- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- A tenger alatti kábelek nemzetbiztonsági kockázatot jelenthetnek az USA számára
- Geopolitikai kockázatok elől fut Tajvan legnagyobb chiptervezője, a MediaTek
- Úgy néz ki, hogy vizsgálatot indít az EU a Temu ellen
- Rohamosan nő Elon Musk AI-cégének az értéke
- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASUS routerek
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mobilinternet
- Gépész 3D tervezőrendszerek
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
senior tag
válasz FeniX- #87238 üzenetére
Natessék: Keeway x-light 125.
-
Topikgazda
válasz FeniX- #87242 üzenetére
Persze, hogy marhaság. De azt hozzáteszem, hogy én még nem jártam olyan műszaki vizsgálaton ahol pl az ablaktörlő lapátokat vagy bármi mást ilyen szinten néztek volna...természetesen rendes műszakiról beszélek én is nem pedig olyanról, hogy még padon sem volt az autó.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
V.Stryker
nagyúr
válasz FeniX- #87307 üzenetére
Nem tudom milyen szabály van, de a 2007-es autómhoz két éve egy k.rva vízcsövet nem tudtam venni, csak bontóban. Igaz,hogy egy Saab volt, de akkor is.
Másképp meg oké, hogy erősebb az xmax 250, de 1,2 millióért egy 10 éves motor. 1,4 körül meg ott van az nmax 155 null km-esen, minden csillivilli cumóval...led fényszóróval,stb.
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #87314 üzenetére
Adagolós turbódízelem van kettőstömegű kuplunggal, ahol elvárt, hogy 1500 rpm alatt ne forogjon a motor még motorfék üzemben sem. 60-nál veszi a negyediket, 75-nél az 5.-et, ritkán kapcsolok fel 4.-be.
Feleségem budai, Budán szerezte a jogsit, én az Aldöldön. Ő a benzines Ignisnél sokkal később vált, mint én, a dízelt pedig korábban, mert győzi nyomatékkal.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
suste
veterán
válasz FeniX- #87319 üzenetére
8kw alatti teljesítmény tényleg elég gáz.
Sajnos tényleg elviszik az erőt az új előírások, ráadásul ezek a kisebb gyártók nem is költenek nagyon arra, hogy próbálják ezt ellensúlyozni (könnyebb váz, kisebb súrlódás, jobb vezérlés, robogónál vario optimalizálás, stbstb).[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #87317 üzenetére
Egesz telen benne volt, amikor mar bejottek a minuszok es a reggeli 0 kozeli homersekletek en nem inditgattam. Talan marciusban volt eloszor hogy foglalkoztam vele, akkor ereje nem volt hogy beinditsa eloszor. Viszont: rugasra indult egybol reggel, bementem meloba, hazafele este mar az ondinditoval siman indult. Masodik nap ugyanigy, majd harmadik naptol mar annyira osszeszedte magat, hogy reggel is gond nelkul indult.
Szerintem rakd fel toltore, de ott lehet az akksinak lett valami gondja. Korabban en szivtam ugyanigy egy feleves akksival, igaz annyiba kerult hogy nem volt kedvem meg garival se szorakozni es lecsereltem egy Yuasa-ra.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #87324 üzenetére
Igazából alkalmazkodni kéne a szanályoknak a megváltozott viszonyokhoz. Szerintem.
Ideje lenne az ötvenesekkel is valamit lezdeni, illetve magával a kategóriával.
Nyugodtan feljebb lehetne emelni a határokat. Mindenkinek jobb lenne, ha egy kismotor a városban tartani tudná az 50km/h sebességet. Erőlködés nélkül. És beazonosíthatóan, rendszámmal.
Én felemelném a kismotor kategóriát 125cm3.ig, persze max 5LE (Akár fojtással, mint a nagyobb kategóriák). Ez képes lenne a városi forgalom ritmusát tartani. A1 max 250cm3, és 20LE.
Én is azt gonjdolom, a valamikori 125-ös kategória jelen technikával 150-200ccm3 körüli motorokkal lenne jó.
Mindenesetre én szívemen viselem a környezetvédelmet, de ezen akkor is csak röhögni tudok, hogy szivatnak bennünket, ugye egy 50-250ccm-es motornál, amiket (Dolgozni járni, napi szinten) használunk, mennyi káros anyag is megy a levegőbe? A világ másik felén meg a nagyköbcentis benzinzabálókkal járnak még wc-re is, klímaberendezés hűti-fűti a szigeteletlen hatalmas házaikat......Egy luxus óceánjáró több szennyet ereszt a levegőbe, mint kis országunk összes motorosa......De katalizátort minden ötvenesre... Eh..... -
tothferenc
senior tag
válasz FeniX- #87320 üzenetére
Ah, dehogy. Eloszor nem talaltam megfelelo peldanyt. Aztan augusztusban bovult a csalad egy lurkoval, igy nem volt sok idom amugy sem motorozni. Aztan elszalltak az arak, mind a hasznalt piacon, mind az ujaknal. Vegul ugy alakult, ceges kocsival jarok meloba, igy felesleges is lett. Varoson kivul maradt a Hornet, azon belul ha tenyleg el kell szaladni valahova, maradt az 50-es. Mar azon is agyaltam, eladom a Hornetet, mert felment az ara es a baba mellett meg a tavasszal indulo nyaralo felujitas miatt amugy sem lenne ra idom. De vegul lebeszeltem magamigy maradt a regi setup: Hornet meg melle a Motowell.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
V.Stryker
nagyúr
válasz FeniX- #87356 üzenetére
Írtam a forgalmazónak, vissza is írt, hogy idén felejtsem el. Az európai készlet rég elfogyott, majd a jövő éviből tudnak rendeli február magasságában. Most írtam neki,hogy legalább egy bemutató darabjuk van-e, amit megszaglászhatnék, de szerintem az sem lesz.
Viszont kezdek itt megrekedni. Most, hogy így komolyabban nézelődök meg utána olvasok, az jön le, hogy 0-áson közlekedni (ami kb egy évig lesz max) kellene a 300ccm. Viszont ezek nem nagyon tudják az általam kitűzött 3 liter körüli fogyasztást. Legalábbis ebben az árkategóriában.
Amúúúúgy. A Honda SH300-ra mennyire jellemző az olajcsipegetés? Egyik hirdetésben írja a motort ajnározó eladó, hogy kicsit csipegeti az olajat. És aki azt mondja,hogy az ővé nem az vagy blokkcserés volt, vagy hazudik. 30ezer km-t futott motornál, ráadásul egy Hondánál, olajfogyasztás? WTF?
Volt Hondám és az 70ezer km-en túl is olyan volt mint a Doxa motorikusan.
-
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #87377 üzenetére
Megfelelő aksit vettél, megvan az indítóáram? Akku saruk gondolom rendben vannak.
Garis még? Helyedben megnézetném a szakszervizben.
Az én robogóm önindítója mindig teker, soha egy torpanást, erőlködést nem hallottam.
Én megnézetném. Írtad, hogy lomha, meg 80km/h a vége. Régebben nézegettem videókat a neten, azért ennek a típusnak jobban kéne menni. -
FeniX-
senior tag
válasz FeniX- #87379 üzenetére
Sík terepen el lehet hajtani 90-ig, de sok idő, és a legkisebb emelkedőre már visszalassulok 60-ra. Ja, és 3500-as fordulatnál, ahol van az 50km/h (óra szerint) ott kifejezetten van egy "rés", a befecskendezésben. Szerintem úgy van leprogramozva, hogy ott a legszegényebb a keverék.
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #87380 üzenetére
Elég karcsú. Egy Honda CBF 125-ösöm volt 10 éve, meg most a Piaggio Liberty. Mindegyik egy alap 125-ös. A közel 2m magasságomhoz voltam 135 kiló. De mindegyik elment a legnagyobb szélben is 80-al, meg a Bakonyban (Bakonybél környékén) is motorozgattam mindegyikkel, kisebb hegyek közt. A kis CBF visszakapcsolgatva meglepően fürge volt felfele, sokkal rosszabbra számítottam.
Amúgy amiket leírtál, nekem továbbra is az a véleményem, hogy valami nem kóser azzal a géppel. Az Euro5 átállás elvileg minimális teljesítményvesztéssel járhatna, tized lóerők.
Írtad, hogy hirdeted. Amúgy is azt mondanám, szabadulj meg tőle..... -
NYPD
aktív tag
válasz FeniX- #87385 üzenetére
Hát meglátom, de ott szerintem olyan kicsi a hely, hogy esélytelen, de ránézek mert úgyis állítanom kell a gázkar holtjátékán, mert már bortány, hogy csak kb 1-1.5 cm után nyit. Jövőhéten megy a szerelőhöz amúgy, átnézetek vele minden üzemanyag-kihajtás rendszert, ezt a pár hónapot bírja már ki rendesen gond nélkül. A bolond csavart esetleg megpróbálom alulról fogóval megtekerni, hogy legalább a feje kiemelkedjen, arra már fentől is rá fogok tudni fogni.
-
FeniX-
senior tag
válasz FeniX- #87388 üzenetére
Na, rövidre zárom magamban a vitát, de leírom a konklúziót.
A hivatalos, kinyomtatott keeway manual szerint is 89km/h a végesebesség. Ez "ennyit" tud. Kész, pont.
Gondolkoztam még rajta, hogy esetleg a levegőszűrőnél ezt az "árnyékoló lapot", amin van 3 lyuk, kicsit módosítom (teszek rá még egy lyukat) de szerintem ezt az ötletet is elvetem. -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #87428 üzenetére
Egész pofás a masina így szemből! Gondolom műszakin így nem menne át, oda vissza kell tenni az eredetit.
Tavasszal hirdesd, addig felmegy az új ára is. Én el tudnék rá képzelni így szemből nézve egy bukócsövet is. Biztos van hozzá, feldobná, előbb el is vinnék.
Szerk: Szentül megfogadtam, idén már nem költök sem autóra, sem motorra, meg ebből a drága benzinből sem tankolok! Állhatatos leszek, ha törik, ha szakad, betartom a fogadalmamat![ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #87435 üzenetére
" Rebelnek is a legjobban felszerelt változata már ledes ugyanúgy"
Igen, csak annak a lámpájában benne van a jelzés. Amúgy amíg jól van beállítva, nem vakít, szerintem a rendőr nem foglalkozik vele. Ha beléd akar kötni, úgyis talál fogást. Tuti hogy a társaság 90%-ának le van járva az Eü. csomagja. (Valszeg az enyém is)
Megjött a jó idő, arra gondoltam megyek egy kört a robesszal. De eddig esett, tiszta sár meg víz minden. Szerintetek egy 10 perc alapjáraton járatás megfelelő lehet, vagy inkább el sem indítsam? (léghűtéses 4T 125 Liberty)
Talán van aki emlékezik rá, tavasszal első indításnál nem aludt el a check engine, csak miután leszívtam a benzint, és tankoltam. Tavaly télen 5 hónapot állt, most megpróbálom havonta megjáratni, de legalább bemelegíteni. -
KTMHobby3
tag
válasz FeniX- #87450 üzenetére
Nem kellett lámpatestet cserélnem, mert az a ledes bilux izzó pont passzolt bele. Mielőtt felszereltem a motoromra leellenőriztem a vetítési képét, az pontosan megfelelt a hagyományos izzóéval. Az én motorom lámpája nagyon hasonló a Simsonok lámpájához, azokba is passzol ez a ledes izzó. A vetítési képük is azonos.
A műszaki az más tészta, de ha olyan ledes lámpával viszed műszakira, amit később ezekre a motorokra szereltek, szerintem nem köthetnek bele. Egy kép a lámpámról, a tompított fénnyel:
-
KTMHobby3
tag
válasz FeniX- #87455 üzenetére
"Ahogy olvasgattam a régi totalcaros teszteket"...
