Új hozzászólás Aktív témák

  • Shadowbull

    addikt

    válasz dabadab #195 üzenetére

    Engem nem lep meg, de láthattad fentebb, a teslafanok agyában még mindig egy teljesen más valóság van.

    Egy aprócska probléma azért mégis van a dologgal. Jelenleg a tőzsde a Teslát még mindig 560 milliárd dollárra értékeli. Ez ugyan kevesebb mint a fele annak, ami a csúcson volt, de még így is majd 3x annyi mint amit a Toyota ér, ami jelenleg a világ legnagyobb autógyára.
    Ez az árazás csak akkor indokolható valamennyire, ha elhisszük, hogy a Tesla valóban fog 20 millió autót gyártani évente 2030ban, ahogy azt Musk ígérte, és tényleg világrekord marzsai lesznek közben, plusz működni fog az FSD, amivel szintén óriási pénzeket fognak keresni.

    Ennek a sztorinak az életben tartásához elemi követelmény a folyamatos növekedés. Ahhoz pedig nyilvánvalóan gyárakat kell építeni. Ha a Tesla nem építene gyárakat, az annak lenne az indirekt beismerése, hogy nem lesz meg a húszmillió. Ez pedig megengedhetlen, hiszen Musk nem teheti meg hogy jelentősen essen a részvényárfolyam. Így a Tesla mindenképpen fog gyárakat építeni, ha kell, ha nem, a látszat fenntartása végett.

    Tavaly választaniuk kellett a növekedés és a marzsok megtartása között. A növekedést választották. A gond az hogy láthatóan nem volt elég az árcsökkentés, és ettől többet már nem nagyon tudnak engedni, mert nincs miből.

    A piac még nem realizálta teljesen azt hogy mit jelent a marzsok csökkenése, talán még bíznak abban hogy ez a trend megfordul.

    A kártyavár akkor fog összeomlani, ha a növekedés legendája is hiteltelenné válik.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

Új hozzászólás Aktív témák