Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • karib

    addikt

    válasz G@ben #4161 üzenetére

    Többféle megoldás létezik a futóműállítgatásra, anno a Ferrari 355 is képes volt ilyesmire, pedig azt nem tegnap adták ki :) Van olyan rendszer is, ami valahogy a stabilizátorokat bizgerálja - sajnos futóműben nem vagyok otthon.

    A kézzel állítható futóműnél asszem általában a rugó előfeszítését tudod állítani (le-fel csavarható), illetve szintén a lengéscsillapító szelepelésével tudsz variálni.

    Nekem 1,6-os Astrában volt szerencsém Sport gombhoz - nagyon mókás :) Kicsit tényleg felkeményedik, de leginkább a kihegyezett gázreakciót érzed meg. Pláne ha gázadás közben nyomod be a gombot - hirtelen megélénkül az autó. Ez az egész sport gomb szerintem csak az emissziós előírások okozta ''tompulás'' kiiktatására jó - nem lennék meglepve, ha Sport üzemmódban nem ugranák meg ezek az autók az éppen aktuális szinteket. Ugyebár azért kell mindenhova elektronikus gázpedál, hogy a hirtelen terhelésváltásokat ki tudja simítani az elektronika - hirtelen nagy gáznál vagy nagy elvételkor borul minden, ilyenkor a legnagyobb a károsanyag kibocsátás. Ezért amikor beletaposol, az elektronika egy barátságosabb tranzienst valósít meg, és lelépéskor is rásimít. Ez a legtöbb embernek tök mindegy, csak az autózás iránt fogékonyaknak fog szemet szúrni a fura gázreakció. A Sport üzemmódban ezeket a tranzienseket hegyezik ki, sokkal közvetlenebbül reagál a gázra, ami határozottan élvezetessé teszi a vezetést, bár gyorsaságban szerintem semmit nem változtat. Érzéki csalás, de hatásos :)

    Department of Redundancy Department

Új hozzászólás Aktív témák