-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz gzbotii #69607 üzenetére
1,5 szerintem kevés, de attól függ, hogy mennyi maradt a váltóban. Vízszintesen kell, hogy álljon az autó, nem a kerekein, mert a TDI motor alatt mindig összeül a rugó. Ilyenkor lejjebb kerül az orra, ami azért baj, mert előlről van a váltón a feltöltő és szint ellenőrző csavar, minél lejjebb az orra, annál kevesebb olaj fér be. Ha a csápos emelőn volt, akkor jó lett a szint, ott egyenesen van.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz gzbotii #69609 üzenetére
Ha a kerekein állt, akkor kevés ment bele, 1,9-nek bele kellett volna mennie. 2,1 a feltöltési mennyisége a száraz váltónak, annyi nem megy bele ha nem volt szétszedve a váltó.
A bekarikázott részen kell ellenőrizni a szintet és tölteni a váltót, amint látod ez a váltó elején van, az akksi alatti részen.
16-os imbusz kell hozzá, szerintem az nincs nálad. Ha van benne 1,5 liter olaj, nem lesz baja, de fel kell tölteni, amint lesz rá lehetőség.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz z123456789 #69694 üzenetére
Hazafelé lövök képet. 30 000km van a tárcsákban.
tboldi Még jó, hogy lekopott, le kell kopnia.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Magnum_ #69698 üzenetére
Ez nem lesz festve, az tuti... akkor lenne értelme, ha levenném, szétszedném, homokfúvásal megpucolnám, és kapna hőálló porfestéket + új tömítéseket, hengert... Na amíg működik, biztosan nem szedem szét. Utána meg pucolgathatnám, mert nálam az első 100km után már fekete a fékportól, itt hegyek és völgyek vannak, ha 100-ról meg kell állni egy 1,7 tonnás vassal, oda kell taposni a féknek, nem lehet simogatni. Funkcionalitása megvan porosan is, a többi nem érdekel.
Tudom, van nem porolós betét, nekem nem lesz, mert 1. az nem gyári, nem bír annyit, 2. elgörbíteném vele a tárcsát, mert nem olyan puha, mint a gyári. Sokszor előzök lejtőn, aminek az alján be is kell fordulni, szóval lehet hogy a buziknak való a fék, de ide ne gyertek nélküle.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz z123456789 #69710 üzenetére
Nem leszedni gond(5 perc/darab), hanem majd rendesen lelégteleníteni, miután feltetted. Főleg ha ABS-es a vas, akkor szoktak a pékek kalácstalanul bámulni a beeső, puha fékpedálra a 8. légtelenítési kísérlet után. Ilyenkor szokták visszaadni a vasat, hogy majd bekopik, nekik most sürgős dolguk van(elkél a tészta)
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz z123456789 #69713 üzenetére
Nem ugyanaz a művelet. Fékfolyadék cserénél minden mester inkább elpocsol 1 liter fékfolyadékot, minthogy véletlenül levegő kerüljön az ABS kockába. Úgy szokták csinálni, hogy a tartályban kicserélik a folyadékot 2x, utána a csövekből kipumpálják a régit. Természetesen egyik alkalommal sem ürülhet ki teljesen a tartály, hogy ne kapjon levegőt. De ha leveszed a nyergeket, kifolyik minden és a levegősödés elkerülhetetlen.
ABS kockát csak úgy lehet légteleníteni, hogy bekapcsoljuk az ABS pumpát és kinyittatjuk az elektronikával a kocka szelepeit(diagnosztikai eszköz szükséges, ami vezérli az ABS-t +2 ember). Ha ez nem történik meg, bármikor nagyobb fékezésre fellevegősödik a fék.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz z123456789 #69720 üzenetére
Én azt mondom, ha van diag, meg ember aki lelégteleníti, akkor hajrá, de ha szopóka lesz a vége és a csillogó féknyergek ellenére eltaknyolsz valamelyik lámpánál, akkor nem érte meg. Magamnak is lusta vagyok megcsinálni. Inkább legyen fekete, de jó, mint szép, de szar. A fék, olyan mint a medve, nem játék.
Cseréltem már nem egy féknyerget és mindig szopás volt légteleníteni. Sokat pepecselek vele, mire vissza merem adni a tulajnak, hogy fasza. Volt olyan, aki visszajött, hogy ennyire fent még soha nem fogott a féke és esik ki az ablakon kis fékezéseknél is...mondtam, majd megszokja, majd megtanul vele bólintás nélkül megállni, új korában is ilyen volt(8gen accord).
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Declare #69772 üzenetére
Nem. Kétféle érték van. Egyik a szűrő aktuális telítettsége, másik a korom mennyisége, ami már nem ég ki. Előbbi 20-30grammnál elkezd kiégni, utóbbi marad a 70g limitig, amikortól tisztítás vagy csere.
Ahhoz, hogy az új dpf is kibírjon 250k km-t, nem elég a dpf-et cserélni. Egr, béfecskendezők és a turbó cseréje is szükséges. Korommal azért telik meg 250k km alatt, mert a fent emített dolgok elkoptak.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Declare #69784 üzenetére
CR rendszer esetén már 50 000km után nem az igaziak a befecskendezők. Élettartamuk kb 150 000km ha sima gázolajat tankolsz. Prémium dízellel ki lehet tolni az élettartamukat, de 300k km körül akkor is csere lesz a vége.
Jöhet a duma, hogy azenyémbenmár300kvanésmégjók, de ha beméretné, kiderülne, hogy szarok. Csak még indul és megy a motor, de mondjuk az alsó fordulatszám tartományokban már jóval lustább, mint új korában.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz EQMontoya #69786 üzenetére
A magas nyomás elvégzi a dolgát. Padlógázon jóval 2000 Bar fölött van a nyomás ezekben a befecskendezőkben a legújabb generációnal(van ahol eléri a 2500 Bar-t)
BigBlackDog Törekednek ők... de a környezetvédelmi normák pontosan az ellenkező irányba mozdítják a mérleget. Ahhoz, hogy tudja az euro6-ot, kell a 2300Bar, na most ilyen nyomásnál meg nem lesz tartós. Az ős, adagolós, szent 1.9 TDI 250-300Bar-al működött, az tartós volt...
Nem lehet mindent, vagy tartós, vagy környezet barát, bár legyártani sem épp környezetkímélő ennyi befecskendezőt, de az EU a kipufogóból kiáramló 0,1%-ra veri, nem érdekli őket, hogy a repülők, meg a gyárak tonna számra tolják az arcunkba a mérget. Az autó lassan már levegővel megy csak. Télen nálam az első 5percben nem jön sem füst sem pára a kipufogóból. Ami kijön a motorból, megy is vissza.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Declare #69791 üzenetére
Csak azon megy a filozas, hogy meddig erdemes költeni es javitgatni egy autot, ami alapvetöen megfelel az igenyeidnek es mikor jön el az a pont, amikor mondjuk az van, hogy nagyon komoly összegbe kerülne ha üzembiztos autot akarsz es erdemesebb lenne egy ujabba fektetni (ami ugye megint lutri, amire megint csak költeni kell az elejen stb).
Attól függ, mikori az autó. A régebbiek tartósabbak, az újabbak meg kevésbé. Egy 2000-es évek eleji autó még 10 évesen is autó volt. Most nézz meg egy 2010 utánit 7 évesen. Hozzá kell tenni, sokkal többet futnak most az autók, de akkor is gyatrák lesznek a 2010 utániak 10 éves korukra. Én a 12-es octaviat még vagy két évig tervezem megtartani, hogy az új tulaj is használja még egy kicsit, mielőtt előjönnek a sok fizetésből orvosolható bajok.
7-8 évesen már jönnek a gondok. A mostaniak meg szerintem 5-6 évesen már problémásak lesznek. A kis turbósok addigra leturbótlanodnak. Egy sima 1.2TSI is 1,7 bart tol. Régen annyival a forma 1-ben is indulhattál volna rendes hengerűrtartalommal.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz z123456789 #69720 üzenetére
[link] 30k km és kb 1,5 év.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kornel #70788 üzenetére
1000km után még fölösleges a csere. 3-4000km mire talán van értelme. A motor még nyers, mire bekopik kicsit, akkor érdemes cserélni. 3-4000km után ledobnám az olajat, utána 10 000km vagy 1 év, ami hamarabb jön. Turbó motornál ez sokat számít. Ki lehet cserélni 7,5 k után is, csak fölösleges környezetszennyezés. A mai olajok sokkal többet tudnak. Ezeket a motorokat tesztelik, picit bekoptatják, majd minden folyadékcsere után rakják az autóba. Már most 1 csere után van.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Tsebacsi #70861 üzenetére
Van normális használtautó, csak ki kell kacsintani a komfortzónából, nem kell félni kimenni Pestről. A vidéki autók vagy a pályások sokkal jobb állapotban lesznek, mint a nagyvárosi lerúgott szarok.
Fogadni mernék hogy Miskolcon vagy Nyíregyházán jobb vételek vannak, mint nálatok. Rá kell szánni az időt, meg a benzint és körbe kell nézni máshol is.
Nem két kerületben kell keresni Peten belül és ha valamit kinéztél messze, nézz meg még másik 3-4 autót a környéken. Egy autó miatt nagy lutri elindulni.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz raczger #70935 üzenetére
Pontosan. Nem szabad, hogy legyen kompresszió, mert elgörbülne a hajtókar. Mindet ki kell venni, ott kifújja a vizet. De a turbó nyomás csövét is le kell venni és az intercoolerből kiereszteni a vizet.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest