-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz AwfulTruth #152303 üzenetére
2004 utánit keresnék nem csak a futóműve élhetőbb hanem a féke is jobb (a hátsó dobféket tárcsára cserélték).
A kevés km nem feltétlenül jobb... ha városi használatban volt végig az nagyon strapás a technikának (gondolj bele hányszor fékezel/kuplungolsz 100 km városi km alatt és 100 km autópályán megtett km alatt).
De olyan évi 20-25k km az még átlagos futásnak számít. Persze hogy mennyiről mennyire lett visszatekerve az már megint másik kérdés... Ezért mondjuk, hogy állapotot veszünk nem km óra állást.Volt pár visszahívás is de azt alvázszám alapján meg tudod majd nézni, hogy el lettek-e végezve rajta vagy sem.
Összességében nem problémás autó, a többinél is vannak ilyen vagy még cifrább gondok.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #94529552 #152307 üzenetére
Ja csak a Swiftnek gyakorlatilag nincs csomagtere (213 liter vs 380 liter), többet fogyaszt, az utastér is szűkösebb, berohad az abs kockája, és rendszeresen tönkre megy bennünk a váltó.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #94529552 #152317 üzenetére
40k km után kell hivatalosan, a belevaló gyári NGK gyertya darabja 1,5k (Bosch 1,1k), akinek erre nincs pénze az inkább ne tartson autót.
Más autónál még nem hallottam abs kocka panaszt (se a Jazz-nél se pl a Fabia-nál).
Jazz nem a szent grál de látható, hogy a többi autónál is vannak hibák jócskán.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #94529552 #152322 üzenetére
Komolyan egy Jazz tulajnak akarod megmondni, hogy mennyiért cseréltem ÉN a 8 gyertyát a kocsimban?
Bárdinál a belevaló NGK gyertya darabja kedvezmény nélkül 1,3k csak szólok... És ez nikkeles ami simán kibír 40k km-t. Iridium magosat nettó pazarlás/pénzkidobás ilyen kis távra venni.Többet is kibír a gyertya nem azért kell cserélni, hanem mert az eltolt gyújtás nagyon pontos szikraindítást igényel amit csak jó állapotú gyertyával lehet szavatolni ezért ír elő a gyárt 40k-s csereperiódust.
Mégsem megy rendesen? Jazz: 110 Nm@2800 rpm a Swift meg 116 Nm@4200-nál úgy, hogy a Swift nehezebb. Ehhez kell a dupla gyertyás kialakítás, hogy sokkal korábban ébredjen a max nyomaték mint egy változó vezérléses motornál. Az hogy nem egy jobban? Swift a 92 ló a Jazz meg jó 10 lóval gyengébb...
Lehet a netről összekukázni kitudja kik által leírt dolgokat de sajnos azok nem biztos, hogy igazak én viszont tulajként első kézből tudok valós infókat adni a róla. Nem tökéletes a Jazz de nem kell beállítani rossz autónak mert önmagában nem az. Nem véletlenül tartja olyan jól az árát, nem véletlenül zengenek róla ódákat a tesztek stb.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #94529552 #152340 üzenetére
Nem írtam, hogy tökéletes a Jazz, kb féloldalas hibalistát tudnék róla írni egyből (mint ahogy bármelyik másik általam használt autóról). Nem vagyok elvakult, arra akartam reflektálni, hogy a többi autó sem hibátlan, nem kell boszorkányüldözést csinálni a Jazz-el szemben. És igenis hangot adok a kétségnek akkor ha valaki olyan fikázza aki még csak képről látott olyan autót miközben én több mint 10 éve használok olyant.
Lehülyézni meg pláne nem hülyéztelek le.. Hidd el ha le akarnálak azt elég egyértelműen a tudtodra hoztam volna.Iridiumos gyertyával amúgy sima ügy a 100k km is akár. Sok márkánál 90-100k km a gyári csereciklus.
"Szerintem a gyertyán kívül nincs ahhoz se semmi, ami hosszabb élettartamra lenne tervezve"
Gondolom ez most megint egy személyes tapasztalatod a Jazz-ről...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #152388 üzenetére
A 165 lovas verzió már elég a Legába. OBK-hoz kicsit sovány, ha találsz 2,5-öset az jobb, mert sokkal nyomatékosabb. Nem kell annyira pörgetni és nem is eszik többet mint a 2 literes.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz vzsryl #152404 üzenetére
"Accord teljesen típushiba mentes"
Jaj, ilyet ne írj le, mert Pumma rögtön rá(d)harap.
mod:
Accordnál a kuplung-főhenger ropogása az kvázi típushiba, gondot nem okoz csak zavaró. Javítani nem lehet csak a csere segít (de szvsz nem érdemes).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MPowerPH #152439 üzenetére
Tetszik nekem benne, hogy nem próbáltak dízeles karaktert adni neki mert 5250-nél van a nyomatékcsúcs és a lóerőcsúcsa is (max 0,9 bar-al tölt). Nehéz, 1,8t azért nem kevés még egy ekkora limuzintól sem viszont vezetés közben állítólag nem nagyon érezni, hogy esetlen lenne.
A fogyija városban simán 16 liter feletti, városon kívül levihető 10 liter környékére.Maga a motor nem háklis, ha nincs széthajtva (hidegen padlózás, kitolt olajcsere pl) akkor ok.
Kategóriájában kb a legjobb ár/érték arányt hozza.mod:
Az Opel nekem mindig is szürke zóna volt de ha egy erős limuzint keresnék akkor a Mazda 6 MPS után valószínűleg én is ide lyukadnék ki.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Hmm, jó tipp. 2,5 V6 szívót vezettem (mk3), annak mondjuk szép hanga volt nagyon.
mod:
elistvan: Neem ez a Subaru, azért reagáltam rá, mert neki is Subaruja van (igaz az ővé egy mérettel nagyobb). A Jazz csak 970 kg üresen és városban olyan 5,5-6 körül eszik (attól függ mennyit dugózol vele).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #152494 üzenetére
"Még szerencse, hogy az autó viszonylag üzembiztos, legalábbis eddig. Persze volt EGR szelep csere meg új szoftver, de gyakorlatilag a motordiagnosztika lámpa folyamatosan világít a műszarfalon. Az autó 1500 és 2000 fordulat között ötödikben rángat és ugrál a fordulatszámmérő is." - [link]
Azért ez engem nem győz meg annyira, hogy annyira patent az a motor... De a 2.2 dci-nél jobb az tény.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Használt autós tippek: Ezekre nem is gondoltál mi?!
Mondjuk az meglepett, hogy a 2-es Fókát lehúzza.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #152561 üzenetére
Nekünk anno a G Astra a tanksapka ajtónál rohadt.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz diegho #152597 üzenetére
Fusion elég magas ilyen szempontból, elég könnyű beszállni. Az 1,4-es benzines szíjjas motor semmi ördögi trükk 80 ló nem présel bele az ülésbe de 7 literből eljársz vele vegyesben.
Mazda2 ez is viszonylag magas építésű és elég biztonságos is. A csomagtere egész nagy kategóriájában és elég jól variálható a beltér (anyósülés is ledönthető). Elég sok megoldást a
GMFord-tól vettek át így műszaki alapjaiban kvázi egy Fiesta. Az 1,25-ös motor takarékos az 1,6-os potens de sokat eszik.Note: Elvileg a Jazz ellenfelének szánták de mivel semmiben sem sikerült felülmúlniuk így nem is lett egy elterjedt modell. [link]. Egy előnye van, hogy a Note kapott dízel motort is.
Civc: Ez már egy mérettel nagyobb kategória...
...
Dácsia: Rohadnak mint a fene, azt kihagynám tutira.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #94529552 #152614 üzenetére
Mivel a Ford bevásárolta magát a Mazdában ezért valóságos Ford technika átvételről van szó. Annyira, hogy nem is japánban, hanem Valenciában, Ford gyárban folyt az összeszerelése.
Városban elég ritkán van szükség a 0-100-as sprintre.
Ha tele van a tank akkor valóban hallható erősebb fékezéskor.
Az elmúlt 10 év alatt egyszer sem volt kevés a fűtése még -10 ben sem.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tmskvcs #152813 üzenetére
A Volvo elég csúnyán öregszik ehhez képest nem vészes a bele egyiknek sem. Haveromnak volt egy igazoltan 480k km-t futott S60 D5-je annak sem volt baja még, egyedül az automatváltó kezdett rakoncátlankodni. Szóval első ránézésre képről egyiket sem zárnám ki. Azt kéne eldöntened benzin vagy dízel és méretben S60 vagy S40 kell és akkor azon a vonalon elindulni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Mágus2 #152973 üzenetére
Tomcsiva tegnap megkritizáltuk Kormit. Ha a kormányt kicsit mozgatom jobbra balra akkor ilyen kotyogós hangja van. Álló helyzetben is csinálja meg menet közben is. Alig hallani (még), a dízel kereplés nagyon elnyomja... Ez mi a szösz lesz? Kormányösszekötő?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen