Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Engem nem lep meg, de láthattad fentebb, a teslafanok agyában még mindig egy teljesen más valóság van.
Egy aprócska probléma azért mégis van a dologgal. Jelenleg a tőzsde a Teslát még mindig 560 milliárd dollárra értékeli. Ez ugyan kevesebb mint a fele annak, ami a csúcson volt, de még így is majd 3x annyi mint amit a Toyota ér, ami jelenleg a világ legnagyobb autógyára.
Ez az árazás csak akkor indokolható valamennyire, ha elhisszük, hogy a Tesla valóban fog 20 millió autót gyártani évente 2030ban, ahogy azt Musk ígérte, és tényleg világrekord marzsai lesznek közben, plusz működni fog az FSD, amivel szintén óriási pénzeket fognak keresni.Ennek a sztorinak az életben tartásához elemi követelmény a folyamatos növekedés. Ahhoz pedig nyilvánvalóan gyárakat kell építeni. Ha a Tesla nem építene gyárakat, az annak lenne az indirekt beismerése, hogy nem lesz meg a húszmillió. Ez pedig megengedhetlen, hiszen Musk nem teheti meg hogy jelentősen essen a részvényárfolyam. Így a Tesla mindenképpen fog gyárakat építeni, ha kell, ha nem, a látszat fenntartása végett.
Tavaly választaniuk kellett a növekedés és a marzsok megtartása között. A növekedést választották. A gond az hogy láthatóan nem volt elég az árcsökkentés, és ettől többet már nem nagyon tudnak engedni, mert nincs miből.
A piac még nem realizálta teljesen azt hogy mit jelent a marzsok csökkenése, talán még bíznak abban hogy ez a trend megfordul.
A kártyavár akkor fog összeomlani, ha a növekedés legendája is hiteltelenné válik.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.