Nem kellettvolna. Én már csak akkor olvastam, amikor már nálam működött a ledes átalakítás. Kedves fórumos barátaim ajánlották azt a ledes izzót, amit tőlük kaptam. Teljese jó a vetítési képe és a fénye. Ha sosem próbálod ki, nem fogod látni a saját szemeddel a különbséget. -
KTMHobby3
tag
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #87671 üzenetére
"Mennyire "élhető" a 9 lóerő a CVT-vel? "
Szerintem olvass el egy régebbi 110-es Adress tesztet, az volt 9 lovas, de úgy gondolom nagy meglepetés nem érne. Városban azért sokkal élhetőbb mint egy ötvenes, de előbb elfogyna a lendület mint egy átlagos 10-14 lóerős huszonötösnél.
Ezek miatt a környezetvédelmi normák miatt feljebb kellene lépni a köbcentikkel, gondolok arra hogy max 200ccm, és maradhatna 15 LE. egy alap jogsival. A1 vagy nem is tudom.
Bele sem merek gondolni, hogy megy egy Euro5-ös 50 ccm-es gép.
Ezt sem értem igazán, motoroknál ez a nagy szigorúság, korlátok..Másik oldalon 18 éves srác leteszi az autó jogsit, aztán apuci alárakja a 300 lovas Audit (Vagy bármelyik prémium márkát). És szombat este a dizsiből hazafele...... Hazaér mindenki szerencsésen. Így legyen. -
Topikgazda
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz FeniX- #87793 üzenetére
Csak jó lenne már lefesteni. Piros színre gondoltunk bátyámmal. De lehet, hogy ugyan ilyenre kéne fújni. Sokan azt hiszik, hogy KTM He' ez a motor kezd megtáltosodni Tavaly tavasszal csak 65-68-at ment alattam. Kibeleltem a katit, utána picit többet, mint 70. Az idén már fekteti a 80-as óráját, pedig sima 50-es[ Szerkesztve ]
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #87818 üzenetére
Fejkendőm van, 3 darab téglalap alakú ezer éves, 7 db Decathlonos fejpánt. Ha valamit csinálok, ami kicsit is megterhel, ezeket marokra fogva szoktam kifacsarni.
A fejkendőt háromszögbe hajtom és hátul megkötöm, a csomó biztos nyomna. A fejkendő pedig a sisak felvételekor lecsúszik elöl-hátul.
Ami vizet felfog, az nem a sisakban szárad meg, ez igaz. Ezzel a meglévő, már könnyen büdösödő sisakkal nem sokra megyek, egy új sisak esetében pedig csak elodázom az elkerülhetetlent.Egy maszk, ami nem csúszna le sisak felvételekor, macera, vékonyabb is az anyaga, nem tart meg annyi vizet. 30 perc az út munkahelyre, de ha csak ide-oda gurulok el, 10 perc. Enélkül is időigényes felöltözni. Szemüveg le, csősál, motoros kabi, sisak, szemüveg fel, kesztyű.
Megrendeltem egy 60 grammos ózongenerátort 12k-ért, meglátjuk, mit ér.
Akár minden este ráthetem a sisakot 10 percre a motor melletti tárolóban.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #87841 üzenetére
A teljesen kivehető bélés sem bírja, hogy olyan sűrűn mossam, mint ahogy egy sapkát, pl hetente, kéthetente.
Levétel után lerakom, most is nyitott plexivel pihen a műhelyasztalon. Meg is szárad, mire munka végén felveszem, csak szaga van.Elvileg jövő hét végén megjön az ózongenerátor, meglátom, ér-e valamit.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Tamás9x
őstag
válasz FeniX- #87841 üzenetére
Csősálban a deca 500-as merino, ami nagyon ajánlott, semlegesíti a szagokat, így ha bele is köhögsz nincs olyan kellemetlen szaga...
Nagyon bánom, hogy anno amikor 2000ft-volt nem vettem belőle vagy 10-et.https://www.youtube.com/@kisstontour
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest