- Windows 11
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- ASUS routerek
- Videó stream letöltése
- Hálózati / IP kamera
- Facebook és Messenger
- Linux kezdőknek
- A Google helyét akarja az OpenAI, hétfőn jöhet az AI-alapú kereső
- Milyen program, ami...?
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
-
Declare
őstag
Igy van! Egy ideig en nagyon hatarozottan tartottam magam, hogy jobbrol nem elözöm, semmilyen körülmeny között....aztan lassan feladtam....pont az M7 en.
Multkor egy piros suzikis swift (mondjuk mi mas lett volna ) a belsö savban, üres palyan. Villogtam, ramentem, villogtam, vartam, villogtam, ramentem....közben szepen kikerülgettek minket jobbrol. Aztan feladtam es en is tovahaladtam. Pedig nem volt sem öreg, sem nö...csak suzukis
-
Declare
őstag
Jah, most hogy mondjatok, tenyleg olvastam, hogy mar szabalyos is ez a fajta elözes. Viszont arra azert kivancsi lennek, hogy aki ilyen süket modon közlekedik, hogy fogalma sincs mi zajlik körülötte, az hogy reagal egy veszhelyzetben? Kb asszem sejtem a valaszt, inkabb csak költöi a kerdes...
-
Declare
őstag
válasz Snoop-y #14056 üzenetére
Vagy illegalba beköttet az ember egy kek villogot a hütöracsba, meg a szelvedöbe. Egy kek ravillogastol csak felreugrik a legtöbb süket, meg önkentesrendör is
Egyebkent azon gondolkoztam, hogy az autopalyan, amikor civil autos trafipax beall az ember ele es villogatja a kek villogot es irja a "following" -ot, olyankor nincs szirena nem? Ha jol tudom a kresszben az all, hogy a villogo es a szirena együtt müködik, de önmagaban egy kek villogo nem jelent semmit, max figyelemfelhivo
Mas kerdes, hogy ilyen esetben, nem valoszinü, hogy ilyen okoskodassal erdemes tetözni a bajt de akkor is na... en egy öntudatos orszag szülötte vagyok, aki harcol!!
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Szerintem ahanyan vagyunk, annyi fele keppen költenenk el ezt a penzt autovasarlasra pont ettöl szep ez az egesz.
En pl biztos nem ülnek be egy G astraba mindennap, csak azert, hogy legyen egy jatszos autom, amivel huligankodom "just for fun" . Ha valaki adna 8,5M, hogy csak autora költhetem, de utanna nekem kell fenntartani is, akkor 330/325d lenne, szepen felszerelve (e90/e92). Ha a benzinkartyat is kapnek akkor ugyan ez csak benzines kivitelben
[ Szerkesztve ]
-
-
Declare
őstag
válasz Skillet #14266 üzenetére
Szituacio függö a dolog. Nem ismerem azt az utat, sem a helyzetet.
Egysavos utnal nyilvan helyesnek nem helyes , de ha el tudna menni nem is villogna. En ugyancsak agygörcsöt tudok kapni ilyen helyzetekben, ha valaki a megengedett sebesseg alatt szedeleg, mert ö hej de nagyon raer. Tipikus suzuki swift es dacia logan mögötti kocsisorok föutakon...mert ugye 70 el csak jobban fogyasztEn is van ugy, hogy nem sietek es mondjuk nem megyek 100 al, csak 80 al csordogalok hazafele, de csak es kizarolag akkor, ha ezzel nem tartok fel senkit. Autobahnon is ha nem is sietek, de odalepek a belsö savban ha arrol van szo, hiaba elözhetnem akamionsort 125 tempomattal fütyürszve, nem teszem, mert figyelek a környezetemre.
Szerintem ez total alap lenne, hogy hogy figyelek masokra, mas is figyel ram es azonnal kevesebb hajmeresztö elözes lenne. szvsz
(#14276) Rivaul ha Neked fekezned kellett, hogy beferjen, akkor azert Te sem tartottad be a követesi tavolsagot ram is villogtak mar ilyenert (irtam multkor), hogy 3-4 autoval a kamion mögött, nyilegyenes uton senki nem elöz es en meg mondom ezt azert meg sem (100 a megengedett, helyette 70 el mentünk). Ugyan ez, hogy elözök, szepen indexelek visssza, mert jön egy kanyar, de fekeznie kell, mert a masik seggebe megy mindegyik es ezert villogat...hat mondom baratom, követesi tavolsag...
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz Borisz76 #14837 üzenetére
Nincs ebben sok csoda barmi kicserelhetö led re. Szinarnyalatot kell kitalalni, hogy tetszik/nem tetszik. Sokan rosszul vannak a LED kekes fenyetöl. Van viszont meleg feher szine is, de van minden fele szines is. Ez csak izles kerdese. Ebay tele van ilyen led izzokkal.
En is kicsereltem, en szeretem es meg az akkut is kimeli -
Declare
őstag
válasz focvis #14906 üzenetére
Multkor felmerült ez a gazos kerdes es erdekes.
A sima LPG az sokkal olcsobb es elterjedtebb, de megis a CNG fele megy minden. Gyarilag is van (Neked linkeltem is) golf TGI
Erröl ki mit gondol amugy? A baj, hogy igazabol a gazzal csak 2-300km lehet megtenni, az azert nem sok minden fogyiban allitolag kb dizeles 6 liter körül eszik 100-on. CNG azt irjak meg dinamikusabb is a motor es igy gyarilag összehangolva, ebben lenne bizalmam is.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Jo de ezek azert mar az "olyan büdös ez a sok rohadt penz...de mit csinaljak ha egyszer van " kategoria en azert egyelöre a fölhözragadtabb "autozzak olcson, de relative elvezetesen es meg környezettudatosan is" kategoriat kepviselem
Ez a cng dolog azert birizgalja a fantaziamat....de latom itt a huliganok között le vagyok ejtve a temaval (bar azt olvastam, hogy pl ez a TGI golf a CNG gazzal dinamikusabb, mint a benzinnel
-
Declare
őstag
válasz focvis #14957 üzenetére
Azt en mar megtanultam, hogy Magyarorszagbol kiindulni soha nem szabad.
Nyilvan, ha csak otthon hasznalnam az autot eselytelen lenne a dolog, valszeg ezert nem is viszi be az orszagba az importör a cng gazos autokat.
Nezz ra Szlovakiara, mar ök is elöttünk jarnak szepen, csehekröl nem is beszelve, aztan Nemetorszagot nem is mondom.
Nagyjabol en az utvonalamon tudnek talalni kutakat. Sajna ez a 2-300 km hatotav viszont nem sok minden igy föleg hazautazaskor hiaba lenne cng s a kocsi, sokszor kellene benzinnel menni.
Mondjuk minimal adot kell fizetni ra, napi munkabajaraskor jobban fogyasztana a kis utakon, mint a dizel, nem kormolna, koszolodna semmi....lehet ki lehetne hozni hasonloan a költsegeket mint egy dizelnel, viszont nem lenne riziko a dizeles nyügök es koszolodasok.
-
Declare
őstag
Hat nem tudom, most jönnek mar a szeriagyartasban CNG autok, golf, a3, stb osztalyokban is, csodalkoznek ha a kereslet nem kezdene drasztikusan nöni.
Azert ilyen utolagos motor szet furatasra nem mindenki viszi el az autojat. Plane nem egy uj autot. Ha viszont bepöttyinted az extralistaba, hogy cng, esztetikusan beepitik a potkerek helyere gyarilag, a gyarto hangolja a motort es vallalja a garanciat, az maskepp fest azert
-
Declare
őstag
válasz AMD Power #15056 üzenetére
Nem tudom ezt a hozzaallast megerteni...söt kifejezetten idegesit. Miert kell szetb.ni azert mert nem az enyem?
Na jo persze vannak a total fogalmatlan, autohoz erzeketlenek is van olyan kollegam most is, aki a sajat 2,5ös a6 avantjat ugy hajtja, hogy valtas, fordulat leesik 1000 ala, padlo, elkezd hörögni szegeny, 1500 körül rant a turbo, akkor valtas, fordulat 1000 ala, padlo........ja hogy amugy az 5 eves kocsija 2 hetente szervizbe all. Mondjuk öt ez nem zavarja, "ez normalis egy ilyen öreg autonal mar" mekkora best buy vetel lesz ez is ha valaki megveszi majd
Vagy ez a zsir uj allroad itt a parkoloban, ami januari, de hogy naponta 2x padlogazzal megindul vele a csoka innen az alap....ez is egy "megkimelt, garazsbantartott, keves km-el" talal majd gazdatVannak akiknek nem esik le, hogy a gazpedal az egy fokozatmentes dolog, nem csak vegallasai leteznek
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz EQMontoya #15063 üzenetére
Pl pont az opel-nel volt elcseszve a kettöstömegü resz. Az 1.7 cdti H astra 6 sebesseges valtoval kb 140-150k km ig birja es csere/valtofelujitas. Ezt nagyon sok helyen irjak. Ha raadasul valami vad ember kezeli+varos, akkor szvsz annyit sem bir ki.
30k olajcsere, sz.r minösegü üzemanyag, atlagos "lesz.rom az auto vigyen el A-B be tulaj" 140k km alatt azert sokmindent le tud amortizalni szvsz plane ha TDI/TSI a motor, marpedig az elmult par evbe ezek jönnek.
(#15065) AMD Power de az a durva, hogy ez nem egyedi eset. Ha valaki ezeknek nem olvasgat utanna/csetel utanna a neten, nem fogja tudni. Kreszen nem oktatjak, autovasarlasnal nem mondjak el. Nyilvan van sok lesz.rom tipusu ember is, de van egy csomo, akinek fogalma sincs ezekröl, hogy dizelt nem tapossuk hidegen, autopalyan padlogazzal tolom, utanna nem lövöm le a pihenöbe kiallva egy pisire satufekkel, olajat nem 30k km utan cserelem, a kettöstömegü miatt 800 as fordulaton nem taposom padlogazzal "hisz ez dizel, megy ez" felkialtassal.........es hosszu meg a lista. En se tudnam, ha nem neztem volna utanna.
Hasznalt auto 1-2 evesen 40-60k km ig ami egesz jo vetel lehet. Utanna föleg turbos (benzin/dizel) az bazi nagy riziko, komoly atvizsgalas, utannajaras, de meg ugy sem eletbiztositas.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Persze. Nalunk is van olyan csaladtag, aki kepes 0 ra amortizalni atlag 2-3 ev alatt zsir uj mitsu/nissan terepjarokat pedig azert azoknak sem annyi van megirva....
Egyedül meg regen az 1.4 es H astraval nem birt aztan 400k+ km utan egy öz sietett a segitsegere. Azota mondom, hogy annal lomhabb autoval en meg nem talalkoztam, de minden respect, mert tönkre nem ment es a balesetben is szepen vizsgazott.
Amugy ezek a problemak nem annyira veszesek, de nyilvan nem ezt varja az ember, ha uj autoval halad 110k km-t....
-
Declare
őstag
Heti ket harom alkalommal hasznalod es ezert ugy berozsdasodik, hogy esztergalni es szabalyozni kell? Ez nekem nagyon furcsa....ilyen hasznalat mellett, szerintem semmilyen gondot nem okozhat a rozsda de ez total laikus velemeny. Fekezel vele parat es lekopik....
(#15429) roberto211 az ugy jobban hangzik de akkor nem a rozsdaval van itt a gond, hanem az idö vasfogaval
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz bitpork #15450 üzenetére
En ezt total megertem. Nekem is sokszor van ugy, hogy nem sietek, nem is megyek gyorsan, de egy elözesnel, vagy csak ugy egy "kinalkozo lehetösegnel" picit odalepek ha pont ott allnak, az nagyon ciki, mert amugy az ut 90% ban meg total szabalyos vagyok.
Amugy egesz korrekt ez a palyas meres dolog. Azert a 153 hoz a mutatonak 160-170 között kell lennie. En pl az autopalyan ha akarnam se nagyon tudnam a 60 ezres büntit feljebb nyomni 200-210 körül vege a dalnak, gps szerint az meg ilyen 190-195. Max az erdi lejtön tudnek probalkozni
-
Declare
őstag
válasz bitpork #15535 üzenetére
Ez full nagy +1. Amig valaki a lehetösegei hataran kergeti az almokat addig nincs baj, amikor azon tul, ott van a gond.
Amugy ezt mindig olyan könnyü okosan bemondani, hogy menjen gyalog, meg busszal....megneznem hany ember van aki jar autoval, majd felismeri, h holnaptol mar nem teheti meg, megrantja a vallat, eladja a kocsit es jar gyalog.
Elöbb fog elkezdeni sporolni a kajan meg a mindenen, mint eladja az autojat....valoszinüleg a felismeres se menne amugy az emberek többsegenek, nem a vallranditas es eladas. -
Declare
őstag
Valaki egysze magyarazza mar el nekem, az ilyen "veletlenül a gazra leptem a fek helyett" eseteket
jaj, ugyanitt elado, megkimelt, keveset fuott BMW
-
Declare
őstag
válasz Rivaul #15549 üzenetére
Az megint mas En is csinaltam olyat parkolasnal automatanal, hogy gurultunk, hogy hol a hely, hopp ott ni es ugye kuplung es fek...na ebböl fek lett mondjuk ez egy zart parkoloban törtent, gurulas közben, de ez csak a szerencse resze
(#15550) szilva01 Itt a pont. En is jartam mar ugy, hogy faradt voltam, kettesbe probaltam indulni, ugy mintha egyes lenne, vagy kuplungot majdnem elfelejtettem nyomni megallasnal....ilyen szvsz elöfordul. Na de itt emberünk ratiport a gazra es tartotta is magat ehhez jopar masodpercig az biztos jo hogy nem vasalt ki valakit a parton....
-
Declare
őstag
válasz roberto211 #15582 üzenetére
baaaaaaaaavooo jol megmutattad neki....ez is valmi
-
Declare
őstag
válasz roberto211 #15592 üzenetére
Összeallt a kep, a napi tööbb veszfekezes, meg a többi hszed alapjan.....inkabb nem irok semmit....
peace
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
-
Declare
őstag
válasz Rivaul #15605 üzenetére
Így van ezt akartam én is írni.
Azért nem ugyan az, amikor valaki a megfelelő technikával és megfelelő rutinnal túllép egy sebességhatárt egy főútőn, mondjuk egy genyó 70 es táblánál, vagy pályán......meg az a helyzet, amikor egy önjelölt boyracer GTA-sat játszik a városban, megkérdőjelezhető rutinnal és nem arra való technikával.
-
Declare
őstag
válasz focvis #15639 üzenetére
Allitolag minden motor mashogy reagal ezekre. En a Liquy Molly adalekait szoktam hasznalni. Igaz ez ugye dizel. Nekem azzal egyenletesebb lett a motor jarasa, kevesebb vibracio es talan a fogyi is picit lejjebb ment....bar ez lehet placebo de nem is a fogyasztasert szoktam hasznalni, hanem a lerakodasok ellen, meg talan a jobb kenes miatt.
-
Declare
őstag
válasz SzlobiG #15851 üzenetére
En el nem tudom kepzelni, hogy bal kezzel valtsak sebesseget azert az idöbe telne, mire megszoknam...de nem is szeretnem.
Amugy nekem ez az auto ugy ahogy van, nem tetszik baromi old school design kivül/belül...218 loerö pedig nem is olyan teljesitmeny, amire azt mondanam, hogy na azert aztan barmit....de nyilvan nem vagyunk egyformak
-
Declare
őstag
Van valakinek tapasztalata allohelyzeti fütessel kapcsolatban? Ha jol tudom van ilyen "gagyi verzio", hogy meleg levegöt fuj be, hogy ne fazzon az ember amikor beül.
Engem viszont az erdekel, amikor a vizet melegiti fel a cucc. Olyankor ha inditom a motort, akkor tenyleg ugy viselkedik a rendszer, mintha kb meleg (ha nyilvan nem is 90 fokos üzemmeleg, de mondjuk 40-50-60 fokos) lenne az egesz motor? Nem hasznalja a szivatot, nem kopik hidegen a motor, jo a kenes stbstbstb?
A gyarilag beepitett allofütesek (pl vw golf), azok vajon az elsö "gagyi" opciok, vagy a normalis, motort melegitö opciok?Azt tudom, hogy a finneknel/norvegoknal a tarsashazi parkolok elött is vannak ilyen allofüteshez csatlakozasok, de ott a kocsik elejen is van neki elektromos csatlakozo. Ha hasznaltauto kepeket nezek allofüteses autokrol, akkor viszont semmit nem latok. Gondolom azert egy ilyen allofütes eleg brutal modon lezabalhatja az akkut töltes nelkül
-
Declare
őstag
válasz EQMontoya #15866 üzenetére
Van de egy lepessel közelebb kerültem
Szoval nekem a motormelegitö az erdekes, nem az allo fütes. Ezt a webasto-t neztem, de ez az üzemanyagot egetö cucc, azert nem annyira jo, mert en nagyon rövid tavon hasznalom gyakran a kocsit. A webasto aramot is fogyaszt meg üzemanyagot is, igy a motor az meleg, de cserebe az akku lemerülne gyorsan es üzemanyag fogyasztasban sem lennek elörebb.
Az lenne cel, hogy amikor szegeny dizelnek meg kell tennie azt azt a brutto 5km t reggel a -10 ben, akkor picit javitsak a helyzeten erre szvsz egy ilyen finn mintahoz hasonlo konnektoros cucc, idözitövel jo lenne. Ha egy 10-15 perc alatt felnyomna konnektorrol reggel a hütöviz hömersekletet, szerintm az azert sokat jelentene.
(#15867) Jorus: valoban. Azert annyira komolyan nem gondolkodom. Nem egy porsche panamerarol beszelgetünk, amivel nyelgazon szeretnek reggel kilöni szvsz a hütöviz ha meleg, az is sokat jelentene.
-
Declare
őstag
Ha mar vadulos ford focus a tema....az mi az mar hogy 513 loerö [link]
es meg a hatso ülesek is jok
-
Declare
őstag
válasz szőröscica #15928 üzenetére
hat ez elsöre le sem esett, amit irt en innetöl kezdve, csak shellt tankolok, ha attol kevesebbet pörög
Amugy en sem igazan vettem eszre különbseget a shell fuelsav nel. Allitolag az elöny csak hosszutavu utakon, autopalyan elentkezik. En nem igazan vettem eszre különbseget. Ellenben a cseheknel az ONO benzinkut üzemanyagaival valahogy mindig kevesebbet fogyaszt a kocsim na erre varjon gombot a shellomvmol szuper benzinjei
A mol legdragabb dizeletöl konkretan semmi nem valtozott, se fogyiban, se semmiben. -
Declare
őstag
válasz tomcsi23 #15955 üzenetére
Igen, ebben az "egyszer beletankolom, aztan megnezem" modszerben ez a hatrany 2-3 tank folyamatosan az adott üzemanyagbol es atlag. Na az mar kb jelenthet valamit. En 3 tankot nyomtam a MOL os szuper dizelböl es semmi nem valtozott, pedig volt orszagut, autopalya tempomattal...mindenhol ugyan azt hozta, mint amit szokott.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amatőr csillagászat
- Politika
- PlayStation 4
- Házimozi haladó szinten
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vigneau interaktív lokálblogja
- A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen