Új hozzászólás Aktív témák
-
talpas
aktív tag
Szinte 100% hogy a málnaszörp, orron keresztül a véráramba kerülhetett ennél az álló melósnál.
Úgy látom tétovának, nem csak lassúnak látta és azért segített neki. Csak nem rádudált valaki hátulról, sejtem nem mindenkinek tetszett ez az elakadás jelzés."Veled, Uram, de nélküled..."
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #51442 üzenetére
Nyelvi problémákat érzek. A történéseket nem lehet meghatározni utólag, csak megítélni legföljebb. A történés az ami történt. Hazudni lehet róla, leírni lehet másképp, de attól a történés objektív marad. Ha nem így lenne nyilván könnyen feltámaszthatnánk a halottakat is, csak azt kellene vallanunk, hogy nem történt meg a halál...
Ha nincs rendor aki odamegy, akkor nem tortenik meg, hiaba irja a jogszabaly, igy teny sem lesz belole.
A való életben nem működik a Schrödinger macskája elv. Igazából az előbbi analógiát folytatva, meghal valaki, de soha nem kerül elő a holtteste. Az általad leírt módon mindig élő maradna az illető, mert nem bizonyosodtunk meg a haláláról. Holott nyilvánvalóan nem élhetnek az eltűnt emberek örökké.
Azok a szabálysértések, amik büntetés nélkül maradnak még ugyanúgy megtörténnek. Ezek egy részét hívják úgy, hogy "felderítetlen ismeretlen tettes által elkövetett" hiszen még mindig folytatva a képtelenséget, ha megölnek valakit, megtalálják a holttestét összekötözött kezénél fogva fellógatva, élve megnyúzva, még lehetséges lenne az öngyilkosság, vagy baleset is?gen nagyon sok esetben megvan a vezeto, de a gyorshajtasi esetek pont nem ilyenek(erre reagaltam az elso kommentben).
Lauda nem gyorshajtásról beszélt és nem általában.
Azt mondta, hogy A közigazgatási bírsággal súlytott szabályszegésekért járnak a legtöbb büntetőpontok. Büntetőpontot csak a szabályszegő kaphat. Ha nem állapítható meg a szabályszegő, akkor csak a bírságot szabják ki, pontot nem adnak, mivel nincs kinek pontot adni.
Ez egyáltalán nem mond ellent annak amit az imént idéztem Tőled.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
A KRESZ előírja a sebességet a gyalogátkelőhelyen, csak nem objektíve, hanem szubjektíve:
A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni
viszont:
39. § (2) A vasúti átjárón csak folyamatosan - megállás nélkül - legalább 5 km/óra átlagsebességgel szabad áthaladni. [link]
Azaz mivel itt nem írja, hogy "járművel" elvileg egy mozgássérült vagy lassú mozgású ember nem is mehetne át a vasúti átjárón..... Sőt itt sem ír külön a gyalogosok sebességéről...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
syberia
veterán
https://howbad.info/
-
mephi666
nagyúr
itt a szerdai válogatásom, ahol az 1. és 4. jelenet közt 5 perc sem telt el (2 gyalogkakukk a 4sávoson, 1 tábla ellenére balra kanyarodó meg zebra mellett bámészkodók...) ...tegnap is láttam szépet, de az messze volt: előttem haladt kb 50 méterrel egy furgon, utat keresztező zebrán lendületből áttekert mögötte egy biciklis hülyegyerek, szemből meg jött egy busz... ha a busz gyorsabban jön, lesegíti a bringáról
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
[Elütött egy nőt a zebrán, otthagyta, majd visszament nézelődni]
Az ilyeneknél minden gond nélkül alkalmazhatnának afrikai módszereket. Úgy mint a megtaposás, vöröshangyás kínzások stb stb.
-
kenguru99
aktív tag
-
dh66e
veterán
Na itt mennyi lett vajon a számla?
-
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #51454 üzenetére
A szurkeben levo reszek nem kerdesek, nyilvan igy van, nem is ez a tema. A tema az, hogy a torvenyben hiaban van meghatarozva, hogy adott esetben mit kell csinalni, ha azt megkeruli a hatosag is egy alternativ es meg jogszeru modon is. Tehat hiaba kene osztani akkor ha megallitanak meresnel es kiderul ki a vezeto, mert ehelyett inkabb nem allitanak meg senkit(nehany kiveteltol eltekintve), az objektiv feleloseg sokkal kenyelmesebb.
Lehet probalt nem arrol beszelni, de egyertelmuen abbol indult a tema, csak nem fekudtem fel a terelesenek. A cikkben irjak 8 pont jar azert a gyorshajtasert. Csak jarna, ha megallitanak egyszer a szabalysertot, de az mar munka lenne. Ezert irtam, hogy gyorshajtasert kb. senki sem kap buntetopontot. (Amugy meg az sem igaz, hogy kozig birsagert jar a legtobb buntetopont, hiszen legfeljebb 9 pontot osztanak ki, mert a legtobbet vetsegert, vagy bcs-ert adjak, mint pl. cserbenhagyas, akar 11 pontot. Persze ezt nem hoztam fel, mert nyilvan nem erre gondolt, meg en se, mivel a gyorshajtasbol indult a tema.)
(#51458) Lauda: Persze, de a tobbseg a civilizaciot valasztotta. Bar ebben az orszagban meg barmi is lehet a kov. 20 evben.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #51461 üzenetére
Pontosabban kell fogalmaznod, ha pontos választ vársz.
Ha azt mondom, hogy a közigazgatási bírsággal jutalmazandó gyorshajtásért több büntetőpont jár, mint az enyhébb gyorshajtásért, az teljesen igaz.
Az, hogy hányan kapnak ilyet indifferens a kérdésben.
Mondhatom például azt is, hogy ha 50 helyett hatvannal mész, nem büntetnek meg és nem kapsz büntetőpontot. Általában ez is igaz, de nem jelenti azt, hogy nem jár büntetőpont....
Ez olyan, mint az "Engedély nélküli vezetés". Gyakorlatilag igen ritkán kell számítanod arra, ha szabályosan vezetsz, hogy megállítanak és elkérik a vezetői engedélyed. Sőt engem az utóbbi öt évben sem állítottak meg így. Ha "szondázás" van és negatív, szóba sem kerül a vezetői engedély, mégsem mondhatjuk azt, hogy csak ittas embernek kell jogosítvány, vagy a szabálytalankodónak. Mindenki ismerhet embereket, akik úgy vezetnek, hogy nincs jogosítványuk. Legtöbbször nem is tudják róluk, mert évek óta vezetnek. Extrém példa.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #51462 üzenetére
Meg szerencse, hogy nem azt irtam nem jar, hanem "Mondjuk kozig birsagert nem adnak buntetopontot." (#51425). Az adnak pedig pont azt jelenti, hogy kapnak-e, csak a masik oldal iranyabol fejezi ki ugyan azt. Pontosabban kene olvasnod. De majdnem bejott
[ Szerkesztve ]
-
dh66e
veterán
-
félisten
-
BigBear
senior tag
Jók ezek a Dr. Herpy videók, bár nem egészen úgy, ahogy azt sokan gondolnák. Egy biztos. Dr. Herpy profi ügyvéd, a videók pedig szuper reklámok neki. Az, hogy mi egy ügy végkimenetele, pedig leginkább a jogászok csűrés - csavarásán múlik, nem pedig a tényeken, (mondhatnám a fizika meg le van sz@rva).
A legutóbbi videó is ugyanezt mutatja. Tény, hogy a gyalogos hibázott. De azt kijelenteni, hogy mindegy volt az adott esetben, hogy 50 helyett 70-nel haladt az autós, több mint bicskanyitogató hülyeség. -
dh66e
veterán
Ezt a helyszínelést láttam ,de akkor csak annyi volt hogy zebrán gázoltak és elmentek.
Na most már tudom mi történt.Ez meg Ukrajna....
Sofőr részeg,anyuka meg csak simán előre néz.
A gyereknek meg nem lett baja. -
szebe
őstag
válasz BigBear #51467 üzenetére
Ha jó ügyvéd, akkor nem kell neki reklám.
50 helyett 70: nem azt fogja nézni a szakértő, hogy ha betartja az 50-et, akkor ott sincs akkor, hanem ha 50-nél kapja el, akkor is halálos-e."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
BigBear
senior tag
Na ez az, ami nettó hülyeség, szakértő ide vagy oda. Legyen ugyanott a gyalogos és az autós is adott pillanatban. Csakhogy 70-nél kb. 20, 50-nél kb. 14 m-t tesz meg 1 mp alatt. Ez pedig ugyanolyan reakcióidővel simán jelentheti azt, hogy elüti vagy nem üti el. Tök jó, hogy abból indul ki egy ügy, hogy "úgyis meghal / elüti / ütközik, mindegy mennyivel jött".
Pont, mint a motoros baleseteknél. -
philoxenia
MODERÁTOR
A kérdés mindig az, hogy hogy lett volna elkerülhető.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
nyikszi
őstag
Ti mit csináltatok volna olyan helyzetben, hogy megyek az M5 bevezetőn és 50-es táblánál mögéd jön nagy terepjáró, villog mint állat, majd nagy nehezen megelőz (én a belső sávban mentem, nem 40-nel, de még egy picit többel mint 50), erre az idióta rám húzza a kormányt, meg dudált is. Felvette a kamera, majd fel is teszem. Eléggé ideges lettem. Nem akartam a külső sávba kimenni, ott egy busz vagy teherautó ment nem sokkal előttem. Szóval, inkább menjek ki a külső sávba, ezek meg hadd menjenek? Az ilyenektől egy életre elvenném a jogsit
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
bul07
nagyúr
Ezek a videók csak reklámok neki, hogy bárkit ki tud vakarni a sz@rból
És majd pont ő fog a saját ügyfeléről elmarasztóan nyilatkozni, még ha osztott felelősség lenne az észerű az ügyben
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
mezis
nagyúr
válasz nyikszi #51474 üzenetére
Igen, engedd magad elé. Jobban jársz, ha valaki másba csattan bele.
Én az M3-as kivezető szakaszán tapasztaltam, hogy nem érdemes a belső sávban menni, mert hiába megyek a maximummal (+egy kicsi, nehogy feltartsam a forgalmat), nagyon sokan nyomulnak sokkal többel. Aztán ahogy haladunk az autópályán, már ritkábbá válnak a "bünti-1km/ó-ások" (149 ?).mezis
-
patomi
őstag
válasz MasterMark #51475 üzenetére
Befelé véda előtt 50 van
nyikszi,, Ha már villog engedd el, kirakod az indexet, aszt ha tudsz lemész előle... egyébként ott ez rendszeres, én mindig a külsőben megyek, csak röhögök a sok "letolom a másikat" idiótán 2km/h miatt gyilkolják egymást. Szánalmas. Régebben a zsaruk álltak ki az 50-es tábla mellé, majd most már ott a véda.
[ Szerkesztve ]
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
félisten
Okos dolgokat mond az ügyvéd egyébként. Én is mindig mondogatom, hogy a szabályok értünk vannak, illetve hogy a saját érdekünk, hogy azokat betartsuk, körülnézzünk stb stb. Inkább körülnézek háromszor, mint egyszer elüssenek. Mikor megyek át az úttesten, akkor is folyamatosan pásztázom az autókat, hogy mindenki ott van-e, ahol lennie kell neki. Ha nem biztos a dolog, nem indulok el. Inkább várok megfelelőbb helyzetre. Nem kockáztatok. Nem ér annyit.
-
dh66e
veterán
Igen volt a tévében is.Budapesti halálos baleseteket szemezgettek.9-ből 6 egyértelműen gyalogos hiba/szabálytalan átkelés és az életükkel fizettek.
A legkeményebb... Palit elütötte a teherautó felállt továbbment és elütötte a villamos is.Na azt már nem élte túl.
Gondolom be volt basszarintva mint az albán szamár.[ Szerkesztve ]
-
patomi
őstag
válasz MasterMark #51486 üzenetére
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
8th
addikt
#soseveddel, #buziakielveszi, #szmókensárm, #darwindíj [link]
-
dh66e
veterán
válasz philoxenia #51489 üzenetére
Namingyákimoderállakinenneh!
-
félisten
[ Szerkesztve ]
-
dh66e
veterán
-
mephi666
nagyúr
nagyon durva...
"A járművet egy idősebb hölgy vezette, őt a mentők kórházba szállították."
nem akarom elindítani a lavinát újra, de nyíl egyenes az út és a rá merőleges sínpár is, teljesen jól belátható mindkét irányba... a fénysorompó működött (habár tökmindegy, hogy működött-e, mert az sem lenne mentség, ha rossz jelzést adott véletlenül), aki egy ilyet benéz, annak már rég nem kellene vezetnie oktatóm verte mindig a fejembe, hogy még itt is forgassam a fejem és győződjek meg, hogy jön-e vonat... itt nem egy kisebb koccanás és anyagi kár történt, hanem (feltehetőleg) emberi figyelmetlenség miatt meghalt 2 gyerek amúgy szörnyű lehet mozdonyvezetőként ezt átélni... statisztikailag minden mozdonyvezetőnek kijut legalább 1 hasonló eset a pár évtizedes pályafutása alatt... itt is simán láthatta, hogy közeledik a személygépkocsi és mire rádöbbent, hogy az a világán kívül van és 100% a baleset, akkor már nem tehet semmit... 100tonnás szerelvénnyel meg nem lehet minden vasúti átkelő előtt fékkészenlétben, mint egy személygépkocsival, amikor megérzi az ember, hogy bizony ott le kell mondani az elsőbbségéről és manővereznie kell, ha el akarja kerülni a balesetet ...a vonatnak mindig elsőbbsége van, amiről akarva se tud lemondani
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futás, futópályák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Napelem
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
- 512GB 2230 M.2 PCI-E NVME SSD BAZÁR - Samsung, Kingston, SK Hynix, Kioxia - STEAM DECK
- Új GAMER félgép - GIGABYTE B760 GAMING X + Intel I5 12400F + Crucial PRO 2x24GB DDR5 5600MHz
- Gigabyte B450M DS3H + Ryzen 7 2700X alaplap+processzor (nem ad képet)
- Eladó gamer PC (Ryzen 5 7600X/16GB DDR5/512GB SSD/RTX 4070 Super)
- Eladó gamer PC (i5-6500/16GB DDR4/120GB SSD+320GB HDD/GTX 1050Ti)