-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tothgera30 #124753 üzenetére
iobd2-t vettem, az univerzálisat, (igaz nem is 5$-os ebay-es cumó). BT-os simán a telefonról tudod nézni/törölni.
Eddig ezekkel próbáltam:
Ford Focus mk1
Volvo S60 mk1
Subaru Impreza mk3
Audi A4 B6
Lexus IS250 mk2
Honda Jazz mk1
Honda Jazz mk2#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Nekem ami lejött így a pár km-es vezetés során: Marha kényelmes, belül kicsi szűk (nagydarab embereknek nem ajánlom) viszont minden közel van hozzád (én ezt szeretem de van aki nem). A futóműve parádé (igaz téli 16"-os fellával mentem, majd a nyári 18"-assal is megpróbálom). Nem érzed a sebességet benne, a hifi-je pedig nagyon szépen szól. Lendületből szépet lép, kick-down-ra szépen visszavált és tiltásnál vált csak fel. Manuálisban kitartja a fokozatot nem vált fel tiltásnál mint pl a DSG a paszulyunkban.
Igazából ha lenne benne 4wd akkor azonnal kéne így csak simán rákívántam. A fogyasztása kb annyi mint az enyémnek, 9-12 liter között skálázódik szóval csodák nincsenek.
mod:
focvis: Jazz sedanból az mk2 már tök vállalható de az mk1 az bűnronda valóban.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Johnny198612 #125231 üzenetére
Pedig jók a Suzukik és ezeknek a gombóc Swifteknek már a töréstesztje is jó.
Punto kimondottan jó és olcsó a fenntartása is, az ajánlott nagyon.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz SzlobiG #125238 üzenetére
Mert olcsó az alkatrész hozzá, nem eszik sokat és probléma mentes az 1,2-es motorral (Multi-jet az szopó valóban). De nyugodtan olvass vissza itt, miket írtak róla mások is.
mod:
Johnny198612: A téma összefoglalót olvasd át kezdésnek.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Johnny198612 #125278 üzenetére
Az a Daewoo már akkor elavult volt amikor megjelent. Egy jól összerakott autóval nincs gond. Ősöknek egy 1998-as Punto-ja van soha semmi baja nem volt, a Honda Jazz-em 2006-os soha semmi baja nem volt. Bármelyikkel el mernék indulni akár most rögtön külföldre is.
A kor egy dolog az meg megint egy másik, hogy mennyire jó konstrukció maga az autó.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dare2Live #125285 üzenetére
"nem az egyik hanem imo a legjobb kicskocsi választás a piacon. jazzhez képest is" - Jah ha nem akar 2 nél több ember utazni benne és nincs több csomagjuk mint egy teszkósszatyor.
A Jazz semmivel sem problémásabb mint a Yaris cserébe sokkal-sokkal tágasabb. Kb egy napon se említeném a kettőt.
mod:
Akkor át is nevezhetem a topikot Milyen Honda Jazz-t vegyek topikká, ugye?!
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dare2Live #125300 üzenetére
1: A Toyota nem sz@r, én ilyet soha nem mondtam. Motorikusan ok csak kicsi, nem valós alternatívája a Jazz-nek. Én nem is sorolnám egy kategóriába a kettőt. Majdnem vettem egy Yaris-t anno, csak amikor megláttam, hogy kvázi nincs csomagtartója elvetettem. Jazz tényleg megbízható, és tágas. 4 felnőttel nyomtunk le benne többször 2 hetes horvát nyaralást. Megnézem a Yarissal ezt hogy vitelezed ki. Leginkább sehogy.
2: Dízel: Nem vagyok dízel ellenes, volt Avensis 2.0 D4-D a családban semmi baja nem volt, pedig fel volt tekerve benne a füstcsavar. Sőt jelenleg egy Passat 2.0 TDI-t használok és kimondottan kedvelem.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz SzlobiG #125313 üzenetére
- megbízható láncos motor (nem elszakadós mint a tsi), semmi komplikált dolog nincs benne*
- keveset eszik (országúton 4,7, város 5,5 vegyes 5,2 saját mérés szerint, nem nagyapó stílusban közlekedve)
- városban jól használható nyomatékos motor (2800 rpm-nél már nyomatékcsúcs van)
- hajtogatható ülésrendszer
- tágas beltér
- nagy csomagtartó
- nem botrányosan vacak kárpitminőség
- a váltó etalon nem csak a saját kategóriában (a Subarum váltója hozzá képest a fasorban sincs pl).Hátrány:
- nincs taposólemez ami nekem hiányzik,
- rövid az üléslap így hosszútávon nem annyira kényelmes
- pályatempónál picit hangos (Cw: 0,36)*: Sima hengerenkénti szívócső befecskendezés (nem kokszolódik), még szelepállítás sincs benne, egy faék egyszerűségű 8V-es motor.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bajnokpityu #125316 üzenetére
1,2/1,4-es városi kiskocsikról volt szó. De a többi nagyobb TSI is hajlamos rá.
"A motor, amelyről a VW-csoport legszívesebben hallani sem akarna már, az EA111. Pedig valójában az összes, VW-csoportos TSI-motor vezérműlánc-kórban szenved, de leginkább a 2011 nyaráig gyártott pöttöm 1.2 TSI." - [link]
Vehetsz problémamentes autót is... én nem szeretem szívatni magam de ugye mindenkinek kell egy hobbi.
Vagy említhetjük a szívó 1,2-est is a vag-tól: "Itt is a vezérművel adódtak a legnagyobb gondok, mivel a rosszul megválasztott hidraulikus láncfeszítő túl nagy játékot hagyott a vezérműláncnak, amitől az képes volt akár több fogat is átugrani."
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bajnokpityu #125330 üzenetére
Légy erős, ez a cikk nem TC-s, hanem egy tükörfordítás. De hát nem is várom el, hogy tudd, hisz' el sem olvastad csak kritizálsz a vakvilágba.
Btw az előbb ismerted el, hogy valóban van láncgond a TSI-kkel, most meg még sincs? Hmm, érdekes...
Mielőtt a mennybe emelnéd a TSI-ket: a cégünknél 100 db 1,8 TSI van 3 éve, ebből kb 1/3-án már láncot kellett cserélni. SAJÁT költségen mert a VAG nem hajlandó elismerni a lánc problémát (érdekes módon a turbós Opelekkel egy ilyen gond sem volt).
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bitpork #125340 üzenetére
"Pedig hidd el a leghangosabban vérnyogó autósok nagy része a hozzá nem értés áldozata."
Ez így van. Laikus kollégám Poloja bedobta a chcengine-t. Elvitte szervizbe, 200k-ért akartak ECU-t cserélni benne. Mondom azért lassan a testtel... Kölcsön adtam az obd olvasót kitörölte azóta is pöcc-röff a gép.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bajnokpityu #125343 üzenetére
Te meg a saját egy mintás statisztikád szerint állítod hogy nincs velük semmi gond. Nincs több kérdésem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz hobizoli #125345 üzenetére
Ne is mondd, agyam eldobom... 100k-t számláznak ki egy kisrevizióra.
mod:
bajnokpityu: Ja mert az 5 darabos minta az már valami.
"győrben, ahol ezeket gyártják, velük is beszéltem statisztikáról"
Ááá, amit ők maguk hamisítanak meg, hisz' nem ismerik el a láncgondot (ezt maga a vw mondta ki), hogy csúnyán alul tervezett a konstrukció.
Egyre jobban szórakozom, mesélj még kérlek!!!
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dark Archon #125454 üzenetére
Leginkább parasztvakítás, haver most szereltette ki a kocsijából.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kornel #125519 üzenetére
Óó, a Legacy mk4 nagy szerelmem. Azért megpróbálok elfogultság nélkül írni róla.
- 2.0i nem rakéta. Forgatni kell de akkor eszik és az awd miatt elég sok ló elvérzik. Álló rajtból jó de lendületből kb annyit tud mint egy 1,8-as ufó Kuvik. Fogyiban olyan 9-10 litert bekér vegyesben a 165 lovas változat, a 137 lovas az egy literrel kevesebbet eszik de az tényleg nagyon nem megy. A gázosakat felejtsd el. A gyári gázos (csak németeknél forgalmazták) jó de drága és macerás a karbantartása, az utólagosokkal meg sok szívás van (pl hengerfejesedést okozott sok esetben).
- 2,5i-t csak Outback-be raktak itthon (széria a felező), azzal a motorral jobb választás sokkal nyomatékosabb cserébe az hajlamos az olajat csipegetni (hengerfejesedés is gyakoribb mint a 2.0-nál).
- 2.0D-t kerüld belőle azok sz@rok tényleg nem véletlenül van benne a top 20 rossz motor között. Az injektorok korán halnak és horror ár a csere, a főntengelyük se tartós és az is sokat eszik ((dízel viszonylatban) 7-8 liter).
- 3.0i az nagyon megbízható és tartós (gyári vezérlés csere periódus pl 200k km) de az vegyesben normál használat mellett is 11-12 litert bekér. 3.0-ból van Spec B. az gyárilag tuning féket meg futóművet kapott (Brembo&Blistein).
- 2.5GT az egy 2.5i amire rádobtak egy IC-t meg egy Csiguszt gyárilag. 260 ló, sajnos ez ritka mint a fehér holló és kb 200k-t bír a motor gyári felállásban mert ebben is szívó 2,5i- öntött alu hajtókarjai vannak amik egyszerűen nem bírnak ekkora terhelést tartósan. Újra fűzni meg nem 2 fillér...Szerviz igény (2.0i-re írom az árakat):
Kis revizió 10-15k km (olaj, szűrők cseréje): 40-50k
Vezérlés csere 100k km vagy 5 év: 180-200k (100k-t bírnak a gyertyák is, iridium magos NGK a gyári 4k/db)
Váltó olaj és diffi olaj csere 60k km: 20-30k
Kettős tömegű csere (kuplunggal): 380-400k -> egy tömegű kiváltó szett 190-200kNe kérdezed meg miért raktak egy boxerbe kettős tömegűt...
A féktrácsa hűtése elégtelen ezért nagyon hajlamos a vetemedésre ami felszabályozással sem lehet orvosolni (olyan 30k/db-tól indulnak a tárcsák és olyan +30k a betét garnitúra).
A kerékcsapágyak jól bírják (40-50k/db) a futómű sem háklis de ezeken az utakon az se örökélet nyilván. Maga a karosszéria ha nem volt törve nem rohad. Az összes Legára 12 év átrozsdásodási elleni gari van gyárilag.Kötelezőkön kívül nem kell rá költeni, nem elromlós. Jah és ha ez számít a 2007 előtti Legákban nem lehet dönteni a hátsó ülést. Az összeszerelés nagyon jó, az összes Japánban készült bár azért nyekeregni szoktak benne a műanyagok. Cserébe nem málik el mint egy Passat.
Ilyet a jó 4wd rendszer miatt és/vagy szerelemből vesznek.
mod:
És most ne kérdezd meg én miért vettem Subarut, mert így vissza olvasva a posztot nem olyan meggyőző a kép.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ha jól tudom itthon nem árulták a 2.5i mk3 Legát de használtan megtalálható valóban akár csak az itthon szintén nem forgalmazott 2.5GT (mobile-n volt egy fent nem rég szlovák rendszámmal).
Azért a 2,5i beüti a 1,8-as Kuvikot lendületből is. Legalábbis az érdi emelkedőn nyáron úgy lenyomtam egyet mint a bélyeget (bezzeg az 1,6 VTi legyalult, ez azóta is fájó pont az életemben). Aztán persze lehet csak hagyott nyerni.
Am az a Spec B nem került fel újra, úgy látszik vki elvitte. Hát költhet rá mire azt gatyába rázza. A gyári Spec B. féktárcsája (Brembo) olyan 90k/db áron megy... 4 db az cca 400k (betétek nélkül!) és akkor még a gyári Blistein futóműhöz nem nyúltál, vezérlést sem cseréltél (+200k). Arról nem is beszélve, hogy lakatos munka is lesz vele, kell egy új hátsó lámpatest mert el van repedve az egyik...
Szóval 1M ráborít akkor lesz/lenne penge. De félő vmi BoyRacer vette meg aki végleg lerúgja.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ez tényleg elég vérszegény. Akkor hagyott nyerni a Kuvik. Vagy csak 1,4-es volt.
Spec B. ritka nagyon és rövidek az áttételek benne, 2-esben nincs meg a 100km/h...
Ezért írtam, hogy Subit általában meggyőződésből vesznek itthon.
mod:
hobizoli: Az sima 1,6VTi volt sztem mert állórajtból nem fogott meg (pedig az enyém azért nem egy rakéta) de lendületből lenyomott.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ezek a régi Forik nekem is bejönnek. Pl ez: [link]
Ez a FL előtti még jobban is tetszik mint az újabb. Havert is próbáltam rábeszélni de hát nem sikerült.
mod:
Tsebacsi: Köszi, tudtam, hogy számíthatok rád! Hungárián vagy Szentendrein majd tolunk egy duelt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kalmanchris #125572 üzenetére
Nyamm Accordok is tetszenek. Vezettem egy 155 lovas 2.0i-t, nagyon korrektül ment. Akkor a 2.4-es mit léphet a 190 lovával...
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen