- Facebook és Messenger
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mesterséges intelligencia topik
- Mikrotik routerek
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Milyen switch-et vegyek?
- ASUS routerek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Windows 10
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Cathfaern
nagyúr
Azért lássuk be, nem véletlenül szoktak utak, járdák, stb-k szélére is korlátot tenni, ha túl meredek mellette a talaj. Plusz esélyesen nem véletlenül találták ki az itt látható táblákat is: [link]
Szóval nem állítom, hogy a bicikliút tehet mindenről, de hogy biztonságosabbá tehető, az 100%. -
Byk01
senior tag
Ez 2 vagy 3 éve történt. A festés elég frissnek tűnik ehhez képest, így én el tudom képzelni, hogy az eset időpontjában ez nem volt, így a sötétben nem feltétlenül lehetett tudni, hogy a kerékpárút kicsit elcsúsztatva folytatódik.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
félisten
így a sötétben nem feltétlenül lehetett tudni, hogy a kerékpárút kicsit elcsúsztatva folytatódik.
Bocsanat, ezek szerint minden kerekparut egyenes, ezert nem szamitott ra, hogy kanyarodik? Ha meg szamitott ra, akkor miert tok sotetben tekert? Szamomra a ketto uti egymast. En nem bantom szerencsetlent, de ezt maganak csinalta, a biro csak emberseges volt. Az onkormanyzatnak semmi az a 20 milla, annak a beteg embernek viszont sokat jelent.
Cathfaern Ez ezt belatom. Ez nem is egy derekszogu kanyar volt. A gyalog es kerekparuton eleve nincs is olyan tempo (nem is lehetne), hogy ezekre a tablakra szukseg lenne.
[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
Mivel nem szoktál sötétben járni, ezért felvilágosítalak a letörés pl egészen nehezen észrevehető dolog éjjel (tekintve, hogy alapjában véve egy ároknak van túloldala, amit x sebességgel haladva kikell tudnod szűrni, hogy az nem a folytatása valaminek), főként, ha arra semmi nem figyelmeztet. És akkor nem megyek bele abba, hogy a különböző fény források mennyiféle árnyékot tudnak vetni, amit, ha nem ismersz, könnyen becsapják a szemed.
Feltételezem, hogy éjjel viszel magaddal rendes lámpát, de ezen írásom erre az esetre is vonatkozik.
[link][ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
htc07
addikt
azért nem annyira gyakori, hogy pár méterrel arrébb van egy kereszteződés után az út folytatása.
az is egyértelmű szerintem, hogy egyszerűbb észrevenni egy fehér téglafalat magaddal szemben mint egy füves-gazos egyszínű-mintájú terepen fekvő árkot. elég ha ledudálnak, a szemedbe megy egy muslica, vagy bármi elvonja az útról egy fél másodpercre a figyelmed, máris nem ott vagy, hogy megütöd magad kicsit mert korlátnak mész, hanem lenyomorítod magad egy betonárokba zuhanással.[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
"Amikor pedig kerekparozom es vilagit nekem elol a lampa, akkor latom hova megyek, mit kell kikerulnom."
A szobakerékpárra minek raksz lámpát?(#37911) Lauda: És megint kijutottunk oda, hogy vélhetően még nem is kerékpároztál, egy újszülöttnek minden információ új
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
TaaT
veterán
Mi most egy kerékpárról beszélünk amire legtöbbször csak villogót raknak ha raknak, az adaptív xenon lámpák nagyon ritkák ezeken. És igen, az autó utat sem úgy csinálják hogy van benne törés hanem kanyarodik.
De ha te nem látod ebben az egészben a problémát [link] akkor felesleges tovább folytatni a vitát.
Give them hell Ukraine!
-
félisten
Megint kerulgetjuk a kerdest ezzel. Mi az, hogy egy kerekparra villogot raknak? Azzal nem megyek sotetben sehova. Ha sotetben kerekparozom, akkor megfelelo vilagitast teszek ra. En azt a villogos semmit csereltem le megfelelo ledes vilagitasra. Nem szukseges semmi draga cuccot megvenni, a lidl-ben volt akcios (2500 vagy 2900 mar nem emlekszem) ez a lampa, nemet gyartmanyu, olyan fenye van, hogy vak sotetben nyugodtan mehetsz vele akarhova.
htc07 De tortent. Akkor megallok es kiszedem a muslincat a szemembol. Nem megyek vakon elore es utom el mondjuk a gyermekedet aki megy at az uton elottem. Csipett meg darazs menet kozben. Doltem hatra es mintha kest doftek volna a hatamba. Bal kezzel lecsaptam magamrol azt a dogot es mivel nem lattam hova pottyant, felrealtam az ut szelere, megkerestem es kidobtam az autobol.
[ Szerkesztve ]
-
szebe
őstag
A fröccsöt csak azért írtam, mert:
-Ha nem először járt arra (ezt tartom valószínűnek), akkor tudta hogy milyen szerencsétlen kialakítású a bringaút, mégis elesett.
-Ha először járt arra, miért nem közelítette meg fokozott figyelemmel a kereszteződést? (étterem, tanösvény parkoló bejárata)A 2011 decemberi utcaképen kettő! korlát is van ott.
Illetve ha már nem volt kivilágítva, akkor az aszfalt "világossága" észrevehetően elüt a környezet "sötétségétől". Főleg, hogy ez az S kanyar az autósoknak sincs kivilágítva, pár évvel ezelőtt még "lakott terület vége" tábla is volt. (előszeretettel buktatták a tanulóvezetőket, a KPM-től alig 1 percre...)[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
deicide
veterán
Ha autós analógiával nézzük, egyértelműen a bringás a hibás, hisz nem a látási viszonyainak megfelelően "vezetett". Ha szar a lámpám az autón és benézek egy kanyart, azért már csak nem a kanyart kellene megkúrni, nem? Sokat bringázom sötétben és megvan hozzá a megfelelő lámpám is, ami majd' 30 méterre világít és még így is tudnak meglepetések érni, ha 30 feletti tempóval tekerek. Ha a delikvens kivilágítatlanul teker, fosmindegy, hogy van-e figyelmeztető tábla, mert azt sem vette volna észre.
Érdekes, van Dinnyés és Pákozd között egy kerékpárút, ami ennél jóval extrémebb, egy komplett U alak van benne és ha kiegyenesíted, akkor egy 1.5 méter mély vízelvezetőben találod magad. Mégsem emlékszem, hogy bármi baleset lett volna ott, pedig nincs korlát. Talán arra nem hülyék tekernek.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
félisten
Teljesen normalis, hogy egy kerekparut a tobbi uthoz hasonloan, kanyarodik. Nem fognak egy kerekparut miatt fakat kivagni, hazakat lebontani es arkokat betemetni, legalabbis nem szokas. A kerekpar egy jarmu, jarmuvet csak arra alkalmas allapotban, megfeleloen kivilagitva szabad vezetni (nyilvan ez fugg a napszaktol kerekpar eseten). Az pedig a jozan paraszti eszbol kovetkezik, hogy arra nezek amerre haladok. Ha mindharom teljesen esszeru es egyertelmu kovetelmeny teljesul, akkor nem fogsz belemenni sehova es nekimenni semminek.
(#37926) fjudors nem udom, hoy közlekedtél-e már nromálisan forgalomban kerékpárral,
Igen.
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
nem tudom, hogy közlekedtél-e már normálisan forgalomban kerékpárral, de ha egy kereszteződéshez érsz, akkor többet nézel oldalra és hátra, főleg ha jönnek mögötted / veled párhuzamosan..nem-e fordul be eléd
naponta tucatnyi ilyen kerékpárutas kereszteződésen megyek át és rengetegszer fordulnak úgy be elém, hogy az utolsó pillanatban, satuzva áll meg..nem akar se várni, se a többi autósnak útban lenni, így nagy sebességgel félig befordul, majd megáll.
ha egy ilyen kereszteződésbe megyek be, előtte én folyamatosan jobbra-balra nézve érek oda, amikor lemegyek az úttestre, előtte még mindkét irányba hátranézek, nem-e vág be valaki..30-as tempónál nincs már fékút itt az árok előtt. ha az úttesten veszi észre az árkot, már nem tud megállni/korrigálni..nem feltétlen kell egyenesen belehajtani az árokba.
ha még a fröccs miatt kicsit lassabb is a reakcióidő...ezért marhaság, aki iszik előtte, dehát...a lámpáért egy büntetést megérdemelt volna, a hajnali ninjákat nem szoktam becézgetni, főleg, amikor horgászbot van kereszbe a hátán...
akkor is megnyomorodott egy veszélyesen megépített úton.a baj az, hogy sokszor a kerékpárutakat amikor tervezik, akkor 12-15 km/h-ás sebességre tervezik...tucatnyi példát tudnék felhozni, ahol fizikailag nem kivitelezhető a megengedett sebességgel a közlekedés / kanyarodás..derékszögű kanyarok, 2×60 cm-s út, ami szűkíves, stb lehetne sorolni.aki közlekedésre akarja használni a kerékpáros infrastruktúrát, az rájön, hogy alkalmatlan rá, nem arra van, hanem "hobbi tekergetésre"
de a lámpa magam elé világít, nem lefele, egy út sík alatti rész árnyékban van..A kátyút te sem veszed észre több száz méterről, de egy korlátot igen[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz fjudors #37926 üzenetére
Világítás nélkül a korlátot sem veszed észre, csak nem esel az árokba, hanem nekimész. (Most az ominózus esetre gondolok)
Volt bringás kalandom kivilágítatlan részeg szembejövővel, nekem emelkedő, neki lejtő volt és alig vettem észre úgy, hogy kvázi egy fotonágyú van a kormányra szerelve, mert pl a magasságkülönbséget sem tudja jól kezelni a bringalámpa. Ahogy kanyarba sem lát bele. Ezért megyek ismeretlen terepen sötétben annyival bringával, hogy bármi akadály előtt meg tudjak állni. Ha ehhez 20-al kell menni 35 helyett, akkor annyival...[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
félisten
válasz fjudors #37926 üzenetére
amikor tervezik, akkor 12-15 km/h-ás sebességre tervezik...tucatnyi példát tudnék felhozni, ahol fizikailag nem kivitelezhető a megengedett sebességgel a közlekedés / kanyarodás..derékszögű kanyarok,
Oszinten szolva nem is ertem itt mirol beszelsz. A kozutakat sem ugy tervezik, hogy azon mindenhol a maximalis megengedett sebesseggel lehet majd kozlekedni. Kerekparuton 30km/h a max, termeszetesen mindig az utviszonyoknak megfelelo sebesseggel tekerek rajta, hogy be tudjam venni a kanyarokat es ki tudjam kerulni amit ki kell.
de a lámpa magam elé világít, nem lefele, egy út sík alatti rész árnyékban van
Beallitas kerdese. Aki gyorsabban teker, az feljebb allitja, aki lassabban, annak jobban maga ele is verheti a fenyt.
deicide Regebben mar irtam rola, fenyes nappal frontalisan nekem jott volna a marhaja. Az ilyeneknek csinalhatsz akarmit, a hofeher betonfalnak nekimegy fenyes nappal es jonnek utana azzal, hogy veszelyes a kerekparut.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
"Oszinten szolva nem is ertem itt mirol beszelsz. A kozutakat sem ugy tervezik, hogy azon mindenhol a maximalis megengedett sebesseggel lehet majd kozlekedni."
Hát de, majdnem de!
autópályán mindent úgy terveznek, hogy minimum 100km/h-val bevehető legyen, de ekkor már figyelmeztető táblát is kell kirakni, mert az alap szabály hogy 130km/h-val bevehető legyen és nem csak F1 autóval 130-al!
országúton uyanígy, a limit a 30km/h köszöb, táblával előre jelezve! (vagy 40km/h nem emlékszem) ami nem vehető be 90km/h-val, azt a kanyart előre ki kell táblázni megfelelő távolságból és szabályok szerint.Így ezt pont benézted. Biztos van erre szabály kerékpárúton is. nem lehet 9fokos R=0 kanyart beletenni
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
fjudors
aktív tag
válasz tibcsiworld #37929 üzenetére
vita nincs, csak te ingerültösködsz...
az illető eléggé idióta dolgon oldotta meg a kerékpározást, de attól még az az út veszélyes. nem elég, hogy jelölés nélkül elcseszett az átvezetése, de ráadásul egy szerencsétlen helyen, ahol oldalra / hátrafelé nézel, nem-e kanyarodnak be eléd jó szokás szerint, mivel a z autósok "még beférnek" az egyenesen haladó kerékpáros elé
a lényeg az lett volna, amit nem tudtál értelmezni: rosszul vezetett út jelölés hiányában, egy ittas egyén és egy szerencsétlen helyzet...nem nehéz belefutni ilyenbe, amikor (nem itt) ismerős terepen is felbontják nem belátható helyen, pl padka mellett...és 30, vagy afeletti sebességnél nem feltétlen lehet egyből észrevenni még nappal sem, mert nem az utat bámulod meredten magad előtt, hanem, hogy a kanyarodók megadják e az elsőbbségeta 35-40 km/h-hoz nem kell versenybicikli, az az 50-60 km/h kategória..
kiabálás helyett próbálj kerékpározni forgalomban, és rájössz, hogyan alakul a bizalmi elv, és hogy hogyan lehet jelentéktelen semmiségekből balesetamikor álló sort záróvonalon át előző autó velem párhuzamosan jön, és mivel szembe vele a lámpánál rendőr áll, ezért úgy fordul be elém keresztbe, hogy felém se néz..a rendőrök meg bámulják...persze, nekem zöld is volt, elsőbbségem is, mégis én satuztam úgy, hogy elférjen..ha elcsap a rendőr orra előtt 20 méterre, nem ett volna őszinte a mosolya
Lauda
dehogy. nekem elég jó lámpáim vannak, de véletlenek mindig vannak.váratlan felbontás, fa, sötétbe hajnalba keresztül szaladó gyalogos...a baleset a véletlenek összesége, ahol ha egy tényező nem valósul meg, nincs baleset. de azért vannak olyan utak, ahol nem lehet előre készüllni..pl a kimozdul térkő, vagy a homokba állított üvegcserepek...ha közlekedni akarsz, akkor menni kell, és ott sajnos előfordulnak balesetek, önhibán kívül is
a lámpáról meg annyit: én egész évben sötétben járok kerékpárral dolgozni, az év minden napján. x+-asom van, nem kell elmagyarázni, mit is lehet látni..pontosan tudom, mit lehet látni, és alapvető különbség, hogy ami autónak 50-es sebességnél nem okoz gondot, az egy kerékpárnak 30-al is okoz. nem kell hozzá sok, elég olajfolt, faág, bármi..azért a kerékpárutak mostohagyerekek, emiatt az állapotuk is[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz fjudors #37931 üzenetére
Az utolsó mondathoz: háát, azért MTB-vel vagy trekkinggel borzasztó erős ember kell már akár a 35km/h-hoz is, ne a Tour de France-ból indulj ki. Én az átlagnál azért jóval erősebb vagyok és tartósan 40 felett még a karbon vázas országúti bringámmal sem nagyon tudok menni. MTB-vel pedig 35-36 a max, de akkor már 160-170 körül van a pulzusom.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
fjudors
aktív tag
válasz deicide #37932 üzenetére
én rövidtávon közlekedek főleg, 3-7 km-eken simán viszem a 35-ös átlagot, 40-42-es max sebességgel
merev 29-er, aszfaltgumival. törekszem a 35 feletti sebességre a napi közlekedésben, de kerékpárúton ez nem nagyon megengedhető az út minősége miatt...kerékpársávban illetve főúton viszont ami kifér a csövön.
amikor messzebb megyek, akkor 32 körüli átlaggal megyek városban
ha szétgyilkoltam a hajtást, megy rá nagyobb fogszámú tányér...[ Szerkesztve ]
-
htc07
addikt
szalagkorlát is csak azért van a főutak kanyarjaiban, meg azért van fényvisszaverő terelőtáblákkal kirakva.
akkor ez is felesleges ezek szerint, csak oda kell figyelni. szintúgy felesleges a vasúti kereszteződésekben a fénysorompó, csak szét kellene nézni (amúgy szét is kell, de nem sok autóst látok aki lelassít 20-ra a kereszteződésnél hogy benézzen)
nem azt mondom, oda lehet (kell) figyelni jobban, de ebből kiindulva igazán nem ártana kirakni oda valami figyelemfelkeltést, főleg ha nehezen észlelhető a baj (ami egy árokba vezető út)
nem azt vitatom, hogy a kerékpáros saját hibája is, de továbbra is azt mondom, hogy a hasonló veszélyekre figyelmeztetni kellene a közlekedőket, főleg ha tudja az üzemeltető, hogy ott gyakrabban fordul elő baleset akár figyelmetlenségből. Itt ugye nem arról beszélünk, hogy 100% figyelemmel követte az út kanyarulatát, hanem hogy valszeg figyelmetlenségből történt ugyanott több emberrel is ugyanaz a baleset.
a mindhárom általad ésszerűen teljesülő esemény közül kimaradt a környezeti tényező. Elég egy durrdeffekt vagy bármi egyéb (kiszalad eléd egy macska) egyből nem az van, hogy lehorzsolod magad az aszfalton, elcsúszol a füvön vagy nekimész egy szalagkorlátnak, hanem repülsz lefele a betonteknőbe.
tldr, tegyenek oda valamit ami megfogja szerencsétlent, akár az ő hibája, akár nem.
remélem így már sikerült elkapni a mondandóm lényegét.
[ Szerkesztve ]
-
TaaT
veterán
válasz deicide #37924 üzenetére
"megvan hozzá a megfelelő lámpám is, ami majd' 30 méterre világít és még így is tudnak meglepetések érni"
Akkor vedd meg Lauda lámpáját "ez a lampa, nemet gyartmanyu, olyan fenye van, hogy vak sotetben nyugodtan mehetsz vele akarhova."
Egyszerűen veszélyes a hely, a bíróság is kimondta. De én azt mondom ha szerintetek nem baj ha vannak ilyen meglepetések akkor ezentúl minden kerékpárútban legyen valami kis trükk, csak hogy kiszűrjük az ilyen hülyéket akikről a cikk is szólt. Darwin for the win.
Give them hell Ukraine!
-
fjudors
aktív tag
válasz deicide #37936 üzenetére
hobbiból én is szoktam nagyobb távokat menni, de ott a gyerekkel, tehát nem ekkora sebességgel, amikor messzebb megyek egyedül, az max 20 km..akkora a város , ott mindenképp megállok "pihenni" (ügyet intézni) így nem egybe mérendő a táv
én közlekedek vele, nem sportolok..lehet, 5×5 km megyek, de mivel megállok közben, az nem mérvadó -
félisten
szalagkorlát is csak azért van a főutak kanyarjaiban, meg azért van fényvisszaverő terelőtáblákkal kirakva.
Szalagkorlatot altalaban olyan helyre szerelnek, ahol nagy arok/folyo stb van az ut mellett, hogy ne abba pottyanj bele. A fenyvisszavero pedig egy plusz figyelemfelkeltes, megerosites a gkvezetonek, hogy az ut milyen ivben kanyarodik. A fenyvisszavero mint tudjuk a fenyt veri vissza, ezert kell magunkat kivilagitani, tok sotetben az sem fog nekunk segiteni.
szintúgy felesleges a vasúti kereszteződésekben a fénysorompó,
A fenysorompo, fel vagy teljes soropoval kiegeszitve biztonsagosabba teszi a vasuti atjarot, hiszen egy gyorsabban es nem kello idoben eszreveheto (kanyarbol erkezo pl) vasuti szerelveny okozhat problemakat az ott athalado jarmuvezetoknek. Egyebkent pedig mindig korul kell nezni, nagy kodben pedig le kell allitani a motort, hogy halljuk, ha kozeledik valami. Fenysoromposnal en sem szoktam, biztositatlan atjaroban mar allitottam le iszonyat nagy kodben a motort, egyszeruen nem lattam az orromig sem.
nem azt mondom, oda lehet (kell) figyelni jobban, de ebből kiindulva igazán nem ártana kirakni oda valami figyelemfelkeltést, főleg ha nehezen észlelhető a baj (ami egy árokba vezető út)
Ebben igazad van, bajt nem okoz, ha egy plusz figyelemfelkelto objektum ki van helyezve. Vak sotetben, kivilagitatlanul persze ezt sem fogja eszrevenni. Talan egy villogo lampa megoldhatna vegervenyesen a dolgot, ennek ellenere szerintem nincs ra szukseg, ha figyelunk, van megfelelo vilagitasunk es beszamithato allapotban kerekparozunk arrafele.
a mindhárom általad ésszerűen teljesülő esemény közül kimaradt a környezeti tényező. Elég egy durrdeffekt vagy bármi egyéb (kiszalad eléd egy macska) egyből nem az van, hogy lehorzsolod magad az aszfalton, elcsúszol a füvön vagy nekimész egy szalagkorlátnak, hanem repülsz lefele a betonteknőbe.
Az altalam felsorolt 3 alapkovetelmeny a biztonsagos kerekparozas alapja. Ezt ne keverjuk ossze muszaki hibaval vagy elenk futo allatokkal. Ha az elso harmat megteremtjuk, azzal sem tudjuk kivedeni, hogy oldalrol nekunk fusson egy vaddiszno, vagy kapjunk egy defektet es emiatt essunk egy nagyot es osszetorjuk magunkat.
remélem így már sikerült elkapni a mondandóm lényegét.
Termeszetesen igen, remelem az is ertheto szamodra, amit en gondolok a tortentekrol.
[ Szerkesztve ]
-
Byk01
senior tag
Szalagkorlatot altalaban olyan helyre szerelnek, ahol nagy ÁROK*/folyo stb van az ut mellett, hogy ne abba pottyanj bele.
*kiemelés tőlemNa ez pont egy ilyen kerékpárút, és mégis azt mondod, hogy csak oda kell figyelni, nem veszélyes korlát nélkül sem. Hogy is van ez?
Autóval nem kell odafigyelni, vagy odafigyelés mellett is be lehet pottyanni az árokba? Kerékpárral nem lehet odafigyelés mellett árokba hajtani?"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Sotho
őstag
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz fjudors #37931 üzenetére
Nem kiabálok, és nem ingerültösködök!
De bocsi, az ebet akkor is kötöm a karóhoz!A biciklin nem volt világítás! Az esetnél ez a meghatározó, mert sötétben a tábla és a felfestés nem igen látható!
Az más dolog, hogy teljesen egyértelmű: Az országban nincsenek biciklizésre alkalmas bicikliutak!
Ma Keszthelyen járva érdekes volt látni, hogy a korábban kitiltott főtér és sétálóutca közepén bicikliutat csináltak, de majd teszek fel képeket holnap, hogy ezt hogy oldották meg az okosok! Jobban tették, volna, ha marad sétálóutca!
-
félisten
Jo kerdes amit irtal. Arra gondolok, hogy ha a kerekparuton szabalyosan kozlekedsz, akkor eleve nem erkezhetsz nagy tempoval az akadaly fele, igy nem szukseges azt kulon kiemelni fenyvisszavero tablakkal vagy matricaval es ''vedeni'' szalagkorlattal. Van idod annak termeszetes modjan eszrevenni azt. (de szep lett ez a mondat ) A kozutakon altalaban a veszelyes kanyarokat, visszaforditokat szoktak vedeni szalagkorlattal es adott esetben fenyvisszaverovel is, hogy ejszaka meg jobban lathato legyen. Ebben az esetben amirol beszelgetunk, nincs szo eles/visszafordito kanyarrol, egesz egyszeruen elkanyarodik a kerekparut. Nyilvan azokat a szempontokat en nem tudom es nem latom, amit ilyenkor figyelembe vesznek ott, ahol dontenek a tablak/korlatok stb kihelyezesekor. A sajat velemenyem az, hogy nincs akkora es olyan hirtelen tores abban a kerekparutban, ami egy kivilagitott es figyelmes kerekparosnak problemat okozna.
(#37941) Cathfaern
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz tibcsiworld #37942 üzenetére
Magyarországi bicikliutak 90%-ről süt az, hogy a tervezői / építői nem értették mire jó a bicikli út. Utóbbi pár évben kezdtek el használhatókat építeni, de sajnos ezek továbbra is ritkaság számba mennek, és továbbra is sok az átgondolatlanság.
Pl. most itt győrön megépítettek egy bicikliutat, amire már nagyon szükség volt, mert az egyik hídról a bicikliútnak nem volt rendes levezetése, csak lépcső, meg utána szűk és többször derékszögben kanyarodó járda. Szóval tök jó hogy megcsinálták, sokkal gyorsabban lehet közlekedni. De. A bicikliút egyben rövidítés gyalogos szempontból is az eddigi járdához képest, mert a társasházak mögött megy el, ahol eddig nem volt út. Viszont járdát építettek? Nem, csak egy kétsávos bicikliutat, ahol pont elfér két biciklis egymás mellett. Hol fog az összes gyalogos közlekedni pár hónapon belül? Lehet tippelni... -
tibcsiworld
aktív tag
válasz tibcsiworld #37942 üzenetére
Szuper fogalmazásom volt! Nem a főtér volt kitiltva, hanem onnan a bicajosok!
Cathfaern
Melyik utca ez? Holnaptól 2 napig Győrben leszek, megnézném!
Bár azok az utak is miséket érdemelnek! Lazán a buszmegállókon keresztül mennek a cangás utak! Minden tiszteletem a biciklizni tudó bicajosoké! A többi meg se próbálja! -
Cathfaern
nagyúr
válasz tibcsiworld #37945 üzenetére
Itt a jobbról jövő bicikliút már elmegy egyenesen tovább, a hangfogó fal mögött. És itt ér ki, a lépcső tetejét "levágták", és úgy van felvezetve a bicikliútra (teljesen jól meg van egyébként csinálva, szóval pusztán biciklis szemszögből nagyon jó út lett). Ugye eddig a lépcsőn lefele lehetett csak menni, viszont járda most is csak arrafele van, ami kivezet a Malomsok sétányra (itt látni).
A Gömör utcán meg nincs járda, rögtön hangfogó falak vannak az út mellett.Solad:
Ja, csak remélem az 1 évig terjedő időszakban ingyen osztogatnak gumicsizmát, mert egyszer ázzon fel a talaj...[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
Egy német is tud olasz módra parkolni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Revolut
- E-roller topik
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Horgász topik
- Politika
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Facebook és Messenger
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- OLED TV topic
- További aktív témák...