-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
akos3
addikt
válasz FeniX- #81471 üzenetére
Köszi ezt nem találtam meg. Így akkor a fox 4 Le elvileg, ami egy átlag robogó teljesítménye.
Az általad említett másik két típus teljesen más kategória, se nem moped, se nem robogó, ha jól tudom mindkettő AM6-os. De én nem is ezekhez hasonlítottam a Foxot, hanem egy fekvő minarelli hengeres Windyhez...
Nekem jó rég ugyan, de csak yamaha blokkos robogóim voltak, azok simán 70 felett teljesítettek mindenféli tuning nélkül.KTMHobby3 Azért a fiad robogója nem mondható gyárinak
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #81512 üzenetére
Néztem egy ilyen cuccot: [egy emberes légtelenítő motorkerékpához] , ez vajon jó lehet?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #81512 üzenetére
"az igaz, hogy szinte teljesen be lehet húzni a fékkart ütközésig, és van egyfajta gumis érzete,"
Innen szinte biztos, hogy levegos. Ha autonal csinaltal feklegtelenitest, akkor ez meg simabban fog menni, mert csak 1 kor legtelenitessel kel babralni, nem kulon elso hatsoval
Szerk: amit linkeltel az egy tok jo dolog, mert tenyleg egyszerubben lehet egyedul megcsinalni a legtelenitest vele
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #81515 üzenetére
Nem tudom, de szerintem szelepes a linkelt. Ha nem, akkor tenyleg csak annyi, hogy a cso belelog a fekfolyadekba es nem jut vissza levego.
Amugy a hagyomanyos modszerrel is hamar le lehet legteleniteni egyedul is, nem macera.
Akkor lehet meg gond, ha felul a munkahengereddel gond van es kellene neki egy felujito szett. De ez legtelenites utan kiderul. -
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #81517 üzenetére
Csak siman ahogy hagyomanyosan kell: feltoltod a fekfolyadek tartalyt, alul egy csovet rahuzol a legtelenito csavarra es egy kis uvegbe logatod(annyira, hogy majd beleerjen a kiengedett fekfolyadekba, igy nem sziv vissza levegot, ha nem jokor zarnad a csavart).
Felpumpalod/behuzod a feket egyik kezzel, masikkal meg epp csak egy kicsit nyitod meg a csavart, annyira, hogy lasd jon a folyadek. Kozben figyelsz a fekkarra, hogy mielott utkozesig benyomodna, mar zard is el a legtelenito csavart. Neha nezz ra felul is a tartalyra, hogy nehogy kifogyjon kozben a fekfolyadek belole.Igazabol csak akkor erdemes barmifele legtelenitovel szorakozni, ha nehez megoldani hogy egyik kezed a fekkaron legyen a masikkal meg elerd a legtelenitot. Szerintem az YBR-n ez sima ugy.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #81519 üzenetére
Szepen erezned kell ahogy felkemenyedik a fekkar huzasra es onnan akarhogy huzod, nem szabad olyan erzesnek lenni, hogy egy picit is tovabb tudod huzni. Mint autonal amikor benyomod a fekpedalt es felkemenyedik. Akarhogy taposod erobol, hiaba a fekpedal utjanak 2/3-nal jar, nem birod jobban benyomni.
-
nyogo83
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #81523 üzenetére
Amugy nem nagy kaland a felujitas se, mert a felujito keszletben benne van a komplett fekdugattyu az uj tomitokarmanytukkal, rugoval, tomitessel, zarosapkaval es zegerrel.
Konkretan a fekkart leszeded, akkor latod a zarosapkat, azt kiszeded egy csavarhuzoval, alatta lesz a zeger ami a fekdugattyut a helyen tartja. Ha azt kiszeded, akkor kijon egyben a rugo-fekdugattyu mindenestol.
Szepen eltakaritod a belsejet, a fekfolyadek tartalyt, jaratokat fektisztitoval. Addig az uj dugattyut be szoktam rakni egy kicsi fekfolyadekba amig ezt csinalom. Ha kesz, akkor mehet minden a helyere sorrendben(rugo-dugattyu,tomitogyuru ha van, zeger, zarogumi.)Utana lehet feltolteni es legteleniteni.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #81587 üzenetére
Igen, a korvaltos Innovaknak meg a regi karbisoknak is ritkan megy be az aruk 300k-400k ala(marmint ami nem megkimelt, hanem leharcolt). Mostanaban meg nem is nagyon lattom sok eladot.
Viszont pont nemreg akadt meg a szemem egy gyori Suzuki FL 125-on (ez kb ugyanaz mint az Innova), 215e ft.
Nemet, ahogy lattam papirokkal, gyari szervizfuzetevel, valami 20k km koruli futassal.
Ha az papirozhato, siman megvan nevreirva max 300k-bol.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #81616 üzenetére
Egyetlen egy helyen latok feluleti rozsdat a csavarokon, a rendszamtarto konzolon.
Valoszinu onnan kidobom a csavarokat, es rakok be normalis rozsdamentes/savallo csavarokat es kesz.Amugy beszelgettem a sraccal a kereskedesben es mondja hogy nagyon durva eladassal zartak a februart, de ahogy lattam tenyleg minden 2. motoron ott volt a cetli h eladva+rendeztek a papirjait. 2,5-tol a 4,5 millios motorokig.
Amugy hiaba volt tele a Suzukinak meg az Aprilianak az uj gepeivel, de olyan elbaszott izlesem van, hogy az egyetlen egy kiallitott Benelli Imperiale 400-as volt amit kiszurtam es mentem oda vegigtapizni
Nagyon bejon az a motor, meg ugy ez a forma.Az teny, hogy ha az ember motort akar venni 125-250-es kategoriaban akkor 1-1,8 millio minimum. Sajnos ebben vastagon benne van azert az arfolyam valtozas is , plusz ha megnezed autoknal kb ugyanez a helyzet
De jelenleg annyira nem zavar, mert valahogy a mostani divatos "transformer" kinezet annyira nem fog meg es nem is nagyon latok olyat nagyobb markaknal ami erdekelne ujkent.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #81627 üzenetére
Ez a legszanalmasabb az egeszben. Ahhoz buta/lusta, hogy megtanulja meg ugye igy konnyebb.
Egy motor muszerfalanal max 20-30 perc alatt a kiolvasott tartalombol visszafejtem, hogy mit hol kell atirni ehhez. Utana nagyjabol abbol a szerianal mar par perc alatt menne ez, tovabb tart mire feltoltom valahova a tartalmat es varom hogy valaki segitsen.Tavaly meg tavalyelott amikor nagyon aktiv volt a csavo, folyamatosan neztem a HaHu-t tipus es km ora allas alapjan(plusz kulfoldi papiros/friss import) es szepen be lehetett azonositani, hogy melyik maganszemely neppernek illetve kereskedesnek dolgozik be eppen.
Ezek mellett amugy tipikusan olyanhoz is kert segitseget, hogy bizonyos dizeleknel(pl 1.5 dCi) segitsenek megemelni a railnyomast a befecskendezokhoz "atmenetileg" ameddig nem cserelik ujra. Akinek ez nem mond semmit: sokat futott dizel befecsi rendszerenel ha kopott a magasnyomasu szivattyu, befecskendezo, akkor nehezen indul, gyalazatosan megy, stb. Ha ezzel a kis trukkel megmokoljak, akkor pillanatnyilag kivulrol ugy nez ki, hogy nincs baj a motorral(cserebe tobbet eszik egy kicsit). Tipikus nepper huzas ez is.
2-3 ev gondolkodasi idot rahuznek az ilyen emberekre, mert ha ezek nem lennenek, akkor a neppernek is nehezebb dolga lenne. -
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #81630 üzenetére
Izgalmas téma ez a motorvezérlő dolog.
Anno mikorxeroxos* nyomtatósként dolgoztam, a szerelőkkel jó viszonyt ápoltunk és ott pl. mesélték, hogy mondjuk egy nagy multi nyomtató 3 különböző helyen tárolja a számlálót.
Azok is úgy épültek fel, hogy volt egy "kártya" a felső részben, ami a scannelést/doku beolvasást csinálta, volt egy alsó nagy szekrény, amiben volt a lézer, meg a tonerek, stb., és a hátoldalán volt egy "puttony", amiben egy low end kis alaplap volt, procival, meg winyóval, az dolgozta fel a ráküldött nyomtatásokat. De ott pl. mindhárom egység tartalmazta a számlálót, ezért nem lehetett csak úgy cserélgetni őket, ha tönkrement. -
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #81631 üzenetére
Bizony. Motoroknal regebbi modelleknel csak a muszerfal tarolja(de annak a memoriajaban is tobb helyen, algoritmus alapjan minimalisan "titkositva").
Injektorosoknal ritkan bajlodnak azzal, hogy a motorvezerloben is legyen ilyesmi eltarolva, ez mar csak ujabb es felsokategoris motoroknal jott be mint a BMW, hogy a muszerfalban, motorvezerloben es az ABS vezerloben is tarolja. Ha barmelyik nem egyezik, akkor hibat ir a muszerfalon a megtett km helyett, vagy visszairja a megtalalt legmagasabb erteket.Autoknal ez a modszer mar joideje mukodik, hogy tobb reszegysegeben is tarolja, de motoroknal gondolom a koltsegcsokkentes es a minel egyszerubb megoldas miatt keves gyarto forditott erre figyelmet.
-
nyogo83
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
válasz FeniX- #81808 üzenetére
A magazinos tömítés nem égett el, míg egyszer laboratóriumi környezetben (egy vödör víz volt mellettem) nem járattam alapjáraton. Na kb. 3 perc után már parázslott az a tömítés.
Egyébként motorkereskedőtől vettem meg.
Előkapartam még pár képet.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz FeniX- #81811 üzenetére
Kösz.
Rengeteg meló volt vele. Most hasonló renováláson ejtem át a Jettforce-ot is.
Két éve vizet kapott, így ment a főtengelye is a levesbe. Pont most hétvégén borítottam szét a blokkot. Sajnos az egyetlen henger, amit minőségileg rá lehet rakni, az Airsal, mert az az efyetlen a kínai vas hengereken kívül, amire a gyári hengerfejet rá lehet rakni. De szembesültem vele, hogy az utóbbi 2 évben brutálisan felment a hengerszettek ára.
Amit szűk 3 éve megvettem 40000-ért, az most 65-70 ezer. Brutális.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
energy4ever
addikt
válasz FeniX- #81991 üzenetére
A videoban szereplo "motor" azokkal a kiallo oldaltamasz kerekekkel nem er semmit se. Nem lehet donteni igy, stb. Hasznalhatattlan kategoria.
Vannak gyari megoldasok:BMW C1
Biztonsagi oves, lokharitos, fix tetos. Utas kivulre ul.Honda Gyro Canopy
3 kereku, fix tetos 1 szemelyes, nagy csomagtartos.Benelli Adiva
Becsukhato tetos, 2 szemelyes. -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #82644 üzenetére
Olyan közel teszem le a falhoz a bő 2 méteres járdán a motort a, hogy a kézfejem nem fér el az idom és a fal között. A járda másik oldalán sövény, majd kb 10 méter gyep, fasor-parkoló és az úttest jön.
A kapcsolócsoport kb 25 centire lehetett a faltól, nem is az ablak alatt. Ha véletlenül kiesik egy paradicsom az ablakon, akkor esik ilyen távol a faltól, de akkor sem a motorra. Ezt valaki így akarta.A földszinti lakás nincs kiadva, az 1. emeletről leesve nem csapja össze a hátsó idomot, a 2. emeletet megint nem lakják, én a 3.-on lakok, a 4.-en egy 3 gyerekes család lakik mentős apukával, jólnevelt tinédzser gyerekekkel, az 5. és a tetőtérráépítéses 6. szint van még, de utóbbinak nem ablaka van a falsíkon, hanem erkélykorlátja, tetőterasza.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nod1
csendes tag
válasz FeniX- #82741 üzenetére
Hello,
Alin nézted? Ott harminc körül van, plusz sajnos a vám.
Illetve használtan 20asért találtam. Képről jó, ha megmondja az eladó, hogy hány kilométeres motorból bontották, akkor be tudod lőni, hogy mennyit kaphatott, persze nem csak kilométer, hanem vezető, vagy útviszonyok is tönkre tudják tenni. Egyébként foglalkoznak felújítással is(Pesten kárászy a legismertebb), még ott is futhatsz egy kört, hogy mennyiért javítanák. -
NYPD
aktív tag
válasz FeniX- #82745 üzenetére
Aliexpress megbízható, nagyon sok mindent rendeltem már, egyszer fordult elő, hogy nem érkezett meg a cucc, de a teljes vételárat visszautalták. Én általában rendelésszám szerint rakom sorba a találatokat, ott legtöbb esetben a vásárlók írnak reviewt, plusz fotókat is hogy ténylegesen h néz ki a cucc, mert néha (jellemzően ruhánál pl) az eladó által felrakott kép és a valóság között van némi eltérés. Én amúgy ajánlom, több száz dolláros cuccot nem szívesen innen rendelnék amúgy, nálam a lélektani határ vhol 50-60 zöldhasú környékén van.
Legutóbb ezt a kesztyűt rendeltem, teljesen korrekt minőség, méretben is passzol.
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz FeniX- #82790 üzenetére
Szerencsés vagy, én naponta legalább 3-mal találkozom, oda-vissza.. Botrány. És van az a szint, mikor konkrétan egymás szemébe nézünk, én jövök a Thökölyn, a csaj meg kanyarodik ki a Columbus utcából jobbra. Mellettem jött a busz a másik sávban, el kellett rántanom a busz felé, mert az idiótája cseszett megállni, csorgott befelé. Kb 10 cm volt a busz és köztem. Ott ha perec van, a dupla kereket tuti a nyakamba veszem busszal együtt. Az ilyen meg csak sajnos abból ért, ha ott helyszínen kirángatod az autójából, kétszer szájongyűrőd úgy, hogy a füle a tarkójára kerüljön, kettétöröd a jogosítványát, az autóját meg bezúzod, és még a lábát is levágod, hogy eszébe se jusson többet részt venni semmilyen közúti forgalomban.. Én ki merem jelenteni, hogy az emberek hivatalosan is megbolondultak az elmúlt egy évben, tavaly nem volt ennyi zombi.
#82792
Köszi! Keló az nem rossz ha van náluk, az útba is esik. Kb. ilyen 30-40x50-es méret kéne.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz FeniX- #82798 üzenetére
berki, a "nyilvános senki, aki ha kimegy a szobából már többen leszünk bent", csak felfüggesztett börtönt kapott... gyakorlatilag felmenették őt, mint a pedofil Kaletát. Az egész ország ellen elkövetett kulturális és morális rombolást tekintve valódi börtönt kellett volna kapnia.
És ez nem OFF!!!
Az utakon tapasztalt embertelen körülmények az ilyen ítéletek után csak romlani fognak.... ha a mérgező személyiségű, adócsaló bűnöző berkit nem csukták le, akkor annak se lehet nagy baja, aki néha nem indexel és nem adja meg az elsőbbséget, a zebrán elsodorja a babakocsit, leköpi a robogóst, kidob a simsonos elé egy borosüveget, stb... A motoros és autós közösségnek össze kellene fognia és ki kényszeríteni az ilyen és hasonló alakok végleges kivonását, hogy a vezetés megint öröm lehessen és ne idegbeteg rulettkerék...
[ Szerkesztve ]
-
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #82812 üzenetére
(...ybr hátsó lengéscsill. folyt.)
Ebay-en találtam egyet, amit 30 (+ 10 posta) euróért (cirka 20 ezer) használtan megkapnék.
Honnan tudom/látom, hogy ami nekem van, az felújítható-e?Nem nagyon akarom a sajátomból kiszerelni és hetekig/hónapokig hozni-vinni, hogy kiderüljön, vagy hogy addig ne legyen ott a moci, ha kell.
Valami tipp?
Köszi! -
FeniX-
aktív tag
-
suste
veterán
válasz FeniX- #82988 üzenetére
Sajnos ezt tapasztalom én is 125-össel is.
Óra szerint 60-nal mindenképpen le akar előzni normál városi környezetben, de üres körforgalomnál meg majdnem megáll....
Vagy piros a lámpa, ezért már nem húzom neki, de azért eltolja mellettem, majd fékez mint a marha. Persze utána elgurulok mellette....
De ha autóból nézem a többi autóst, akkor is azt tapasztalom, hogy iszonyat kevés olyan sofőr van, aki nézi és látja is a forgalmat, nem csak megy mint a hülye 0/1 üzemmódban -
nod1
csendes tag
válasz FeniX- #82997 üzenetére
Én 1700 méterre járok velük dolgozni évek óta minden nap megteszem 2x, télen nyáron.
És nincs bűntudatom.
Sőt, a sarki boltba is leugrok vele, ha már ROBOGóm van.
Sokszor feljött már ez a téma itt. De én továbbra is azt mondom, hogy nem szeretek megizzadva megérkezni melóba. És egy húzós nap után a franc se kívánna 5 kilométert még letekerni.
Az meg, hogy beindítani semmit nem érdemes? Egy ötven köbcentis motorblokk szinte azonnal bemelegszik. Mert, ha még vizes lenne, de az Amico egy szögegyszerű Mina léghűtéses blokk. . .
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs