Új hozzászólás Aktív témák
-
arn
félisten
válasz
madgie #17449 üzenetére
angoloknal most nagyon elkezdtek nyomni a regebbi panakat. nemeteknel meg nem nagyon erzodik. a multheten volt vitrinben kiallitott gx1 280 fontert rendes garral. raadasul most asszem ingyen kibovitheto +2 evvel.
de meg ezt is sokallom a pl2 hasznaltarahoz kepest. bar talan 1.5 ev garral konnyebb eladni vmivel.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
szaby_gyerek
tag
válasz
madgie #17425 üzenetére
Köszi, pont eleget segítettél. Főleg azért kérdeztelek téged, mert sejtettem, hogy az m4/3-os szenzorokkal nem minden úgy megy, mint ahogy egy fullframet-et használó fotós tollából olvasnék. Egyébként e-m5-tel fogok próbálkozni, remélem a sony szenzorral tényleg szerencsém lesz.
-
madgie
titán
válasz
szaby_gyerek #17455 üzenetére
Huhú, az E-M5 teljesítményére kíváncsi leszek
tudsz lőni mondjuk két rawot (30" és 60") letakart objektívsapkával? Ezekbe már rendszerint belebuknak a Pana szenzoros gépek, a képük tele lesz szűrhetetlen hotpixellel.
Ja, a hosszúexpót kapcsold ki ilyenkor, mert az pont ezeket a pixeleket szűri ki.
-
válasz
madgie #17457 üzenetére
Egy marék szárazjég csodákra képes
A D7k-m képén még 5 perc expó után is keresni kellett a hotpixeleket, míg szobahőfokon már 1 perc után tele volt velük (iso3200).
Lehet h ez lesz a trükk a m43 asztrofotózás útján?
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz
Mr.Csizmás #17459 üzenetére
A sötétzaj problémára a kollégák elsősorban a Peltier elemes hűtést ajánlják. Ez nekem túl komplikáltnak hangzott, ugyh tovább nézelődve találtam EZT. Annyival tovább egyszerűsítettem+ könnyítettem a kombót, hogy nem dobozoltam+ rézlemezekkel se vacakoltam, hanem a gépet simán beleraktam egy, a lencsénél passzentosan kivágott, szilikagéllel megrakott zacskóba és a egy másik zacskóban apróra tört szárazjeget szigszalagoztam a gép hátára kb a szenzor tájékán.
Az eredmény szuper, viszont:
#1 nem látod a liveview-t, előre kell mindent beállítani,
#2 a szenzor a váz mélyén van, vacak hővezető alkatrészekkel körülvéve, kb fél órát érdemes várni, h lehűljön a rendszer, ami problémás, mert:
#3 az akksi hidegben nagyon gyorsan merül, kell egy külső áramforrás, vagy az akksit csak az expó idejére szabad betenni+a gép akksioldali részét egy darabka hólyagfóliával védeni a szárazjégtől.30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz
madgie #17461 üzenetére
Egy perc nagyon sokmindenre jó, ha pl Deepkystackerrel vagy vmi egyéb spéci progival összeadod a képeket. Illetve asztrofotónál érdemes kibuherálni az ir-blokkszűrőt is, a hidrogén-alfa érzékenység miatt (kb 650 nm, a fotós icf-ek itt már csak 10-20%-ot engednek át).
Egy jobbféle Fuji szenzor is jó lenne, sőt... Amúgy van már konkrétum, milyen Sony szenzort várunk Panára? Remélem nem az lesz, hogy a megemelt iso-hatékonyságot megapixelekre cserélik és lesz egy kb gx1 zajszintű+dinamikájú 24MP-es gép... (ennyi még dx-en se kéne)
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
madgie
titán
válasz
t72killer #17463 üzenetére
Félreértesz, nem akarok én teleobjektíves/távcsöves csillagfotókat, nekem nagylátó kell, táj, bóklászás, nyugi, csend... az egésznek ez a lényege, a fotó csak egy melléktermék
A műtétről már beszéltünk, nincs meg bennem a kurázsi, hogy szétkapjam a GF1-et (pedig az tökéletes volna erre a célra).
-
válasz
madgie #17464 üzenetére
Nagylátóval 10-15secet is lehet lőni bemozdulás nélkül, és ilyesmit produkálni, mindenféle állvány nélkül
.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
-
válasz
fattyu #17468 üzenetére
végülis a mindenfélében az is benne van
.
Tayrol: ha ténylegesen átálltam mft-re, lehet énis lövök 1 gorillapodot v egy ilyen apróságot. De először meg kell szabadulni pár kiló felszereléstől...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Nem tudom, hogy vagytok vele, de nekem a comarometeres képek kozmetikázottnak tűnnek. Zajszűrés nélkül a GX1-em képe ISO1600-on már teljesen a hangyák háborújáról szól, sőt, a comparometeres gx1 képen kevesebb a zaj, mint a D7k-son, ami nonszensz. Mihelyst feltöltődik a pana akksija ténlyeg nekiállok annak a direkt összehasonlításnak...
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
FEDman
addikt
válasz
t72killer #17463 üzenetére
"Egy jobbféle Fuji szenzor is jó lenne, sőt... Amúgy van már konkrétum, milyen Sony szenzort várunk Panára? Remélem nem az lesz, hogy a megemelt iso-hatékonyságot megapixelekre cserélik és lesz egy kb gx1 zajszintű+dinamikájú 24MP-es gép... (ennyi még dx-en se kéne)"
Nagyon úgy néz ki, hogy az OMD-hez hasonlóan már a GH3-ba is Sonyi szenzor került.
Tehát valószínű egyenlőre maradunk a 16Mp-en. No nem mintha olyan szoros ok okozati összefüggés lenne a pixelek mérete és a dinamika között, mint amire már itt nem először célozni próbálsz.
-
válasz
FEDman #17474 üzenetére
Ez jó hír, 16MP elég is lesz mindenre + a fájlméret is kezelhetőbb marad.
Ami nem jó hír, hogy a sony cmos-monopólium lett
. Ő gyárt a canikonnak, és mostmár olynak, panának.
"No nem mintha olyan szoros ok okozati összefüggés lenne a pixelek mérete és a dinamika között, mint amire már itt nem először célozni próbálsz."
Azonos szenzortípusnál és generációnál elég szoros az ok-okozati összefüggés, full-well capacitynek hívják a kérdéses tulajdonságot.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Peethy
őstag
Halihó!
Még régebben írtam a DSLR-mft váltással kapcsolatban, azóta egy kicsit félreraktam az ügyet, de úgy tűnik, hogy a következő hónapban végül cserélek. Ha nem haragszotok, fárasztanálak titeket ezzel egy kicsit, mert a rászánt összeg és a felhasználási kör változott, szóval GH2 biztos nem lesz.
Tegnap voltam megnézni az Oly E-PL1-et, és nagyon bejött a formája! Megfogni nem volt lehetőségem, azt majd jövő héten fogom, szóval ez a formavilág bejönne, csak ez már mégis egy elavultabb konstrukció, ezért inkább E-PL2 felé hajlok. Tekintve, hogy nagyon olcsón adják mostanság a használtpiacon, egy 14mm f/2.5 objektívvel venném, számításaim szerint 80-90-ből kijönnék. (Most hirdetnek egyet 60ért, de nem hiszem, hogy meglesz még, mire nekem lesz rá pénzem.) Mellé még jönne egy 45mm f/1.8 és ennyi. Van esetleg valamilyen új objektív, amit tudtok ajánlani valamelyik helyett? Persze hasonló árban.
Gépvázakkal kapcsolatban néztem még a GX1-et, GH1-et, GF2-t, GF5-öt, használtan. Ezek drágábban, de kb. rendben lennének, ilyen sorrendben. Olyból nem néztem nagyon más gépet.
Gagyit, lassút, kompakt-feelingűt nem akarok venni, mert akkor inkább maradjon a pénz, nem használom. Ha az E-PL1/2 nem lassú, akkor jó választás lehet, bár az EVF-et hiányolom belőle.
Várom a véleményeket.
Minden jót!
-
FEDman
addikt
válasz
t72killer #17475 üzenetére
Ez egy ezeréves legenda, ami Nikon D3 - D3x párossal kapott aztán csak igazán szárnyra, pedig valójában pont ez az a páros ami végleg összetörte ezt a hibás elméletet.
Ez a két váz szinte azonos technológiával készült, az egyik 12 a másik meg 24Mp-el és gyakorlatban zajban, dinamikában teljesen egy szinten van a kettő.
Csak hát ha ekkora a felbontáskülönbség akkor a legtöbb ember már képtelen normálisan összevetni a kettőt. Anno én vettem a fáradságod, hogy lekonvertáljak pár magas iso-s D3 és D3X rawot, az utóbbit 12Mp-en és bizony teljesen egy kategória a kettő.
Azaz ez a több pixel automatikusan a dinamika és a zaj rovására megy ez egy teljesen fals megállapítás és részemről továbbra is a legendák tárgykörébe sorolandó.[ Szerkesztve ]
-
Freddy76
addikt
válasz
fattyu #17468 üzenetére
Nekem sokáig nem volt állványom, aztán lett egy, ami mindenhova jött velem, és annyira jól szuperált, hogy el is vettem feleségül
. Kiválóan megtartja a gépet rövidebb expókra, igaz, nagyon sokba kerül
.
Más, hadd kérdezzek egy butaságot. A gépek jpg-i között van különbség abban a tekintetben, hogy mennyi tartalék van benne, mennyit lehet utólag korrigálni? Csak kiváncsiságból kérdezem...
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
Peethy
őstag
válasz
TayRol #17478 üzenetére
Mostanság gyakrabban vagyok Pesten suli miatt, szóval lehet hogy megkereslek
Mondjuk az a baj, hogy reggeltől estig óráim vannak, lényegében ezért is adom el a DSLR-t. Egyébként olyan 150-180 lenne rá. De ha kicsit olcsóbban kijönnék, az még jobb lenne, szóval olyan 130-140-es keret lenne az ideális.
(#17480) sphe: jaja, énis emiatt hajolnék inkább a kettes felé.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Peethy #17476 üzenetére
Obi téren engem nagyon pozitívan lepett meg a 14-42es vario-X kitobi, amit minden teszten lehúznak. (elvileg az összes többi kitobi jobb nála) Teljesen használható képeket ad, a sarokélessége is vállalható 3.5/14-en - nem tökéletes, de fullHD-re leméretezve még így is tűéles. (vmi miatt egyáltalán nem látok CA-t a nyersképeken, ezt a pana úgy néz ki már raw-ban korrigálja)
Váz-kérdés: pár HSZ-al feljebb kisiránkoztuk magunkat az árak szabadesése miatt, sztem simán találsz még idén jó ajánlatot az E-PL2-re obival (kit v 14 fix). A mostani eszemmel (a gx1 próbálgatása után) bánom már, hogy nem egy egész olcsó vázat vettem, amit 1 év múlva gond nélkül frissíthetek egy sokkal jobbra.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
FEDman
addikt
válasz
t72killer #17471 üzenetére
Az imaging-resource-os comparometerre gondolsz? Az Jpeg összevetés és ráadásul bekapcsolt zajszűrés mellett.
Ha szűretlen összevetést akarsz megnézni akkor a dpreview Raw összevetése sokkal jobb. A nyers Raw képeket vizsgálva zajban a GX1 picit elmarad a D7000-estől, de nem drámai a különbség.
-
válasz
FEDman #17485 üzenetére
Pontosan arra gondoltam
. Nem értem, miért kapcsolták be a zajszűrést, az ember egy ősöreg D70 raw-ját is előveheti és egy modern progival csodákat művelhet a képen...
"A Raw képeket vizsgálva zajban a GX1 picit elmarad a D7000-estől, de nem drámai a különbség."
Nemsoká kész az akksi, felsorakoztak a rajtvonalnál a kamerák
Egyúttal meglesz a 18-105-ös kit-nikkor vs 14-42 vario-X meccs is
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
arn
félisten
voltunk szinhazi proban
nekem total uj volt a terep, nem is nagyon tudtam, hogy mivel keszuljek. mozogni sajna nem lehetett, igy vittem magammal allvanyt. a turaobi hamar lekerult a vazrol, es felraktam a 45ost. ha ezt tudom, akkor nem cielodok... elsore nem is lett rossz, viszont egy nagyobb dinamikaju vazat meg a 75os fixet nagyon el tudnam viselni ilyen temaban.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Peethy
őstag
válasz
TayRol #17483 üzenetére
Igen, hallottam róla, elmegyek majd, aztán valahol megfogdosok még párat, meg majd jövő héten kereslek téged is
(#17484) t72killer: fixekkel jól elvagyok, most is 3fixet használtam (Sigma 20mm 1.8, Nikon 35/85 1.8), illetve kettőt, mert a Sigma elromlott... zoomot nem feltétlen szeretnék
Olvasgattam, amit írtatok, ezért is gondolkoztam egy olcsóbb, használt vázon.
-
-
arn
félisten
válasz
t72killer #17491 üzenetére
thx. orulok, hogy bejonnek nektek a kepek
45ossel fotoztam a vegen kezbol vaku nelkul termeszetesen. vetek lett volna elrontani azokat a jo fenyeket vmi kulso forrassal. iso auton volt, illetve folyamatosan kellett korrigalni a beegesek miatt, de hat itt jo a liveview. sok tartalek nem volt a masinaban, es sony szenzorossal tuti nagyobb elmeny lenne.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
válasz
Peethy #17492 üzenetére
Látom
. d90-ről indulva elég sok lehetőséged van, ha elég a 12MP, akkor tényleg jó választás a PL2. GX1-el elvileg picit többet is ki tudsz hozni a rendszerből, azt 300font körül már vesztegetik az angol kollégák, lesz az olcsóbb is év vége felé.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
k1csi
senior tag
válasz
FEDman #17477 üzenetére
Azaz ez a több pixel automatikusan a dinamika és a zaj rovására megy ez egy teljesen fals megállapítás és részemről továbbra is a legendák tárgykörébe sorolandó.
Ebben teljesen tévedésben vagy. Adott szenzortechnológiával szoros korreláció van a pixel mérete és a dinamika között (legalábbis korszerzű CMOS szenzorok esetén amik ma játszanak).
A dinamikatartományt a kiégés határától addig tart amíg a jel elvész a szenzor zajában. Ezt meg alapvetően két paraméter határozza meg.
Ahogy t72killer is irta a full well capacity (mikor telítődik a szenzor) ill. a kiolvasás zaja.
Azt, hogy RAW-ban mit szűrnek vagy mit nem ne keverjük ide. Mi úgyis a csak RAW adatokból tudunk kiindulni. Mindent ennek tükrében kell nézni.Jó szenzoroknál a dinamikatartomány tök lineárisan csökken az ISO-val. DxOMark-nál ez jól látszik is. 2x tolod az ISO-t 3dB-t esik a dinamika. A kétszeres erősítés a zajt is erősíti (kétszeresére) azaz felére esik a zajhatártól a kiégés határáig terjedő tartomány.
Egyébként a DxOMark táblázat elég félrevezető, különösen olyan szenzorok esetében ahol nem lineárisan csökken az ISO emelésével a dinamikatartomány (pl. Canon). Itt ugyanis a legalacsonyabb ISO semmit nem mond a magasabb ISO-ról (pl. ISO800 felett a Canon is teljesen versenyképes ma is).
A régi szenzorokat kár idekeverni. A CCD szenzorok meg pláne felejtősek ebből a szempontból.
Hogy gyakorlati szempontból mi ennek a jelentősége (kinek mi elég) nem mennék bele.
t72killer
A stúdióban lőtt magas ISO-s képek szintén semmit nem mondanak arról, hogy amikor rossz fényviszonoknál ahol valamelyik szín túlteng (WB-t valami extém értékre kell tegyed, hogy a fehér az fehér legyen), vagy vonalas spektrumu a fényforrás mennyire látod zajosnak a képet. Azaz ezeket a tesztfotókat hatalmas fenntartással kell kezelni. Egymáshoz képest jól hasonlíthatók, de semmit nem mond arról, hogy nálad mi lesz amikor hazaviszed a gépet.Személy szerint rengeteget használom a vakut (néha le is veszem a vázról kábellel; csak érdekességképpen a Canon kábelem teljesen jó ami nem meglepő, hiszen annyi a szerepe, hogy néhány csatlakozót összeköt).
Egyszer nem is teszt célzattal ugyanott, ugyanarról, ugyanazokkal a beállításokkal csináltam egy fotót vakuval derítve és nélküle ISO6400-on (OFF vázzal, de lényegtelen). A vakus fotó 1:1-ben nézbe is zajtalannak tűnt (ISO6400-on!), míg a másik nem.
A fény mennyiségén túl a legnagyobb különbség a fény minősége volt.Ha szép zajmentes fotó kell akkor szituációtól függően állvány, vaku (jó fényforrás, jó minőségű fény) vagy fényerős obi (ha nem gond a kis DoF) kell.
Ezek mellett a szenzorok közti különbség bármilyen nagy (2Fé elég nagy? Annyi van egy FF és m43 között, mintahogy egy f/2.8 és egy f/5.6 obi között vagy egy derített és derítettlen fotó között) még mindig kevés tud lenni.Hány Fé-et lehet nyerni az álvánnyal (ha nem zajosodik be a szenzor, statikus vagy kvázi statikus téma)? 8-1x (tizenx) Fé, Stabi kb. 3-5 Fé viszont nem lehet kb. fél másodperc alá menni (és szintén statikus vagy kvázi statikus téma kell.)
(az állványt azért vettem a stabi mellé mert az állvány azt tudja mint a stabi csak ott is folytathatja ahol a stabi elakad kb. harmad-fél s környékén)
Vakuval? Derített: kb. 2Fé, főfény kb. 5-7 Fé
Obival? 3-4 Fé (Az f/1 környékieket meg a 5.6 felettieket hanyagolva)
Szenzorral? 2/3-2 1/2 (kettőharmad-kettőésfél) Fé
A kb. kettőésfél (a maximum) a ma kapható legjobb FF szenzor és a szintén még kapható legrégebbi m43 váz.
Néhény speciális témát leszámítva (pl. sportfotó) ma a szenzor a legkevésbé meghatározó tényező.Egyébként a Canon saját magának gyártja a szenzorokat (még), max. a kompaktokba vett a Sony-tól azt is onnan tudom, hogy itt volt egy elég nagy ballépése a Sony-nak.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
junior11
veterán
Sziasztok, ha jól olvasom, akkor a Pana G lumixokba is SONY EXMOR CMOS szenzor fog kerülni szerintetek? Mert a Pana midenütt azzal dicsekszik, hogy nekik saját fejlesztésű Live MOS szenzorjuk van... Most hogy van ez?
The Truth Is Out There - Az igazság odaát van
-
FEDman
addikt
Nem, ebben nem én vagyok az aki téved.
Ott követitek el a hibát, hogy sokszor pixelekben gondolkoztok felület helyett.
Például ha egy adott felületre pont egy darab nagy pixel fér és utána ugyanerre a területre bezsúfolnak 4db kisebb pixelt, akkor az adott mintavételen, felületen az a 4 kisebb pixel teljesítménye összeadódik és végeredményben ugyanott vagyunk.Még a dinamika se változik. Ha egy adott pixelt akkor a nagy pixel érzékenyebb így alul több infót tud felvenni, de az érzékenysége miatt hamarabb telítődik, tehát fent meg kevesebb infót tud rögzíteni. Ezzel szemben a kisebb szenzor alul rögzít kevesebbet, ellenben felül meg többet, mert később telítődik.
Az átfogás a két esetben nagyjából azonos. És mire ezek a pixelek rákerülnek egy adott felületű szenzorra már teljesen kiegyenlítődnek az erőviszonyok.El kéne egyszer jutnunk odáig, hogy adott felületen hiába használunk kisebb érzéketlenebb pixeleket, ha azokból sokkal több van és ezek összeadódnak.
És nem keverek ide eltérő korú szenzorokat. Meg kell nézni a D3/D3X párost. Egy időben kiadott nagyjából azonos szenzor technológiával rendelkező vázak azonos szenzor felülettel, de nagyon eltérő felbontással és mégis zajban/dinamikában szinte azonos a kettő.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Assetto Corsa Competizione
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- BestBuy topik
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Befellegzett az Alone in the Dark rebootját fejlesztő csapatnak
- Projektor topic
- További aktív témák...