében tanuljon, tapasztaljon. A legutóbb a másik tanuló alatt megállt a motor az óra végefelé, épp előtte cseréltek rajta valamit és még nem sikerült rendesen letesztelni. Én mentem elöl, már rég elhagytam őket, magamtól lehúzódtam valahol, utána jött a rádióban az utasítás. Az oktató ült a motorra, a tanuló hozta a kocsit utána, beértek, oktató megy elöl, én alig bírtam követni. Egér út, 70 km/h-s sebességhatár. Hát, a rutinpályán lévő intenzív gyorsítást is ki lehetett próbálni élesben. Hát, más a dinamikája, mint a robogónak.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #88341 üzenetére
Na, nekem ez a gáz, fék, csúsztatott kuplung nem megy. Egyszerűen nem jött be, hogy 5 alkalom alatt 4 különböző motoron ültem, mindnél máshol fog a fék, gáz, kuplung. Szóval kb csak ott fékeztem, ahol muszáj volt, amúgy 1-es alapjárat. Na jó, a szlalom 2-es alapjáraton.
A forgalomban könnyebb, mert ott nem jár bukással, ha leteszem a lábam, vagy egyszer lefulladok.De az emelkedőn való elindulást gyakorolnom kell. A tanpálya másik - elkerített - része az autósoké, ott van emelkedő is. Kértem is egy plusz rutinórát az oktatótól erre, de azt mondta, megoldjuk valamelyik forgalmi óra végén. Tegnap a telepen mondta is, hogy menjek oda, majd jön ő is. Begurulok az elkerített részre, az egyik autós oktató meg kidudál onnan. Kijövök, mondom az oktatómnak a szitut, boxolja le velük ő. "Hát, 1-2 éve még bemehettek oda motorral is."
Az egyik gyakorlóútvonal a munkahelyem közelében megy el, ahol van 3 szint mélygarázs... Felajánlottam neki a hozzáférést.Az autók árai mennek felfelé, a használtak is minimum tartják az árukat. Egy motoron sem lehet most sokat bukni, főleg, ha közben használod is. Ha van egy biztos jövedelmed és kihasználnád a motort, akkor vegyél.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #88343 üzenetére
Miért, van jobb helye is a pénznek, mint a benzintak?
Az autós hasonlattal élve: az autós jogsihoz már a rutinon feladat az emelkedőn való elindulás, a motornál forgalomban találkozol ilyennel először. És itt nem mindegy, hogy a Dunántúlon, vagy a Hortobágyon szerzed-e a jogsit.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest