Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #175 üzenetére
"persze, mert csak annyit gyártanak amennyit megvesznek, de messze nem használják ki a rendelkezésre álló kapacitásokat."
Akkor mért építenek új és új gigafactorykat?don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #184 üzenetére
A válasz is remek:
2020ban leszállítottak 490.000 autót
2021ben leszállítóttak 900.000 autót
2022ben leszállítóttak 1.300.000 autót
Az idei 2023as évben hasra tippre 1.6millió+ autó a cél.
2024re pedig 2millió+Ezért kellenek az új gyárak, gyárbővítések.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #196 üzenetére
"Tavaly választaniuk kellett a növekedés és a marzsok megtartása között. A növekedést választották. A gond az hogy láthatóan nem volt elég az árcsökkentés, és ettől többet már nem nagyon tudnak engedni, mert nincs miből."
Teslanak tavaly autónként 9680eur volt átlagosan a marzsuk.
Csak viszonyítás képp, hogy mennyire nincs miből: Ehez képest a Toyotanak 1737.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #211 üzenetére
Az idei év az még erős tippelgetés. Engem mindenesetre erősen meglepne ha autónként ne jönne össze a 8000+eur profit és ne gyártanának, szállítanának le 1.6millió autót.
A bizonytalanság inkább profit oldalról van a kérdés, hogy idén elindul e a cybertruck gyártás vagy átcsúszik 2024re.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ezt a játékot még mindig leginkább profitra játszák. Ebből a szempontból 2022 egyaltalán nem volt pocsék az iparágnak. Megkockáztatom 2022 benn van a top 3 legprofitábilisabb évben.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #216 üzenetére
De jön idén a cybertruck és lehet a roadster is. Ha nem akkor jövőre ugrik az autónkénti profit egy nagyot. Uristen.
A dolog abszurditása, hogy azon vitatkozunk, hogy meglesz per autó 2023ban a 8000+eur profit autónként vagy esetleg nem. Miközben Toyotanak 1700euro.
Közben a szerintem erős konzervatív 1.2->1.6misi+ eladott autóval is marad a ~exponenciális görbén. Bár rékeresve 1.8misi a cél...
Aztán 2025ben megint eshet az autónkénti profit mert jön a 25Ks Tesla. De ahoz még bővíteni kell sokat és vszeg a Mexikóin felűl kell mégegy gigafactory. Vagy kettő. Ezért kell a gyár.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
A profit láthatóan a Teslanak nem gond.
Jelenleg egy darab Teslan van 8.000eur profit. Benzines/hibrid Toyotan 1700eur. Mi is volt a kérdésed lehet elektronos autón profitot realizálni?
Toytoa ezt az egészet elképesztően benézte. Nincs 100%os elektromos autó platformjuk. Erre simán rámehet a Kínai piac nagyja és US/EUs egy része is.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #242 üzenetére
wtf. Toyota talán legnagyobb gondja, hogy a nem tiltják be ICE Kínában olyan zakó indul és lesz, hogy a fal adja a másikat. Mert nincs érdemi elektromos autójuk de még platformjuk sem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #246 üzenetére
Akkor legyen 7500. Semmi se változott vele Tesla evvel is a 2. legtöbb profitot realizálja autónként.
Tehát lehet rajta profitot realizálni. Nem is keveset. Tény. Pont."Semmit nem néztek be."
Annyira benézte Toyota, hogy még a CEO is belebukott. De szerinted nem. OK. Nincs több kérdés.
"De, van. Aminek a jelentősége amúgy is sokkal kisebb, mint amit a teslafan sajtó tulajdonít neki."
e-TNGAval soha nem lesz Toyota versenyképes. Végülis nincs jelentősége csak elmehet rajta a kínai piac jelentős része.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #250 üzenetére
Akkor legyen 5900$. Semmi se változtat. Pont Tény.
"Öööö, ez hogy jött ki?"
keress rá
"Eddig lehetett, de ez nagyon sok egyedi körülmény eredménye volt, amik változnak, illetve megszünnek."
Én nem látom ezt. Kínában veszett sebességgel fut fel. EUban mi is a végső dátum? 2035?
CEO kb ebbe bukott bele.
"Ezt ki mondja?"
Ezek a platformok nem 4évre készülnek és már készül az új. Innen ez egy bukott platform.
"Vagy nem."
Ez azon múlik Toyota és kb japán brandek mennyire gyorsan reagálnak. Elvileg, láthatóan mindent is mgetesznek aztán majd kiderül.
szerk: [link]
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #252 üzenetére
Onnan indult hogy mennyire nemlehet profitot keresni vele. Lehet. Rekord szinten. Pont.
Pedig nem bonyolult értelmezni. Hogy neked nem megy hát nem megy.
Belebukott.
Toyota gőzerővel készíti az új full elektromos állítólag már versenyképes lesz elektromos platformját. Ha ez nem bukás akkor semmi.
Mi hibásat mondott karotta?
btw nem Karotta volt a hozzá nem értő kokler hanem pl azok akik szerint nem lehet evvel pénzt kereseni. Meg be fog bukni. Közben akkora pofáraesés van a nagy ICE fanoknak, hogy a fal adja a másikat de a legelvakultabb kokler vonal még mindig hajtogatja, hogy nem süllyedünk, nincs semmi látnivaló nincs jelentősége blablabla.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #254 üzenetére
"Egy ideig lehetett."
Akkor szerinted már nem lehet?
"Mármint amit az ujságirók kitalálnak, arra gondolsz?"
Kitalálták. Nem volt nehéz egyértelmű volt, hogy ha ez a piac robban akkor toyota(mazda...) letolt gatyával lesz. És 2023 q1ben ez a legnagyobb piacon Kínában ez valósággá vált 2023Q1re EVk részesedése elérte a 20%ról 25%ra ugrottt és igen ez tipp de ha a trendek folytatódnak lesz ez 35% év végére. Upsz. Japánoknál a kérdés mára már csak annyi, hogy idén mennyi részesedést vesztenek. 1-2%ot vagy meglesz az 3-4% is. Nem kellemes -3-4%amikor össz japánok rendelkeznek 19%al a világ messze legnagyobb piacán. Á nem bukás, nincs jelentősége blablabla."Nem tudom, nem érdekel mit beszél. Elvakult teslafan."
Ilyen alapon ki az a hülye akit érdekel egy ilyen elvakult ice fan véleménye. Miközben tök egyértelmű, hogy fogalmad sincs a témáról ld kínai piacot.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"Az évtized végére kiderül, ki döntött jól."
? Ha nem lesz valami nagy csoda akkor 2035től EUban EV fogja adni az eladások túlnyomó részét ICE eladások 80-90%al lesznek alacsonyabbak már ha egyaltalán lesz ICE eladás.
Innen ha toyota úgy dönt, hogy ice, hibrid akkor a világ 2. legnagyobb EUs piacát bukta viszlát. Ha így dönt jól döntött?
Kínában közben robban az EVs piac. 2023 Q1ben már 25%. Toyotanak nincs EVje = lemondott a világ legnagyobb piacának 25%ról. Jól döntött?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz arnyekxxx #262 üzenetére
Ide egy gyors szvsz:
Elég masszívak a lapátok szerintem sok helyre újra fel lehetne használni őket.
Ami környezetszennyezést, eü terhelést okoz egy szénerőmű ahoz képest még ha a lapátok nagyját el is kell ásni az is kb 0át. Ha kell EUban egy azaz egy nagyobb külszini fejtésbe van annyi hely amibe el lehet temetni a köv 100év összes EUban leselejtezett lapátot.De persze jó ha le is lehet bontani... de annyira nem érzem szükségét.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...