- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Proxmox VE
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Hálózati / IP kamera
- Vírusirtó topic
- Synology NAS
- Mozilla Firefox
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zitaa01
csendes tag
Sziasztok!
A hozzászólásokat olvasgatva tapasztaltabbnak tűntök, mint én, ezért szeretnék kérdezni egyet
Aug 30.-i Aliexpress-es rendelés (teló, + más árusoktól tokok meg védőfólia, összesen 5 küldemény, free shipping CN posta). A kis apróságok már vagy két hete minden gond nélkül megérkeztek, a teló viszont még sehol.
A magyar posta tracking oldalán ennyi derül ki:
2013.09.06 16:10 Küldemény információ:
Küldemény felvéve / Item accepted2013.09.07 23:39 Küldemény információ:
Célországba elküldve / Item sent abroad2013.09.08 23:40 Küldemény információ:
Célországba elküldve / Item sent abroadA hozzászólásokból kiderül, hogy CN posta nem valami jó, és én sem vagyok türelmetlen, végülis ráér, de... kezdjek aggódni? Ha Aug 30-án rendeltem és fizettem ki, legkésőbb mikor nyújtsam be a panaszt, ha mégsem érne ide a várvavárt?
Köszönöm a segítséget!
-
zitaa01
csendes tag
válasz vegyszer #12181 üzenetére
Köszönöm a választ!
Most, hogy jobban megnézem, a visszaigazoló mailben írják is, hogy nov. 1-ig nyújtsam be a panaszt, ha valami nem okés.
Az ingyenpostánál a 4 hét normális? Főleg azért érdekes, mert az ugyanakkor megrendenlt olcsó hülyeségek már majdnem két hete itt vannak... -
zitaa01
csendes tag
válasz maj-viktor #12182 üzenetére
Köszi!
Első ilyen rendelésem, ezért aggódom kissé, nameg persze már nyomkodnám...
Viszont az tényleg rejtély, hogy hol a manóban kering addig az a fránya csomag... 2 hete repül az a replülő?
-
zitaa01
csendes tag
Sziasztok!
Pár napja már megfogalmaztam itt aggodalmaimat a késlekedő küldeményemmel kapcsolatban, a helyzet azóta változatlan, most egy kérdéssel szeretnék élni.
Az orosz követős oldal tanulságai szerint szeptember 8-án, hajnali 4:57kor felszállt a csomagomat szállító repcsi Pekingből (ez az utolsó információ), ez tökkirály, de gondolom azóta nem repül folyamatosan, ergo már le is szállt. Ezen információ tekintetében erős a gyanúm, hogy már itt a kis csomag, csak zöldruhás barátaink ülnek rajta, vagy nemistudom. (Igazán az aggaszt, hogy a beszólásokat olvasva kiderül, hogy pár sorstársam sokkal később rendelt kínai csomagja már rég megérkezett.)
A kérdésem az lenne, hogy van értelme a Magyar Postánál érdeklődni, hogy tudnak-e róla valamit, ha megteszem, akkor tuti, hogy ki is kell rá fizetnem a vámkezelést és az ÁFÁ-t, illetve hogy egyáltalán hogyan lehet ezt megtenni? Van valami telefonszámuk ilyen helyzetekre, vagy ilyesmi? (Vagy csak higgadjak le és maradjak a hátsómon? )
Persze legrosszabb esetben indíthatok disputát, szóval tragédia nem történhet, de basszus már elavultnak fog számítani a hardver, mire ideér az a búbánatos telefon
Előre is köszi a tanácsokat
-
zitaa01
csendes tag
válasz madmike #12528 üzenetére
Biztató
Természetesen erre is van esély, kétségtelenül felbosszantana a dolog. Nagyon várom már, a jelenlegi telefonom alig él, ha tudtam volna, hogy ez ilyen, inkább megrendelem SG postával vagy EMS-el, lett volna drágább, csak érjen ide...
Megtaláltam a posta kék számát amin lehet ezek iránt érdeklődni, mindjárt fel is hívom őket, hátha.
Legrosszabb esetben disputa és pénzvisszafizetés, de akkor kezdhetem előlről a rendelgetést...
Fontolgatom, hogy hagyom a mókusba az egészet, és veszek egy Galaxy S4-et az Extreme Digitalban
-
zitaa01
csendes tag
válasz istnag #12544 üzenetére
Áh, igaz, nem a szegény telefon a hibás, amiért nem akar megérkezni
GS4 nekem sem annyira pálya, a TáccsViz valami rettenet... (maga a telefon szép, tehát a női énemre nagyot hatottak, de hiába, a mellette kuksoló srác leütötte gumikalapáccsal )Mindegy, akkor várok még, de ha 1-2 héten belül sem változik semmi a trackingben, szólok az eladónak.
-
zitaa01
csendes tag
Sziasztok,
SG post megy most normálisan? Újra megrendeltem azt a telefont, ami a CN posttal elakadt (ha megjön a CN-es, visszaküldöm), az SG posta is megfogja most az akksis cuccokat, vagy van esélyem hogy megérkezik normálisan? Tudtok valamit?
Köszi!
-
zitaa01
csendes tag
Sziasztok!
Kérdéssel fordulnék hozzátok:
Aug. 30-án rendeltem Aliról egy telefont, utolsó információ Szept 8.-án (Célországba elküldve), azóta síri csend és hullaszag. (15-60 nap a szállítás, elvileg nov. 2-án jár le a 60) Én sem vagyok türelmetlen ember, de világossá vált, hogy belátható időn belül nem érkezik meg a kütyü, így indítottam dispute-ot az eladó ellen, és tudom, hogy nem az ő hibája, de szeretném visszakapni a pénzem. Az eladó elutasította, ezt írta: "The product is during BeiJing Post Center and waiting to send your country. Thanks. Melody "Tehát nyilván azt szeretné, hogy várjak, és a negatív értékeléstől is fél, bár ez engem nem hat meg.
Ugye a folytatáshoz több lehetőségem van, még bájcseveghetek az eladóval arról hogy mennyire sajnálja, vagy nyomok Escalate-et. Mi történik ha az előbbit, és mi történik ha az utóbbit választom? Ugye még van 15 naptári nap, hogy megérkezzen (nem fog), így is lehet most escalate-et nyomni?
A fő cél, hogy a vételárat visszakapjam.Köszi a segítséget!
-
zitaa01
csendes tag
válasz RVR400 #13973 üzenetére
RVR 400: részleges visszafizetés?? jól értem, hogy a végén nem kapok semmit, és kevesebb pénzem lesz, mint volt? Értem, hogy mindent jól csinált, de én bukom a legnagyobbat, ha nem adja vissza a pénzem...
Ha lejár a 60 nap, és még mindig nem érkezett meg, akkor még mennyit kell velük szívózni hogy visszautalják a pénzt, vagy valamennyit belőle?
-
zitaa01
csendes tag
válasz RVR400 #14012 üzenetére
Köszi! Nem tudom, hogy megy ez, első rendelésem... ilyen eseteknél, mikor valahol elkallódik útközben a csomag, és egyik fél sem hibás, előfordulhat, hogy semmit nem hajlandóak visszafizetni? Számítsak ilyesmire, vagy nagy eséllyel az Ali nekem ad igazat (ha tényleg nem jön meg a csomag nov 2-ig), és visszaküldik a dolcsikat
-
zitaa01
csendes tag
Azt esetleg tudja valaki (csak kíváncsiságból), hogy a TN-ek elején mi különbség az RB, RF, és RQ között? A végén ugye szállító posta két betűje van, de az eleje nem világos
-
zitaa01
csendes tag
Sziasztok,
Jelenleg ezt mutatja egyik Alis rendelésemre a 4px. Ez most azt jelenti, hogy a kínai akksis őrületet megúszta a csomag, és már idefele jön, vagy valami rosszabbat? Ideérhet jövő hétre?
Köszi
[ Szerkesztve ]
-
zitaa01
csendes tag
Sziasztok, kérdésem lenne az okosokhoz:
Aug. 30. Alis rendelés, szept. 8. óta Célországba elküldve, a szállítás 60 napos határideje november 2-án jár le. Múlt héten indítottam dispute-ot az eladó ellen, amit elutasított, mondván hogy várjak, meg fog érkezni.
A Dispute státuszában ez olvasható: "The seller did not accept your dispute request, but offered a solution.
You can view the seller's proposal in your dispute information. You can continue to negotiate a solution until 5 calendar days 4 hour 38 minute 12 second .
If you do not agree to a solution by that time, the dispute will be escalated automatically and Alibaba will step in to mediate."Amikor az Escalate gombra kattintok, feljön egy kis ablak ezzel a szöveggel:
"Are you sure you want to escalate the dispute? Please confirm your final dispute solution:
Refund: US $ 0.00
Dispute Reason: Order is still in transitDue to the seller has promised you will receive your order before 02. Nov 2013. You can not escalate this dispute, please be patient or contact the seller to confirm the delivery status".
Most akkor jól értem, hogyha nem csinálok semmit, november 2-án magától ügy lesz belőle, vagy épp ellenkezőleg, úgy veszik, hogy megegyeztem az eladóval és minden oké? Szóval most mit kell tennem, hogy Escalate legyen és visszakapjam a pénzt?
Köszi
-
zitaa01
csendes tag
válasz Henker2 #15574 üzenetére
Én egy augusztus 30-án rendelt telefonnal jártam ugyanígy, ugyanezt mutatta a tracking, szeptember 8 óta célországba elküldve, azóta sem jött meg, viszont két hete rendelt SG-s csomag már a vámnál van.
Inkább gondolj rá úgy, hogy nem jön meg. SG-vel rendelj legközelebb, az esélyesebb
-
zitaa01
csendes tag
28-án vám elé állított csomaggal semmi változás, sejtsek rosszat? többen írtátok, hogy már vámkezelve lett, vagy akár meg is jött...
-
zitaa01
csendes tag
Sziasztok,
A hétfőn az országba érkezett telefonom sikeresen fennakadt a vámon (bosszantó, de még így is megérte...), azt tudom, hogy el kell nekik küldeni a PayPal-os számlát, amivel igazolom, hogy annyi volt a telefon, amennyi, viszont azt nem tudom, hogy mit kell elküldeni még, azt sem, hogy hogyan kell befizetni a hadisarcot, és azt sem, hogy ennek értékéről levélben értesítenek?
Az bonyolítja a helyzetet, hogy fizikálisan nem én rendeltem meg a telefont, hanem egy ismerősöm, szállítási címnek az én nevem és lakóhelyem írtuk be, akkoris hozzám fog érkezni a NAV levele? Szóval ők azt célozzák meg, akinek szállítanak?
Köszi bárminémű segítséget
-
zitaa01
csendes tag
Ezer köszönet!
Az igazolást emailben is küldhetem nekik?
Egy ismerősöm azt mondta, ha bemegyek az Orczy térre (ott van valami főposta), akkor ott odaadják személyesen is.
A tracking alapján már látom, hogy megtréfáltak, de az ünnep miatt még nem jött levél. A levelet mindenképp meg kell várni, vagy... hogy gyorsíthatom meg ezt a dolgot egy kicsit? Elavult lesz a telefon mire megkapom -
zitaa01
csendes tag
válasz randras #15737 üzenetére
igen, én is megfigyeltem, sok bajtárs elégelte meg az egy napig sem tartó kraftot... ennyi pénzért, ilyen akksival az egyik legjobb választás szerintem.
Kicsit sajnálom, hogy ehhez a sok olcsó, és teljesen elfogadható minőségű ázsiai elektronikai cikkhez csak ilyen rendelős mizéria és tövig rágott köröm árán lehet hozzájutni...
-
zitaa01
csendes tag
válasz zenefan #15748 üzenetére
Dermesztő: a neten olvasott tesztek és a már tulajdonos bajtársak beszámolója szerint intenzív használattal (minden bekapcsolva, amit csak be lehet) 48 óra tisztán, moderáltabb nyomogatással akár 3-4nap is kijön egy szuszra.
Zenefan: szívesen írok egyet, eddig úgy láttam, csak a fiúk nyilatkoztak róla, írok egyet "női szemmel"
-
zitaa01
csendes tag
válasz vadkörte #15752 üzenetére
Rábeszéltetek Nem tudom, kis zöldruhás barátaink mennyit ülnek rajta, de talán jövő héten már itt lesz.
A srácok már kb. körbejárták a témát, de biztos néhány dologra nem figyeltek, és itt jövök én a képbe
A praktikumáról annyira nem írtak, szóval majd kipróbálgatom különböző helyzetekben, mennyire jól működik.Ne is mondd, már augusztus végén rendeltem egyet (fekete, nem jött meg), és lógattam az orrom, hogy nem is lesz fehér belőle. Amikor a teló topikjában valaki linkelte, hogy van már fehér, azonnal rendeltem egy olyat. Külön tetszik, hogy a kijelző körüli rész fekete maradt.
Bár gépészmérnök vagyok, megpróbálom lányosan megközelíteni a témát
Én 11-én rendeltem és, 21-én küldték ide, 28-án érkezett meg, azóta a vámon van. "Vámkezelésre vár" tegnaptól. Alis rendelés, ingyenes SG-vel, ilyemsire számíts. Mikor rendelted?
-
zitaa01
csendes tag
válasz vadkörte #15755 üzenetére
Ó, szóval nem a Lenovo-s tábort fogod erősíteni?
Én meg is lepődtem, hogy az enyém viszonylag jó időt futott, elképzelésem nincs, mi alapján jön valami gyorsan, valami meg sokkal lassabban. Nekem első külföldi rendelésem volt ez a teló (jobban mondva a fekete), és tudom, hogy senki nem tehet róla, hogy elakadt, de bosszantó így első tapasztalatnak. Ez a fehér szépen megjött, el is kapták a vámon... sokszor azt érzem, az égiek nem akarják valamiért, hogy ilyen telefonom legyen Remélem, a használata során rácáfol erre.
Hát nem, a járműtechnika szakirányon egyedül vagyok lány (autó/motor-teló-fotó-evés-alvás )
-
zitaa01
csendes tag
válasz vadkörte #15757 üzenetére
Persze, nagy eséllyel ideér a cucc, felesleges siettetni - a fekete rendelésekor beszereztem flip case-t meg ilyen műbőr tokot, azok CN postával 2 hét alatt ideértek minden további nélkül. Én vártam is, másfél hónap környékén kezdett megfogalmazódni bennem, hogy ez így nem oké, pár nappal később pedig az, hogy hát ez nem igazán fog ideérni
Itthon csak a prémium gyártók túlárazott cuccai vannak sajnos (oké, hogy jók, de aki kifizet 140 rugót egy S4-re...), ami olyan olcsó, amennyiért mi rendelünk, az kb Nokia 3310. Itthon van hozzá garancia, de ki van az úgy találva, hogy garanciális idején belül még véletlen se legyen baja, utána viszont bőven.
A külföldről rendelt cuccoknál nehezebb érvényesíteni a garanciát, de a postaköltséggel, vámmal, minden kiskutyafülével együtt is ezerszer jobban megéri, mint itthon bármi, és őszintén szólva nem vagyok meggyőződve róla, hogy ezek a csájnafonok bármivel is hamarabb romlanának el, mint a márkás társaik.
Szóval használd egészséggel, és röhögj az iPhone-os emberek képébe
-
zitaa01
csendes tag
Segítség
Alin ma járt le a 60 nap, dispute-ot már nyitottam korábban, és egyik bajtárs tanácsára alapozva megvártam az escalate-ot, miután az eladó elutasította dispute-ot többször. Ma lezárult a dolog, ezt a látom a rendeléseknél:
Akkor most eszkalálódott és visszakapom a pénzt, vagy bajban vagyok? Nagyon megijedtem...
-
zitaa01
csendes tag
Megérkezett a postától a levél, hogy nyilatkozzak a csomagom tartalmáról a vámügyintézés miatt Nembaj.
Biztos már ezerszer le volt írva, de valaki elárulja nekem, hogy pontosan mit kell elküldeni a postaimportos emailcímre, és hogy kell kinéznie ennek a levélnek? Mit kell beleírni, és mit csatoljak?
Miután elküldtem nekik, kb mennyit várhatok a postát érkezésére?Ezer hála a segítségért
[ Szerkesztve ]
-
zitaa01
csendes tag
CineDOG1: köszönöm szépen, akkor így cselekszem majd
cekkk: Aliexpress, SG postával jött
zolka78: igen, sajnos én is ettől félek, hogy sose érkezik meg... augusztus vége óta várom már ezt a búbánatos telefont, csak emiatt váltottam előfizetésre kártyás csomagról, és a jelenlegi telefonom fél napot bír egy töltéssel. Tűkön ülök
-
zitaa01
csendes tag
Na elküldtem a szükséges kivonatokat a postaimportos emailcímre. Akivel már történt hasonló, mir eszámíthatok, mennyi idő múlva csenget a postás?
Én vagyok a legtürelmetlenebb fórumozó
-
zitaa01
csendes tag
Sziasztok, október 11-én rendelt (Aliexpress) csomagom sorsa így alakult, kereken 16000 hadisarcot fizettem, de legalább megérkezett.
2013.10.21
17:07Küldemény információ:
Célországba elküldve / Item sent abroad
2013.10.28
13:35Küldemény információ:
Célországba megérkezett / Arrived in the destination country
2013.10.28
13:48Küldemény információ:
Küldemény vám elé állítva / Item presented to customs
2013.10.31
13:14Küldemény információ:
Vámkezelésre vár / Waiting customs clearance
2013.11.04
16:39Küldemény információ:
Postai vámkezelés alatt / Under postal customs procedure
2013.11.04
17:46Küldemény információ:
Betárolás a Postaimport raktárba / Storage for customs procedure
2013.11.04
18:25Küldemény információ:
Adatbekérés a vámkezeléshez a címzettől / Addressee contacted
2013.11.05
09:15Küldemény információ:
Megküldött dokumentumok feldolgozása / Processing customs documents
2013.11.05
14:04Küldemény információ:
Elektronikus vámkezelési dokumentum kész / Electronic customs declaration ready
2013.11.05
15:04Küldemény információ:
Vámhatározat kiadva / Issue of customs decision
2013.11.07
10:17Küldemény információ:
Budakeszi posta
Kézbesítés regisztrálva / Delivery registered -
zitaa01
csendes tag
Sziasztok!
Tudom, hogy tele van a hócipőtök a küldeményük miatt türelmetlenkedő fórumozókkal, én inkább megnyugtatásért jöttemDecember 4-én rendeltem egy 130dolláros tabletet aliról SG postával, 6-án meg is kaptam a TN-t. Viszont az eltel hat napban semmi változás, a singpost trackere annyit ír, hogy "Information Received (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)".
Tudom, hogy karácsonyi hajtás van, és nem voltak illúzióim, január közepe-végére várom csak a pakkot, de kell aggódnom amiatt, hogy egy hete semmi további info nem érkezett?
Köszi!
-
zitaa01
csendes tag
Köszi, nem nyugodtam meg, de legalább tudom, mi van azért mertem tőle megrendelni, mert kb 8000 értékelése volt 97% körül, és az opciók között volt DHL is +22 dollárért, így gondoltam, van készleten neki... Mivel nem volt sürgős, nem akartam DHL-el kérni, mégis inkább azzal kellett volna? :S
Nem baj, ha később jön meg, ha egyáltalán megjön... Csak a dispute-os hercehurca nem hiányzik :S
-
zitaa01
csendes tag
-
zitaa01
csendes tag
válasz El_Diablo #49721 üzenetére
Köszönöm szépen! Így már nyugodtabb a lelkem... Buyer Protectionre mindenképp odafigyelek, azért a 130 dollár mégiscsak 130 dollár Köszönömaz infokat anyways!
sirperducat: a többiek megválaszolták a kérdést, többet én sem írnék. amúgy irigylem a bizodalmad a mindeféle neves gyártókban, nagyon örömteli, hogy a műanyag hátlatpra nyomott Samsung felirat minden kétséget kizáróan szinonimája a jó minőségnek!
-
zitaa01
csendes tag
amatőr kérdésem lenne tisztelettel:
SG-s csomagomat elkapták a vámon, írtak smst, elküldtem nekik emailben egy printscreent a rendelés visszaigazolásáról Ali-n, amin a név, cím, TN meg az ár is rajta van. A Posta tájékoztató oldala kavart meg kicsit - végülis akkor milyen dokumentumokat kell a rendelkezésükre bocsájtanom, hogy még ebben az évezredben megkapjam a pakkot? A honlapjuk említést tett valami "Magánszemély vámkezelési nyilatkozata" nevű papírról, de tavaly is kaptam ugyanígy pakkot, akkor elég volt a printscreen, aztán egyszercsak megjelent a postás a csomaggal meg a vámos papírral, hogy mennyit kell kicsengetni. Most is így lesz, vagy változott valami?
Örök hála
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
- Autós topik
- Futás, futópályák
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- PlayStation 5
- Mégis kap egy utolsó nagyobb frissítést a Redfall
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Alkoholista nevelde
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Ukrajnai háború
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkBook 15 G2 ITL, 15,6" FHD IPS Kijelző, i7-1165G7 CPU, 16GB DDR4, 512GB SSD, WIN 11/10, S
- HP Zbook 15 G3, 15,6" FHD IPS Kijelző, I7-6820HQ CPU, 32GB DDR3, 512GB SSD, NVIDIA 4GB VGA WIN 10, S
- Dell Latitude 5480, 14" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
- Dell Latitude 5480, 14" HD Kijelző, i5-6440HQ CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
- Dell Latitude 5590, 15,6" FHD Kijelző, i7-8650U CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, Nvidia 2GB VGA, W10, Szám
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen