- Újabb robottaxis balesetekre derült fény
- Linux kezdőknek
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Padavan firmware
- Windows 11
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Linux - haladóknak
- Hálózati / IP kamera
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz molnarpeter #169072 üzenetére
Mi az a pár ismer nyűg, ha nem titok?
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz molnarpeter #169077 üzenetére
Rendben, köszi, megkeresem
-
sasa134
addikt
-
batai15
félisten
válasz molnarpeter #169207 üzenetére
De játszik ha az biztosabb vétel, de kizárólag tdi.
Lenne több a keret is, csak nem hosszú távra lesz,hanem max 2 év, csak kurva sokat költöttem az audira, és elegem lett.
Most jó lenne ha egy darabig nem az autóra kellene keresek.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz molnarpeter #169209 üzenetére
Keress rá nyár végén le írtam hogy mi volt
Azota is azzal szívok, annak a hozadékával.
(olaj és víz fogyasztás, magas fogyasztás stb
) köszönöm elég volt. 1.4 m et vertem el erre a szarra.
Csak típusok érdekelnének amik nagyjából bele férnek a keretbe és mivel sokat megyek számít a fogyasztás. -
Sethdobaloah
senior tag
válasz molnarpeter #169447 üzenetére
Használt, 2-5 éves kocsiban gondolkozom, 2-3 (max 4) milla között. Alsó közép kategóriában.
[ Szerkesztve ]
...csak én vagyok helikopter?
-
Sethdobaloah
senior tag
válasz molnarpeter #169452 üzenetére
Nagyon szoknom kell a toyota designt. Benne van a kalapban.
...csak én vagyok helikopter?
-
Sethdobaloah
senior tag
válasz molnarpeter #169454 üzenetére
gondolom hülye kérdés, de mekkora futásteljesítménnyel érdemes megvenni a prius hajtásláncával szerelt autókat? Én mondjuk beleraknék 150k-t amíg eladom.
Vagy átfogalmazva: általában meddig nem térdel le benne semmi vészesen drága, ha megkapja a rendszeres gondoskodást?...csak én vagyok helikopter?
-
(jan)
őstag
válasz molnarpeter #169479 üzenetére
En nezek be valamit vagy tenyleg ilyen keves ertelmes eldao sdi van?
Legszebb öröm a söröm és az áramköröm!
-
batai15
félisten
válasz molnarpeter #169540 üzenetére
Néztem őket, de egy öntetüen mindet igen gyengének tartják. Nem úgy mint az 1.4 hdi 67 lovamat, hanem még attól is inkább. És a pályát de nagyon kultiválja.
Továbbá nem valami komfortos a total car szerint nem. Egy haszon gépbe elmegy,de személy autóba én azért szeretnék beszélni is.
Hajtok néha caddy sdit amúgy és elég hangos.[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #169543 üzenetére
pont ezekbe a gyengebb motoros autokba kene a 6-s valto, es pont ezekbe nem rakjak azt bele
több drón kell ;P
-
batai15
félisten
válasz molnarpeter #169543 üzenetére
Köszi agyalok rajta.
-
batai15
félisten
válasz molnarpeter #169546 üzenetére
Hát nagyon nem akarok kijárni max ritkán.jó volna aza havi 2xfel nap mással is mehetne.
Mondjuk kolega 3 milliós cr skodaba tollja és még kevesebbet eszik mint a magyarral. ÁLLÍTÓLAG ukrán gázolaj kén tartalma másabb csak.[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #169546 üzenetére
pont azert kene azokba, mert 6 fele felosztva minden fokozat rovidebb lehetne kicsit, talan 1.-2.-t nem kene buzerelni, de a 3.-4.-5.-6. siman, amivel jobban gyorsulna a nagyobb kerekre eso nyomatek miatt az egyes fokozatokban, vagy ugyanaz az 5 fokozat es a vegen van egy 6. autópályára, mert a sebesseget tartani nem kell sok power, de pl 500-l kevesebbet forog, amivel egyreszt halkabb is, másrészt fogyi is kisebb lehet
pl Panda 100HP 9.5sec 100-ra 6-s váltóval, es az majdnem 1 tonna
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #169551 üzenetére
hat de most baze
mennyi lett volna fekrakni az opcios listara, hogy pl 6-s valto +100k egy amúgy 5millios autónálja es a gyartonak tuti nincs meg annyiban sem, hogy 5 helyett 6 sebesseg van
mondjuk lehet nem pont a VAG-nal lenne ennyire egyszeru, ahol a 5-s es a 6-s valtos kozott a fotengely es a kerekagy kozott minden mas tud lenni....
de pl siman osszerakhattak volna a 5-s valtosat is a 6-s cuccaival amúgy ott is, es akkor csak valto mas, ha keri a vevo a 6 sebesseges opciotFiat/Alfa-nal amúgy az is
Marea-ba is amikor bement a AR166-rol 6-s valto az Fiat 5-s helyett, az 5-s DMF-e, kuplungja, valtotarto bakja, feltengelyei tokugyanazok, mint a 6-se is, semmit nem kellett pluszban kicserelni
több drón kell ;P
-
MunezXBK
nagyúr
válasz molnarpeter #169636 üzenetére
Há nem tom, nálam tisztul a TSI szépen.
-
őstag
válasz molnarpeter #169648 üzenetére
ez így jól is hangzik és bár nem ismerem a kérdező helyzetét, de azért abból nyugodtan ki lehet indulni, hogy a túlnyomó többség nem azzal akarja kezdeni az autó használatát, hogy megelőzésszerűen motort javíttat...
és lehet hogy nincs dpf, de van még ezer más sz@r, ami a bezniensben nincsencryptot minden termékemért elfogadom
-
8th
addikt
válasz molnarpeter #169662 üzenetére
Biztos... én alapból így vagyok az automata váltókkal. [link]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
albiosz
őstag
válasz molnarpeter #169662 üzenetére
5-ös szekvenciális. 2003-as 1.4 Fusion.
-
albiosz
őstag
válasz molnarpeter #169672 üzenetére
Kósza ötlet volt csak az automata, elengedte.
Erről mi a véleményetek? [link]
-
batai15
félisten
válasz molnarpeter #169807 üzenetére
Mit miért is?
Szombaton nincs nyitva műszakiztató állomás nem?
Egyébként volt elvileg állapot felmérésen, ha elküldi, és még relevánsak az adatok(tehát nem hónapokkal ezelőttiek) akkor jó.[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz molnarpeter #169815 üzenetére
CCa 170km, tehát 340 oda vissza.
Plusz megint menni. Nem igazán van erre időm.
Műszaki miatt abszulút nem aggódom.
Legyünk őszinték, nagyon sok autó az úton szemmel láthatóan alkalmatlan műszakira, mégis meg kapják.
(tudnék mesélni történeteket amiket amúgy is hallok másoktól műszaki kapcsán ) plusz úgy érzem hogy van annyi műszaki affinitásom hogy hogy el tudjam dönteni hogy oké e a gép vagy nem.Egyébként is sógorral megyek, az is gépész.Egyébként nem sokára elküldi az állapot felmérés adatait.
[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
válasz molnarpeter #169873 üzenetére
Hasznos infók, köszönöm!
Rutinból autózó ember vagyok, nem lelek különösebb örömet benne, és főleg városban megyek. Egyszerűen unom már a gyakori kapcsolgatást, ezért szeretném az új autót már automatával. Ez csak egy szempont a választásnál, de fontos, és sajnos úgy tűnik ez is a Ford felé térel, amit amúgy nem tartok vmi megbízható márkának (inkább japán-párti vagyok).
Nem tudom van-e eladó HSD ilyen kevés km-rel, én csak 1x vezettem egy Priust, hát, nekem vhogy nagyon furcsa volt. Pedig apám is most tervez használt 3-ast venni pár 100k km-rel, csak ő 4-5 M-nál többet nem szán rá. -
BigBlackDog
veterán
válasz molnarpeter #169936 üzenetére
Mondjuk az 1.6-ról eddig inkább azt olvastam, hogy kevés egy V50/S40 dobozhoz. Fordokban az 1.8 benyáknál eddig csomószor hallottam tekintélyes olajfogyasztásról, a kétliteresekkel kapcsolatban még nem olvastam annyira rossz véleményt.
De igen, jogos, egy Volvohoz legalább 5 henger illik.
[ Szerkesztve ]
-
MunezXBK
nagyúr
válasz molnarpeter #169994 üzenetére
Nem véletlenül garis. De jövőre ledobatom a váltóból az olajat, az a biztos.
-
.mf
veterán
válasz molnarpeter #170096 üzenetére
Az élet is drága, mint már Bruce Willis óta tudjuk. Drágák a gyártók is, hogy az ilyen alapvető adatokat, mint méretek, sem bírnak neten jól összefoglaltan elérhetővé tenni, úgy kell innen-onnan összehalászgatni...
UAZ 1315, ebben a 192 centimmel kényelmesen ülni se tudok, a motorom is 1300 magas nem-lehajtott tükrökkel, be se fér az ajtón... A folyamatos berhelést is inkább kihagyom.
Hiace: standard 1400, high-roof 1635 - nem vitték túlzásba
Ford Transit: high-roof 1835
VW T5: standard 1410, mid 1626, high-roof 1940, hurrá
MB Sprinter: high-roof 1920 / 1940, hurrá
Iveco Daily: ha jól értem az 1990-2000-ben gyártott 4x4-esek voltak csak felépítményesek, a 2007 utániak csak fülke + plató. Az 1990-2000 4x4-esek képei többnyire alacsonytetősek, a mentősök magastetősök, de belső magasságot pár óra keresgélés-olvasgatás után se találtam... De egyre szimpatikusabb, tényleg elég elpusztíthatatlan megbízhatónak tűnnek.Az Unimog nem csak kommersz és drága, de felejtős is, mert a verziók többsége kilóg a 3.5 tonnából, amelyik nem, az elég rövid tengelytávú; de heroin-ára egy kicsit sok.
Ez az utólagos futómű-magasítás, annyira nem hangzik bizalomgerjesztően. Szóval eddig VW T, MB Sprinter és Iveco Daily, ami versenyben van.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz molnarpeter #170096 üzenetére
A magyar használt-kínálat elég szűkös, se Iveco, se Sprinter nincs hahun 4x4 + magas tetős kivitelben; van pár Transporter T4 középmagas 4x4; valamint egy 2013-as Ford Transit AWD, ami úgy tűnik L3-H3 (raktér 3.5m hosszú és 2.025 magas, szuper), tehát a raktér-méret is megvan, és a 4x4 is pipa. Egy kicsit sokallom a 2.4m-s árát a 260k-s futáshoz, de úgy tűnik valamelyik állami cégnél volt (BKK?), vezetett szervizkönyvvel.
a.) Transit talán a legelterjedtebb furgon, gondolom okkal ilyen népszerű. Rövid utánaolvasás alapján könnyű, szinte személyautós a kezelése, vezethetősége, és állítólag megbízható. Pár szériahibát azért felsoroltak, főleg a motorral kapcsolatban. Mennyire rozsdásodnak a Fordok / Transitok, mire kellhet még figyelni?
b.) 2.2-es TDCi motor, 125 LE-vel. Nem tűnik valami soknak ekkora kasztnihoz, ennek ellenére 2011-től ez az egyetlen motor volt mindegyik Transitba, még a nála nagyobbakba is...
c.) Hiába AWD, ekkora hasmagassággal nem valami terepes darab. Egy könnyű mod, amit úgy látom sokan csinálnak: a gyári méretű, 235/65/R16 28" átmérőjű kereket lecserélni, minimális faragással a 245/75-R16 is befér, ami 30.5" átmérőjű, 3 centivel növeli a hasmagasságot.
c2.) Ha már a futómű-magasítás szóba került... Láttam készen kapható magasító-szetteket, 2" = 5 cm, az nem sok, de gondolom legalább a kezelhetőséget, stabilitást se nagyon rontja. Aztán láttam képet rendőri AWD Transitról is, amit elég alaposan megmagasítottak, de vagy 20 centivel, és a kerekek is jóval nagyobbnak néznek ki (R17-18?) Nem gondoltam volna, hogy ekkorát emelve még stabil lenne, de ha a rendőröknek jó... Ezek szerint egy 7.5-10 cm magasítás, esetleg mellé nagyobb kerekek (a 2"-es szettnél 235/85 R16-os kerekeket írnak) sem túl extrém?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
ALI_G
veterán
válasz molnarpeter #170214 üzenetére
PHEV nem fer bele a keretbe. Sajnos.
Az uj fajta fogyasztasi szabvany mennyire van kozel a valosaghoz? Van esetleg gyujto oldal ahol minden tipusnak fent van? Nehany markanak fent van az oldalan, de nem egysegesen.
Civic kulsore nem jon be. Pontosabban a tobbi szebb szamomra.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz molnarpeter #170287 üzenetére
Dsg-nél 60k km a csere intervallum. 100k sok neki.
-
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #170559 üzenetére
Előbbi 26.000€-tól indul, utóbbiból 0 db eladó van az országban, szóval nem igazán nyertek.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #170566 üzenetére
Más piac.
Elvileg az új Mazdáknál már nincs probléma a rozsdával, és a Mazda valami 10-15 év garit vállal korrózióra, addigra meg már 2-3 autón túl leszek. Na meg itt a hó és a sózás miatt az összes új autó első útja egy műhelybe vezet alváz és üregvédelemre. Még az első generációs 6-osok is rozsdamentesek nagyrészt, pedig annak megmutattál egy képet egy pohár vízről és elkezdett csipásodni.
Váltóból gondolom a 7 sebességes S-Tronicról beszélsz, a 250.000-et nálam biztosan nem éli meg az autó, engem sokkal jobban aggaszt a szinte 100%-ban rövid távon hideg motorral való használat. Ha jól sejtem (bár annyira nem vagyok otthon VAG fronton) akkor az A3 sedanokban már kivétel nélkül szíjas az 1.4 TSI, szóval a vezérléstől nem kell parázni.
Érdekességképp a legolcsóbb GS450h (238k km, 2008.08) 14.300€
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
diegho
nagyúr
válasz molnarpeter #170620 üzenetére
150-200 hogy jött ki?
-
Ace Ventura
addikt
válasz molnarpeter #170620 üzenetére
6L átlaggal számoltam 80000 Ft alatt, ha havi 3200 Km-t megyek.
Legyen mondjuk 3500 km, az is 85000 Ft.
Annyit megér a meló, főleg, hogy 50000 Ft-ot támogat a cég.Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
hobizoli
nagyúr
-
Ace Ventura
addikt
válasz molnarpeter #170625 üzenetére
Cserélnék. Most egy 1.4-es benzines ford fusionnal járok.Benzintemető.Nyáron 8, télen 9 L
Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #170677 üzenetére
Fórumra általában azok írnak akiknek baja van.
Ahogy néztem a töltőre panaszkodik mindenki, de arról olvastam is, hogy szeret tönkre menni viszont a gyárinál jobb építetteket lehet kapni szervizekben nem vészesen sok pénzért. Egy-két vészes esetet láttam, de ahogy nézem annyira nem para a dolog. Tegyük hozzá a "980 mérföld és eddig semmi baja" nem valami meglepő.
Kotrok valahonnan egy katalógust, hogy miféle felszereltségi szintek vannak, mert a VW honlapján nem elérhető az autó. Ahogy hallottam nem rendelhető a nagy kereslet miatt, gondolom emiatt vették le.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
válasz molnarpeter #170682 üzenetére
Mondjuk azt nem tudom volt-e vele gond, de novemberben volt benne 160 e km, amúgy amikor vettem is tisztában voltam vele, hogy 250 ekm-re van tervezve
Amúgy az 1.0 turbok is 250 ekm futásra vannak tervezve kb.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #170680 üzenetére
Az mondjuk tényleg nem tétel... Itt egy hétvégi bevásárláskor ott hagyok annyit a boltban (mer' rohadt drága a sör, de szaunázni csak azzal az igazi. ), szóval ha tényleg beruházok egy GTE-be vagy Ampera-ba (utóbbin csak amiatt gondolkodom, mert 6-7k €-val olcsóbb, az meg azért számottevő) majd lehet idővel megkereslek.
Az mondjuk szép. Az első három cikkben amit találtam a neten azt írták, hogy a nagy kereslet miatt nem vesznek fel új rendelést, emiatt távolították el a honlapról a Golf GTE-t, meg még 1-2 másik modellt is.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #170689 üzenetére
"Te tudod, megéri-e magyar autót kivinni"
Sose terveztem. Csak a helyi piac játszik, mert egyrészt iszonyat durva regisztrációs adó van, másrészt DZSÍDÍPÍÍÍ, harmadrészt meg a biztonságos piac miatt. Konkrétan ha találnék egy GTE-t bárhol Európában ami 5k €-val olcsóbb mint az itteni legolcsóbb (23k€) mire megkapná a finn forgalmit többe lenne. Na meg itt nem kell parázni az óratekerés, ilyen-olyan susmusolás miatt, mert ha az autónak bármi rejtett hibája van 6 hónapig az eladót terheli a felelősség. Eladás előtt ha a kettős-tömegű még rendben van, aztán 3 hónap múlva megadja magát, azt a vevő leverheti az eladón. Pont emiatt van tele a piac olyan autókkal ahol az utolsó kép a legutolsó szervizről készült (általában 100-2000km a differencia az aktuális és a szervizlapon szereplő futásteljesítmény között) és ilyen tételek szerepelnek rajta a cserélt alkatrészek között, hogy, kettős-tömegű lendkerék, részecskeszűrő, váltó, stb. De valamelyik nap belefutottam egy Audi A3-ba 225k km-el hirdetve, a leírásban pedig benne volt, hogy az csak a kocsié mert 160.000-nél kapott egy új motort szóval 65k van benne.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
rbalint88
addikt
válasz molnarpeter #170689 üzenetére
azért discontinued, mert a WLTP ciklus szerint már nem teljesíti a zöldrendszámos kritériumokat.
-
gzbotii
veterán
válasz molnarpeter #170713 üzenetére
Megéri a veszodest és a pénzt a gázszett beszerelése?
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
szabonagyur
félisten
válasz molnarpeter #170741 üzenetére
Csak jo lenne az automata, nem kotelezo.
Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #170741 üzenetére
Jaja egyáltalán nem vészes és a fogyiban durván leveri a HSD az 1.4T-t. Komolyan kedvem lenne nekem is belehuppani egy ilyenbe.
#nincsbennetarcsi
-
t.imi
addikt
válasz molnarpeter #170767 üzenetére
Köszönöm szépen!
Még két kérdés a nagyérdeműhöz.
Az új, 1.6dci mennyire ajánlott? Állítólag láncos motor...Ajánlottak még 2009-es 2.0crdi Kia Carenset és 2010-es 1.6crdi Kia Venga-t.
Népitélet szerint jó vas mind a kettő. -
t.imi
addikt
válasz molnarpeter #170782 üzenetére
Köszönöm ezeket is!
Nem vagyok válogatós, keresem az ideális családi autót, számomra megfelelő fenntartási költségekkel -
őstag
válasz molnarpeter #170863 üzenetére
Az jó, talán van róla tapasztalat. Az a baj hogy csak semmitmondó dolgokat találok róla (mind meghalunk eltömődik mind vagy benzin magasabb hőfokon ég nem lesz semmi gond). Semmi konkrét összehasonlítás, leírás és tapasztalat....
-
Integrale
veterán
válasz molnarpeter #170879 üzenetére
Ugye, hogy mennyivel jobb a használt autó? Odamész, "hmm fain a verdája bácsi" lerakod a zsetont és elmész boldogan.
"Bad reklám is reklám too"
-
MunezXBK
nagyúr
válasz molnarpeter #170947 üzenetére
Én egy RS-t. Vagy bármit, amiből itt nincs sok és disznó mód megy.
-
i-sti
senior tag
válasz molnarpeter #170990 üzenetére
Ez nem az.
Ez 86LE.
1390 ccm, I4, 16V, DOHC, MPI, naturally aspirated 63 kW (86 PS; 85 hp) at 5000 rpmNovum Forum Siculorum
-
Brave_86
aktív tag
válasz molnarpeter #171019 üzenetére
Igen persze, feleslegesen nem járkálnék. Köszi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen