Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • meili

    tag

    válasz realist #170059 üzenetére

    Ceed alku:

    Múlt héten rendeltem egy új Ceed kombit (készletről, de forgalomba kell helyezni, így januárban tudom átvenni), azt hittem, hogy nagy kedvezményeket tudok majd elérni, mivel mástól is ezt hallottam új autó vásárlása esetén. Árlistát nézegetve az 1.4 T-GDI motor volt a legszimpatikusabb Gold felszereltséggel. Első körben bementem a Kia Pappashoz érdeklődni Budapesten, azt mondták, hogy a Kiának nagyon erős az árpolitikája, az árak alacsonyabbak, mint a kategóriatársaknál, de nem is engednek alkudni, mint például a Fordnál akár több, mint 1 milliót. Ha megnézed a linkelt árlistát, a felső listaár mellett ott van az akciós ár, ami 250.000 Ft-tal olcsóbb. Ebből azt mondták, hogy vannak különböző feltételek, hogy a Kia engedjen, például ha egyéni vállalkozó vagy, akkor azt hiszem még 100.000 Ft-ot, ha van Kia a családban, akkor 250.000 Ft-ot, és voltak más dolgok is, de nem figyeltem, mert...

    Kicsit off:
    ...erre rögtön rá is ugrottunk, a feleségem öccsééknek van egy Kiája. Közben kiderült, hogy feleségem öccsének a feleségének van a nevén a kocsi, erre azt mondták, hogy már nagyon necces bizonyítani, meg kérdéses, hogy elfogadják-e, mivel nem a szalon dönt a kedvezményről, hanem a Kia központba kell elküldeni és ott döntenek. Ekkor írtam egy e-mailt, hogy hogyan épül fel a családi kapcsolat, a feleségem úgy vette fel a nevem, hogy az övét is megtartotta, és az öccse felesége is így tett, így a vezetéknevekből össze lehetett volna akár hozni a családi szálat, viszont rákérdeztek, hogy a feleségem nevében a dr. az azért van-e mert orvos, mert akkor is jár a 250.000 Ft, és nem kell szórakozni a családi kapcsolatokkal. Így orvoskedvezménnyel megvolt a plusz kedvezmény, úgyhogy nem tudom, hogy a családi kapcsolatot elfogadták-e volna, jobban szeretik, ha egy lakcímen vannak az emberek..

    On:
    Szóval a hivatalos kedvezményekkel az 1.4 T-GDI Gold felszereltséggel Dark Penta színben így lett 6.014.000 Ft. Ezzel az árral 17 szalont felkerestem az országban árajánlatot kérni, ebből 14-en válaszoltak is 3 napon belül. Több helyen azt mondták, hogy nincs más kedvezmény, a Kia célja az, hogy mindenki a hozzá legközelebbi szalonból vegyen autót, tegyem ezt, úgyis oda viszem szervizelni. Volt, ahol ajándék kiegészítőt akartak adni, de ami a legjobban meglepett, hogy több helyről felhívtak, azt mondták, hogy írásba nem adják, mert a Kia nem engedi, de mindegyikőjük levitte az árat 5.999.000 Ft-ig, de a számlán az eredeti ár, azaz 6.014.000 Ft fog szerepelni. 15.000 Ft azért ekkora tételnél annyira nem meggyőző, hogy kétszer is elutazzak városon kívülre.

    Amin lehet fogni, az az üzembe helyezés. Alapból a fenti árra még rájön kb. 177.000 Ft, viszont valahol ez jelentősen olcsóbb, találtam olyan helyet, ahol csak 97.500 Ft-ot kértek érte, ráadásul olyan városban, ahova rendszeresen járok, viszont a raktáron lévő szín nem tetszett.

    Olcsóbban megszerezheted, ha tesztautót veszel meg, de a Kia nem enged 3 hónapnál fiatalabb tesztautót eladni, a kombi meg csak szeptemberben jött ki, így mindenhol ferdehátút használnak tesztautónak, vagy nem járt le még a 3 hónap a kombinál. Egy helyet találtam, de az Silver felszereltséggel volt fehérben, és nem is sokkal olcsóbban annál, mintha új lenne.

    Szóval először a fent említett budapesti Kia Pappashoz mentem be, és a végén ennél is maradtam, nem ez lett volna a legolcsóbb, de a üzletvezető rendkívül szimpatikus volt, mondtam, hogy máshol milyen árajánlatokat kaptam, mondta, hogy ők ilyen mutyiba nem hajlandóak belemenni, és tényleg nem lett nagy a különbség a végső árban. Sikerült még egy nagyon minimálisat lealkudnom az üzembe helyezési díjból, de még így is messze van a legolcsóbb 97.500 Ft-ól, és belealkudtam egy csomagtér tálcát is.
    Továbbá minden szalonból azt tolták, hogy rendeljem meg idén, mert akkor még az olcsóbb áron megkapom, de a Pappasnál azt mondta a szalonvezető, hogy nem tud áremelkedésről, és ő sem akar ezzel rábeszélni a mielőbbi vásárlásra.

    Szóval rendesen végigjártam mindent, úgy érzem, hogy ennél lejjebb nem lehet menni árban, ami rossz, mert az árlistát nézegetve más tapasztalataival a fejemben úgy gondoltam, hogy van ennél lejjebb, viszont jó is, mert nem érzem azt, hogy túlárazottan sikerült megvenni a kocsit.

    Off:
    Vettem másik alufelnit hozzá, amit a szalonban le fognak cserélni, ha valakit érdekel a 0 km-t futott gyári 16"-os alufelni, akkor eladó (árlista utolsó előtti oldalán megtekinthető).

  • meili

    tag

    válasz realist #170576 üzenetére

    Ha számít, hogy mennyi a fenntartási költség, akkor vedd figyelembe, hogy a Honda márkaszerviz kb. dupla annyiba kerül, mint a Kia.
    Szüleimnek van egy 2016-os Honda CR-V-je, kötelező szerviz amiben a szűrő és olajcserék vannak benne 89.000 Ft-ba került, most vitték éppen.
    Én, ha minden jól megy, most veszem át a héten az új Kia Ceed SW-t. Rákérdeztem, azt mondták, hogy az olaj és olajszűrő csere 33.000 Ft, ha egyéb szűrőket is ki kell cserélni, akkor 45.000 Ft egy kötelező látogatás. (Ok, a Hondának azt hiszem, hogy 20.000 km a szervizintervallum, a Kiának 15.000 km, de ennek inkább csak örülök.)
    Valaki említette, hogy a Honda jobban tartja az árát. Valóban el tudom képzelni, hogy igaz, de szerintem a Ceed is, ezért is döntöttem az új mellett az 5 éves használt ellenében, mert túl drágának tartottam őket. Ráadásul a Honda jelentősen drágább szerintem, amennyiben nem az alapmotorral szeretnéd, szóval százalékosan lehet, hogy kevesebbet fog esni az értéke, de nominálisan szerintem ugyanott lesz kb. 10 év után.
    Egyébként tetszik mindegyik autó, a Honda vadabbul is néz ki, elég állat, de a Ceed meg egy szuper családi autónak tűnik, és nekem most pont erre van szükségem.

    [ Szerkesztve ]

  • meili

    tag

    válasz nandow #170592 üzenetére

    Lehet, hogy máshol olcsóbb, ez Győrben volt, el tudom képzelni, hogy Budapesten nagyobb az árverseny. Öcsémet kérték meg a szüleim, hogy vigye el a kocsit, direkt megkérdeztem, hogy volt-e benne más, azt mondta, hogy nem.
    Egyik munkatársam tesójának van 2009-es Civicje, márkaszervizbe hordja Budapest környékén, és ő is hasonló árakról számolt be.

    Hozzá kell tennem, hogy öcsém kicsit más karakter, mint én, 10 centivel magasabb (nem én vagyok túl alacsony) és másfélszer nehezebb, kicsit más is a stílusa, mint az enyém. Ő tud alkudni, nekem nem engedik. Meg is jegyezte nekik, hogy ez egy kicsit soknak tűnik, így utólag csak fél óra munkadíjat írtak a számlára 4 helyett, ezért olcsóbb lett, de alapból 89.000 Ft-ot kértek.

    Off:
    Próbálok minden szakihoz úgy menni, hogy nem borotválkozom meg előtte, az ingemet meg átveszem pólóra és csuklyás pulcsira, de az egyik autószerelő barátom szerint nekem olyan az arcom, hogy nem fogok áfa nélkül kapni semmit sehol. :) Hát az az igazság, hogy tényleg nem jött ez még be egyszer sem. :)

  • meili

    tag

    válasz sumsang #170638 üzenetére

    Inkább belinkelem a korábbi Ceed alkus hozzászólásomat, abban elég jól összeszedtem mindent.

    Ami nincs benne: készletről vettem kocsit, december 19.-én fizettem be az előleget, és ha minden jól megy, péntek este tudom átvenni. Azért ilyen sok, mert a központi raktárban volt, és az ünnepek miatt csak most hétfőn szállították oda a szalonba. Továbbá azt mondták, hogy a beszállítás után 2 nap, amíg a számlázáshoz szükséges papírokat megkapják és plusz 2 nap az okmányiroda. Szóval ha már ott van a szalonban, akkor elég az okmányirodára várnod, de először biztosítást is kell kötnöd, és utána tudják csak elindítani a forgalomba helyezést. Én megtettem mindent, amint lehetett, de lehet, hogy így is csak jövő héten kapom meg.

    Egyébként elméletileg ha nem készletről veszed, akkor 2-3 hónapot kell várnod, de nekem azt mondták, hogy az 1.4 T-GDI annyira népszerű lett, hogy ott akár az 5 hónapot is eléri a várakozási idő.

  • meili

    tag

    Nem mintha bajom lenne a teljesítménnyel, de van infótok arról, hogy az új autókban lenne egy bizonyos km-ig teljesítménykorlátozás? Ha igen, meddig? (Kia Ceed)

  • meili

    tag

    válasz kisza25 #171538 üzenetére

    Nem, mint írtam, nincs bajom a teljesítménnyel, csak kíváncsi voltam.
    3800 km van most benne, és a héten kezdtem először kihúzatni, korábban max 3000-ig forgattam, de másik fórumban ajánlották, hogy most már kezdjem el hajtani. Igazából jól húz, nincs vele bajom, csak kíváncsi voltam, hogy van-e feljebb.

  • meili

    tag

    válasz kisza25 #171554 üzenetére

    A nyomatékcsúcs 1500 és 3200 között van.
    Kia Ceed SW 1.4 T-GDI

    Mondjuk ezt a lusta lesz dolgot nem igazán értem, magyarázza meg valaki légyszi.

    [ Szerkesztve ]

  • meili

    tag

    válasz kisza25 #171556 üzenetére

    Akkor nem arról van szó, hogy nem lesz jobb később sem, ha az elején nem nyomtam neki.
    Egyébként az első 3500 km-t szinte csak autópályán tettem bele, csak 6-osban 3000 alatt forog a motor óra szerint 135-nél.

  • meili

    tag

    válasz footy #171562 üzenetére

    Én is így tudtam, de nem volt más választásom.
    A szalonban azt mondták, hogy nem gond, ha autópályázok, én meg úgy voltam vele, hogy garanciális.

  • meili

    tag

    Sziasztok!
    Van valakinek arról tapasztalata, hogy Toyotánál új autó vásárlása esetén mennyit szoktak engedni a listaárból? Orvosi kamarai kedvezményen kívül van még valamennyi mozgástér? Főleg Yaris és Yaris Cross érdekel.

Új hozzászólás Aktív témák