- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- SkyShowtime
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Márkaértékben az Apple a legjobb a világon
- YouTube
- Aliexpress tapasztalatok
- Béta iOS-t használók topikja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Strezi
őstag
válasz bogabi #66648 üzenetére
Aláírásban lévő dátummal építettem át kádár téglatestet, úgy, hogy az elmúlt években egy klímával komfortosra kifűthető. A gáz, kazán, fűtőtestek és amúgy hagyományos fűtés elhagyása kompenzálta a szigetelésre, nyílászárókra költött +pénzt. Azóta meg töredék áron üzemel . . .
Míg új volt , igyekeztem terjeszteni az "igét", rengeteg ember, csoportok jártak nálam megnézni a kivitelezést, gépészetet. Most már nem csinálok nyiltnapokat, de szomorú, hogy még mindíg a "városi legenda", mag az "úri huncuttság" szintjén vanHasznált LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
pjen
félisten
válasz Strezi #66657 üzenetére
Én három klímával fűtöm a földszintet, két szobában 1-1 és a szemben lévő nappaliban még egy. A két szobában 23 a szemben lévő fürdőben csak 20, a WC ben kifejezetten hideg van. Nappali ugyanez, ha a nappaliban 23 a belőle nyíló konyhában csak 20,esetleg annyi se. Nekem elég lenne, de asszony nem bírta megszokni 8 év alatt sem. Megint van kondenzációs kazán is. Műanyag nyílászárók, 10cm EPS, födém 15cm üveg gyapot. Viszont tény szeretünk szellőztetni.Zőld övezet, akár fél óráig is nyitva az ablak.
[ Szerkesztve ]
-
bogabi
senior tag
Lásd Strezi előbbi írását. Ahogy írtam, kinek mi a komfortos. És ez nem hit kérdése. Lehet élni 19 fokban is, meg 23-ban is. Lehet élni úgy, hogy éjjel síri csend van, és lehet úgy, hogy susog a klíma. Lehet úgy élni, hogy a budiban 20 fok alatt van, és lehet máshogy is. Vagy a fürdőben 20 fok van, de lehet, ez nekem nem komfortos. Lehet élni úgy, hogy a padló hideg, és nem lehet rajta mezítláb járkálni, és lehet úgy, hogy 30 fokos kellemes meleg. Kinek mi a megfelelő. Az én házam az átlagnál jobban szigetelt, klíma is van, 4 Pana Etherea, de nem azokkal fűtök. Mert nekem így komfortos. Amíg az életszínvonalamban nem okoz változást, hogy a kondis gázkazánnal és a padlófűtéssel fűtsem ki a házamat 23 fok körülire, addig nekem a klímás FŐ fűtés nem opció, mert nem komfortos.
[ Szerkesztve ]
A tévedés joga fenntartva. A meccs áll egyenlőre, egyelőre ez a helyes.
-
rígel
őstag
válasz bogabi #66662 üzenetére
Jó, akkor leírom a saját tapasztalatomat. És ez nem vita tárgya.
23-24 fok van, KOMFORTOS, úgy hogy padló és falfűtéshez vagyok szokva. És halk. Nyilván két gree comfort x, vagy valami alap klíma ehhez nem lenne elég. Még a Panáid se. És ezek szerint házad se túl jól szigetelt. Az meg hogy mit hiszel, a te dolgod. -
pjen
félisten
válasz Lorden #66661 üzenetére
Igen, és nem is csak egyszer egy nap. Reggel felkelek, beindítom mindhárom földszinti klímát és kinyitok legalább 1 ajtót és ablakot. Mosdom, fogat mosok, beágyazok, felöltözöm ez minimum negyed óra és ez 10 fok hidegben is. Asszonynál ugyanez csak rendet rak a tetőtérben, minden reggel letörölget kilincset, klaviatúrát stb. Addig nyitva a két tetőtéri velux. A klímák mennek, had járjon a levegő, 20-21 fok. Mikor mindez megvan klíma ki kondenz kazán be 22,5 fok. Délután a hideg burkolat felmosása után megint min 20 perc szellőztetés. Lefekvés előtt 5-10 percre megin engedünk be friss levegőt. Igy fogyott 08,16 óta 680köbéter gáz és 200 KW körüli H tarifás villany. Nekünk így komfortos.
-
oidka
tag
Syen klímám az utóbbi időben 'elfelejti' az Android app-ban (GREE+) beprogramozott automata indítási időket.
Azt már észrevettem, hogy ha a távirányítójával kapcsolom ki/be akkor felülírja ezeket a beállításokat.
Hónapokig nem volt ezzel probléma, újabban viszont érzékelhetően egyre gyakrabban nem indul el magától - pedig nem használjuk a távirányítót.
Merre fele érdmes elindulni, megoldani ezt a problémát?
-
Vesa
veterán
Urak, célegyenesbe értem végre. A kérdés annyi lenne, hogy a Daikin FTXC20B és az FTXF20B között mi a különbség? Melyik az ajánlottabb?
A tudomány a valóság költészete!
-
pigmeus
tag
Sziasztok, olyan kérdésem lenne, hogy vettünk egy ingatlant ahol van egy 2018-ban szerelt kílma, ch-s12ftxe-ng, de nincsenek meg hozzá a papírok, mivel lesz több klíma is felrakva és H tarifa, így arra gondoltam, hogy akár erre is beadnám, de nem igazán találom a pontos leírást. Esetleg járt már valaki így, hogyan lehet pontosan előszedni műszaki paraméterait, vagy mi kell a H tarifához? Vagy érdemes írni a gyártónak? Ahogy olvasom utólag is lehet egy klíma szerelőnél kérni egy papírt és az alapján is igényelhető rá a H.
-
addikt
Keresztúriként az mondanám, hogy - elméletileg - megvannak ugyan a határvonalak, de a gyakorlatban a tököm se tudja fejben tartani beköltözőként. A nejem tősgyökeres, ő csípőből vágja.
A rendszeres napi szellőztetés itt is finom, de leginkább már csak ősztől-tavaszig. A 3 közvetlen telekszomszédnál jelenleg összesen 8-9 kutya van, ahogy vége a jégkorszaknak és megérkeznek az első tavaszi záporok, durván penetráns tud lenni a kulafelhős aromaterápia.[ Szerkesztve ]
-
noorbertt
őstag
Sziasztok,
Klíma tisztítást, karbantartást a gari miatt csak a telepítő cég végezheti vagy esetleg a helyi klímás cég is? Daikin most lesz 1eves a telepítés.
-
mpo
veterán
válasz gabor9991 #66687 üzenetére
hogy a kötelezően előírt jótállási idő alatt történt
hiba javításáhoznemhogy számla nem szükséges
karbantartáshoz
Egyébként aki levezette, majd vitatkozhat, pereskedhet és vagy nyer vagy nem.
Lehet, hogy többe fog kerülni, mint a karbantartás.Ha érted, akkor már elavult.
-
mjani1172
addikt
válasz gabor9991 #66690 üzenetére
Ne haragudj, de ezen hülyeség vitatkozni.
Kettővel ezelőtt leírtam.
Ez hozzáállás kérdése, ha neked megér 10—15 ezer forintot, hogy billegjen a garancia akkor csináld, ha úgy gondolod nem akarsz balhézni, vergődni, akkor ne.
Fogd fel úgy mint egy biztosítást. Ha nem romlik el akkor kidobott pénz, ha elromlik és beleállnak akkor szívás.
Én biztos nem pereskednék ilyen piti összeg miatt.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Ez mondjuk nem teljesen így van ,volt jó néhány hozzászólás úgy összességében a kérdéshez és én megnéztem újra, nem azt írtam hogy nem értek egyet ezzel a kijelentéssel hanem azt írtam hogy szerintem nem biztos hogy így van.
De minden kétséget kizáróan se pro, se kontra érv nem lett leírva.#66692 mjani1172
Igazad van, nem éri meg ilyen összeg miatt pereskedni, csak lehet hogy ez is pont egy olyan dolog amivel simán becsapják az embereket.Az elvadult karbantartás árak lehet nem tudnánek megjelenni a piacon ha nem kellene kötelezően igénybe venni azokat.
de tényleg kár ezen vitatkozni, nagyfiú mindenki és azt csinál amit akar.[ Szerkesztve ]
-
mpo
veterán
válasz mjani1172 #66692 üzenetére
Akár a 40 fokban hűtenél, akár télen fűtenél, de nem javítják egy hónapig, mert jogászkodsz, akkor vagy megsülsz vagy megfagysz.
Nekem sem éri meg kockáztatni, most tavasszal lesz 3 éves, de az után is lesz karbantartás (= tisztítás), ahogy a Hitachinál is volt 12 évig.Ha érted, akkor már elavult.
-
szimcsi
senior tag
Ez az éves karbantartás téma is megér egy misét, és most nem csak klímákra értem, hanem bármilyen karbantartást igénylő készülék esetében.
Én ezt megtapasztaltam klíma, kondenzációs kazán éves karbantartásai esetén.
Én laikus felhasználó vagyok, csak használjuk ezeket, és évente hívom mindkettőre a szakembereket.
Mindkettő esetében előfordult, hogy valamilyen oknál fogva pár év elteltével nem ugyanazokat, másokat hívtunk ki és mindkét készülék (klíma, kazán) esetében előfordult, hogy az új, talán alaposabb szakember azt kérdezte, hogy "hány éves a készülék" és ezt úgy értette, hogy nem volt alapos takarítás/szétszedés eddig.
Tehát sajnos jó észnél lenni, mielőtt tönkremegy nem megfelelő karbantartás miatt egy-egy készüléke az embernek.XP
-
minas
aktív tag
Pereskedés? Vitatkozás? Többe fog kerülni? A végén kinek? Nem javítják hónapokig?
Az egyszerűség kedvéért tételezzük fel, hogy az eladó és a telepítő azonos. Mondjuk: 3 éven belüli hiba a kötelező garancia alatt. Bejelentem. Eladó (merthogy eladóval állok szerződésben) kéri, hogy igazoljam az évente 2x karbantartást is. Mondom: nincs. Eladó megtagadja a javítást. Ha az előírt max. 30 napos határidőig nincs javítás, kérelem a kormányhivatal megfelelő hatóságához. Ott majd azt mondja az eladó a hatóság felhívására, hogy azért utasította el a javítást, mert nem volt a készülék igazoltan karbantartva, mert ezt ő, mint eladó megköveteli. A hatóság szerint ez jogsértő, mert nem szabhat feltételt az eladó a kötelező garanciához, kivéve a szakszerű telepítést és beüzemelést. vagyis a javítás elutasítása is jogtalan. Az első bejelentéstől számított 30 napos, a javításra vonatkozó határidő eredménytelen letelte után a javítás már nem játszik, 8 napon belül a csere kötelező, vagy ha nem lehetséges a csere, akkor a vételár visszafizetése. Pont. Az eladó még bírságot is kockáztat. A hatóság határozatának figyelmen kívül hagyása végső esetben bírósági útra terelődhet, de akkor minden költség (eljárási, ügyvédi stb.) a végén az ő terhe lesz. Kicsi az esély, hogy a bíróság a kormányhivatal végzésének ellentmondó döntést hoz. Én persze közben veszek egy új klímát, az árát a végén meg kamatostul mindenestül bevasalom. Sőt, ha nagyon belemelegszem, még a GVH-nál is eljárást kezdeményezek tisztességtelen piaci magatartás miatt. Ott sokmilliónál kezdődik a bírság. Röviden: az eladó nem írhatja felül a törvényeket.. De mindenki azt és úgy csinája, ahogy akarja. Hangsúlyozom, most nem a kiterjesztett garanciáról van szó. Egy biztos, ha az eladónál okos emberek vannak, mérlegelnek és nem mennek bele nagy pofonokba. Tudok persze példát olyanra, aki szeret kirándulni a pofonerdőben. Abból is látszik, mennyire megtévesztő és szándékos az eladók és forgalmazók tájékoztatása, hogy sokan beveszik. Mert nem azt mondják, hogy ajánlott, és miért, hanem hogy kötelező és az alapból kötelező garancia feltétele. De mint mondtam, ha valakinek van más, jogi alapokon nyugvó információja, ami a fentieknek ellentmond, közölheti, a tévedés jogát fenntartom. Még annyi, hogy senkit nem áll szándékomban természeresen lebeszélni a karbantartásról, hiszen a legfontosabb az ember egészsége. Csak az elvre és a jogszerűségre szerettem volna rávilágítani.[ Szerkesztve ]
-
minas
aktív tag
Ha télen/nyáron elromlik az évente igazoltan akárhányszor karbantartott klímád, pont ugyanolyan eséllyel nem lesz klímád fűtésre/hűtésre akár hetekig, kiváltképp ha a szerviz leszereli és elviszi, mert úgy lárja jónak és csak szervizben javítható. 15 napon belül kell javítania, de legfeljebb 30 nap áll a rendelkezésére.
-
Vesa
veterán
Annyiban azért árnyalnám a képet, hogy az eladó (illetve a gyártó), teljesen legálisan szabhat garanciális feltételeket! MIvel a garancia természetesen nem vonatkozik mindenre és minden körülmények között. A törvény csak azt határozza meg, hogy _minimum_ mennyi ideig kell garanciát biztosítani egy termékre, de hogy annak a garanciának milyen esetleges feltételei vannak, erről értelemszerűen már nem rendelkezik, és nem is rendelkezhet, mert ahány termék, annyi módon változhat.
Autóknál is az van, hogy ha nem viszed kötelező szervizre, akkor megtagadhatják a garanciális javítást és erre számos példa van, teljesen jogosan. Hiszen a gyártó úgy vállalta a garanciát -mondjuk a motorra-, hogy abban van kenés, aminek feltétele, hogy bizonyos időközönként ki kell cserélni az olajat. Ha ezt elmulasztod, és az elhasznált, viszkozitásából vesztett olaj miatt besül a motor, akkor természetesen semmiféle törvény szerint nem lesz köteles a gyártó ingyen javítani vagy cserélni, mert megfelelő kenés nélküli motorra senki nem vállalt garanciát.
Klíma esetén a számla az egy más lapra tartozik, ha pl. a garancialap le van pecsételve, de nincs számla, akkor az elvileg nem ad felmentést a garanciális kötelezettség alól. Mivel a garancia feltétele a karbantartás elvégzése, amit a garancialapon igazoltak. A számlától nem függ a termék működőképessége. Természetesen, a garilappal viszont igazolni kell az elvégzett karbantartást, de ha az megvan, akkor nem látok a jogi alapot a garancia megtagadására. Mondjuk a készülékről viszont kell számla, ez tény.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- Milyen egeret válasszak?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- alza vélemények - tapasztalatok
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- SkyShowtime
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!