- Vírusirtó topic
- Milyen NAS-t vegyek?
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Synology NAS
- DIGI internet
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #16943 üzenetére
Nézd, egy 2t robogó 1500km körül elmegy egy liter olajjal, ez az olajfogyi nálad majd megközelíti ezt az értéket. Ami nagyon nem jó egy 4t nel.
Igen, ha kopott a henger és a dugó, akkor jellemző a magas olajfogyasztás. Illetve ennyi km után a szelephezagot sem ártana csekkolni.
Régi 250-es burgman-t 60000 környéken furatta egyik ismerősöm, s mivel a sarkanyod biztos előélete nem ismert, így akar ez is feltételezhető.
Apropó, most milyen viszkozotasu olajjal használod? 5w40?
Érdemes lenne köv olajcserenel 10w40 nel próbálni, és megnézni, h úgy mennyit eszik.Mod. Mennyire füstöl?
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz DigitXT #16943 üzenetére
Amíg nincs szétbontva nem tudhatod, hogy egész pontosan mi az oka az olajfogyasztásnak. Dugattyú az olajlehúzó gyűrűnél, a henger hordóssága, szelepszárszimering.
ha nagyon odavan a henger-dugó, akkor egy kompressziómérés rámutat.
Sok mindentől fogyaszthat olajat. Nem feltétlen henger hordósságtól. Amíg nincs szétszedve, addig csak találgathat mindenki. Ha téped neki, és nem nyomja a kéket se gázra, se motorfékre, akkor szerintem nem kell temetni azt a blokkot. (persze nem jelenti azt, hogy tökéletes) Lehet egy rossz olajválasztás is, de ilyen futásteljesítménynél már kophat a henger, nem tudhatod, mit kapott.
Bár nekem volt olyan 4T motorom, ami ennyit evett és semmi baja nem volt.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #16951 üzenetére
Mondjuk ahogy a marketing képeken ül rajta a faszi az nem begyere.
Én inkább a feet-forward híve vagyok, bár úgy látom lehetőség van rá. -
akos3
addikt
válasz DigitXT #17132 üzenetére
Jó persze nyilván, de érted azért picit idegesít Meg nem is gondolnám, h egy pár órás tanfolyammal már tud is vezetni egy 125ös motort (nem robcsit), pláne 2T-t. Nem hiába az A1-se fél napos képzés azért...
(#17136) PLaci58: 50essel tuti nem.. Mi értelme lenne?
(#17134) t1 Ne hidd, h túl nagy változást fogsz érezni. Nincs nagy különbség a 100as és az 50es között..
Márk igen tudom, de ezek után tudod jönnek majd a 30 lovas mitok meg nsr-ek B-vel. Úgy mint ahogy eddig ezeket A1el vitték...
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz DigitXT #17319 üzenetére
Annyi könnyítés lett, hogy 1 óra elmélet, és 2 óra gyakorlatot kell csak végigcsinálni, de utána rendes kresz meg forgalmi vizsga van nem? Mintha a totalcar anno ezt írta volna, és pl a csigavér honlapján is ez van, de javíts ki ha tévedek, nyilván az a jobb, minél könnyebben, gyorsabban és olcsóbban lehet megcsinálni, már akinek tényleg van valami tapasztalata.
-
zack
nagyúr
válasz DigitXT #17375 üzenetére
Határeset. GSXR-nek jobb volt a súlypontja, és stabilabb is volt, amiben az üléspozíció is biztos közrejátszhatott. De nem lehet összehasonlítani egy robogót egy sportmotorral, de kétségkívül könyyebben elfértem az autók között.
Mivel a csajom 180ccm Piaggio X9-et nyúz, amit persze én is használok a Maja mellett csak kevesebbet, így konkrétan is tudom mekkora különbségek vannak.
Pont 1 hete ecseteltem neki, hogy bőven elég városban a 180-200ccm. Kellően gyors és fürge, filigránabb és rövidebb is. A súlya pedig több mint 20kg könnyebb. Városban nincs ideálisabb. Azonban ha univezális motor kell, amivel ki tudsz menni sztrádára is akár, esetleg elmenni egyszerre nagyobb távolságokat is, de a városi közlekedés is fontos, akkor erre sokkal jobb a 400-as. Illetve 2 személyes használatnál is sokkal jobb a 400-as, mert 34LE könnyebben megmozgatja ezt a súlyt, mint a 200-as ami 20LE környéke.
Városban ritka, hogy ki tudom használni a 400-as erejét a 200-as robogókhoz képest, de nekem pont azért kellett ez mert nem csak városban fogjuk használni.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz DigitXT #17429 üzenetére
De én nem akarom átalakítani az elektromos rendszeremet a xenon miatt. Gondolom a tied még 1 égős lámpatest, illetve 2 égős, de egyszerre kapcsolja a tompítottat és a refit. Ebben az esetben jó a bi-xenon. De nálam teljesen külön van, 2db 55W izzóm van, abból a tompítottat nem is tudom kapcsolni, mert autómatikus ahogy beröffen a motor, a refi meg külön izzó, és az tompítottként nem üzemel.
Szóval nálam a bi-xenon elvileg nem megvalósítható.Át kellene kötni, hogy mind a két izzó égjen tompítottként és refiként is, és így működne egy bi-xenon rendszer nálam is.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz DigitXT #17431 üzenetére
A xenon beszerelése nem átalakítás. El kell helyezni a 2db trafót, betenni az izzókat, összedugni a kábeleket, és kb. ennyi. Ez nem átalakítás.
A vezetékeket meg elég macerás átkötögetni, már csak azért is mert semmi hely nincs a fejidom mögött, pont annyi van hogy egy izzót be tudok rakni kínkeservesen. Meg lehetne oldani, de az egész elejét rommá kellene szedni, hogy hozzáférhető legyen. Ennyit nekem meg nem ér. Akkor inkább nem használom a fénykürtöt.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #17431 üzenetére
Sőt, ha jobban belegondolok, nem is tudod másképp csinálni:
egyetlen jelfogadó része van egy ilyen bi-xenon szettnek, egy
H4-es apa csati, mivel a két izzó ugyanazt kell, hogy csinálja:
annyi kell, hogy a refi jelet behúzod neki a megfelelő kábelről.Azért beszélek jelekről, mert igazából teljesítményt (a trafón
keresztül) közvetlenül az akkuból vesznek fel, az, hogy most
mit kell fel/le kapcsolni tkp. csak jel a vezérlőelektronikának.
Tudja értelmezni a tompított OFF, tompított ON és emellett a
refi ON/OFF jeleket, de refit csak akkor kapcsol, ha tompított
ON, hiszen magát az ívfényt az kapcsolja be, a refire mozog.Szóval az előzőleg említett kábeles dolog akkor él, ha még a
hagyományos izzókat akarod dupla tompított/dupla refinek.Szerk: "A xenon beszerelése nem átalakítás."
Nem-e?
El kell helyezni a 2db trafót, betenni az izzókat,
összedugni a kábeleket, és kb. ennyi.
Kifelejtetted a legfontosabbat: a tápot behúzni az akkuhoz:
ha ahhoz nem kell lebontani a fél motort, akkor semmihez.Persze lehet, hogy nálad úgy van elhelyezve az akku, hogy
ez triviális, nálam nem volt az. Le is akartam spórolni, de
mint kiderült, csak magamat sz*pattam meg. Feleslegesen
ledesítettem, meg vettem "tuning-akksit", mikor a cumónak
annyi baja volt, hogy a gyári lámpa kábeleken nem jött elég
kraft. Rendesen bekötve az régi, és gyenge akkuról is ment.Akkor inkább nem használom a fénykürtöt.
Nade a refit sem? Ugyanis a probléma a jelekkel fennáll.[ Szerkesztve ]
-
zack
nagyúr
válasz DigitXT #17433 üzenetére
Ennek majd utánajárok, ha aktuális lesz.
Képek:
Tompított:
Refi
Helyzetjelző:
Tompított szemből
Csomagtartó
Helyzetjelző + elakadásjelző
Rendszám
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz DigitXT #17447 üzenetére
Látszik a lényeg. Nekem is ilyen kellene a fénykürt miatt.
Majd rápörgök amikor itt lesz az ideje.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
-
Tothgera30
Ármester
válasz DigitXT #17701 üzenetére
...viszont annyiért egy kerékpárt se kap már, így ha összedobják egy ügyes szerelővel és rákölt egy keveset akkor arra jó lesz hogy elvigye "A"-ból "B"-be! Szerintem egy olcsóbb keleti moped árából megállna a az egész projekt motorral együtt és akkor talán karcolná az 45-50km/h-t...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #17723 üzenetére
Úhbázeg,
Nah, ilyet csak mazochista ember vesz magának pénzért.
Az ilyen gyér teljesítményt okozhatja a kopott motor is, esetleg valahol fals levegőt szív - teljesen át kellene nézni.
De, szvsz tök értelmetlen időt fecsérelni rájuk, mert 3 hónap múlva újabb nyűgje lesz, amire megint el kell verni pár ezret, és ez így megy tovább - amíg azon kapja magát az ember, h továbbra is van egy kotlája, de már 100k fölött jár, amiért olasz és japán robogót kapott volna, hibátlan működéssel.Area51
Mondasz valamit.
...az az én egyéni böszmeségem, h a bringám jóval drágább, mint a Runner mindennel együtt. De, hát ez van, valaki elszívja, valaki elnyaralja - engem ezek hoznak lázba.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
vaksi8
senior tag
válasz DigitXT #17823 üzenetére
Köszi a választ!
Nagyjából én is így gondoltam,de csak azért 100 ezer mert ebben benne van már a legalább 30 rongy ügyintézési díj.Én ezt is megspórolnám ha magam intézem.
Telefonálgattam így áll össze a kép!
1- Műszaki vizsga állomás+környezetvédelmi oszt.ba sorolás 22800+4750
2-vám és pénzügyőrség lakóhely szerinti hivatal reg.adó én esetemben 20425
3-okmány iroda -az 1,és 2 -es kész papírjai 6000Ft forgalmi 6000Ft törzskönyv 5500 ft 1db rendszám,585Ft érvényesítő műszaki cimke.
Összesen:66060 Ft -
Killing
addikt
válasz DigitXT #17849 üzenetére
Lehet hogy ha a mért mérföldet km/h-nak nézed akkor pontosabb.
Tapasztalataim alapján a 125 ccm+ gépeknél már azért jó az óra, elvégre ott nagyobb tétje van a dolognak.
[ Szerkesztve ]
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #18107 üzenetére
Volt bizony, két akksinak lőttek is. A 2. már az új tulajnál halálozott el 1 év után.
Annó beszélgettem Egüvel erről, s mondta ő is, h nem való - főleg 50-esekbe - a xenon, mert nem bírja a generátor, folyamatosan le fogja cumizni az akkut. De, holnap utánakérdezek még egyszer.
A Nexus fedélzetije tizedes pontossággal írta az akku feszültségét. Amint felkapcsoltam a refijét leszopott 1,5-2 Volt-ot. 14,2-3-ról lement 12,8-13 környékére, de volt kevesebb is, ami ugye már be sem indította a gépet.
Bár az is hozzátartozik az igazsághoz, h a Nexus-nál gyújtáson a tompított már be is izzott. Az-az anélkül terhelte az akkut, h a motor már járt volna.
zsolt19900
Szerintem felejtsd el mindkettőt. S, itt most kivételesen nem a Kymco-val van a probléma, hanem ilyen tömeg egy 50-esnek nagyon sok. Lomha lesz, mint állat. Ráadásul sokkkal nagyobb terhelés éri a motort. Venni kell egy olasz/japán 2t-t annyiért. Vagy nagyobb ccm-et. De 120kg-hoz még a 125 4t is gyenge.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
zsolt19900
őstag
válasz DigitXT #18148 üzenetére
jövő héten lesz megvéve, addig nézelődök a lehetősége után kicsit előre tekintek
hát én is épp azon csodálkozom, hogy hogy hogy írja mindkettőre de tök más a formája
jól van ha úgy lesz, akkor is max egy emelt fényűt teszek bele és kész, ha nem lehet xenonozni, mert nem "engedi" az elektronia akkor nem teszek bele
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
zsolt19900
őstag
válasz DigitXT #18148 üzenetére
ki lesz próbálva a motor annyia lénegy van benne amúgy egy tuning szett meg kipuff és más
szóval ne az alap b&w-t vedd alapul, ez kicsit több le-t tartalmaz, van jártas barátom, akikben megbízok, ha ők rámondják az áment akkor veszem csak meg
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
canniball
nagyúr
-
canniball
nagyúr
válasz DigitXT #18899 üzenetére
"...megvenni csak azt érdemes, amit valóban hordani is fogsz."
Hát ez az, kabáttal, (utcai) bakanccsal/cipővel és kesztyűvel számoltam (sisakom van, térdvédőt mint már írtam tudnék kölcsönkérni), de ez még mindig csak a fele az említett összegnek..."Az egyetlen elcsúszásomkor meg persze nem volt rajtam a kabát -> hiába volt Forcefield protektor belerakva a gyári helyett, az alkarom nyúztam le..."
Nézd a jó oldalát: a kabátod nem sérült, így megspóroltad egy új árát.runner 125!
"Sőt, a szabályozás smkp.-okra is ugyanúgy érvényes."
No ez aztán a gigaLOL..."..állmnak plusz betvétel..."
Van benne ráció, de ha tovább gondoljuk hányan vizsgáznak és hányan motoroznak már? Állami bevétel szempontjából az lenne az ütős ha nem (csak) a vizsgázókra írnák elő hanem mindenkire aztán rendőri razzia, ez tuti többszörösét hozná. Ráadásul szerintem így a többség valami olcsó ruhát vesz és/vagy beindul majd a használt ruha kereskedés hisz úgyis csak a jogsi megszerzéséig kell (újabb bevétel kiesés), a másik esetben pedig azért valószínűleg hogy jó páran beruháznának valami normális cuccra.SirKero!
Köszi a részletes infót! Az említett 30k-ban nem volt benne a biztosítás+adó, úgyhogy akkor kb. annyi az annyi.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
TayRol
veterán
válasz DigitXT #18968 üzenetére
az nagykiraly, bar a piaggio felé billent jelen pillanatba a mérleg.
szerk: 21000km-nél gyári hengerszettet kapott. ez igy rendben van?? szerintem legalabb 2x ennyi van ebben a gépben.
szerk2: egyre jobban tetszik ez az X9.
[ Szerkesztve ]
-
PLaci58
őstag
válasz DigitXT #19014 üzenetére
A sebesség és a km számláló nem ugyanarról a spirálról van hajtva?
Ha csal a sebességben, akkor csal a számlálásban is.
Ez függ a guminyomástól és a gumi tipusától.
Számold ki: meg kell mérni terheletlenül az elsőkerék tengelyének a földtől való távolságát és terhelve. Kerület: K=2r x 3,14 Kiszámolva és elosztva a két kerület értéket megkapjuk a százalékos eltérést. Ez a nyomástól és terheléstől függő eltérés. A gumi gyári mérete és a konkrét méret közötti eltérést csak a két gumi összehasonlításával lehetne megállapítani."Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #19018 üzenetére
Na, reggel sikerült "rámérnem" a keréknyomásra. Volt benne kb. 1 bar a
gyári 1,9 helyett elöl, hátul meg valami 1,5 az előírt 2,2 - 2,4 helyett. Pff.Tök más lett a motor viselkedése is, mintha jobban szeretne kanyarodni.
Ja és így a reggeli 9,2 km-es úton 9,2 km-t sikerült mérnem az órával is.Tudom, b*lfa... vagyok, hogy sosem néztem a keréknyomást 1,5 év alatt.
-
dJ Peer
aktív tag
válasz DigitXT #19058 üzenetére
Sokat számít, kanyarodásban, gyorsulásban, meg a gödröknél is.
Én egy 15 km-t mentem (az amúgy is cserés) defektes gumival, azt hittem a vesém leszakad 1-2 gödör után. Most 130-as helyett, 120-as van fent. Ez jobban szereti a kanyarokat, de lehet csak azért, mert a másik már nagyon kopott volt. -
zsolt19900
őstag
válasz DigitXT #19069 üzenetére
hát a jelenlegi runnerem 180 as 4t megy utazóba olyan 90-100 körül, de kb sitty-sutty 50-60-on van városban, most ezt egy maja is tudja? akkor nekem az bőven elég, és még gondolom kényelmesebb is
b125-tel szeretném hajtani a vasat majd
majánál mit érdemes nézni, milyen hibák? szériafrissítés, hányas évjáratúak a jók?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
vaksi8
senior tag
válasz DigitXT #19069 üzenetére
Elhiszem amit írsz csak nem lehet,hogy valami akkor nincs teljesen rendben nálad motorikusan?Egy 180ccm-nek simán kellene vinni a 120-at (elgondolásom alapján) meg hát pláne 1 személlyel sem nagyon szabadna erőlködni alattad.Nyílván nem egy erőgépek ezek,de azért tudnak menni.
zsolt19900
Nekem 125-ös burgonya van az pikk-pakk fent van 50-60-on ezzel tuti nem lesz gondod.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs