-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Biqci #185081 üzenetére
Azért nem ajnározzák, mert abba a kasztniba a 16 szelepes, i-VTEC L13Z is ugyanolyan kevés, mint a korábbi 8 szelepes, i-DSI L13A. A Jazzekben is éppen csak elviselhetők.
De tényleg, nem jó párosítás ez így, a 8gen Civic-be 1.8-as motor kell, vagy a 2.2 dízel.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Biqci #185083 üzenetére
Nekem is Jazzem van, de szerintem tudod.
Az 1.4 i-DSI-ben 3 dolog szerethető: a nyomatékmaximum már viszonylag alacsony fordulaton megvan (119@2800), megfelelő üzemállapotban - és olajjal - halkan és finoman jár, és egyszerű szerelni. Viszont ha lehetne, még vagy 20-30 lovat el tudnék viselni, ~1100 kilóhoz nem túl sok az a 83 (hát még a Civic-hez...), illetve a gázreakció is lehetne közvetlenebb. Ebből a szempontból jobban szeretem a WagonR-ünk M13A motorját, az jóval pörgősebb és közvetlenebb, mint a Jazzé. Ráadásul ott megvan a mágikus 10 kg/ló, 932-re jut 93 paci.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz CactuS #185261 üzenetére
Kinyomócsapágy a vasaló swiftet érintette
Meg az Ignis-t és a WagonR-t is, vagyis a keresztben elhelyezett M13A motorosokat. És nem a kinyomócsapágy, hanem a nyelestengely csapágya a ludas.
Amúgy a mi WagonR-ünk már 171k km-nél jár a gyári csapággyal, és még kussban van, bárhogy is nyomkodom a kuplungot.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #185322 üzenetére
Úgy emlékszem, nem állítottam az ellenkezőjét, sőt, igazából semmit sem. Bálint hsz-ára adtam egy komolytalan választ, és ennyi, szóba sem hoztam és nem is vonom kétségbe, hogy ma már 0-t kapna.
szerk.: Captain Obvious
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Grande Ale #185401 üzenetére
Én majd egy bő hónap múlva megnézem a pozsonyi autószalonon, hacsak el nem marad a vírus miatt, mint a motorkiállítás, amit ezen a hétvégén rendeztek volna meg.
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz tatararpad #186378 üzenetére
Ha meg tudsz barátkozni a hátuljával, akkor hajrá! A leírt igényeknek simán megfelel.
Nem tudom, Swiftet még lehet-e kapni ilyen áron, még az jöhetne szóba.
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #186380 üzenetére
A fejedről jut eszembe:
Az imént elvittem anyumat dolgozni, és hazafelé ment előttem egy Lupo SDI. Hogy az milyen tetű lassú! A Jazz sem egy racsekár, de azért na. -
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #186383 üzenetére
Nekem is csak 83 tagú a ménes, de szerencsére szopóbenzinhez képest elég alacsony fordulaton megvan a csúcsnyomaték (119 Nm @ 2800 1/min). A 0-100 papírforma szerint 11,9 sec.
A WagonR-ünk azért jobban megy, jóval pörgősebb is az M13A, plusz a 93 lóhoz csak 930 kg társul, ~10 sec körül el is éri a 100-at. A Honda meg vagy 200 kilóval nehezebb.
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #186462 üzenetére
Éppen ma volt náluk a WagonR, 20k volt a baloldali féltengely belső gumiharangjának cseréje. Nem tudom, hogy ez sok vagy kevés 2,5 óra munkáért.
A Hondát meg 85k-ért rakták rendbe, hátsó lökhárító, csomiajtó, spoiler és a két hátsó sárvédőív. Szép munkát végeztek.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz mirci18 #186494 üzenetére
Javíttasd meg, aztán egy újabb 200k km-en át megint nem kell ezekkel foglalkozni. A WagonR-t legalább ismered, egy másik "pár százas" autó helyette elég nagy lutri lenne, és biztosan költeni kellene arra is, talán még többet is, mint a Suzukira a váltó+kuplung ára.
Apum szintén egy 2004-es, M13A motoros WagonR-t hajt, csak GLX, de klíma nélküli ez is. Néhányszor már felmerült benne is, hogy el kéne adni és valami fiatalabbat, jobban felszereltet venni helyette, de annyira keveset kapna érte és olyan sokat hozzá kellene tenni az érdemi előrelépéshez, hogy inkább marad. Mondjuk melóba ingázásra használja, ennyi pénzért úgy sem találna ennél megbízhatóbb autót. Kasztni teljesen rozsdamentes, és most műszakilag is fasza. Pont tegnap volt szerelőnél, egy elszakadt gumiharangot kellett kicserélni a baloldali féltengelyen, egy 20-ast kértek, meg a világításkapcsolót kellett cserélni pár héttel ezelőtt, de ezt megoldottuk otthon 4500 Ft-ból. A legnagyobb egyszerre ráköltött összeg olyan 120k körül volt, egyszerre fáradt el mind a 4 lengéscsillapító, meg akkor már 4 új rugót is kapott.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #186613 üzenetére
Egyébként én is elgondolkodtam már egy ilyen kínain azután a bizonyos eset után.
[link] -
tboldi
nagyúr
válasz zsolt19900 #186709 üzenetére
A Jazz szerintem kifejezetten jó tanulóautónak, elég “megbocsátó” a vezetési hibákkal, a Suzukiknak meg rendszerint nagyon puhák a pedáljai, egy kezdőnek nehezebb ehhez hozzászoknia.
Keresd meg Graphics fórumtársat! Ha jól emlékszem, ő az, aki Jazz-zel oktat.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz zolee3000 #186775 üzenetére
Mondjuk a "Leichtmetall-Motorblock und -Zylinderkopf" nem tudom, miért kiemelendő, a GD-é (2002-2008) sem vasból volt már.
szerk.: Még egy link.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz zolee3000 #186785 üzenetére
Yep, ezt jelenti, Programmed Fuel Injection.
Hondáéknál gyakorlatilag mindenre ráaggatják ezt az 5 betűt, ami nem karburátoros. Vagyis ebből még nem következik, hogy az adott jármű éppenséggel direkt vagy szívócsővefecsis, csak hogy elektronikusan vezérelt.Amúgy én sem vagyok expert, csak Honda-tulaj, immár másodjára.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Ha pluszban odaírják, akkor persze, meg valamelyest lehet is ebből következtetni az új Jazz motorjára. Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy ez az 5 betű önmagában nem mond semmit, mert szó szerint mindenre ráírják, ami nem karbis (pl. erre az 1985-ös CRX-re is).
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz parandroid #186958 üzenetére
Én is törekszem rá. Mondjuk a Jazz-zel ha akarnék, akkor sem nagyon lennék képes többre.
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #187075 üzenetére
Fék nélkül.
peterkeT: Én is mindenkit letolok a g’be, pedig csak 83 vérmes paci áll rendelkezésemre.
Na, jó, nem. Bár szeretek lendületesen vezetni, és utálom azt is, ha indokolatlanul lassan haladnak előttem (itt, Mosonmagyaróváron viszonylag sűrűn előfordul, hogy 50 helyett maxi 40-nel vonatozunk, de inkább kevesebbel), de türelmes és empatikus szoktam lenni, nem villogok, nem erősködök, stb.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Yiggdrasil #187169 üzenetére
Én nem zárnám ki a WagonR-t sem, főleg nem M13A motorral (ami az Ignis-ben is van), annyival is nagyobb lesz a merítés.
(#187171) tboy93: Haverom 350-ért árulta a barátnője Jazzét, egész pofás volt, csak a váltója volt teljesen kuka. Maxi 200-ból gatyába lehet rázni az egészet, úgyhogy aki elvitte, az elég jól járt.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Dolby #187228 üzenetére
Hali!
Az összegből már az újabb GE Jazzekből is lehet válogatni, de ha a biztonsági tartaléknak is bele kellene férnie (használt autónál célszerű), akkor inkább a GD, mondjuk egy facelift utáni (2005 -> 2008) 1.4-es LS, ES vagy ES Sport. Amúgy én is ilyet hajtok, és az én anyum is szereti.
Amit érdemes tudni róluk: [vezess cikk] + [kiegészítés tőlem]
Szerintem a legfontosabb, hogy minél rozsdamentesebb példányt kell keresni, a többi dolog orvosolható viszonylag könnyen és nem is drágán.
szerk.: Eszembe jutott még valami, ha megnéztek egyet, és kiderül, hogy 10W-s olajjal használták rendszeresen, akkor hagyjátok ott. 0W20-30 kell bele, legrosszabb esetben 5W30, de ennél magasabb viszkozitással már el lehet gondolkodni a komplett motor cseréjén is.
(#187230) kisza25: Egyetértek, hogy kissé túlárazott a Honda, de némileg van is oka rá. A kategória legnagyobbja (a csomagtartó 380 l-es, legalábbis a GD-é), plusz a felhajtható hátsó ülések is jól tudnak jönni esetenként.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #187233 üzenetére
A GE Jazzek, amikért ennyit kérnek, 2-3 évvel lennének idősebbek, ezt nem gondolnám akkora érvágásnak.
A korábbi GD-k meg olcsóbban mennek (1,6-1,7 millió a plafon általában), és ha bármi gebasz van, marad még tartalék.
Mondjuk szerintem nem is érdemes konkrét évjáratokhoz ragaszkodni, érdemesebb inkább a típust, generációt kinézni, és azon belül tulajdonképpen mindegy, hogy mikori. A Jazzeknél is lényegtelen, hogy mondjuk 2005-ös vagy 2008-as, azt kell választani, amelyik jobb állapotban van.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #187239 üzenetére
2014-15-ös Ibizához ne 2007-8-as Jazz-t hasonlíts! Árban a 2011-12-es Jazzek vannak hozzá közelebb.
És továbbra is tartom, hogy fiatalabb évjárat nem egyenesen arányos a jobb állapottal.
Nyilván 10+ év sokat számít már, de 2-3 nem, pláne nem egy generáción belül.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz rolcsi910 #187489 üzenetére
Nem vagyok Subaru-guru, de így általánosan az első benyomások:
- Jobbkormányos - az út jobb oldalán vezető országokban szívás;
- Első lámpák mattulásnak indultak, a hátsókból az egyik be is van törve;
- Bár ez csak feltételezés, de nagy valószínűséggel rozsdás az alja;
- Fékfolyadékot sem mostanában cseréltek benne, jó sötét (ezt amúgy 2 évente kellene típustól függetlenül);
- És még a motorja is véres, ha nincs kompresszió.Utóbbi azt jelenti, hogy nem képes összesűríteni a dugattyú a benzin-levegő keveréket, valahol elszökik a nyomás. Ezt okozhatja kopott/leragadt dugattyúgyűrű is, de az is lehet, hogy a szelepek nem zárnak rendesen. Mindkét eset zsebbenyúlós, pláne egy Subarunál (konkrét árakat nem tudok), ráadásul kevés szerelő ismeri a márkát, mert ritka az országban.
Ráadásul az egyéb kényes pontok, mint pl. a differenciálmű állapotát nem is lehet ránézésre megállapítani, de nem tartanám kizártnak, hogy az is felújításra szorulna.
Mondjuk ha nem lenne semmi baja, akkor is nehézkes és drága a szervizelése, egy egyszerű vezérléscsere is marha költséges (2 sor henger, dupla alkatrész).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest