Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Cassi
senior tag
válasz Shadowbull #196 üzenetére
Azért a tőzsdei ár elsősorban a jövőről szól. Ha a mostani európai eladásokat nézzük, itt akár 2 éven belül utolérheti a Tesla a Toyotát, ami óriási eredmény lenne ilyen rövid idő alatt. Elaludtak a japánok, talán ők lesznek az e-autózás legnagyobb vesztesei.
-
#56573440
törölt tag
válasz GhanBuri Ghan #201 üzenetére
Na most akkor mégis része? Döntsük már el mi van, úgy izgulok...
"akkor a lengőkar, féltengely fogja elvinni az ütés energiáját (már ami a gumin túljut), vagy a váz?"
Ezt a kérdést nem is értem. A kerékhez mi csatlakozik? Akkor minek adhatja át az erőt? A lengőkar, lengescsillapito, féltengely, etc másik felfogatási pontja meg hol van? Azon is ebrednie kell erőnek ugye...
-
-
Shadowbull
addikt
"a tőzsdei ár elsősorban a jövőről szól."
Valóban, a tőzsde mindig a jövőt árazza, de én is arról beszéltem.
"itt akár 2 éven belül utolérheti a Tesla a Toyotát"
Lehetséges, de a Toyotának az európai piac sokadlagos jelentőségű.
"Elaludtak a japánok, talán ők lesznek az e-autózás legnagyobb vesztesei."
Én ezt nem így látom. De ettől függetlenül,. nézhetünk más márkákat is, a Tesla mindenképpen nagyon magasra van árazva.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Noukoum
veterán
válasz GhanBuri Ghan #206 üzenetére
Tag egyszer azt írta hogy az összes szélerőmű lapátot elássák, bizonyítéka meg egy google-n talált fotó volt vagy inkább .
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#56573440
törölt tag
válasz GhanBuri Ghan #206 üzenetére
Komolyan? Ez volt a komoly? Jézus.... Láttál már kiszakadt toronycsapagyat elkottazott kanyar+padkázás után? Persze hogy nem... Mondanám hogy nézd már meg hol van a gigacaston a toronycsapágy helye, mert látszik, de mindegy. Vedd meg, neked pont jó lesz Egyszer azért nézz a kocsid alá, meg fogsz lepődni
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #184 üzenetére
A válasz is remek:
2020ban leszállítottak 490.000 autót
2021ben leszállítóttak 900.000 autót
2022ben leszállítóttak 1.300.000 autót
Az idei 2023as évben hasra tippre 1.6millió+ autó a cél.
2024re pedig 2millió+Ezért kellenek az új gyárak, gyárbővítések.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #196 üzenetére
"Tavaly választaniuk kellett a növekedés és a marzsok megtartása között. A növekedést választották. A gond az hogy láthatóan nem volt elég az árcsökkentés, és ettől többet már nem nagyon tudnak engedni, mert nincs miből."
Teslanak tavaly autónként 9680eur volt átlagosan a marzsuk.
Csak viszonyítás képp, hogy mennyire nincs miből: Ehez képest a Toyotanak 1737.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #211 üzenetére
Amit írsz, az a teljes autóiparra igaz, a piac pocsék állapotban van, senki se növekszik.
A Tesla a korábbi magas profit miatt ki tudta mozogni átmenetileg a piaci helyzetet.
Ugyanezt egy VW vagy Hyundai az elektromos autóival nem tudja megcsinálni. De ha a Tesla profitja csökken, akkor előbb-utóbb ők sem fogják tudni. -
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #211 üzenetére
Az idei év az még erős tippelgetés. Engem mindenesetre erősen meglepne ha autónként ne jönne össze a 8000+eur profit és ne gyártanának, szállítanának le 1.6millió autót.
A bizonytalanság inkább profit oldalról van a kérdés, hogy idén elindul e a cybertruck gyártás vagy átcsúszik 2024re.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Shadowbull
addikt
válasz Dare2Live #212 üzenetére
Hogy tavaly mennyi volt, az nem túl lényeges a jelenben.
Idén Q1ben mar csak 5.900 körül volt, de ez nem túl jó mutató. èrdekesebb a nettó profitráta, ami 10% körül volt.
Ebböl már nem nagyon van hová engedni. Nem véletlenül mondott olyat Musk hogy ök akár nyereség nelkül is tudják árulni az autókat, mert majd egy csomót fognak keresni a szoftveren... Aha.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Dare2Live
nagyúr
Ezt a játékot még mindig leginkább profitra játszák. Ebből a szempontból 2022 egyaltalán nem volt pocsék az iparágnak. Megkockáztatom 2022 benn van a top 3 legprofitábilisabb évben.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #216 üzenetére
De jön idén a cybertruck és lehet a roadster is. Ha nem akkor jövőre ugrik az autónkénti profit egy nagyot. Uristen.
A dolog abszurditása, hogy azon vitatkozunk, hogy meglesz per autó 2023ban a 8000+eur profit autónként vagy esetleg nem. Miközben Toyotanak 1700euro.
Közben a szerintem erős konzervatív 1.2->1.6misi+ eladott autóval is marad a ~exponenciális görbén. Bár rékeresve 1.8misi a cél...
Aztán 2025ben megint eshet az autónkénti profit mert jön a 25Ks Tesla. De ahoz még bővíteni kell sokat és vszeg a Mexikóin felűl kell mégegy gigafactory. Vagy kettő. Ezért kell a gyár.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
cucka
addikt
válasz Dare2Live #222 üzenetére
A probléma nem a profit, hanem az elektromos autókon realizált profit.
Európában ugye 12 év van a belső égésűek piacának megszűnéséig, és amerikában is nagyon nyomják az elektrifikációt (messze nem annyira, mint nálunk, de azért növekszik a részesedés).Szóval nem az a kérdés, hogy most mennyit keres a Toyota egy autón, hanem hogy 5-10 éves távlatban képes lesz-e egyáltalán pénzt keresni ezeken a piacokon?
(Azért pont a Toyota, mert elektrifikáció az pont nem az erősségük) -
Noukoum
veterán
[link]
És 1 hónappal előtte még így gondolkoztak: [link]
Sajnos már rossz a látásom és elkerülték a figyelmem a következő szalagcímek: “HAZUDOTT A VOLKSWAGEN, MÉGIS MÁSOLNI FOGJÁK A TESLÁT”ezt meghagyják musknak és a teslának
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
cucka
addikt
Ja hogy Kínában. Igen, ott jelenleg hatalmas szarban van az autópiac.
Egyrészt gazdasági nehézségek ott is vannak, kevesebb a vevő. Másrészt új környezetvédelmi követelményeket vezetnek be, szóval a kereskedők ott ülnek a hatalmas készleten, amit nem tudnak eladni, és a többsége nem felel meg az új normáknak.A kínaiak nem akarnak olyan autót venni, ami 2 hónap múlva már nem teljesíti az aktuális normát, a kereskedőknek meg áll benne a pénze, és 2 hónap múlva ami maradt az 100% veszteség, szóval nem lennék most a helyükben.
Ja és ami még érdekes, hogy Kínában is elektrifikálnak, és hát az európai gyártók igazából belső égésű modellekben erősek ott. A kínaiak elektromos autóból egyre inkább a hazai brandeket veszik. Szóval előbb-utóbb probléma lesz mindenkinek.
A lényeg, hogy Európában sem a VW, sem a BMW nem csökkent árat. Meg igazából senki.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz Dare2Live #222 üzenetére
"De jön idén a cybertruck és lehet a roadster is."
ès? A Szájberizé még annyira sem lesz jövedelmezö az elején, mint a 3/Y. Abból amugy sem lesz komolyabb darabszám addig, amig a 4680 gyártás stabilan nem fut.
A Roadster meg jelentéktelen. Meg nem is fog jönni az idén, de jövöre se."Ha nem akkor jövőre ugrik az autónkénti profit egy nagyot."
Mitöl ugrana?
" Miközben Toyotanak 1700euro."
Egyrészt a Toyotának a tavalyi évét egy egyszeri elszámolás rontotta el (ha jol tudom az orosz piacot irták le.) Másrészt a Toyota tizmillio autot ad el.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"A probléma nem a profit, hanem az elektromos autókon realizált profit."
Azon is keres a VW is, a BMW is, nem is keveset. Az autógyártók többsége keres azzal is, ha nem is annyit még, mint az ICE tipusokkal.
"Azért pont a Toyota, mert elektrifikáció az pont nem az erősségük"
Nem a Toyotának nem az erössége, hanem azoknak a piacoknak, ahol a Toyota erös.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #236 üzenetére
Hát arról pont nem olvasni, hogy az elektromos modelleken gennyesre keresné magát bárki a legacy autógyártók közül.
A toyotáról. A világ 3 legnagyobb autópiaca Kína, Európa és az USA. Ez a világ autó eladásainak 70-80%-a. És mindhárom piacon gőzerővel zajlik az elektrifikáció.
Szóval én értem, hogy ezeken kívül az összes többi piacon nagyon erős a Toyota, de ha ezen a hármon elveszti a pozícióit, akkor nekik kampó van.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz GhanBuri Ghan #223 üzenetére
Na hogyan haszonsitják drágán újra? Ahogy a jelenlegi műanyag hulladékot pl itthon? Leginkább elégetik. Vagy fillerként kis mennyiségben cementben aszfaltban ilyenekben? Ami megint nem túl jó, mert ha kopó, aprozodo cuccban van, a por nem lesz túl bio... Azon túl ipari szintű ujrahasznositasrol én még nem hallottam. De érdekel
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
ez validnak tűnő grafikonos gyűjtés, igaz? Forrás és részletek [link] usa
A 2 év magaslatát simán magyarázhatja a beszerzési lánc drágulása, szvsz. Más cégek meg képtelenek voltak szállítani, fordról (egyes dealershipek) voltak usában hírek hogy 5-10-20 ezer dolláros felárat kértek vagy törlik a rendelést például. Lassan visszatér a normális szintre (inflációval olcsóbb). Máshol meg azért sír a média, mert a master plan mégsem hozott fillérekért még autót
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"Hát arról pont nem olvasni, hogy az elektromos modelleken gennyesre keresné magát bárki a legacy autógyártók közül"
Persze mert full dilettánsok írják a cikkeket.
"A világ 3 legnagyobb autópiaca Kína, Európa és az USA."
ebből az EU az egyetlen amelyikben vége lesz az ICE típusoknak belátható időn belül.
A Toyota eladásainak kábé a 10%-a megy Európába.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #240 üzenetére
Kínában is gőzerővel zajlik az államilag tolt elektrifikáció.
Amerikában nincs ilyen államilag előírt program, de az új autók eladásoknál az elektromosok részarányát 2030-ra ilyen 30-50% körülire prognosztizálják.Adj már egy linket egy nem full dilettánsok által írt cikkre, tényleg kiváncsi vagyok, hogy az európaiak mennyit keresnek az elektromos autóikon? Mert eddig annyit hallok tőled, hogy az összes hírrel ellentétben neked igazad van, mindenki más meg hülye.
-
Shadowbull
addikt
"Kínában is gőzerővel zajlik az államilag tolt elektrifikáció."
Hja, csak az ICE nem lesz betiltva, sőt az ICE fejlesztés is támogatva van államilag.
"az új autók eladásoknál az elektromosok részarányát 2030-ra ilyen 30-50% körülire prognosztizálják"
Szinte kizárt. Néhány partvidéki nagyvárosban talán.
Nem tudok neked linket adni, mert a cikkírók nem gondolkodnak, csak egymás hülyeségeit ismételgetik.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Dare2Live
nagyúr
A profit láthatóan a Teslanak nem gond.
Jelenleg egy darab Teslan van 8.000eur profit. Benzines/hibrid Toyotan 1700eur. Mi is volt a kérdésed lehet elektronos autón profitot realizálni?
Toytoa ezt az egészet elképesztően benézte. Nincs 100%os elektromos autó platformjuk. Erre simán rámehet a Kínai piac nagyja és US/EUs egy része is.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #242 üzenetére
wtf. Toyota talán legnagyobb gondja, hogy a nem tiltják be ICE Kínában olyan zakó indul és lesz, hogy a fal adja a másikat. Mert nincs érdemi elektromos autójuk de még platformjuk sem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Shadowbull
addikt
válasz Dare2Live #244 üzenetére
"Jelenleg egy darab Teslan van 8.000eur profit"
Ahogy fentebb írtam, már nincs. Nagyon nincs.
"Toytoa ezt az egészet elképesztően benézte"
Semmit nem néztek be.
"Nincs 100%os elektromos autó platformjuk"
De, van. Aminek a jelentősége amúgy is sokkal kisebb, mint amit a teslafan sajtó tulajdonít neki.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Dare2Live #245 üzenetére
"olyan zakó indul és lesz, hogy a fal adja a másikat."
Ilyen jóslatokkal tele van a padlás. Aztán nem következtek be.
"Mert nincs érdemi elektromos autójuk de még platformjuk sem."
Van mindkettő, de nincs jelentősége, mert jelenleg nincs rá szükségük.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Shadowbull #246 üzenetére
Akkor legyen 7500. Semmi se változott vele Tesla evvel is a 2. legtöbb profitot realizálja autónként.
Tehát lehet rajta profitot realizálni. Nem is keveset. Tény. Pont."Semmit nem néztek be."
Annyira benézte Toyota, hogy még a CEO is belebukott. De szerinted nem. OK. Nincs több kérdés.
"De, van. Aminek a jelentősége amúgy is sokkal kisebb, mint amit a teslafan sajtó tulajdonít neki."
e-TNGAval soha nem lesz Toyota versenyképes. Végülis nincs jelentősége csak elmehet rajta a kínai piac jelentős része.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
8th
addikt
válasz Shadowbull #232 üzenetére
Szokása.
-
Shadowbull
addikt
válasz Dare2Live #248 üzenetére
"Akkor legyen 7500"
Egészen konkrétan leirtam hogy mennyi volt Q1-ben: 5.900 dollár. ès ebböl 1.200 dollár az ZEV kredit, azaz ICE autók eladásán szerzett profit.
"evvel is a 2. legtöbb profitot realizálja autónként."
Öööö, ez hogy jött ki?
"Tehát lehet rajta profitot realizálni."
Eddig lehetett, de ez nagyon sok egyedi körülmény eredménye volt, amik változnak, illetve megszünnek.
"még a CEO is belebukott"
Dehogy bukott. Már jóideje tudott volt hogy menni fog.
"e-TNGAval soha nem lesz Toyota versenyképes. "
Ezt ki mondja?
"csak elmehet rajta a kínai piac jelentős része"
Vagy nem.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Chromecast Audio - Új és használt darabok
- Motorola Edge 40 8/256gb - Újszerű, akár beszámítással
- Xiaomi Poco X5 Pro 8/256gb - Újszerű akár beszámítással
- Apple iPhone 12 Pro 128gb Gold - Karcos, kis hiba, akku 85%, Yettel függő, akár beszámítással
- Apple Watch 9 45mm Cellular Silver/Storm Blue M/L - Új, bontatlan, garanciális akár beszámítással