Új hozzászólás Aktív témák
-
surgery
senior tag
válasz Reggie0 #14395 üzenetére
Az a nagy baj hogy szerintem te érted rosszul ha nem számítani akkor nem is lehetne kategorizálni a dolgokat. Szerintem abszolút számít mert akkor nem lenne gond erre megfelelő jogszabályt hozni. Lehet hogy le lehet írni valamit de attól az jogilag nem lesz rendben és jogilag nagyon nehéz szankcionálni ilyen estetben. Itt egyáltalán nem a szabványok számítanak inkább ennek a jogi háttere. Sajnos az egész család jogász sokat beszéltünk erről már.Ha valamiről nem lehet minden kétséget kijelenteni ezt vagy azt akkor nem nagyon lehet jogi szankciót alkalmazni màrpedig ebben az esetben ez nagyon fennáll.
[ Szerkesztve ]
-
surgery
senior tag
válasz Reggie0 #14395 üzenetére
Hogy egy egyszerű példával éljek. Mondjuk egy paragrafus kimondja hogy a kopasz barack lopásának ez és ez a büntetési tétele akkor ha egy normál barackot leszedek a fáról nem büntethetnek meg azért mert kopasz barackot lopott el valaki. Egyszerű példa de ha bizonyos feltételekkel a kopasz barack lehet a sima barack akkor áll a helyzet. Ezért sem lehet ezeket a járműveket kategóriába sorolni illetve lehet de ez nagyon nem egyszerű dolog.
[ Szerkesztve ]
-
surgery
senior tag
válasz Reggie0 #14398 üzenetére
Te itt bizonygatod hogy ez rendesen szabályozva van egyáltalán nincs hidd el hiába is mondod és ezt az EU ban sem tudták megtenni. Minden féle okoskodás nélkül nem megfelelő a szabályozása ennek a dolognak nem csak nekünk jogászoknak sem. Hidd el vannak olyan elektromos kerékpárok amik mennek így is úgy is. Bármit is állítasz nincs rendes szabályozás és nem is lesz ezzel kapcsolatban és a rendőrség sem tudja hogy ez vagy az mi és nem is ez a dolguk. Nem a szoftver a lényeg és nem is az amit te mondasz hanem az hogy nem lehet szankcionálni semmivel hiszen nem lehet azt mondani egy eszközre hogy ez vagy az ilyen egyszerű ez.Jò szabályozás erre sosem lesz.Nem azt mondtam hogy rajta van a szára vagy nincs olvasd el figyelmesebben. Te jössz itt minden féle szabványokkal és szabályozással amiről mindenki tudja hogy igazából nincs.
[ Szerkesztve ]
-
surgery
senior tag
válasz Reggie0 #14398 üzenetére
Valószínűleg az életedben nem ültél elektromos kerékpáron és amit fent írtál az is beállítható úgy akár egy 1000w os biciklinél hogy max 25 km/h ig segítsen rá ez a helyzet remélem most már érthető. Ergo már megfelel a kitételnek legalábbis az egyiknek na ugye hogy nem annyira egyszerű.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #14386 üzenetére
Az SMKP szerencsére pont elég egzakt módon definiálva van.
És szerinted az elektromos rollerok és kerékpárok kifogástalanul beleillenek abba a definícióba, vagy egyes pontok éppen olyan dolgot követelnek meg, amit az utóbbi eszközök nem teljesítenek?
Mert ha így van (pl. nem rendelkeznek üléssel), akkor mégis miért minősülne SMKP-nak? Hiszen nem a definíció szerint nem felel meg annak, szóval jogilag se védhető. Mint ahogy a lovaskocsit sem nevezhetjük SMKP-nak, az sem felel meg az SMKP definíciójának.
Egyéb kategóriának lehet nevezni, de a rollerből sem SMKP sem lovaskocsi nem lesz. -
Grafiqs
őstag
válasz Reggie0 #14479 üzenetére
Mint írtam egy tervezési/gyártási hiba okozta nálam a kormány törését.
A csukló mechanika belső átmérője néhány század milliméterrel nagyobb volt mint a kormányrúd külső átmérője. Érezhető mozgása sosem volt. De az a pici mozgás pont elég volt, hogy a nagy terhelés szépen lassan meggyengítse az anyagot.G
És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
-
Grafiqs
őstag
-
DGery
aktív tag
válasz Reggie0 #14494 üzenetére
vaskereskedésekben a legtöbb helyen lehet méterre is venni Vagy lakatosoknál érdeklődni
by DGery® c.o. ///// MacBook Air M1 / iPhone 12 128GB / iPhone SE 2020 / iPad 9 WiFi only 64GB / Apple Watch Series 5 / Xiaomi Mi Scooter 3 / HP EliteBook 850 G7 / Xbox Series S / Dreame D10s Pro / iKier K1 12W
-
Joshi
titán
válasz Reggie0 #14507 üzenetére
+Casseius
Elkezdtem agyalni hogy miből csináljak egy sima "lemezt", aztán jött egy ötlet. Volt itthon régi fekete DVD tok, mondom abból vágok egy alakos "lemezt". Elsőre azt hittem túl puha lesz a műanyag és nem fog tartani, de úgy áll mint Katiba a gyerek. Kicsit sufnyi tuningos lett, de legalább ingyen van.
-
kakuk.tamas
addikt
válasz Reggie0 #14641 üzenetére
Pont ezt mondom: ameddig nem jönnek rá minek minősül, addig jogszabályt se tudnak írni rá. És addig a közlönyben se jelenk meg, ergó ez megint hangulatkeltés adópénzből.
Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~ Apple iPhone 14 Pro ~ Apple Watch 8 Cellular 45mm ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #14648 üzenetére
Tök jó, csak minden évben belinkeli valaki, hogy huhú, elektromos roller 100 éve,
pedig nem: az nem derült ki a hozzászólásodból, hogy "kár, hogy benzines volt".Szerk: én valami 43 kg-nak mértem a dögöt, de van benne ~46 Ah akku.
Tekintve, hogy 40 km/h körül karistol 1000W körül, lehet vagy 80-100 km hatótáv.Más kérdés, hogy amikor az Arduino túlmelegedés miatt lefagy, s lehúzza a Hall
szenzort testre, akkor ledadog a cucc (hiszen egyik Hall így kiesik a vezérlőnek).
Szóval szép meg jó, hogy méter pontosan méri a megtett távot, csak így necces.
Amúgy nem kellene kijelző a haladáshoz, az csak ilyen extra infókat nyújt, lol.[ Szerkesztve ]
-
saril
senior tag
válasz Reggie0 #14684 üzenetére
persze-persze ideológiát mindenre lehet gyártani, alapvető ha valami nagyon drága, akkor egy esőt bírjon már ki, köpedelem amit a gyártók megengednek maguknak!
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
-
Berci77
tag
válasz Reggie0 #14741 üzenetére
Azért azon beszarnék, ha a rolleren felemeled a lábad és megkötöd a cipőfűződet! Erről azért egy videót dobhatnál 😂😉
A balettos csajokat házasként egyelőre passzolom, de köszi a tippet, elraktam tartalékba
Igazából tényleg azon merengek, hogy megcsináltassam-e a pro 2 átépítését 10”-esre, vagy vegyek egy G30-at.
Amire használom ez így eddig nekem tetszik, de kicsit stabilabb és komfortosabb futásnak örülnék. Persze sokkal nagyobb súlynak meg nem. Vagy hagyom az egészet most a francba, aztán majd ősszel lehet, hogy a bicajszervizesek is szívesebben veselkednének neki az átszerelésnek. Vagy menjek az ismerős gumishoz? Tudnak azok ilyen kicsi kerekeket szerelni? -
Somatom
veterán
válasz Reggie0 #15583 üzenetére
Az SMKP -t is gép hajtja, mégsem gépjármű.
Ahogy idézted:
"Gépjármű: olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt."
Ha a rollernek nincs semmilyen kategóriabesorolása, akkor hogy lehet jármű? Az már egy besorolás. Ha nem jármű, akkor gépjármű sem lehet.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
AliasB
senior tag
válasz Reggie0 #15580 üzenetére
Ó dehogynem! Ha ez a 21éves nő meghalt volna (ami lehet nem is sokon múlt így 125km/h-s sebességnél rolival) egyből felelősöket kerestek volna, hogy ez hogy fordulhatott elő és miért. Aztán mit lehet tenni, hogy ez többet ne forduljon elő. Ennyi erővel fiatalabbal is megtörténhetne mert bárkinek lehet rollere. A lényeg annyi, hogy ez egyszerűen nem biztonságos de ez van akit nem érdekel.
Járj nyitott szemmel.
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #15583 üzenetére
(#15583) Reggie0
"Hat, ha a roller nem SMKP, akkor egyertelmuen gepjarmu, hiszen nem emberi ero, nem allati ero es nem termeszeti ero hajtja, hanem egy gep."Szerinted...
Maga a következtetési folyamat teljesen hibás.
Azért, mert kizárod hogy egy állat nem elefánt, attól még nem lesz zsiráf.
"Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást csak gépjárművekre lehet kötni. A vonatkozó jogszabály (Gfbt.) szerint gépjárműnek a közúti forgalomban való részvétel feltételeként hatósági engedélyre és jelzésre kötelezett gépjármű, pótkocsi, félpótkocsi, mezőgazdasági vontató, négykerekű segédmotoros kerékpár (quad), lassú jármű és munkagép, továbbá a hatósági engedélyre és jelzésre nem kötelezett segédmotoros kerékpár minősül.
A 300W teljesítményt el nem érő elektromos roller és elektromos kerékpár a jelenleg hatályos szabályozás szerint nem minősül gépjárműnek, így biztosítás sem köthető rá. Ilyen járművek használata esetén javasolt olyan lakásbiztosításhoz tartozó vagy egyéb felelősségbiztosítást kötni, amely fedezetet nyújt a gépjárműnek nem minősülő járművekkel okozott károkra is."
-
Drizzt01
őstag
válasz Reggie0 #15597 üzenetére
Mindenhol azt olvastam, hogy elfogadják.
Felelősség: Optimum 4.000.000 Ft/évenkénti max. 2.500 Ft /év
2.000.000 Ft/káresetBaleset:
Optimum csomag
100%-os baleseti eredetű egészségkárosodás 1 250 000 Ft
baleseti halál 1 000 000 Ft 2 500 Ft/év
baleseti csonttörés 25 000 FtSzerintem nem olyan rossz
https://www.facebook.com/Drizztmodding/ http://www.techpowerup.com/forums/threads/obsidian.219662/
-
Casseius
tag
-
Somatom
veterán
-
aelod
veterán
válasz Reggie0 #16033 üzenetére
Sokszor használom a lime-ot. Eddig nem volt gondom. Mondjuk én feloldás előtt nem tologatom. Előfizettem a prime szolgáltatásra olyankor nincs feloldási díj sem. Azért rendszeresen ezzel járni munkába nem éppen olcsó de néha edzeni elmenni vagy ide oda amikor nincs kedvem gyalogolni akkor ideális. 92 kiló vagyok plusz az edzőtáska és így is megy 25-28 km/h-t
"It's simple, if it jiggles, it's fat."
-
st6969
őstag
válasz Reggie0 #16033 üzenetére
Tényleg. Sokkal hatékonyabb az üzenetküldés. 14 nap múlva meg is jön a válasz. Ahelyett, hogy telefonon rögtön segítséget lehetne kapni OMFG
De lényegében igazad van, ezt pont így látja a Lime is, akinek segítség kellene, az nem is fog ilyet vezetni, mert nem tud kérni. Ez szerintem is teljesen rendben van
Vagy nem sokat jársz az utakon, vagy akkora magasságú lóról nem nagyon látszik kik vezetnek járműveket a 21. században.
Új hozzászólás Aktív témák
- 24"-os Vairas márkájú női kerékpár
- Bontatlan új VSETT 8 Elektromos Roller eladó
- Ukko Reflux teakeverék gyógytea gyomorégés gyomorsav túltengés kezelésére féláron
- Cxs Road Madison munkavédelmi férfi cipő bakancs 41 méret új
- Szép állapotú, hibátlan Tissot Powermatic 80 automata férfi karóra fémszíjjal
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen