-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nikaré
őstag
válasz FeniX- #86853 üzenetére
"A férfi részletes beismerő vallomást tett, és elmondta, hogy csak azért nem állt meg rögtön a balesetet követően, mert veszélyesnek ítélte meg, ha a hídon állítja le a járművet"
Az ütközést nem ítélte veszélyesnek!
Ittasan vezetni nem veszélyes!
Remélem minden büntetés a legmagasabb lesz!
Jah, gondolom még ki kellett pakolni a cuccot a kocsiból... a hídon az is veszélyes lett volna![ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #86853 üzenetére
Nem kicsit kellett részegnek lenni és bepánikolni ehhez. Még a parkolásra kijelölt helyre se fért be, pedig ahogy látom, a Suzukira is próbálta rátolni a robogót...
Amúgy az eset után szondáztatták, simán mondhatta volna, hogy a cserbenhagyásos gázolás után otthon ivott az ijedtségre. Mondjuk egy talpraesett ügyvéd lehet, az ittas állapotban tett vallomásból is ki tudja mosni.Tudom, rossz szemszögből ábrázoltam a szitut. Én is remélem, hogy a robogóssal minden rendben van úgy testileg, mint jogilag. Tehát nem lesz kibúvó a kárpótlás alól (a szabályoknak megfelelően vett részt a közlekedésben, bitosítás, lökettérfogat, világító berendezések, stb).
Imrét pedig úgy elmarasztalják, hogy még BKV-jegyet is csak az alkoholfogyasztás rovására tudjon venni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
-
Tamás9x
őstag
válasz FeniX- #86866 üzenetére
Igen de nem motorra, hanem hátizsák esőponyva, vagy asztal esőponyva, de van kimondott motor ülés ponyva is de abból 10 hátizsákponyvát veszel a decatlonba
így is úgy is hót retek lesz évetne ki lehet dobni és jöhet a másik. Cserébe olajozni kella csavarokat, meg forgó részeket, hogy ne rozsdásodjon ha mossa az eső.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Gabis
őstag
válasz FeniX- #86871 üzenetére
Nekem is nagyobb méretű a ponyva (Lidl-s, a hátsó doboz miatt vettem nagyobbat), igaz egy részen gumis az alja, de én sosem lehúzom, hanem hajtogatom. Elmegyek a motor mögé, alulról visszahajtom egészen az ülésig (tehát itt már a belseje van kívül), majd a motor mellé sétálok és átemelem a kormány fölött. Ezzel a mozdulattal már el is lépek a motortól, rázok rajta párat (az üléstől kezdve ugye már a belsejét fogom) összehajtom és végeztem. A hajtogatással belül tartom a koszt. Ez csupán az én megoldásom, csak gondoltam leírom.
-
Tamás9x
őstag
válasz FeniX- #86874 üzenetére
Ha fellöksz egy egyszerű láncolajzót, akkor az "mossa" a láncot, és lecsapja a retket Annyi a titka, hogy vagy 12V-os szelepes legyen, vagy automata, mert maga alá pisil ha manuális. Kb 5-10K a kiépítéstől függően, és kb duplázza a lánc élettartamát is.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topikgazda
válasz FeniX- #86853 üzenetére
Nem szoktam linkelgetni, de nyilatkozott a robogós srác a történtekről. Gondoltam megosztom itt ha valakit érdekel és nem látta még.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #86894 üzenetére
Nem kell, pontosabban nem azt kell. Ott van benne a GPS nyomkövető, hiszen az applikációban látod te is a kocsi hollétét.
Mellé kell tenni egy szoftvert, ami ebből már a sebességi adatot is regisztrálja, az ÁSZF-ben benne van, hogy a kreszt be kell tartani, így csak egy extra sort kell betenni a díjtáblázatba: amennyiben a bérlési idő 20%-ban a jármű átlépte a mindenkori sebssséghatár 120%-át, úgy a percdíj duplázódik a bérlés teljes időtartamára.
Ugyanígy menetrögzítő kamerát a kocsikba és az ilyen menetek után kivenni a memóriakártyát és adott esetben elküldeni a rendőrségnek.Anyuka, céges bérlők esetén a cégek nemigen fogják ezt sokáig tűrni, a cég el sem számolhatja.
És ezt nem a robogósok érdekében, hanem a közlekedés valamennyi szereplőjének védelmében.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
printer71
csendes tag
válasz FeniX- #86905 üzenetére
Köszönöm a választ !
Hidegen , és melegen , hidegben , és melegben is jól indúl , mindíg ugyanolyan egykedvűen pöfög alapjáraton . Annyi , hogy az 5 fokban gázadásra fulladt .
Néztem videókat a karbi állításáról , általában a középső csavart állítgatták .
Elmentem reggel a szemerkélő esőben 10 fokban próbaútra . Először kifele tekertem a csavart fél fordulatot , így rosszab lett . Utána az eredeti állapothoz képest befele fél fordulatot , így már olyan 90%-os a nyárihoz képest . Csak nem tudom , hogy mit állítottam .Ha mégjobban romlik a helyzet a kkor leelenőrzöm az automata szivatót is
-
nyogo83
Topikgazda
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #86919 üzenetére
Olcsóbb a gyártás, ugyanaz a blokk. A furat (hengerpersely) lehet más, szerintem. Máshol is így van, más gyártónál. Pl. robogóknál is.
A másik ok, hogy jobban eladható, külsőre motorra emlékeztet, nem szúr szemet messziről a virsligumik miatt hogy ez csak egy százhuszonötös.....
Amúgy kösz a linket, vártam már egy tesztet erről a gépről.
Én ahhoz képest sokallom az árát, hogy negyed árral megtoldva egy Honda CB-500X is megvehető...Egyrészt a minőség tuti más, használtan jobban eladható, másrészt akinek van jogsija a 300-asra, annak az 500-asra is jó......
Nekem nagy pozitívum a szíj hajtás. Számomra a lánc (Ez a nem tokozott) koszos és macerás..... -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #86936 üzenetére
Kimentem horgászni délután, a tó kb 3km-re van a 85-ös úttól (Sopron-Győr közti út).
Iszonyat amit hallottam. Üveghangig pörgetett sportmotorok, hallhatóan a megengedett sebesség kétszeresével..Minimum. Volt aki még gázfröccsöket is húzott behúzott kuplunggal, menet közben, 3 falu hallotta. Ha akarta ha nem. Meg voltak őrülve délután. -
malagutif122
tag
válasz FeniX- #86986 üzenetére
Én azt olvastam 50-65 közt utazóba tartja ez a Barton.
Gondoltam is hogy lomha mert kymco agility 50 4t volt nekem az is nulla volt erőbe, egy ismerősömnek 70es
Henger volt agilityn az már szedte a lábát.
Volt egy yamaha majesty 150 4t robogóm az is ugyanilyen volt nagyobb emelkedő megfogta 115öt ment végre de biztos csalt az óra. -
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #87013 üzenetére
Teli tarolas: tudod amikor megvettem, direkt azt volt a celom, hogy megnezzem mennyire valos a sok kritika a markaval kapcsolatban, hogy fel ev utan rozsdasodik minden, stb.
2 telet szandekosan kint toltott a parkoloban ponyva nelkul: a ket rendszamtarto csavar lett vakrozsdas egyedul, ami utolag kerult bele es nem rozsdamentes.Szoval akksi kivesz, tankot csurig toltod 100-assal, vagy 95+uzemanyag stabilizator adalek, kulonben tavasszal amig ki nem fogy belole, pruszkolni, durrogni fog mint valami nyitott dobos sportgep 😃
Valtas erdekes. Nekem a kettest vette nehezebben neha a gyari olajjal, illetve amit markaszervizben elso szervizkor raktak bele. Most hirtelen meg nem mondom mit raktam bele nyar elejen, ezzel megszunt. Kivancsi lennek mit es milyen viszkozitasut/milyen api besorolasu olajat raktam bele, de nem Motul 5100-at amit elvileg a szervizben. Illetve az is kozrejatszhatott, hogy a szervizben kevesebb olajat toltottek bele mint kellene, nem szabad a kis oldalso ablaknak hinni, ami a deknin van, ott aszerint toltottek fel es meg is gyoztek rola, hogy hulyeseget ir a manual, mert azt kell nezni. Ha azt nezed, akkor kb 2 decivel kevesebb megy bele, mint kellene…1 liter koruli mennyisegnel az azert jelentos.
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #87013 üzenetére
Ponyva: véd a portól, direkt csapadéktól. Viszont az alatta megrekedő levegőből lecsapódik a pára. Én az ülésre vettem csak ponyvát, hogy az ne ázzon át, illetve állatok ne karmolják ki, vagy ne égessék meg cigarettacsikkel.
Ha hosszabb tárolás, megfontolnám, hogy ami könnyen mozdítható róla, azt leszerelném. Ilyen például a két tükör, be is fér a csomagtartóba az ülés alá. Esetleg a kulcsnyílásokat leragasztani fekete szigetelőszalaggal.Ha az idei is olyan lesz, mint a tavalyi tél, akkor Budapesten 2-3 alkalommal fog esni úgy hó, hogy annak összesen 1 hétig lesz valami látszata. Nekem november közepére ígérték a rendelt motoros kabátot. Elvileg egy nyári kabát béléssel, de az az érzésem, hogy egy magas nyakú kardigánnal nekem télen is élhető lesz. Ha így van, akkor lehet, beruházok még idén egy téli kesztyűre. Tucanot erre a robogóra már nem veszek, megvárom a következőt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #87025 üzenetére
A Hungáriára keres robogót. Magas padka, sűrűn vannak kereszteződések, zajos is, a járda, átkelők állapota helyenként eltér a kívánatostól. Szerintem csak az használja a biciglit közlekedésre, akinek a robogó nem alternatíva (jogsi, pénz, tárolási lehetőség nincs).
A 15 km-t robogóval le lehet tudni kényelmesen 30 perc alatt az 1 óra helyett.suste: 125 ccm helyett mehetünk picit lejjebb is: Suzuki Address 110 ccm, de keskeny a gép és nagy a kerék.
De igen, a B125 jogsi óra a picivel 125 ccm feletti gépek árazása felborult. Már kell a drágább jogsi, de teljesítményben nem releváns a különbség.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
válasz FeniX- #87070 üzenetére
Attól függ ez a dolog, hogy milyen szemszögből nézzük, minek van elkönyvelve nálad a motorozás. Nálam mindig is hobbiként volt bármilyen szinten is csináltam. Régen a crossos ifjú időszakom és a mostani is abszolút hobbiként van elkönyvelve. Én a motorra soha sem tudtam vegytisztán csak mint közlekedési eszközre nézni, nálam hobbi és szórakozás volt mindig. És azt véleményem szerint nem szabad számolni, hogy mennyi megy el a hobbira (nekem pl több is van). Hiszen az önmagunk szórakoztatására szánt összeget sosem szabad sajnálni, mert ugye akkor mi értelme van az életnek? Persze van egy határ ahol meg kell húzni a vonalat, de hogy ez hol van az nyilván pénztárcafüggő.
Viszont ha olyan magasabb célok vannak, mint pl egy kertes ház vásárlása stb, és szűkösebb a keret, akkor nyilván a hobbit is célszerű szüneteltetni. Ez teljesen érthető. Tehát az egészből csak azt akartam kihozni, hogy az életben természetesen vannak dolgok amiknek magasabb prioritást kell kapniuk mint pl egy hobbi (ez a normális), de a hobbira szánt összeget sohasem érdemes számolgatni addig, amíg azt nem olyan helyről vesszük el ahonnan feltétlen hiányzik.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rivaul
addikt
válasz FeniX- #87074 üzenetére
Egy régi barátom járt úgy, hogy eladta az autóját mert sokba kerül használni és kevés a pénze. Utána azt mondta hogy nem érti, de semmivel sincs több pénze. Csak most már kényelmetlen is lett az élete Persze tudom hogy ez száraz matekba nem így jön ki. De van benne igazság
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #87074 üzenetére
Én is vezetem, de csak autóra, robogóra. Eddig úgy jön ki, hogy a robogó drágább 1 km-re vetítve,de a kocsit jövőre kell gumizni, vezérlést cserélni. A robogó most volt gumizva.
Az is hozzátartozik, hogy a munkábajárás BKV, vagy robogó, az autó nincs napi használatban. Szóval a robogó a saját időm alternatív költsége, egy munkanap 40-60 percet spórol meg a BKV-hoz képest.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #87080 üzenetére
Reggel egy kedves BMW-s fiatalember is szeretett volna segíteni a ködszitálásban azzal, hogy megpróbálta bevilágítani előttem az utat, mert azt hitte, hogy nem látok jól és amiatt megyek lassabban a forgalom ritmusánál. ;-D (értsd. ahogy ő szeretett volna haladni)
Belenéztem a tükörbe és egy bazinagy lámpát láttam, semmi mást... Ilyenkor mindig az a kényszerképzetem, hogy hátranézek egy mögöttem a kakasülőn egy autó ül. :-D
Szóval.. na! - elég közel volt.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #87083 üzenetére
Tudom, azert kerdeztem Mar kezd tipikusan az az ido lenni az uton, amin a regi gumival mar kicsit felve indultam reggel. De egyelore nekem sincs problemam az uj gumikkal(bar jelenleg inkabb BKV-vel jarok, sikerult 3 hete beszivnom masodjara is a covidot, aztan tul nagy kedvem nincs most kiserteni a sorsot a hideggel)
-
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #87090 üzenetére
Városi forgalomba, araszoláshoz egy CVT váltós, keskeny robogó való.
A chopper egy stílus, életforma, vidéki nyugodt pöfögésre való, persze normális esetben a tiedénél egy hegynyivel nagyobb forgatónyomatékkal... (Szerintem)
De szerintem ezt te is tudtad, csak tetszett a gépsárkány. Van ez így.
Azért azt tippelem, ha eladod, hiányozni fog. -
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #87094 üzenetére
Egyébként pont azon tanakodtam, hogy egyik nap megnéztem a "kínálatot" superlight vonalon és ahogy néztem az enyém 8kw, a még újabb modellek meg már csak 7kw-osak.
Szerintem itt elértük a 125-ös kategória használhatóságát. Pláne, hogy ez cirka 150 kilós motor. (Honda, yamaha modelleit próbálják minél jobban slankítani, ott a 100 kilót célozták be) -
NYPD
aktív tag
válasz FeniX- #87105 üzenetére
Köszi! A fék eszerint akkor BAY15D foglalat, P21/5W izzó megy bele. Az irányjelzőt valóban könnyen szét lehet kapni, majd azt holnap meglesem, mert ebből amit linkeltél azt nem tudtam kihámozni sajnos.
#87104 KTMHobby3
Igen, tudom, de ezt most ne kezdjük meg megint ezt a szálat, fényszóróba nem rakok ledet, próbáltam, nem vált be, jó nekem a halogén, csak lássak vele. -
KTMHobby3
tag
válasz FeniX- #87114 üzenetére
Szia!
Ne vedd a szívedre. A fiam 52 éves, nekem Ő sosem lesz Bácsi. Én szeretek motorozni, nekem élmény minden nap, amikor ráülök. Aki nem így érzi, az inkább bicajozzon. Nem érdekel az anyagi vonzata, nekem ez a hobbim, másnak a pecázás. Megértem Őket is, mindkettő pénzbe kerül, de kit érdekel. -
Topikgazda
válasz FeniX- #87121 üzenetére
Tudom, a te "esetedet" már múltkor kitárgyaltuk. Ez egy másik szitu. Úgy gondolom, hogy aki évi 300 kilométert megy egy motorral, annak annyira nem fontos ez az egész. De ez csak az én nézetem. Én összesen (nem egy motorral) kb 10-15 ezer között megyek egy szezon alatt úgy, hogy nem járok vele munkába, nem a motor a fő közlekedési eszközöm, egyszerűen csak örömömet lelem benne. És ezt csak a szezonban hozom össze, csak akkor megyek ha számomra kedvező idő van (+15).
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #87130 üzenetére
Egy tipp...Aztán tényleg elhúzok, nem offolom össze a topikot nektek.
Van egy kollégám, nepper..Vagyis volt, mert a jelenlegi helyzet betett neki. A történet, hogy behozta kintről Német o. ból a kocsikat, rendbe tette (Szerelő az alap szalmája), kiglancolta, meghirdette, eladta.
Azt mondta, hogy ha szépen, gusztusosan van fotózva egy jármű, sokkal előbb elviszik. Csilli villire kitakarította, majd valami szép fotókat készített, azzal hirdette a kocsikat.
Másik kolléga árulta az Opelját, nem igazán jelentkeztek. Megkérte ezt a neppert, hirdesse meg neki..Aznap elvitték.
Szóval azt mondom takarítsd le, gumikra glicerin, áttörölni mosás után egy rossz pólóval, lepedővel, mikroszálas kendővel hogy leszáradt vízcsepp nyoma se legyen, csillogjon mint a Salamon...őőő aztán gusztusos fotók.
Bár a helyedben nem hirdetném meg télen, várnák tavaszig, akkor keresik a motort, pláne ha nem lesz ársapkás a nafta. Ha lesz egy áremelés az új motoroknál, a használt árak is követik.
Egy dolog húzhatná keresztül ezt az okoskodást, ha visszaerősödne a forint. Akkor még az is elképzelhető lenne, hogy olcsóbb lesz az új gépek ára, bár erre még nem igazán volt példa. -
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #87134 üzenetére
Ami ilyen matt fenyezesu cuccot lattam, egyik se volt hibatlan, mindegy mennyi ido volt.
Azert egy eleg nagy plusz a motorod mellett, hogy van rajta 2 baromi jo gumi a gyari helyett+ha jol remlik te is lecserelted a gyari lancot.De nem pont a legszerencsesebb idopontban akarod eladni, mert most azert sok emberben benne a para, hogy a teli futes/szamlak hogy fogjak megterhelni akar a hobbira szant koltsegvetest.
En ilyenkor szoktam venni, mert jellemzoen ilyenkor lehet a tavaszi arakhoz kepest akar 15-20%-al olcsobban jo veteleket kifogni, ami amugy tavasszal elmenne normalisabb aron is.(Ja igen, azert a kis lanckerekert meg valamikor osszefuthatunk/elugrom erte, csak eddig sehogy nem adta ki az idom )
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #87147 üzenetére
Minden megdrágult. 4 éve 17k-ért vett Crivit sisak idén 25k volt, ha jól emlékszem.
De nekem jobban bevált, mint az NZI Combi 2 Duo.setup: a Crivit sisakkal kapcsolatos tapasztalatom: kell a pinlock. Azzal sem tökéletesen páramentes, de nélküle vakon mész.
A tetején lévő szellőzőt én lezártam már októberben, mert a fejem búbja menet közben fázott.
Az allrésznél lévő gallér jól zár, csősállal túlságosan is. Én állra, az alsó ajkam alá húzom a csősálat, így a gallér nélkül sem fázok, de jobban jár a levegő a sisakban.
A plexi 5 fokozatban állítható, egy gyufaszálnyi rés kellemes: nem vág arcomba a hideg nagy sebességnél sem, viszont már lassan gurulva is pik-pak lehúzza a párát, ami a pirosnál összejött. Szemüveges airsoftosként azt tapasztaltam, hogy bármilyen speciális anyag csak porhintés, a légmozgás az, ami páramentesít. Az NZI-nek csak 3 állása van, a pöcök ívesebb gödörben áll meg, csak gyufaszálnyira nem lehet kinyitni, mert leugrik.
A Crivithez adtak a dobozában pinlock-ot, az NZI-hez külön kell venni.
Viszont az NZI-hez kapsz külön mindent is.A párásodás egyéntől is függ. Én kimondottan izzadós vagyok, más meg lehet, hiába is lehelné...
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
NYPD
aktív tag
válasz FeniX- #87155 üzenetére
Nekem is az van, combi 2 duo, a napszemüveg említésre sem méltó, de amúgy két éve nekem is jól üzemel leszámítva hogy a plexi karcolódik mint a bolond, pedig nincs ütve-vágva a sisak, úgyhogy az csereérett rajta. De a párnázat még mindig tartja magát. Jól felment az ára amúgy, most 63k, amikor én vettem akcióban volt tán 36 vagy 38k. Mostani áron nem venném meg amúgy.
-
Topikgazda
válasz FeniX- #87237 üzenetére
"Anno az autóm műszakijánál nekem is kötekedtek ezen, hogy az index búrája sárga, de a benne lévő izzó fehér"
A régi típusoknál ahol az indexbúrák sárgák, akkor ott az égők fehérek gyárilag. Miért lennének sárgák? Amúgy honnan látták a sárga búra alatt hogy az fehér vagy sárga izzó-e?[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- Ukrajnai háború
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Viszonylag pénztárcabarát lett az AOC 280 Hz-es VA monitorja
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest