Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • karib

    addikt

    válasz Scream007 #3844 üzenetére

    Amíg korlátos a költségvetés, én is a saját fejlesztések híve vagyok :)

    Következő lépcső, amikor már megengedheted magadnak a gyári jót.

    Ha meg ezen is túl jutsz, akkor már azt csinálsz, amit jónak látsz :D Pl. kompresszoros M6-ot :)

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz G@ben #3845 üzenetére

    Többféle kompresszor konstrukció létezik - lehet, hogy van olyan, ami inkább fölül lódul meg igazán, de ilyet szerintem inkább dragsterben használnak, mint hétköznapi autóban.

    Ha már a turbó is tölt, akkor föléje minek kompresszor? Mármint közútra.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz G@ben #3848 üzenetére

    Igen, ezt írtam én is, nem? Lehet, hogy nem lett 100% az írás, pedig 2x átfogalmaztam.

    A kompresszor egyre nagyobb nyomással tölt, ahogy nő a fordulatszám. Egy fokon túl már nem tudsz mit kezdeni vele, ezért le kell szabályozni. Tehát nem a kompresszor nem tudna többet, hanem nem tudsz több levegőt préselni a motorba :)

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz G@ben #3850 üzenetére

    Az erősebb Miniken a kompresszor már rajta van. Azon a nem túl jól sikerült BMW-Chrysler 1,6-oson :)

    Nem tudom, talán egyszerűbb lenne egy sima kivitelt turbósítani. Fene tudja. Mindenesetre jó bonyolult megoldás :) Az új mini PSA-BMW motorja jobbnak ígérkezik, bár valszeg messze áll majd az igazi BMW motoroktól (lásd mai Totalcar hír, amit korábban idéztem).

    Amúgy Wikipedia ír a kompresszorokról: [link]

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz G@ben #3850 üzenetére

    Aham. Tudtommal nem lehet úgy belőni, hogy mindenhol jól töltsön - ezért inkább arra mennek rá, hogy alul már legyen bőven töltés, cserébe felül túltölt. Másként szerintem nem sok értelme lenne - valszeg még lassabban jönne meg a töltés, mint egy turbónál. Szép lassan felkúszna, eleinte szinte semmi, a végén pedig nyomná be a levegőt, mint állat - nem épp kedvező karakterisztika.

    Másrészt gyakrabban használod alacsonyabb fordulatszám tartományban a motort, tehát arra érdemes rágyúrni.

    Nem vagyok kompresszor guru (egyelőre), de így logikus, ha fix az áttételed. Alul is kell töltés, azt csak a kompresszor tudja adni, felül viszont a túltöltést el tudod vezetni egy szeleppel.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz G@ben #3853 üzenetére

    Jah, vannak rendes források is :)

    Elolvastam a Wikipedia cikket - röviden: bonyolult a kompresszor téma, főleg mert nagyon sok konstrukció létezik, nehéz általánosítani :)

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz G@ben #3854 üzenetére

    Elolvasva a Wikipedia cikket nem vagyok 100% az érvelésemben, illetve gyanítom, hogy csak bizonyos típusokra áll meg. Kérdezz utána nyugodtan, én is kíváncsi vagyok :) De most már én se tudok nyugodni, így kénytelen leszek utánaolvasni :)

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz GeorgeBerger #3858 üzenetére

    A kompresszor igazi hátránya, hogy baromira zabálja a teljesítményt - a linkelt cikk szerint akár a motorteljesítmény harmadát is elviheti. Persze többet ad vissza, de a turbó jobb hatásfokú (és egyszerűbb felépítésű, ráadásul ma már szinte tucattermék, megfelelő anyagokkal, gyártástechnológiával, vezérléssel).

    Az elektromos turbó nem összekeverendő az említett légkeverőkkel, amikkel igyekeznek bepalizni a hozzá nem értőket. Szerencsére könnyű felfedezni az átrázást:
    - olcsó
    - irreális dolgokat ígér (bármilyen autóra felszerelhető, alig vesz fel teljesítményt stb.)
    - a valódi nagyon ritka és leírják, hogy milyen feltételek kellenek a használatához (leginkább jó izmos generátor és nagy akku vagy akkuk)

    Cikk egy valódi elektromos turbó történetéről:

    [link]

    Thomas Knight honlapja: [link]

    Amúgy én egyszerűen nagy köbcenti, vagy könnyű autó párti vagyok :D

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz Scream007 #3864 üzenetére

    Hát, havi 1 gurigából sokáig kell gyűjtögetni egy M5-re is :) Tegyünk hozzá még egy nullát sztem, bár az ilyenre vetemedők már általában nem bérből és fizetésből élnek :D

    A Mini egy aranyos autó és a tesztek is dicsérik, de nekem valahogy nem tetszik. Túlságosan divatcikk - és az ős szellemiségéből semmit nem hozott át. Az eredeti mini egy egyszerű, okos, élvezhető kisautó volt. Az újban szinte semmi egyedi ötlet nincs - másolt dizájn meg némi high-tech, amitől jó drága lesz (az új Mini dizájnban nem sokat változik, ellenben olcsóbban gyártható lesz). Azért bosszantó ez, mert a BMW-nek meg lett volna a lehetősége egy ötletes kisautót csinálni - nulláról tervezték a Minit. De ők csak egy divatos gokartot építettek - ami oké, de nekem technikai szempontból nem szimpatikus. A VW Beetle sokkal elfogadhatóbb - ennyit lehetett kihozni belőle, az csak egy átformázott Golf. Na mindegy, egyelőre nem áll fenn a veszélye, hogy Miniben találnám magam :)

    A Golf GT pedig már kapható, tesztek is olvashatók számtalan helyen. Ebbe is a korábban említett kompresszoros-turbós 1,4-es TSI motor kerül. Nem rossz, akár nyerő is lehet - kérdés, hosszabb távon mennyit fogyaszt, mennyire megbízható és szervizelhető ez a bonyolult motor. Lehet, hogy inkább megéri beruházni egy rendes Golf GTI-re. Csak hát egy közepesen felszerelt GT is vagy 6,5 millió...

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    Kicsit fellendítendő az elcsendesedett sztrítrészer témát, nemrég futottam bele ebbe a leírásba:

    (Sajnos angolul van, előre is elnézést azoktól, akiket ez zavar. Ha netán valakinek van érkezése magyarítani, hajrá...)

    How to Be a Street Racer

    General Life Guide

    'Import Car'

    So, you've watched `The Fast and the Furious' eight times, and you live by Dominc's famous words, ''I live my life a quarter-mile at a time, in those ten seconds or less I am free,'' you are a bonified street racer. If you're fat please don't confuse this life motto with, ''I live my life a quarter-pounder at a time, no lettuce or tomato and french fries for free,'' you're just a bonified fat ****.
    Anyways, before you go blowing your cash on a fixed-up Honda, Nissan, or Acura, take a look in your own garage first. If you own any type of imported vehicle, you can be a street racer! You don't need a fast car; all you need is some stickers, sweet driving skills and a little imagination.


    Driving Techniques

    First, let's discuss how to properly drive your imported vehicle. Even if your import has a stock engine, you can't let anybody else know this. Although people rarely know the difference, a little mystery will help your image. Driving your vehicle properly is imperative. Think of the street cred points you would lose if you drove just like every other Average Joe? Here are some driving tips that are sure to get you the reputation you deserve:

    ALWAYS drive fast, even if the next stoplight is only 500 feet away.

    Try to secure the front spot when waiting at a stoplight. Make sure your front end is all up in the pedestrian crosswalk to let everyone know who is boss.

    If you cannot secure the front spot, be sure to stop behind a car that has a higher probability of driving fast. For example: If you are faced with the decision of either stopping behind a Dodge Caravan or a Ford Focus, choose the Focus even if you are almost at a stop already. Cutting people off makes them realize how fast and powerful your car is.

    When driving in traffic: One word. Weave. Always try to get in front of people who are blocking your way to VTEC happiness. If someone refuses to heed to your Japanese balls of steel, drive about one foot behind them. This is international car talk for ''Please move your vehicle when possible''. If somebody honks at you, it is not because you are driving recklessly; it is simply horns of applause at your aggressive, talented driving.

    When you see a Mustang GT or SRT-4 on the freeway, casually pass them and put on your hazards on, signifying your win. Immediately go home and post on your favorite internet car forum that you raped a Mustang on the freeway. Then masturbate to the thought of your 4-cylinder naturally aspirated monster destroying an eight cylinder with low HP per liter, realizing that at sexual release, only the feeling of going into VTEC is better than jizzing in your hand. Don't forget to wipe it up with your sock!

    Car Image

    The image of your car is important to you as a street racer. Without it, you are nothing. Image is MUCH more important than what is actually under the hood. Here are some simple steps that enhance your bragging Horse Power (numbers you don't need to worry about, just know it makes your car fast in Honda land):

    Step 1 - Lower your car: all street racers have lowered cars, without it, you might as well be driving a Yugo.
    + 5 Horse Power

    Step 2 - Body kit - Be sure to have a body kit on your import.If you can't afford one, make it out of cardboard. If you can, don't worry about painting it, this is not important to your street racing image.
    + 10 Horse Power

    [ Extra Horse Power if your car has a primered body kit with a painted car and you leave it like that for 6 months or more. + 2 extra Horse Power]

    Step 3 - Carbon-Fiber anything: Carbon-Fiber makes your car lighter and faster.
    + 5 Horse Power

    Step 4 - Spoiler: The bigger, uglier, more obnoxious the better. A well-placed spoiler SCREAMS ''Street Racer''.
    + 7 Horse Power

    Step 5 - If you are a girl: be sure to show your Honda power with a pink, flowery sticker that says ''Powered By [Your name here]'' or better yet, ''Powered By mother hen.''
    + 2 Horse Power

    [Again, + 2 Horse Power more if the sticker color does not match your car at all]

    Step 6 - Muffler tip: Don't waste your time doing your entire exhaust system. No street racer knows the difference anyways. Just go to your local muffler shop and pick up a 3 inch muffler tip. Sound is perhaps the most important aspect of your import.
    + 10 Horse Power

    FYI: Don't have time/can't afford a muffler tip? That's OK! Just get a drill and put a golf-sized hole in your muffler. Works just as well! + 4 Horse Power

    Step 7 - Stickers: Stickers on your car enhance and add the much-desired Horse Power. They can be from anywhere, your local muffler shop, body shop, or the sticker from your favorite radio station. + 1 Horse Power for every sticker.

    Step 8 - Car Color: If you are Mexican, make sure some kind of neon color makes it onto your import. No need for professional paint, spray paint will do.
    + 10 Horse Power

    Step 9 - Your Nationality: Being short and Asain with spiky black hair gives you even more street cred...if you are ready to handle the attention, bleach the tips of your hair and bust out your Linkin Park/Jay-Z ''Collision Course'' CD + 10 Horse Power

    Step 10 - Tagging your Acura as a Honda: There is no greater sign of greatness in the import world. If you live in the U.S., tagging your Acura as a Honda gives you the BIGGEST penis on the block! You see, in Japan, Acuras are Hondas.
    + a billion Horse Power

    Pre-Racing/ Getting someone to race you:

    Step 1 - Get in behind them and flash your brights, this is international car talk for ''Would you like to eat my dust?''

    Step 2 - When coming to a stoplight, intimidate your opponent by revving and rolling down your window to shout mild racing obscenities such as:
    # ''Your mom goes to college!''
    # ''Where did you get that spoiler?! The toilet store?!''
    # '' I slept with your girlfriend last night!''
    # ''I put my wiener in your sister's mouth last night!''

    Racing

    Honk 3 times, and on the 3rd honk, place the pedal to the metal.

    Winning/ Losing

    Whether you win or lose, let your opponent know who they're dealing with:

    If you win, get in front of them and flash your hazards. This is international car talk for '' Oh snap, I kicked your ***, you stupid mother hen.''

    If you lose, drive off with your head held high and don't let them see you cry. Talk **** about them to your friends saying it doesn't matter and thier car was a piece of **** anyways, and if you had a better launch you would have won.

    Final Thoughts on the Street Racing Life

    To finalize your life as a street racer, you must dabble in all aspects of street racing life. For example, you could visit the online Honda Forums daily or stop watching porn and look at live streaming videos of real Japanese Nissan Skylines,those down-and-dirty Toyota Supras or God's own chariot the Integra Type-R. Whatever it is, remember to always live life a quarter mile at a time.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz Viewsonic #3899 üzenetére

    A kérdés inkább az, hogy kell-e egyáltalán ilyen videókat csinálni? Mit akartok bizonyítani, kinek?

    Lehet pályát bérelni vagy trackdayre járni (múlt hétfőn volt autós nap a Hungaroringen, arról nincs videótok? gondolom mind kinn voltatok pályazárásig...), netán versenyautót venni és valamilyen versenyre nevezni, vagy ha tényleg ennyire elszántak vagytok, ilyen járműparkkal a kezetek között simán nekiállhatnátok egy Totalcar-gyilkos autós magazint csinálni. Szóval lehetőség nagyon sok van - kár éjszakai városi ökörködésre vesztegetni ezeket az autókat. Szerintem - aztán ha majd nekem is lesz egy Ferrarim, talán megnő hozzá az arcom is, és meggondolom magam :U

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz Viewsonic #3904 üzenetére

    Olasz rendőr besegít a Team Polizeinek a Gumball 3000-en:

    [link]

    Kicsit sem elmebetegek :)

    Asszem egy Jabba355 nevű emberke csinált olyat, hogy bérelt versenypályát, kamera felszerelést meg tán helikoptert is, ő így filmezgette az autóit. Na, erre azt mondom, hogy le a kalappal :) Mostanra asszem ez lett belőle: www.jabbasworld.net

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz SzalaiG #3910 üzenetére

    Feketében nagyon durván mutat az új S Merci - kisebbnek hat, és nagyon szép kontrasztos a sok krom (ablakkeret stb.). Világos színben ellenben szerintem kifejezetten csúnya. Bár talán fehérben még jó lehet - elvégre arab barátainknak is kell tessen :)

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz szatocs #3928 üzenetére

    Azért azt megnézem, hogy ''csippel'' 250-et kihozol egy Integrából. Nem vagyok Honda szakértő, de egy már alapból nagyon kihegyezett szívómotorból csak további komoly mechanikai átalakításokkal lehet jelentősen több erőt kihozni. (Utána meg jöhetnek a különféle feltöltések).

    Amúgy elvileg a 180 LE nem annyira kevés egy Polóba (elvégre nem nagy autó az...), de a 7,5s százra elég csirke. Valszeg azért, amit hobizoli is írt, csak 3-asba futja meg a százat, tehát valójában jobban megy, mint ahogy tippelnénk.

    Mondjuk fura, hogy nem a TSI (1,4 turbó + kompresszor, 170 LE) motort rakták bele - lehet, hogy nem volt értelme belekalapálni a lassan kifutó Polóba, bár szerintem olcsóbb is a régi 1,8T (amit szintén nemsokára nyugdíjaznak, ha jól tippelek).

    Annyiból is okos az 1,8T használata, hogy egy széles körben tuningolt motor, sok infó és alkatrész van hozzá, így a morcos kis Polo népszerű lesz a wannabe sztrítrészerek között :)

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz Viewsonic #3927 üzenetére

    Gondolom nagyon megterhelő lenne értelmes magyar nyelven írnod... (tudod, mondatok, írásjelek...)

    Az már csak magánvélemény, hogy én egy Ferrarinak látatlanban is több tiszteletet adok, minthogy ''ferka'' néven hivatkozzak rá.

    Ezek után ne lepődj meg, hogy egyesek (akár tévesen) sekélyes hülyegyereknek néznek. (Ne sértődj meg, építő jellegű kritika akart lenni - vedd figyelembe, hogy a fórumban csak az itteni megnyilvánulásaid alapján lehet képet alkotni Rólad, és ez eddig nem túl hízelgő Rád nézve...)

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz Viewsonic #3932 üzenetére

    Tudtam, hogy rögtön felkapod a vizet, de mindegy :)

    Abban igazad van, hogy addig mondhatod a monológod, amíg tetszik - mit látod, sosem lettél kimoderálva, míg más válaszát már kozmetikáztam. Ismétlem, csak egy jótanács volt, nehogy félreértsenek az itteni megnyilvánulásaid alapján, de asszem nincs igazán mit félreérteni, ez van - annyi baj legyen.

    Részemről a téma lezárva, folytassa felség :R Azért idézek a Fórum Alapelvekből is, aminek áttanulmányozását javasolom, ha még nem tetted meg:

    '' - a fórum nyelve a magyar''
    '' - a moderátor / házigazda elsődleges feladata a fórum területén (minden moderációs szabály alapja) a normális, emberi hangnemű, konstruktív beszélgetés lehetőségének, körülményeinek fenntartása''

    Néha kicsit feszegeted a határokat, lássuk be.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz szatocs #3935 üzenetére

    Azért egy szívó és egy turbó motor karakterisztikája eléggé eltérő. Kötve hiszem, hogy általános közúti közlekedésre alkalmas lenne egy 250 pacis 1,8-as, akármilyen sportos modellbe van építve. Plusz a turbóst lényegesen olcsóbb előállítani, mint az ennyire kihegyezett szívót (pláne a ciklusa végét járó VW 1,8T, ahol már valszeg az utolsó csavar is bőven megtérült...).

    Tehát elméletileg igazad van, de a realitásokkal köszönő viszonyban sincs. Ilyen alapon rakhatnának a Golf GTI-be is Porsche középmotort, hiszen mennyivel jobb...

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz Scream007 #3943 üzenetére

    Nem a tartalommal, a modorral van a gond - de ezt nem éritek fel ésszel, látom :) Sebaj, mi is csak nevetünk rajta :D

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    Egy érdekes olvasmány: Garrett T25 turbó felújítása házilag :) [link]

    Akár meg is lehet csinálni, de kiegyensúlyozás nélkül nem sokat ér (arra meg otthon nem sok lehetőség van). Ellenben egy turbófeltöltő anatómiájának tanulmányozására egész jó a leírás a sok fotóval.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz hobizoli #3952 üzenetére

    Attól függ, melyiket - ez általánosságban azért veszélyes kijelentés. A legtöbb mai turbós autó valóban kibír pár tized pluszt különösebb gond nélkül.

    Integra szerintem azt mondja, hogy jelentős teljesítménynöveléshez feltöltött motornál is komoly mechanikai átalakítás kell. Evidensen egy turbós motornál ''csippeléssel'' is kézzelfogható eredmények érhetők el, de pont emiatt +10% nem tekinthető ''jelentős'' plusznak.

    De asszem ezzel mindannyian tisztában vagyunk :)

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz hobizoli #3962 üzenetére

    Én szeretek óvatosabban fogalmazni :)

    Igazából minden az adott motor függvénye - van, amelyikben komoly tartalékok vannak, és van, amelyikben szinte semmi (overboost pedig közel sem minden turbós autóban van). Ezért általánosan nem merném kijelenteni, hogy ''akár'' bármennyi plusz kapásból elérhető. Ilyen az amúgy elég okosan kitalált Rover T16 motor - sajnos gyári állapotban ki van centizve, +5% és szétesik. Megfelelő átalakítások után (főként dugattyúk + befecskendezők + turbó + vezérlés) akár 400 LE is stabilan hozható a blokkból. Csiptuninggal gyári vassal viszont csakis és kizárólag tönkretehető.

    Ettől még vígan árulnak chipeket ehhez a motorhoz - és ez a szomorú/ijesztő. Nem tudod, mivel állsz szemben. Lelkes user nem ért hozzá, a gátlástalan vállalkozó meg a lehúzásban érdekelt. Az eredmény: szétesett motorral futhatsz a pénzed után.

    Szóval én óvatosságra intek inkább - persze szinte bármi ''megcsinálható'', a kérdés inkább az, hogy ki tudja megcsinálni (igazándiból), és mennyiért. Sajnos sok a kókler, ez pedig egy nyilvános fórum, így szerintem érdemes kerülni a túlzottan általános, csodamegoldásként félreérthető kijelentésket. A hozzáértő összekacsintás helyett írj konkrétumokat, hogy mindannyian okulhassunk :)

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz szatocs #3967 üzenetére

    Nem - egy jobb csigával kevésbé melegszik fel a levegő a sűrítés folytán, így több oxigént tudsz a hengerekbe préselni, ergo ugyanakkora töltőnyomás mellett nagyobb teljesítményt érhetsz el (több oxigén, több üzemanyag).

    hobizoli érti, amit beszél, csak az átlagember számára kicsit gyorsan és sokat ír, így néha kimarad pár lényeges részlet :)

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz hobizoli #3966 üzenetére

    A csigacsere azért elég messze esik a chiptuningtól - eddig natúr chiptuningról volt szó. A vas ésszerű variálásával persze sokminden elérhető.

    A normális tuning általában a hardver + szoftver megfelelő együttes fejlesztéséről szól. Ez pedig típusonként változik. Egyes autók bizonyos alkatrészeiben van bőven tartalék, másokban nincs, általánosítani nem szabad. Számos autó gyári elektronikáját is meg lehet piszkálni (pl. a Hondáké asszem egyes aftermarket vezérlőkével vetekszik programozhatóság szintjén), míg másoknál nem (pl. a Rover MEMS teljesen zárt).

    Akkor eddig annyit fixen tudunk, hogy a Punto GT egyszerű tuningalap, a Rover T16 kevésbé :)

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz szatocs #3972 üzenetére

    Igen, ezt mondom én is - néha kicsit nagyok a logikai ugrások / folytonossági hiányok :B De harapófogóval csak kihúzzuk belőle a pontos részleteket :)

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz Integra #3970 üzenetére

    Lehet, hogy az olaszok nagyobb ráhagyással dolgoztak a motor méretezésekor, mint a jápánok :) Fene tudja. Lehet örülni annak, hogy az 1,4-es Fiat turbómotor ilyen jó tuningalap, de ebből általánosítani értelmetlen. Meg kérdés, hogy mennyi ideig marad egyben az adott motor.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz szatocs #3978 üzenetére

    Teljesen típusfüggő - ne dobálózzunk már ilyen általánosításokkal.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz szatocs #3980 üzenetére

    Igaz :)

    Mod: azt hozzá kell tenni, hogy egyes autóknál az egyetlen ''chip'' megoldás egy komplett vezérlőelektronika csere...

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz Scream007 #3982 üzenetére

    Vagy nem :)

    Hagyjuk már abba :) Vagy írjunk konkrétumot.

    Ezek kb. olyan kijelentések, hogy egyes processzorokon lehet szorzót állítani, másikokon meg nem. Sőt, egyeseken csak lefelé lehet.

    Ezzel most sokat mondtunk. Annyit tudunk elérni, hogy vmi zöldfülű most rohan haza, hogy hú, a Celeronomon hogy lehet szorzót állítani. Meg átchippelni az 1,4-es Corsámat. Még ha értjük is, miről beszélünk, ne dobáljunk be félmondatokat. Legyen valami tartalma is a topiknak.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz hobizoli #3988 üzenetére

    Akkor a Fiat is egy vezethetőségre belőtt turbó konstrukció - a Rover T16-on egy Garrett T25 van, ami szintén egész gyorsan felpörög, de 5k körül már kifut a szuszból. Érthető módon igyekeztek úgy konfigurálni ezeket, hogy lejjebbről is húzzon már, plusz ne kerüljön egy vagyonba. Egyik se épp mai konstrukció :)

    A tartósságot pedig úgy értettem, hogy természetesen meg lehet korrektül építeni egy motort. Sajnos szerintem a legtöbb ''csiptuningos'' helyen csak felnyomják a töltőnyomást meg adnak hozzá még üzemanyagot, aztán szasz. Ha egy tényleges teszteken alapuló egyenprogramot kapsz, akkor ez is akár hibátlan lehet (pedig semmi extra, tényleg csak pár bitet írnak át, de ésszerű határértékeken belül). Ha viszont csak ökölszabályként ráhúznak az értékekre, akkor teljesen lutri a dolog. És laikusként nehezen fogod tudni megkülönböztetni a profi tunert a kókány EPROM-cowboytól.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz hobizoli #3989 üzenetére

    Asszem itt a kommunikációs problémánk forrása :)

    Te a profi tunerekből indulsz ki, akik autókat építenek. Mi pedig többnyire a hétköznapi ember szemszögéből nézzük a dolgokat, akik még hisznek a csodákban, és hajlamosak bedőlni, ha valaki aszondja nekik, hogy pár perc alatt +15% teljesítményt kap az autójából mondjuk 200 ezerért. Aztán meg pláne okosnak érzi magát, amikor talál valakit, aki +18%-ot ajánl 60 ezerért...

    Szerintem az a legfontosabb, hogy beláttassuk a laikusokkal, hogy csodák nincsenek - sokmindent meg lehet csinálni, de igazából mindennek ára van. Ezt a tunerek eléggé jól tudják, nem fél óra alatt és nem 60 ezer forintból készülnek az akár csöppet is ütőképes autók. Tehát csak ésszel közelítsünk a teljesítménynöveléshez - úgy viszont nagyon jó dolgokat lehet elérni :)

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz #00809728 #3991 üzenetére

    Sokféleképp lehet osztályozni a chipeket, ennél azért árnyaltabb a helyzet - talán a nálam szakavatottabbak tudnak pontosítani. Saccra kb.:

    Az egyik az általad említett, ami a megvalósítást veszi alapul. Ez lehet:

    - gyári memória átírása
    - gyári memória cseréje
    - gyári memória áthidalása/megtévesztése
    - komplett új motorvezérlés bépítése

    Nézhetjük a tartalmát is:

    - kapsz egy fix programot, ami az adott motortípushoz lett kikísérletezve (ésszerű, kipróbált értékekkel hatásos és gazdaságos)
    - egyedi programot írnak az adott vashoz (komolyabb tuning esetén elengedhetetlen)
    - jól rátekernek néhány látványos értékre aztán mennyél, ki tudja meddig...

    Az igazi lényeg azonban a programok tartalma, ami nagyban eltérhet, és ezt laikusként tényleg nem tudod összehasonlítani. Miket állítanak? Csak nagyobb töltőnyomást kapsz, aztán majd az ECU hozzáokosodik? Bonyolultabb elektronikáknál nagyon sokmindent lehet piszkálni, a beállításuk a gyárnak nem kis erőfeszítésébe tellett - nem biztos, hogy egy lelkes garázslakó egy EPROM égetővel tartós csodát tud tenni...

    Tehát persze, chip-chip, darab-darab, de a hatás számít igazán, és azt tudod legkevésbé megítélni (főleg a megbízhatóságot).

    Egy példa: a Rover MEMS motorvezérlése teljesen zárt, eddig senki sem tudta megfejteni. Megtrükközni kétféleképp lehet: egy ellenállással ki lehet iktatni a töltőnyomás szabályozást, lesz kakaó, de hamar szétesik a motor (a dugattyúk nem bírják + a MEMS-ben egy határ fölött nincs program, nem lesz elég benzin, jön a hobizoli által említett szegénykeverékes égés, és elolvad a dugattyúd). Filléres trükk, egyesek fillérekért, mások kemény pénzért árulják. Másik lehetőség egy ''piggyback'' ECU, ami átveri a MEMS-t, de ez sem tud segíteni a MEMS korlátain. Efölött csak egy aftermarket ECU segít. Aki mást állít, vagy azt, hogy ''átprogramozza'', az át akar verni :)

    Ez konkrétan egy típus - másoknál más a helyzet. A Hondák állítólag nagyon jól programozhatók, csak nagyon durva átalakításokhoz muszáj új ECU.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz Scream007 #3993 üzenetére

    Ezegyszer kivételesen a lényegre tapintottál :D Az árból semmi nem következik, maximum a chiplovag gátlástalansága...

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz gege71.hu #3998 üzenetére

    Hát, ha a fényezés is sérült, akkor minimum az egész elem fényezésével nézel szembe szerintem.

    Ha csak pontszerű a fényezés sérülése, akkor esetleg bevethető valami lemezkihúzó trükk + pötty festék. Valszeg nem lesz tökélyes, de olcsó. Vannak ilyen horpadásegyengető mágusok, valaki talán linket is tud mondani.

    A horpadásoknál az is probléma lehet, hogy megrepedezik a fényezés (akár szabad szemmel nem láthatóan), és szép lassan elkezd majd rohadni.

    Motorháztető nem olyan vészes, ha szépen eltalálják a színt, akkor nem lesz gond. Sőt, le is tudják venni, ha használnod kell az autót - mondjuk nemtom, hogy motorháztető nélkül szabályos-e közlekedni :) De lökhárítóval simán megoldják, hogy otthagyod a fényezőnél.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz hobizoli #4003 üzenetére

    Igen - sajnos a Rovernél ez mind egyben jön szinte, nem lehet játszani a gyári vassal :( Mindegy, elég az a gyári 190-200 LE :) 250-ig el lehet trükközni a gyári elektronikával (de már fejlesztett vassal), de annál többhöz már új ECU kell. Drága móka, na - annyiból már jobb autót veszek :)

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz hobizoli #4002 üzenetére

    Amúgy te direkte írsz mindig úgy, hogy szöveg alapvetően a témához kapcsolódik, de valójában különösebb jelzés nélkül elkanyarodik tőle?

    Az ellenállásos trükköt mint rossz példát írtam a gátlástalan kapzsiságra és konkrét ''csiptuning'' átverésre. Akár fillérekért, akár pénzért rossz megoldás. Elvi síkon azért, mert csak ész nélkül elveszi a töltőnyomás szabályozását, gyakorlatilag meg azért, mert a T16 motor gyári belekkel sajnos nem bírja a nagyobb nyomást.

    Természetesen létezik számos korrekt megoldás is, de nem ezen volt a hangsúly :)

    Azért köszi a bleed valve leírást, bár szerintem kevered a golyós szelepet és a bleed valve-ot. A bleed valve becsapja a wastegate vezérlését, egyszerűen elenged egy beállított nyomásmennyiséget, így később épül fel a wastegate-et megmozdító nyomás. Tudtommal ez nem annyira nyerő, mert töltőnyomás ugrásokhoz vezethet - ettől még bevett eszköz, de a Roverek kimondottan nem szeretik. A golyós szelep (amit jellemzően mechanical boost controllernek neveznek, ahogy elnézem) ellenben valóban azt teszi, amit írsz - hagyja gyűlni a nyomást, amíg az eléri a rugón beállított értéket, és akkor hirtelen nyit, és nyit a wastegate is ezáltal. Végül vannak elektronikus boost controllerek ugyebár, amik ez utóbbit elektronikus szabályozással oldják meg, így elkerülhetők a nyomástüskék - bár egy minőségi, jól karbantartott mechanikus szelep is kiváló hétköznapi alkalmazásra.

    A többiek épülésére egy link, amin leírják mindezt - igaz angolul, biztos akad magyar forrás is: [link]

    Fontos megemlíteni, hogy ilyen jellegű beavatkozásokhoz elengedhetetlen kellék egy pontos töltőnyomásmérő műszer, különben nem látni, hogy mit állítgatunk :)

    A Rovernél sajna annyira ki van centizve a motor és a váltó, hogy a töltőnyomást nem érdemes emelni, max arra gyúrni, hogy minél előbb felépüljön a teljes nyomás. Jó szokás szerint a gyári konfigban az ECU tudja vezérelni a wastegate nyitását, és csak úgy 3e környékén engedi a teljes töltőnyomást. Ezáltal lineárisabb, vezethetőbb lesz az autó, és kíméli az erőátvitelt is. Mintha egy nagyobb köbcentis motort akarna emulálni, hirtelen jövő turbórúgás nélkül. Ezt az elektronikus vezérlésű szelepet szokták kicserélni egy golyósra, és akkor ahogy a turbó bírja, épülhet fel a nyomás a beállított értékig, amikor nyit a szelep és a wastegate. Alulról nagyobbat rúg, kb. ennyi az előny - inkább mentális hatás :) Gondolkoztam rajta, hogy beszereljek egyed, de jó lesz nekem a gyári konfig, eleget költök a fékekre, nem kockáztatom a váltó szétnyírását :D

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz szatocs #4007 üzenetére

    Igen - úgy látszik, ez az új standard :) Gyanítom, hogy a Renault is hamar csatlakozik a 225 LE-ről.

    Nekem is az Opel inkább, de méginkább Golf GTI DSG :) Esetleg Octavia RS. De inkább fele ennyiből feltámasztatnék egy Porsche 928-at :)

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz szatocs #4009 üzenetére

    Városban azért tudnám értékelni a DSG automata üzemmódját :)

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz Scream007 #4011 üzenetére

    Nemár, ilyet kérdezni :P Azt hittem, mindenben képben vagy :) Legalább a BMW SMG be kellene ugorjon...

    A 3 hagyományos alaptípus:

    - kézi váltó + kuplung
    - bolygóműves automatikus váltó + hidrodinamikus nyomatékváltó
    - CVT (Constantly Variable Transmission, fokozatmentes automata)

    Ezek mechanikai megvalósításukban alapvetően eltérnek egymástól, a technikai részleteknek utána lehet nézni. Fontos látni, hogy szét kell választani a működést (tud magától váltani vagy sem) és a mechanikai megvalósítást. Ez utóbbitól függ a váltó karaktere inkább. A manuális üzemmódú automaták inkább az automatákra emlékeztetnek, a robotizáltak pedig inkább a kézire, a CVT meg a CVT-re :)

    Mára már erősen árnyalódott a helyzet. A bolygóműves automaták régen tisztán hidraulikus vezérlésűek voltak (a sebességváltást egy csomó furat, szelep stb. irányította a váltóban), mára már mind elektronikus felügyelet alatt állnak. Épp ezért lehet rá rakni egy kapcsolót, ami által kézzel is pöckölgetni tudod a fokozatokat - lásd Tiptronic, Steptronic és testvéreik. Ezek hagyományos automata váltók, csak némileg bele tudsz szólni az elektronika működésébe. Előnyük a nyugisabb váltás, hátrányuk a némileg magasabb fogyasztás és a relatív lassúság. Az, hogy az automata váltó elektronikus kezelőszerveit hova rakod, az már teljesen mellékes - váltórúd formájában középre, a kormányrúdra pöcök formájában, gombként a műszerfalra vagy a kormányra... a lényeg a váltómű és az elektronika, a gombokat tök mindegy, hova rakod.

    A hagyományos kézi váltók irányából jönnek a robotizált automaták/félautomaták. Ezek hagyományos, fogaskerekes váltók, csak a kuplungot és a fokozatválasztást különféle elektronikusan irányított mozgatóeszközök intézik. Ezek tehát hagyományos kézi váltók, amire ráültettek egy automatikát, ami helyetted váltogat. Ilyen a BMW SMG, a Ferrari F1, a legtöbb versenyautó váltója stb. Előnye, hogy nem dobja meg a fogyasztást, mint egy bolygóműves automata, illetve nagyon gyors tud lenni, de általában elég darabos, sokan szidják - versenygépbe ideális, utcai használatra még nem teljesen sikerült megszelidíteni.

    A CVT arra játszik, hogy a motor mindig a legoptimálisabb fordulaton működhessen, ezt különféle kúpkerekeken előállított végtelensok áttétellel érik el. Mégis, a CVT váltókra is szoktak ''manuális'' üzemmódot programozni, mintha lennének fokozatok - ez valójában csak bűvészkedés, hiszen végtelensok áttétel van, és pofára beállítanak 5-6-7 fixet, hogy úgy érezdt, váltasz. Normál üzemben a CVT váltós autó gyorsításkor beáll a nyomatékmaximumra (pl. 4000 rpm), és az autó csak gyorsul. Fura érzés lehet :)

    A VW DSG (és Audi S-Tronic, illetve az új 911 Turbóban is ilyen van, meg anno az Audi raliautókban volt) is egy robotizált kézi váltó, annyi plusszal, hogy nem egy, hanem két kuplungja van. Valójában 2 db összeépített 3 sebességes váltóval állunk szemben. A trükk az, hogy mindig előválasztja a következő fokozatot, ezért váltáskor csak nyit az egyik kuplung, és párhuzamosan zár a másik. Szinte azonnal. Sokan dicsérik, mint a legjobb robotizált váltót, illetve azt mondják, hogy talán már túl jó is. Nekem szimpatikus, mert egy okos mechanikai megoldás, nem zabál feleslegesen, ellenben villámgyors. Városban tudnám értékelni :) Élményautóba aláírom, hogy valszeg egy jó kézi váltó továbbra is a legnyerőbb.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz golyani #4022 üzenetére

    Melyik Vectra? A, B, C? Bár egyik se egy rakéta, csak rendkívül higgadt vérmérsékletű sofőröknek ajánlanám :)

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz golyani #4024 üzenetére

    Az a Vectra B.

    Google: opel vectra b végsebesség -> [link]

    Hivatalos adat 193 km/h.

    Az óra simán csalhat annyit, hogy 210-et kifusson. Hátszélben, nagy egyenesben stb. Gyanúm szerint 120 fölött viszont már erősen szenved.

    Mert hát egy dolog, hogy mennyit tud kifutni, és másik, hogy miként képes elérni.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz #00809728 #4026 üzenetére

    A motorral semmi gond - sőt, egy egész érdekes konstrukció: a ma népszerű, de bonyolult, drága változó geometriájú turbó helyett két hagyományos feltöltőt használnak. Költségben valszeg kb. ugyanott vannak, ellenben állítólag a hagyományos turbók üzembiztosabbak. Majd elválik.

    Csak szegény 407 ne lenne annyira randa. Pedig a 405, 406 milyen szép autók voltak - pláne a 406 kupé.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    Épp az jutott eszembe, hogy a Wankel motor milyen kézenfekvő megoldás lenne egy hibrid autóban - kompakt, nyugodt járású, a nyomatékszegénységét pedig pont jól kiegészítené az elektromotor. Sőt, a hibridekben előszeretettel használt CVT váltót se szaggatná szét.

    Úgy látszik, ez már másnak is eszébe jutott: Mazda5 Hydrogen RE [link] :)

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz tomcica #4032 üzenetére

    Konkrétan nem ismerem a PSI tuningboxot, csak a hirdetését láttam. Valszeg működik, a hosszú távú hatása kérdéses - sajnos nem kevés ma már a gátlástalan bitmágus, és a korszerű turbódízelek elektronikájával könnyű látványosan játszadozni.

    Amitől viszont óva intelek, az a ''most ennyire futja'' hozzáállás - ha nem tudsz megbízható, garantáltan működő megoldást megengedni magadnak, akkor talán jobb, ha egyelőre hagyod a kísérletezgetést. Kár lenne gallyra vágni az autót valami gagyi megoldással, ''mert csak ez fért bele''.

    Nem lebeszélni akarlak, csak higgadtan állj hozzá a dologhoz. Az sem árt, ha hagyod pihenni 1-2 hónapig a dolgot, és ha azután is olthatatlan a vágy, akkor bele lehet vágni. Én már számos hirtelen lelkesedésből jött projektet elvetettem végül, mert valójában kevés értelme lett volna, csak elsőre olyan állatinak tűnt.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz golyani #4034 üzenetére

    Nem tudom, mennyibe lehet ez - de inkább gyűjts egy erősebb autóra :)

    Esetleg ha elrohad a meglevő kipufogó, akkor lehet gondolkodni valami sportosabb változaton.

    Úgy -5 ... +5% teljesítményváltozásra számíthatsz amúgy. Ha elbarmolják a kipufogót, romolhat a hengerek töltése, és csökken a teljesítmény. Ha vacak szűrőbe nyúlsz bele, akkor idő előtt szétkopik a motor, mert telemegy kisebb-nagyobb porszemcsékkel.

    A korrekt megoldások általában drágábbak és több utánjárást igényelnek, ami összességében valszeg nem nagyon éri meg.

    Esetleg rakj erősebb fékeket az autóra, és állatul kifékezhetsz mindenkit :)

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz golyani #4036 üzenetére

    Az Escort már egész kellemes méretű autó. Kicsit fapados, de működik. Mondjuk egy hasonló korú Mondeo se sokkal drágább amúgy, bár az első generációs Mondeókat szidták néha.

    Ha valami sportosabbat akarsz, akkor pl. Swift 1,6. Csak sedan kivitelben van (sajna), de az legalább kicsit erősebb kasztni. Az 1,6-osnak jobb futóműve, erősebb fékei vannak - ellenben ugyanúgy tucatautó, tehát alkatrész van hozzá sok, olcsón. Az 1,6-os moci pedig egész kulturáltan jár, és 92 LE-vel rendesen is viszi a járgányt. 800e körül 98 tájéki, 100e km futásúakat lehet fogni, klímával. És valszeg nem sok gond lesz vele.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz tomcica #4040 üzenetére

    Szép autó az a GTC :) Eddig Vectrában volt szerencsém a 150 pacis CTDI-hez - valahogy nem volt olyan erős, mint vártam volna. De nagyon kellemesen, jól ment :)

    Az a 175-180 LE nekem kicsit kérdésesnek tűnik, mert már a 150 paci sem kevés egy 1,9-es dízeltől - mindenesetre valszeg a turbó már a légszállítása határán járhat 180 LE környékén. Másfelől elérhetőnek tűnik, Dodi Leonja is kb. ilyet tud, sőt többet.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    Mai hír: az Audi-VW vezető dizájnere a Kiához igazol [link] Nem viccelnek ezek a koreaiak :)

    Európában meg a JE Design csapata megirigyelte a Ssangyongok és hasonló csodák elbűvölő vonalait, így az Audi Q7-est reszelték át valami undormánnyá: [link]

    Amúgy meglepő módon élőben nem annyira borzalmas a Q7, sem a Subaru B9 Tribeca. Persze szépnek nem mondanám őket, de fotón kifejezetten otrombák.

    Department of Redundancy Department

  • karib

    addikt

    válasz tomcica #4044 üzenetére

    Dodi is 150 paciról indult 1,9 VW TDI-vel, és lett belőle sok, valami 190 körül.

    Az, hogy alul nagyon nem megy, az a legtöbb mai turbódízelre igaz. Lehet, hogy egy chip tud ezen segíteni, és az is lehet, hogy nem (ráadásul a chipek sem egyformák, sőt markáns eltérések lehetnek). Ha a turbónyomást csak késleltetve engedi felépülni a motorvezérlő elektronika, akkor ezt ki lehet iktatni, így lejjebbről indul majd. Ennek persze lehetnek mellékhatásai is - pl. ha a váltó nem elég erős, akkor rövid úton ledarálod. Olvass utána alaposan :)

    Department of Redundancy Department

Új hozzászólás Aktív témák