-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz huszi.gyb #46111 üzenetére
hujeseg
a jo turbo motor lejjebb elindul, mint egy szivo
a C20LET 2.0 16v Turbo Calibra motorja 2000-nel tud 280Nm-t
a C20XE 2.0 16v szivo meg 4600-nal tud 196Nm-t
a C20NE 2.0 8v meg 2700-nal 170Nm-takarhol nezed, vegig a turbos az erosebb
a loero amugy csak egy szarmaztatott mertekegyseg, a nyomatekot kell nezni a fordulatszammal a teljes savban
vagy ott a TJET Grande Punto, 1.4 T, az is 1750-nel 206Nm
ennyit mekkora szivo motor tud ennyinel, a 2.5-3literes?
több drón kell ;P
-
Qru
MODERÁTOR
válasz huszi.gyb #46119 üzenetére
320-at bőven nem mennek el ezek. Kb 150-200k km a tervezett élettaram (gyártótól függ). Ha ennyit beletekersz után jönnek a vaskos szervízszámlák. Tovább is életbentartahtó nyilván, csak esetenként fájóan sokba kerül. Akár egy turbó csere, akár egy kettőstömegű csere...
Ehhez képest egy szög egyszerű szívó elmegy 400-500k km-t is lazán.
Kenéshez: azért a turbósakba olyan olajpumpát tesznek ami már alacsony fordualton is kellő nyomást generál, pont azért, hogy ne essen szét gari időn belül.
Nyomaték: ezért raknak kicsi turbót a benyósokba, hogy már alacson fordulaton is toljon, kompenzálja a szívó benós "hátrányát".
A milyénk pl 1500-4500-ig tud 250Nm-t és 4000-6200-ig a max lóerőt (160).mod:
auto, motor und sport ESP teszt: [link]
Dacia Sandero milyet villant, már?! Mondjuk a Dusterben is áradoztak a jól programozott ESP-ről a TC-sek.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
-v-
addikt
válasz huszi.gyb #46119 üzenetére
"Ok, aláírom... Akkor egy hangaf.sznyival erősebb a turbó motor lent is talán"
Talán próbálj már ki egy új TSI-t, 1500-tól (meg még lejjebbről) a hangyafasznyinál azért kicsit durván több nyomaték van mint egy szívóban...
Lásd kb. két azonos csúcsteljesítményű motor, pl. itt az én szívó két literesem (173 le), 196Nm, ebből kb. 190
van már 2700-től, alatta lófax. És ez egy marha jó 2 lityós szívó. Új 1.8 TSI (180 le) 1250-től!! 250 Nm... ez neked a hangyafasznyi különbség?
Mellesleg egy akkora szívó motor, aminek már van tisztességes nyomatéka (kb. 3.5< szvsz), az nagy és sok hengeres és nehéz, nem lehet mindenbe beépíteni, mert elbassza az autó egyensúlyát.Tartósság: ha nem mennek el annyit, annak két oka van szerintem. a) direkt olyanra csinálják tervezik, hogy ne menjen el annyit - ma már semmit nem az örökkévalóságnak építenek, b) nem kapja mg a szükséges karbantartást. Lehet többen van a karbantartás, ilyen ez, nincs ingyen ebéd, többet kapsz, többet is fizetsz érte.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz huszi.gyb #46119 üzenetére
nyusziful, annak vmi baja volt, egy rendes turbo motor, amikor meg csak kiegyenliti a szivosor nyomasat is mar jobban megy, mint a szivo, mert a szivoutemben levo henger mar akkor sem fekezi a forgast, nem dolgozik ezzel a munkautemes ellen
jo hat a fapad 1.4-s Golf3, 50x-n tulbiztositva nyugger tempoban a vilagbol kimegy, de ugy a turbos is kimenne
csak mondjuk probald meg a a turbos tempojat tartani vele, aztan ne lepodj meg ha hirtelen HF-s lesz a 1.4-s Golf, meg elkezd keken fustolni gazelvetelkor, mert nem birgyja azt a szintu kikepzesta turbosnak az meg lesz kb 2/3-d gazallas, es semmi baja
több drón kell ;P
-
-
-v-
addikt
válasz huszi.gyb #46144 üzenetére
Ezzel egyetértek, hogy fölöslegesen sok lóerő kezd lenni lassan minden hétköznapi új autóban. Meg azzal is egyetértek, hogy ész nélkül most már mindenhova csak a turbót nyomják meg rakják, bőven meglenne még a létjogosultsága a szívónak is, persze nyilván a károsanyag és fogyasztásmérési ciklus kitrükközésére van főleg ez az egész.
-
-
zenke
aktív tag
válasz huszi.gyb #46150 üzenetére
Te hány éves vagy?
Egy 1.4T 120/160-le vel és 200/250nm-el hol az anyámba csillagászati kategória?
Te leragadtál a le-nél. Hiába az 1.6 szívó meg a 160le vtec hondacsoda amikor egy 1.2tsi 122-vel vagy akár kevesebbel is 10x jobban használható.
bitpork
Elvakult fan.
Ne etessük inkább.Na lelépek motorozni mert csak felhúzott
[ Szerkesztve ]
Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2
-
zenke
aktív tag
válasz huszi.gyb #46154 üzenetére
Minden beszarik.
Én is tudnék mondani vagy 50autót amin tönkrement ez meg az. Akkor szar audi? Szar renault? Szar turbo? Szar minden? Elmondom neked, hogy 20e km alatt is le lehet repíteni a turbót ha úgy használod, de ismerek olyan embert is akinek az 1Z 1.9 motorja 440e km-bél még bontatlan.
Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2
-
válasz huszi.gyb #46154 üzenetére
Mondjuk amiről én kussolok hogy a karbantartásra (olajcsere, tömítések, bármilyen gyanús zaj) és azonnali -hogy is mondja neduddki?- pénztalicskával felelek
Integra: Ne viccelj már , hogy ezt nem tudtad! Nekem amikor eltűnt az első, akkor bébattyogtam a rendőrségre, bejelenteni h ellopták. A nyomozó kigyött h majd ő megnézi. Aszonta szerinte ez csak leesett, ne tegyek feljelentést. Mondom de. Mondja ne. Én csak azért is. Kérdi h mé'? Mert mondom ha akármihez felhasználják a rendszámomat akkor engem elő ne vegyen senki. Aszongya igazam van. Meg is úsztam egy tankolás-nem-fizetés ügyet, mert be tudtam mutatni h megtettem a feljelentést. És nagyon fontos h lopást kell jelenteni, nem elhagyást, mert akkor hivatalból indítják az ügyet!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
hobizoli
nagyúr
válasz huszi.gyb #46150 üzenetére
1, aha, csak ez ott hibadzik, hogy 150loerot eleg keves 1.6-s szivo tud, meg a ablak amiben mersz A<->1.5xA, tul tág
2, kb barhol kihasznalom
pl autopalyafelhajtoban nem kell keccsolni, hogy fu jonnek ezren beferek-e beengednek-e, hanem <enter> es beferek, meg jon az emelkedo nem kell kimennem a szelso savba, mert lassul az auto, hanem <enter> es meg "gyorsul" 150-nel is
meg megy elottem 80-l vmi baszom gyosz a 4-sen, akkor index ki es megelozoma max pwr adat csak egy ertek a papiron
nem nagyon tudod ezt felfogni addig, amig nem vezetsz ilyet naponta
sokkal rugalmasabb egy szivobenzinhez kepest, meg jobban is, mint a turbodizelek
pedig azert ott is aszondjak sokan, hogy na az azert az igen, az huz, az ugrik, az rugalmasfoleg hogy egy kisebb bodeban van benne eleve
több drón kell ;P
-
-v-
addikt
válasz huszi.gyb #46169 üzenetére
Jó...attól mert te mindennek ki akarod nyomni a szemét amibe beleülsz, attól még nem mindenki... tudom, nehéz elhinni Igen, ki lehet hozni a szívóból is a teljesítményt.. csak tudod az átlag driver nem ad sarokkal gázfröccsöt féktávon meg sorolhatnám, meg ha 5-en ültök klímával akkor jó ám az, ha van nyomaték, és nem kell rev limitig forgatni a motort, mert akkor jön ám a sírás rívás a kislányoktól hogy jajmeghalunk meg jajszegényautó miért kínzod ésatöbbi.
-
hobizoli
nagyúr
válasz huszi.gyb #46169 üzenetére
nem erted a lenyeget....
azert nem szamit a max pwr szam, mert az hogy ez elotte 2000rpm-g egy fos, e csak a vegen lesz relativ eros, arrol semmit nem mondd el
mikozben a masik lehet 20loval gyengebb fent, de részterhelésen meg ahol a legtobbet hasznalod 40-l többes nagyon nem mind1, hogy 40 helyett van 80loerod x rpm-n, mert ott az a 40 lo maris 2x diffi vs uveghangon van 130 helyett 150loerod, ami ott csak alig tobb, mint 15% diffi
es ha ehhez hozzavesszuk a tomeg/LE aranyokat is, akkor egyatalan nem biztos, hogy a Te csak uveghangon 150LE-d jobban gyorsit reszterhelesen, mint az en "csak" uveghangon 130-m
ez amiket felsoroltal, mind ilyen haziasszony valagu vasbalna kb
kepzeld el ezt -300kg-val---
nem a valtotol fugg mit hozol ki belole, hanem toledtöbb drón kell ;P
-
8th
addikt
válasz huszi.gyb #46184 üzenetére
Egyszerű példa. Skoda Rapid Létezik 75lovas 1.2 szívó motorral és két féle szintén 1.2 TSI-vel is. A gyengébbik turbós 86lóerős. Papíron csak 11lóerő előnye van de a valóságban nagyon nem mindegy ám, hogy 112Nm (3750) nyomatékod van vagy 160Nm (1500-3500 között végig). A tsi félgázon erőlködés nélkül körbeautózza a szívó verziót miközben kevesebbet fogyaszt és környezetbarátabb is. Máskülönben meg szarjon sünt aki egy 1.2 nyomatékszegény szívómotort belerak egy üresen 1100kg-s autóba.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
zenke
aktív tag
válasz huszi.gyb #46169 üzenetére
Amúgy meg... 1,6 motorból megfelelő áttételezésű váltóval bármikor kihozod a 150LE-t
Ezen jót derültem
Azt hiszem van is egy olyan kérdés a kresz viszgán, hogy az erőátviteli berendezés módosításával növelhető-e a motor teljesítménye
Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2
-
TaaT
veterán
-
nagyúr
válasz huszi.gyb #106374 üzenetére
Stilonak elektromos gondjai szoktak lenni, szinte mindig van valami hibakodja, erdemes is hibakodolvasot vinni a megnezendo autohoz. En amikor stilot neztem az 1.6-ot nem ajanlottak, de masnak a bravoba ugyan azt a motort meg igen. JTD-rol sem hallottam egyebkent rosszakat
Ocativak is jok, b@szott nagyok
Ha gondolod a civicet meg tudom mutatni eloben
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz huszi.gyb #106378 üzenetére
Jó a stilobol az 1.4, de tényleg nem pályára való, akkor inkább 1.8. Ha nem az a tipikus boltbajárós autó lesz, hanem hosszabb távokat fog futni (legalább be tud melegedni) akkor mehet a JTD nyugodtan.
Nekem is 1.4-em van, pályán már hangos 130-140-él.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz huszi.gyb #106440 üzenetére
Köszi a pontosítást!
Ha az adásvételit egy nappal előbbi időpontra töltöm ki, akkor nincs gond a biztosítással, legalábbis Groupamás ismerős ezt mondta.
Viszont amit írtál, az így igaz, csak a fejemben ez a fenti mondat van.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux kezdőknek
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mesterséges intelligencia topik
- Gaming notebook topik
- Minden ami hőszivattyú
- Politika
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs