-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz FeniX- #80065 üzenetére
Szerintem menet közben. Nekem is csinálja néha, de én az ilyeneket betudom a kínai szar emésztési gondoknak. Megyek háromnegyed gázzal, odarántok neki és semmi. Sőt valamikor még lassul is, de nem dadog, csak úgy csinál, mintha visszaengedtem volna negyed gázra. De valamikor dadog is hozzá.
Aztán megint háromnegyed gázra húzom és megy jól ahogy kell, megyek fél percet így majd megint odarántom csutkára és akkor megy rendesen.Valamelyik nap megjön a végre belevaló új NGK gyertya (előrehúzott csúcsos, zavarszűrés nélküli), mert eddig mindhárom amit vettem nem ilyen volt és ez rontja a szikrát. Kíváncsi vagyok megszűnik-e ez a jelenség, illetve a hidegben jobban indul-e.
Kitakarítom a szűrőt is, igaz csak 400Km van benne, de megyek vele murván is.
A karbin nem akarok állítani, mert szinte tökéletes őzbarna a gyertya. Aztán kiderül milyen lesz. -
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #80074 üzenetére
Hat nem tudom nekem az a fajta szemuveg nagyon nem adja. Maximum ha pluszban lenne csak motorozashoz, de az meg korulmenyes meg nem is olcso, hogy csak ahhoz cserelgessem.(legolcsobban soha nem jott meg ki 100k alatt, es ebbol csak a lencse 60k korul van)
Most megvarom a tavaszi uj modelleket a sisakokbol, hatha lesz valami ami megtetszik.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #80078 üzenetére
Igen, nekem is van ismerosom aki rendszam nelkuli 300-as SH-val szaladgal "videken" (azert irom igy, mert Tatabanya es a mellette par km-re levo telepulesek kozott maszkal vele nap mint nap).
A legdurvabb, hogy a multkor mikor levezettem neki mivel jar ha megfogjak ill. ha neadj isten balesetezik, akkor hapogott egy sort, hogy hat de ez tuti nem igy van. Mondtam neki, ne akard hogy a magad karan deruljon ki, hogy megis igaz amit mondtam
Ja, a legtutibb, hogy sima B-s jogsija van es biztositas sincs a robogon.De van boven ismeros videken akik 125-os, 150-es robogokkal ugyanigy maszkalnak.
-
#89309696
törölt tag
válasz FeniX- #80085 üzenetére
Az 50-es motor bunkóvá teszi az embert abban van valami. Én is észreveszem magamon, hogy az erőtlenséget és kis végsebességet pofátlansággal ellensúlyozom. Olyan helyeken megyek vele, hogy csak na. Kihozza az emberből a kisebbségi komplexust a pöcsköszörű, mákdaráló, libakergető szarkupac, tutoló, ordító, vinnyogó kétütemű kilencezret forgó foshalom.
Egy izmosabb géppel a seggem alatt sokkal nyugodtabb lennék. Egy 15 lovas 4T 125 köb ami a kategória maximuma egy Focus méretű robogóban tök patent lenne, élném. -
#89309696
törölt tag
válasz FeniX- #80118 üzenetére
Egy ismimnek megmértük egyszer GPS-szel a gyengébbik Simóját, az lejtőnek ment 55-öt. Az erősebbik mondjuk 60-at tud, de ugye áttétel és fordulat azonos a kettőnél, tehát az is 55 kell legyen, ennél többet gyárilag szakadékba se fog tudni, legfeljebb az erősebbik jobban tudja ezt tartani.
Simsonnak gyárilag mindenképp 55-60 a plafonja, inkább 60 alatt, a 4 sebis erősebb blokkos az legfeljebb dinamikusabb, de 60 fölé gyárilag esélytelen az is.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz FeniX- #80108 üzenetére
Új kipu van rajta, 3 hónapos. 400Km ment bele és időnként ki szoktam hajtani is.
Az olaj is drága szintetikus, pontosan van bekeverve is, jó a karbibeállítás is, nem dús. És mikor gondol egyet megy rendesen. Nem hinném, hogy bele van rakódva, a karbin a szívató szarakodik szerintem, hogy menet közben gondol egyet és mozgatja a tűt.
Sajnos ugye nem tudjuk, hogy túl sokat vagy túl keveset kap-e, mikor befullad nyélre.Egy komplett karbi kéne rá ehelyett a fos ezer éves százszor szétszedett Mikuni helyett és kézi szívatóval, hogy ne okoskodjon nekem holmi termomechanikus marhaság benne, de nincs pénzem most huszon harminc ezrekért Dellortot venni. Pedig azzal baromi jól menne valószínű a gép. Ma mikor végre gondolt egyet és ment rendesen, 1-2 helyen kikaptam kerékre, csak úgy néztek az emberek ki ez a menő csávó.
Meg egy kanyarban úgy bedöntöttem negyvennél, hogy leért a középsztender, fú de menő volt.Természetesen a bolti bevásárlás ott volt a hátsó dobozban, ha elvágódom vele akkor minden szétterül az úton, mert az igazi paraszt a bolti bevásárlással motorozik.
-
KTMHobby3
tag
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #80134 üzenetére
Update: oké, időközben találtam egy egész szemléletes vidit a témakörben.
Zoli bácsi, de akkor a mostani simsonozás az miért szól annyira a sz.pásról? Amint írtam, nekem is volt egy, de nem tudtam belőle motort csinálni, pedig 60 ezret ráköltöttem, mindenféle alkatrészek formájában. (Úgyhogy, azthiszem, akkor meg is válaszoltam a problémát, egyfelől a trehány "előző gazdik", meg a rosszminőségű, utángyártott alkatrészek)
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #80137 üzenetére
Azert, mert nagyreszt mar csak olyanokat kapni, amit elotte a komuvestol a hentesig mindenki babralt. Takolasok ezrei, illetve a nagyon szar, silany minosegu utangyartott alkatreszek miatt. Lehet normalisakat is kapni, de az meg nem annyi, mint a szarabb minosegu alkatresz
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #80137 üzenetére
Amikor én Simsonoztam, akkor újakat vettünk, illetve a használt S51-esek is maximum 4 -5 évesek lehettek. Mostanra elég leharcolt állapotba kerültek, minimum 30 évesek....
Szerintem ha előkerülne a pajtából egy takargatott, párezret futott példány, azzal tuti nem lenne gond, csak megfizetni nem lehetne.
Egyre nehezebb lehet bontatlan blokkal kifogni. Inkább gányolt, utángyártott alkatrésszel javított példányok lehetnek többségben, ezért a szívás. Mivel nem is nagyon lehet gyári alkatrész, én azt gondolom..Fanatikusokon kívül nem igazán éri meg Simsont venni. Szép volt, jó volt, de egy letűnt kor slágerterméke. Meg ugye a 6V-os Simsonok világítása sötétben..Hát, egy mostani halogénes vagy ledes világítás erősen übereli. Én kamasz lennék, már nem akarnék berúgókart rugdalni, menőbb az önindító.
Megjegyzem a szimót csak hidegen szoktam berúgni. Meleg motornál rajta ülve 1. fokozatba tettem, kezem a kuplungon...20cm tolás...inkább lendítés, ugye lendületből lábbal meglökni kiengedett kuplungnál, és egy jó állapotú Simson már pöfögött is. -
#89309696
törölt tag
válasz FeniX- #80223 üzenetére
Az autósokat leszarom, akkor is megelőz a szakadt furgonnal ha 200 lovas kocsiban ülök és 110-zel megyek, mert kinézett magának és inkább meghal, de akkor is megelőz sértődöttségből. Bent a városban is, kikanyarodok elé, padló hogy ne tartsam fel még csak a gázról se kell a lábát elvennie, egy szemvillanás alatt 65-tel megyek a 40-es úton és megelőz 80-nal, mert ő megsértődött, hogy kikanyarodtam elé. És visszaáll 50-re.
Magam nem akarok gyenge motort, ha már egyszer motort váltok legyen kimaxolva az A1. Kategóriát nem csinálok feljebb.
Azt még nem tudom a Focus sorsa mi lesz, mert a gumi, kipu, felújított vario nem volt olcsó és maga a motor is jó állapotú. Max 100-ért lehet eladni így is, nekem meg benne van 170-be. Valószínű megtartom földútra meg rövid távra, lakotton belül szétpusztítani, anaggyallétminimummal meg melóba meg olyan helyre ahol ki kell mennem lakotton kívül.Piaggio Skipper-t nézegettem 98-2005 közötti széria ha jól rémlik, olyannal jártam régen, de nem találom hány lovas. A 2T-ről azt írja 11kW, a 4T akkor tuti alatta van. Ha 13 ló a 15 helyett az még nem gond, de 10 ló már nagy lépés lefele az A1-en, annak nem látom értelmét.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz FeniX- #80236 üzenetére
Én nem is akarok 2T-t. Vinnyog, mákot darál, büdös, füstöl, üvölt, olajat kell kevernem bele, pazarol, szar ahogy van. Egyetlen előnye, hogy nem 60 Kiló vele egy damilos fűkasza, meg az 50-es motorokból csak azzal lehet teljesítményt elérni.
Csak is 4T. Józan ember mást nem vesz 125 köbcentitől indulva, többet fogyasztana, mint az autóm. -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #80253 üzenetére
Nagyrobogó, természetesen csak sisakban, semmi védőruha, 'watszóevör' - városi tempónál nem tök mindegy, mivel mész, mivel esel? Ugyanúgy viselkedik a nagy robogó és a kis robogó is az oldalán csúszva, meg a pilóta is. A kis körúton közlekedve nagyobb robogón nem érzem nagyobb szükségét komolyabb védőfelszerelésnek.
Nem azt mondom, hogy nem kell, csak azt, hogy ilyen tempónál a gép ereje nem befolyásolja a biztonságot.suste: bármilyen motorhoz képest egy Trabant minőségi ugrás: távolságtól, időjárástól függetlenül is kiszállsz öltönyben, míg egy motorkerékpár azért más.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
suste
veterán
válasz FeniX- #80253 üzenetére
Az agyatlan közlekedés sajnos teljesen általános, járműtől független
Ezek a kijön eléd, meg utoléred dolgok 90%-a annyi lenne, hogy nem tolod/húzod neki, ha már látod az eseményt.
Ehelyett még jobban tolja/húzza, hogy mutassa mennyire gyökér a másik, pedig egy sima gázelvétel megoldotta volna a helyzetet....
Ua mint a piroslámpa felé közlekedés, végig tolja a marha, hogy utána meg tapossa a féket, és esetleg akinek több agya van és már elvette a gázt, azt meg jól kielőzi, hogy még nagyobb satu legyen neki is, meg mindenkinek mögötte(#80254) macilaci78
Ő hasonlította a hibridet a robogóhoz, én meg azt írtam, hogy nem lehet....
Utas szám miatt is az autó nyerne, de ha robogóhoz hasonlít, akkor gondolom nem 4 akarnak rajta ülni....[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz FeniX- #80345 üzenetére
Hogyan tudnám azt ellenőrizni? Működik jól, a gyertyakép tökéletes, a fogyasztás jó, a kipufogás füstje kevés/jó. Húz jól, ha épp bőg a motor.
Ez inkább variátor hiba, erre hiába raknék 70-es szettet az is erőlködne ilyen alacsony fordulat mellet, ha egyszer a variátor így leejti.
Nem tuningolom a variátort, hanem hibát javítok. A vario működése eleve az, hogy a motor teljesítmány/nyomaték tartományának középtáján tartja végig a fordulatot és ott dolgozik, majd mikor kiment végállásba a szíj akkor emelkedik tovább a fordulat. Ez valami 7000 körül lehet ennek a motornak. Na ez fül alapján messze van a 7000-től.
A gyári felállás egy kalap szar, a 3 literes fogyasztásra, meg a 45 Km/h-ra távtartózott sebességre van hangolva.Csak egy dolgot tudok elképzelni, hogy a friss rugó keményebb (30++Kg) és az volt jó neki, aztán ahogy megpuhult//bejáratódott a ráírt értékre (30Kg) eltűnt a jóvilág. Nem véletlenül hívják Soft súlyúnak, a gyáriak is hasonlóak. Hülye voltam, hogy ezt vettem bele, tudhattam volna előre, hogy a gyárihoz közeli rugóerősség nem lesz elég.
Megveszem ugyanebből a Stage6 rugóból a Hard 40 Kilósat, az állítólag 2000RPM-et emel a fordulaton a gyárihoz képest, a Softhoz képet inkább 1500-zat csak. Ennyi kell is neki pluszban simán hang alapján. Meg kap egy 4.0g-os görgőszettet is. Aztán meglátjuk mi sül ki belőle. Eleinte ha jó a meglátásom az új 40 Kilós rugó is 40++Kg lesz és baromira ordítani fog vele, de ha ez az új rugó szintén megpuhul a ráírt 40 Kilóra, akkor lesz majd jó.
Aztán az is lehet, hogy totál más baja van és kidobtam a pénzt.
-
Topikgazda
válasz FeniX- #80336 üzenetére
"Véleményem szerint inkább egy db japán eredeti fasza karburátorra spórolnék, mint az összes "sárga színű stage n+1 rugó, meg malossi görgő" meg franc tudja micsoda."
Ez azért nem ilyen egyszerű, és nem is van így.
Az természetesen nélkülözhetetlen, hogy tökéletes legyen a karburáció, de ezen túlmenően a robogó lelke valójában a cvt hajtás milyensége. Hihetetlen sokat számít, hogy mi és hogy van benne. Elképesztő arányú javulást illetve pluszt lehet elérni a tuningolásával és jobbá tételével, de természetesen az ellenkezőjével is számolni kell ha valamit nem megfelelően építünk be. Semmire sem megyünk a tökéletes karburációval egy cvt-s motornál ha maga a hajtás nincs teljesen rendben.(#80339) Tamás9x "legerősebb kontrasztrugót bele"
Ez egyáltalán nem javasolt dolog. Az indokolatlanul erős kontrasztrugó használata nem csak hogy felesleges, hanem még több negatív dologgal is párosul. Többek között az ékszíj túlzott kopásában és a nagyobb hőtermelésben mutatkozik meg. A nagy hő meg ugye tudjuk, hogy milyen hatással van a hajtásra.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #80439 üzenetére
A kabát mellett a kesztyűt se felejtsük el. Sőt, szerintem fontosabb, mint a kabát.
A rendes motoros kabát esés esetén nyújt fokozott védelmet a sima kabáthoz képest, míg a kesztyű az esés mellett melegebb is a normál kivitelekhez képest, ugyanis 40-60 km/h-nál már a 15°C-os szélcsendes idő sem feltétlenül kellemes kesztyű nélkül.NYPD: egy bakamncsban csak rálépek a sztenderre és ugrik is fel, nem kell se kormányt, se semmit fognom.
FeniX-: azért egy átlag autó felett el lehet látni az előtted lévő autó előtt, lehet látni a forgalom ritmusát. Amikor a hárommal előttem lévő autó féklámpája már nem csak egy villanásnyira ég, engedem is el a gázt például.
De tény, kanyarodó jármű mellett nem megyek, mert a holt termében vagyok, úgysem lát.
Ha a kocsisorok közt megyek előre, akkor is csak kb 10 km/h-val nagyobb sebességgel teszem. Bármikor jöhet egy hülye, aki a tükröt nem figyelbe index nélkül húz át a másik sávba, vagy álló autóból kiugrik az utas a pirosnál...
De ezek már csak nagyobb rutin után fognak előre jönni. Aki kezdő és tisztában van vele, hogy kezdő, az nem kockáztat, simán araszol a lovaskocsi után is, nem előz egyből.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
suste
veterán
válasz FeniX- #80442 üzenetére
jobbról ne előzzünk, ne húzódjunk előre.
Ennek érdemes utánajárni a helyi szabályoknak ott.
Jobbról tilos előzni ez nem kérdés.
De jobbról előre menni ÁLLÓ kocsik mellett itthon szabályos, és ha haladni akarsz akkor ezt ki is kell használni, mert itthon az autók 90%-a középen vagy balra a vonal mellé húzódva közlekedik/áll.
Sajnos itthon ha valaki jobbra van húzódva, az vagy műszaki probléma, vagy éppen balra akar kanyarodni és azt hiszi nyergesen ül , .
Természetesen Álló kocsi mellett nem nyélen kell elmenni, hanem minimális sebességgel, hogy tudjál reagálni.... -
-
KTMHobby3
tag
válasz FeniX- #80480 üzenetére
Igazad van, eléggé kényes a fűrészelése. De ha finoman bánsz vele, semmi probléma nincs vele. Felmelegítve eléggé könnyen formálható. Nekem nem ez az első, amit csináltam, már elég sokat fűrészeltem, hajlítottam. Az elsőt egy Tatran robogóra csináltam, sok évvel ezelőtt. A mostanit 4 mm-es plexiből csináltam, pár éve fenn van a motoromon. És nem kell elhinned, de gyorsabb tőle a motorom.
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #80487 üzenetére
Mérgelődöm egy sort, mert ki lett írva a társasházban, ahol lakom újfent, hogy kvázi a most lezajló lom(b)talanítás (hehe) után megint tűzvédelmi ellenőrzés lesz, és a motort nem tarthatom bent.
Tökre megértem, de pl. éjszakára nem szívesen hagyom kint. Eddig úgy működött a dolog, hogy reggel 6, 7 körül kitoltam, + ponyva, lánc, este 20.00 körül meg vissza a pincefolyosóra.
Franc sem akarná kint tárolni, akármennyire is le lehet lakatolni.
No meg akkor ezekszerint a pincehelységekbe még egy nyamvadt láncspray-t sem tarthatnék, mert az is tűzveszélyes?Ahány oldal, annyiféle doksi van a neten, van, ahol azt írják, hogy á lá nátúr, 5 liter tűzveszélyes folyadék tárolható, máshol még ezt sem szabad. (pl. 5 L motorolaj?)
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #80493 üzenetére
Motornal kis tulzassal felesleges tulbonyolitani az inditasgatlast vayg kolteni ra. Boven eleg, ha valahova rejtve egy kapcsolot berak az ember, ami megszakitja a CDI gyujtasjelet a trafohoz vagy a fotengely pickup jelet a CDI-ig. Minden tovabbi kb felesleges.
Mondom ezt azert, mert a tolvaj vagy eleve kisbusszal/valami platos kisteherrel megy es egyben feldobjak ra a motort, vagy levagja a lancot es vagy eltorve a gyujtaskapcsolot inditja be, vagy vezeteket vag es azzal. De ha nem indul, akkor meg megprobalja eltolni.
Az egyetlen valamit ero megoldas, a GPS-es sim kartyas riaszto. Nem tul nagy osszegert (5-6 ezerert) mar lehet ebayrol rendelni, kb gyufasdoboz meretu. Kell bele egy SIM kartya, amin van valamennyi minimalis adatforgalom is egy honapban(50-10mega eleg).
Be kell kotni akksira, ha hasznalva van a motor, nem fogja lemeriteni.
A motor mozgatasara SMS-t kuld a beallitott telefonszamra, vagy hivja a szamot. A poziciojat pedig meg lehet nezni online egy terkepen, szoval ha el is vittek, letudod kovetni merre ment. Ilyenek[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #80502 üzenetére
14 napig van lehetoseged visszakuldeni ha nem jo a meret es masik meretet rendelni.
3-4 eve amikor vettem az enyemet, akkor M-es meretet akartam rendelni, mert 57cm korul mertem a fejkormeretet. Aztan inkabb megrendeltem az S-est, mivel inkabb szorosabb legyen, egy minimalisat ugyis igazodik/tomorodik a belseje.
Pont tokeletes lett es egyaltalan nem szoritott.[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz FeniX- #80512 üzenetére
2005 Kymco Agility 50 4t. A foncsor nekem épnek tűnik, lehet, hogy akkor ahogy a szerelőm is mondta, hogy kicsi az akkumulátor? Ez van benne jelenleg, és hát akkor ez lehet talán az oka annak is, hogy nagyon nehezen indul 1 nap állás után reggelente..
Milyen akkut érdemes venni bele, amivel a téli töltésen kívül foglalkozni (töltögetni stb) nem kell?
-
NYPD
aktív tag
válasz FeniX- #80518 üzenetére
Értem. Akkor lassan kezdek kifutni az ötletekből, az önindító motor forog rendesen, szelephézagom is jó, üzemanyag ellátás is rendben, cdi, szíj, olaj új, gyertyában kb 500 km, szikra is jó, automata szívató is szezon eleji, bendix is jó..  mégse indul gomba hidegen. Se gázzal se nélküle. Világítás meg hát nem tudom akkor.. Vezetékek jónak tűnnek. Aztán lehet, hogy jó az, és ennyit tud, csak nekem kevés. Fene tudja..
Tamás9x: csak akkor van világításom, ha jár a motor. Nem értek az elektronikához ennyire, hogy neki álljak kötögetni sajna..
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz FeniX- #80522 üzenetére
Hát, a napokban tekergettem én minden fele azt az állítócsavart, csak olyan gyökér módon van elhelyezve, hogy csak akkor lehet hozzáférni, ha leveszem a fényszórót.... Tekergettem jobbra balra de sehogy se volt az igazi.. Arra rájöttem, hogy ezzel közelebbre illetve távolabbra tudom irányítani, de pontosan hogy kéne beállítani azt nem tudom, nincs viszonyítási alapom.. Nem tudom pontosan mit kéne látnom falon 4-5m-ről, szóval nem tudom, hogy jó-e.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen