Új hozzászólás Aktív témák
-
AliasB
senior tag
Szerintem ha valaki részt vesz a közlekedésben (úttesten ahol az autók) akkor kellene rendszám mert okozhat balesetet akkor pedig kell a biztosítás is! De ez egyenlőre a robogóknál is hiányzik nem hogy a rollereknél.
Viszont egy kis teljesítményű rollert semmiképp sem küldenék az autók közé mert életveszélyes ha ott bóklászik 20-25km/h-val a forgalomban. Azok maradjanak a biciklisávban vagy a járdán rendszám nélkül ahogy a kerékpárok is. Bár ennél még a kerékpárok is gyorsabbak!
Szóval különbséget kell tenni roller és roller közt is mert vannak nagy és kis teljesítményű rollerek is. Az enyém pl nagyon kis gyenge és egy kis emelkedőn is kb 10km/h-val vánszorog fel a 70kilómmal. Ha ezzel forgalomba kellene közlekednem az autók közt akkor inkább eladnám! Plusz én nagyon sokat vezetek hivatásos sofőrként és tudom mennyire fel lehetne ezekkel tartani a forgalmat.
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
Azért mert ha gyorsabban tudsz menni egy rolival akkor tudsz haladni a forgalommal. Ha meg vánszorogsz akkor csak forgalmi akadály vagy! Ha nem kell téged kerülgetni akkor semmi probléma de ha feltorlódik mögötted a forgalom az baj. De ha valaki nem vezet forgalomba az ezt lehet nem érti meg. Viszont járdán meg bicikliúton veszélyes mondjuk 30al is száguldozni. Oda nem engednék nagy teljesítményű rollereket. VISZONT a rolleresek mindenképp veszélyben vannak ahol teherautók, buszok és áruszállítók is közlekednek mert nem olyan stabilak és hamar alákerülhetnek! Vagy észre sem veszik őket mert nem foglalnak nagyobb helyet, mint egy gyalogos.
[ Szerkesztve ]
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
-
AliasB
senior tag
Egyszerű lenne a megoldás, szélesebb járdák ahol van kerékpársáv vagy külön kerékpárút. De ez nálunk nyilván csak sci-fi. Pár helyen talán megoldható lenne de az az utak 1-2%a maximum. VAGY használják a járdát de csak 20km/h-val amennyivel akár egy ember is futhatna. Na igen ám ez szép és jó de ha nincs aki ellenőrizze akkor nem fogják betartani.
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz Somatom #15240 üzenetére
Na hát ez az. Itt nem gondoltak nem hogy a rolleresekre de a bringásokra sem mert a bringaút tökéletes lenne a rollereseknek is. De sok helyen az sincs. De a bringások meg túl nagy helyet foglalnak a járdán míg egy roller keskenyebb, mint egy ember és nem hosszabb, mint a lépéstávolsága futás közben. Persze most a kis teljesítményű rollerekről beszélek mert nagyon nagy különbség van köztük mint méretben mint teljesítményben.
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz Because #15243 üzenetére
Az árához képest nagyon jó de amúgy is. A 15Ah azért már nem kevés és az a 45km simán elképzelhető amit írnak róla. Nekem a 10Ah-s akku elmegy 35km-t és a 400watt is egész jó. Igaz a lengéscsillapítás hiányzik de ennyi pénzért azt ne is keressen senki. Nagy hatótávú városi járgánynak tökéletes
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz Because #15248 üzenetére
A sisakokat nem ismerem mert anélkül használom. Nekem ennél gyengébb a gépem és tudod hogy van ez. Felesleges ilyen "hatalmas" sebességnél tudom tudom rosszul esni lehet gyalog is ha úgy van mégsem láttam még gyalogost sem sisakban sétálni Igaz még én is kezdő vagyok mert 500km van mögöttem rolleresként de ha eddig az elején nem voltam olyan béna, hogy elessek vele akkor szerintem ezután sem fogok de nem ítélem el aki félti a búráját csak annyit mondok amit le is írtam. Ez túl kicsi sebesség és ennyi erővel gyalog is használhat sisakot mert úgy is lehet rosszul esni ennyi erővel
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz phoenix1989 #15249 üzenetére
+1 Ez sajnos pontosan így van én ezért nem is használom pl munkába járáshoz (nem megoldott a biztonságos közlekedés) csak hobbi célra hétvégente vagy ha olyan helyre megyek pl városnézésre ahol jók a járdák vagy bicikliutak. Mondjuk nekem a csomagtartóban lakik a roli mert 4emeletesbe lakok 3.on és nincs lift én meg nem cipelgetem az biztos. Kivehető az akku és csak azt viszem fel ha tölteni kell.
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz Somatom #15252 üzenetére
Ezért kell megkülönböztetni a rollereket is. Nem lehet azokat a szörnyetegeket egy lapon említeni a kis vacakokkal. Nyilván nem kis teljesítményűek ha olyan nagy széles a kereke és utast is elbír. De erre is nyilván kitalálnak majd valamit. Gondolom teljesítményre lesznek szabályozva ami valójában nem is lenne rossz. És amik már nagy teljesítményűek azok pl jogsihoz köthetőek. Akinek nincs az ne akarjon olyannal menni hanem maradjon neki a kisebb teljesítményű. Ez így korrekt. Nagymotort sem vezethet senki a megfelelő jogsi nélkül.
Járj nyitott szemmel.
-
-
AliasB
senior tag
Szerintem senki sem akarja, hogy SMKP legyen egy roller hiszen soha nem is lehet az. Itt leginkább azon lesz a vita, hogy hol lehessen használni és mit. Mert van amit életveszélyes forgalomban használni (lassú, nincs lengéscsillapítása stb.) és inkább való bicikliútra vagy járdára, mint közútra. Bár igazából egyik sem való közútra de kerékpárútra és járdára a nagy teljesítményűek végképp nem ahogy közlekednek velük. Viszont ami meg nagy teljesítményű és képes 45-50-60... km/h-ra azt biztos jó ötlet-e jogsi nélkül forgalomban használni. Mert az tényleg veszélyes jogsi nélkül hiszen egy SMKP is max 40km/h-val haladhat jogszabály szerint és jogsihoz kötött.
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz Tamás9x #15266 üzenetére
Én pont a kis kerék miatt írtam, hogy igazából ezekre az utakra egyik roller sem való. Akkorákat lehetne esni egy-egy kátyúba, hogy csuda. Kerülgetni a kátyúkat rollerrel meg végképp életveszély. A kerékpár a nagy kerekével sokkal stabilabb. Összehasonlíthatatlan.
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz Casseius #15272 üzenetére
Teljesen egyetértek veled, hogy a kis "pálcikarollerek" nem valók közútra.
Csak épp ki kell találni valamit, hogy akkor hol lehessen használni őket és mi alapján. A legegyszerűbb az lenne ha nem kellene szabályzás és ésszel használnának őket ahol biztonságos. De mivel magyarok vagyunk így erre nincs esély sem. Maxon száguldoznak mindennel mindenhol ami ugye nem járható út. Itt szabályzás nélkül csak a káosz van és fejetlenség ész nélkül. Amúgy itt nem az a jellemző, hogy 300-350wattos rolikba 60V-os akkuk vannak. Sőt amiket én itt láttam 300-350wattos rolikba mind 36V-os akku volt. A 60Vos történet komolyabbakba vannak nagyobb motorokhoz és sokkal drágábban.Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz Tamás9x #15273 üzenetére
Engem még nem állított meg rendőr rolival járdán de kíváncsi lennék mit tudna mondani. Ugye nem SMKP nem küldhet az úttestre feltartani a forgalmat. Mondjuk szemétkedni azt tudnak szó se róla. Az a másik erősségük a traffipaxozás után. A szlogenjük is az, hogy bujkálunk és mérünk. De mit mond a rolira? Hogy hajtsam lábbal ahogy a nem elektromost? Mert lehet úgy is használni őket aztán ha nem lát megnyomom a gombot és gurul már magától? nevetséges
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz Tamás9x #15277 üzenetére
Nem szoktam inni szerencsére szóval abból nem lehet semmi aztán mi van ha azt mondom lábbal hajtottam? Jó nem 40el mert azt senki sem hiszi el de az enyém bezsírozott szakadékban sem megy le 40el mert kisebb teljesítményű szóval csak nem akar baszkodni a rendőr mert igazából nincs miért.
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz PociAti #15278 üzenetére
Igen a mikroközlekedés szempontjából ez egy nagyon jó alternatíva lenne csak ki kell építeni az infrastruktúrát is hozzá. Akkor pedig ha kiépítenek rendes utakat hozzá nem jelent problémát a kis kerék sem. Csak hát ez nálunk nem megy olyan könnyen, mint máshol ahol az utak is tükörsimák itt meg, mint ha bomba robbant volna olyanok. És ezek a dolgok nem a közeljövőben fognak változni az biztos Még a járdák is katasztrófális állapotban vannak ahol jelenleg gurulnak velük.
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz Casseius #15281 üzenetére
Majd ha tuningolom a rolit nagyobb akkut és motort teszek bele De a teljesítmény kiszámításához (P=Watt) nem csak az kell, hogy hány Voltos egy akku (U=Volt) hanem az áramerőssége is (I=A) ugyanis P=U * I A felvett teljesítmény az a feszültség és az áramerősség szorzata
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz Somatom #15286 üzenetére
Az könnyen meglehet! Ettől félek amúgy én is mert ha kitalálják az észveszejtő baromságot akkor ott lesz a rollerezésem vége pedig szeretek rolizni. És ugye egy remek alternatíva a mikroközlekedésre! Inkább támogatni kellene és megkönnyíteni nem hátráltatni a rollereseket!
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz DigitXT #15294 üzenetére
Persze vágom, hogy ez nem így megy, hogy csak úgy cserélgetünk egyes részeket mert akkor mindent kell fejleszteni. Pont ezért nem is akarok ilyet tenni :D a teljesítmény alapú szabályzás szintén nem jó mert hát hol tudjon mondjuk 25km/h-t a roli. Sík terepen? Azt tudja az enyém is 350wattal de az emelkedőn nem megy fel semennyivel ha 10foknál nagyobb. Ha az emelkedőn is tudjon 25km/h-t az meg már legalább 500watt és sík terepen megy 45km/h felett is! Szóval sehogy sem jó a dolog. Szoftveresen szabályozni? :D az meg vicc mert kapásból kiütik belőle!
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz Casseius #15297 üzenetére
Nyilván ez annál összetettebb dolog, mint hogy cserélgetsz motort meg akkut. A vezérlő a kábelezés aminek többet kell bírnia stb. Egyszerűbb komolyabb gépet venni ha nagyobb teljesítmény kell, mint mókolni vele és mindig lesz egy gyengébb láncszem a gépezetben.
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz Casseius #15301 üzenetére
Az biztos ;) sőt az egész világon nem lesz belőle több ;) csak az a baj, hogy itt a közlekedésben nem tudják értékelni az egyedi dolgokat :) de félreértés ne essék szerinten semmi baj azzal ha valaki ilyeneket bütyköl ;) legalább értelmes dolgot csinál és tanul belőle.
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz geotigris9 #15391 üzenetére
Szia! Érdekes ez a bluetoothos párosítás mert szerinte nem kér!
Próbáltad a 6db nullát is? Lehet épp 000000 a pin kódja a bluetooth párosításánakJárj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz geotigris9 #15414 üzenetére
Bluetooth párosító kódot nem tudnak csak úgy megváltoztatni De a 6db nulla jó lesz szerintem
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz geotigris9 #15451 üzenetére
Örülök, hogy a bluetooth csatlakozás megoldódott biztos van valami megoldás a kód nélküli automatikus csatlakozáshoz is
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz geotigris9 #15454 üzenetére
Valami tépőzáras gumis dolog biztos megoldja a problémát
[ Szerkesztve ]
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz anorche1 #15499 üzenetére
Szia. Úgy hallom, hogy a nyak alján a műanyag elem adja ki ezt a hangot ahogy összeér két felület. Maga a csavar meghúzásával nem is fog megszűnni mert attól még azok pont összeérnek. Inkább a távolság a probléma. Vagy összébb vagy széjjel kell állítani valamit. Esetleg egy kis WD40 nem árt neki mert az kenőolaj.
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz Nordik #15504 üzenetére
Zsírozni inkább zárt részeket szoktak pl csapágyak aztán levédik a portól mert ha por kerül bele nagyobb kárt csinál, mint hasznot. Felületet összekenni nem szeretnénk ami utána poros lesz. Azért gondoltam a WD40re mert bejuthat nem hozzáférhető helyre.
DE mivel így látatlanba szerintem senki meg nem mondja mi lehet csak tippelgetünk nem szabad semmit készpénznek venni még az is lehet, hogy be kell kenni sza...Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
De szupi nekem is ilyen van de ezt vagy 8 néven árulták legalább sok helyen azt írják nincsen hozzá alkalmazás pedig van. Én hetekkel a megvétel után tudtam meg, hogy rá tudok csatlakozni és van hozzá androidos app mert semmi bluetooth jel és nem is látszik semmi ami erre utalna. Amikor bluetoothon keresel semmi sem látszik. Csak az alkalmazás látja semmi más. És vannak olyan funkciók amik csak alkalmazásban érhető el. Nagyon praktikus a kivehető akku mert nem lenne kedvem cipelni a rolit de elég csak az akkut. És a 10Ah-s akkuval az én kb 70kilómmal elmegy 35km-t is. És nagyon kényelmes a 10es felfújható kerék. Nekem nagyon tetszik eddig 500km-t mentünk és mindig nálam van mert az autó csomagtartójában lakik így sosem felejtem otthon max az akkut ja és a max sebessége 32km/h de mentem már vele gyorsabban is mert sík terepen meg tud lódulni 35el is
[ Szerkesztve ]
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz Drizzt01 #15574 üzenetére
Nem tudom hogy jön ide a motor de ezzel a sebességgel motorral esni is életveszélyes. De a motor sokkal stabilabb és nem véletlen van a megfelelő vezetői engedélyhez kötve. Az első ilyen rolleres esés után meg lehet majd nézni milyen szabályzások lesznek és lehet hőbölögni, hogy miért. Ki akarja, hogy valamelyik szerette azért haljon meg mert felelőtlen módon rollerezett? Ki lesz a hibás? Kit fognak beperelni, hogy egyáltalán miért rollerezhetett így? Én is hivatásos sofőr vagyok 22éve és tudom milyen szar állapotban vannak az utak és sokan hogyan közlekednek! Teljesen mindegy ki mit gondol biztosnak mert nem csak egyedül vesz részt a közlekedésben!
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz Reggie0 #15580 üzenetére
Ó dehogynem! Ha ez a 21éves nő meghalt volna (ami lehet nem is sokon múlt így 125km/h-s sebességnél rolival) egyből felelősöket kerestek volna, hogy ez hogy fordulhatott elő és miért. Aztán mit lehet tenni, hogy ez többet ne forduljon elő. Ennyi erővel fiatalabbal is megtörténhetne mert bárkinek lehet rollere. A lényeg annyi, hogy ez egyszerűen nem biztonságos de ez van akit nem érdekel.
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz PociAti #15973 üzenetére
Egy kivehető akkus X8as sok néven fut és kb ugyan az mind Muszáj volt a kivehető akku mert nem akartam cipelni a rolit csak az akkut az emeletre. Panelbe csak így praktikus mert négyesbe nincsen lift. És befér a csomagtartóba ami a garázsa és bárhová megyek így jön velem
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz PociAti #15975 üzenetére
Igen a 150ezres árából 50e az akku. Max ha viszed magaddal az akkut de az 3kg ami nem kényelmes. De nem is megoldhatatlan mert inkább csak a nőknek megterhelő nekem nem. Szerencsére sok a kiülős hely. Pl a városligetben a zöld küllő stb. A tescoba pl simán bementem vele gondolom nem vette észre illetékes mert szólt volna, hogy max toljam és ne bent rollerezzek mindennek megvannak az előnyei és a hátrányai.
Járj nyitott szemmel.
-
-
AliasB
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs