Új hozzászólás Aktív témák
-
Casseius
tag
-
Somatom
veterán
válasz Reggie0 #11998 üzenetére
Amikor a KFB -t kötöd, akkor a mocsok biztosítós ki sem néz az ablakon, hogy megcsodálhassa, míly pompás gépet építettél. Csak az a fránya papír kell neki. Szóval, az a roller lehet akár toronydaru is, ha van róla papírod. Ha viszont nincs, akkor nem köt rá biztosítást. Neki nem tiszte eldönteni, hogy az milyen kategóriájú jármű.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #12000 üzenetére
Pont a hiányos megfogalmazások félreértéséből van a probléma!
Mindenkinek joga van saját gondolataival kitölteni az üres részeket, de attól még nem lesz hivatalos álláspont.És akkor visszatértünk az alap felvetéshez, a hozzászólásodból pont az nem derül ki, hogy az elektromos roller mégis miért lenne segédmotorkerékpár?
Vegyük sorra végig:
4. kerekek száma: kettő... PIPA
5. henger űrtartalom tényleg nem nagyobb 50 cm3-nél PIPA
6. legnagyobb tervezett járműsebesség ≤ 45 km/h PIPA
7-es pont is PIPA, hasznos teljesítmény ≤ 4 000 W.
Wow, akkor ez a jármű is segédmotorkerékpár. Várom a kegyetlen rendőröket, hogy a 2 kirívó rolleres esethez hasonlóan az ilyen járművet használókat is vegzálják majd.Bár az L1e alkategóriának nem felel meg, ahhoz pedálos változatot kellene találni.
Roller esetén viszont ezen a ponton az L1e bőven elvérzik:
"9. elsődleges rendeltetésük szerint a pedálozást elősegítő segédmeghajtással felszerelt, pedálhajtásúnak tervezett kerékpárok továbbá"
A gyermekkerékpár sokkal közelebb áll ehhez. -
Casseius
tag
válasz Reggie0 #12017 üzenetére
Te abból indulsz ki hogy oda IS sorolhatná a szabály, viszont kerékpárnak is tökéletesen megfelel:
Hatályos jogszabály: 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet (Hatályos: 2021.02.01 - 2022.12.31): r/1.403 Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.És amit nagyon benézel az ez a rész:
"2. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez * Nemzetközi kategóriák a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013. január 19-től „AM” kategória Segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória), amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h (kivéve azokat, amelyek legnagyobb tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb vagy azzal megegyezik), és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek: a) kétkerekű típusnál a motor: - hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű motorok esetében, vagy - folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motor esetében.
[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
Grafiqs
őstag
válasz Reggie0 #12025 üzenetére
Idézet az általad hibásnak tartott indoklásból: "...a KRESZ tételesen felsorolja a járműveket és definiálja azokat." (kiemelés tőlem)
Csak, hogy rövidre zárhassuk! Mutasd meg kérlek azt a KRESZ függeléket ami tartalmazza tételesen felsorolva és definiálva a rollert.
Minden ami ezen túl van, csak a te sajátos jogértelmezésed. Amivel alapvetően semmi baj nincsen, csak nem terjeszd úgy mint alapvető igazság, mert nem az.G
És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #12030 üzenetére
Akkor "lassabban írom": milyen szabályok vonatkoznak az ún. motoros
kerékpárokra, 300W és 1000W között? Mert az közismert, hogy alatta
kerékpár (ahogy a kis rollerek is azok lesznek*, mert a "pedálos kikötés"
egy baromság: vannak kézi hajtású kerékpárok is), s tudjuk, hogy fölötte
SMKP, de ez a kettő közötti történet (számomra) új... A KRESZ-ben mi?*: praktikusan most is azok, hiszen eddig az ülőhely nem teljesült, most
meg csak a pedálos hajtásba sikerült belekötni, ami azért eléggé karcsú. -
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #12013 üzenetére
"Hat, sajnos abban nem lehet bizni, hogy megegyszer ugyanezt iteli egy masik biro,"
Pont abban lehet és kell bízni, hogy egy nálunk sokkal jobban hozzáértő jogász, aki komolyan utána nézett a dolgoknak az így értelmezte.... "ugyanis az a kitetel, miszerint gyalogosnak kell tekinteni a roller-t" ...
Hol szerepel az, hogy gyalogosnak kell tekinteni a rollert?
Már megint az van, hogy a hiányos rész EGYÉNI GONDOLATOKKAL lett kitöltve. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #12034 üzenetére
Akkor nem teljesen tökmindegy a "nem létező" pedál különbségtételen
pörögni, ha az A/B bontás nálunk nincs, minden ugyanúgy SMKP lesz?
Azt állítottad, hogy azért SMKP az összes roller, mert nem L1e-A.Ui: a kerékpárba momentán is belefér 300W segédmotor, akkor egész
pontosan miért nem teljesíti a (kis) roller ezeket a feltételeket?
(Állításod szerint a pedálos részét nem teljesíti, de hát azt nem is kell!
Ha meg kéne, és teljesítené, akkor meg nem számítana semmit, vicc.)Megfordítva: a 300W alatti pedelec szerinted gépjármű, emiatt be kell
sorolni A/B kategóriába: belefér A-ba, de akkor is SMKP. Pedig nem.
Vagy én vagyok helikopter, vagy ez egy klasszikus 22-es csapdája?[ Szerkesztve ]
-
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #12039 üzenetére
Nyersen fogalmazok de felhúztam magam.
Néha istentelenül nagy baromságokat írsz, bizonyos témákban egyszerűen nehéz komolyan venni!
(#12039) Reggie0 "Ui: irtam, hogy a kis roller a kerekpar. Csak minek arrol beszelni, amit kb. senki se hasznal. Itt a topic 90%-a 350W vagy felettivel rohangal."
Eleve a kategória meghatározás is rossz.
Kész az e-rollerekről szóló KRESZ-módosítási javaslat, megszereztük, mi áll benne
"..ezen belül kis teljesítményű motoros roller az a motoros roller, amit legfeljebb 350 W teljesítményű motor hajt.."
Hogy érts: 1 és 350W között minden a kis teljesítményű motoros roller halmazba tartozik. A 350W-os is!
És a 350W-nál nagyobbak tartoznak máshová. Gyakorlatban 400W - 4.000W közöttiek.Már az sem igaz, hogy az itteniek 90%-a 350W felettivel rohangál.
A legdurvább Xiaomi, az M365 Pro vagy a Pro2 is csak 300W-os.
A közepes, azaz 250W-os Xiaomi-ből (1S ill. M365) is bőven akad itt.
A klónok is 300W és 350W közöttiek szoktak lenni.Még ha a 350W-os klónokat levesszük, azzal is le lenne fedve a fórumozók fele.
Ha gondolod maradj meg a szokásodnál, köss bele marginális dolgokba.
Pl. olyanba, hogy 4.000W fölött is van roller (a fenti tervezet azt már kizárja).
Vagy köss bele abba, hogy ez csak egy kiszivárogtatott tervezet, viszont ellenpontként nem tudsz felhozni egyetlen rollerre írt jogszabályt sem. -
válasz Reggie0 #11981 üzenetére
Igazából ez csak az egyik ok volt A másik, hogy valamiért - pedig állítólag nincs nyolcas a hátsó kerékben, amit erősít az is, hogy egy ilyen kicsi, és ellenálló szerkezetnek a felépítése is ad némi védelmet - szóval a 120-as tárcsa enyhén, de hozzáért a fékpofához, mert hallatszott is. Szóval gondoltam kipróbálom az újat és bingó, ott nem ér hozzá... tehát minimális deformitás lehet. Igaz az újra vadonatúj 120-as tárcsa is került
Ha nem 5.5 Bar lenne benne hanem 4 alatt, kb át is lyukasztotta volna Nekem már bőven 5200 km feletti tapasztalatom van
[ Szerkesztve ]
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #12059 üzenetére
"A modositasi javaslat nem hatalyos, ezert jelenlegi szabalyok pedig 300W-nal huzzak meg a hatart a kerekpar kategoriahoz, tehat jelenleg az a kis roller."
30-40 hozzászóláson keresztül arról folyt a beszélgetés, hogy az elektromos roller nem SMKP, ezáltal nem az SMKP előírásai vonatkoznak rá.
Most akkor fogjunk bele abba a témába, hogy az elektromos roller nem kerékpár?
Mert amennyiben a roller kerékpár, ezzel bebizonyítottad hogy ennél a járműkategóriánál is 300W-nál van a határ. Már most is, mivel ez egy élő szabály, és a roller is kerékpár.Ha pedig nem kerékpár, és figyelembe vesszük, hogy a kerékpárra a motor csak rásegít, így talán elképzelhető az eltérő motorigény. Tudom hogy a rollert is lehet lábbal hajtani, de nem sűrűn látni olyat, hogy egy 25 km/h-val haladó rollert valaki lábbal hajt. 5-10 km/h felett a rásegítés elveszti a jelentőségét. Valószínűleg ezért (és a piacon meglévő modellek miatt) fogják majd a jövőben 350W-ig a kis kategóriába sorolni a rollerokat.
"Arrol pedig ne is beszeljunk, hogy a 250W a nevleges teljesitmenye a motornak es nem a folyamatosan hosszabb ideig le tud adni."
Ha jól értelmezem, azt szeretted volna kifejteni, hogy a rollereknél nem is a névleges teljesítmény számít, hanem az elinduláskor 1 másodpercig leadott csúcsteljesítmény a mérvadó? Kissé izzadságszagú megállapításnak tűnik. -
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #12080 üzenetére
"Es en sehol nem allitottam hogy kerekpar."
Pedig szó szerint idéztelek. Akkori idézetedben kategória választóvonalaként keverted ide a kerékpárokat. Idézem még egyszer azt a mondatodat:
"A modositasi javaslat nem hatalyos, ezert jelenlegi szabalyok pedig 300W-nal huzzak meg a hatart a kerekpar kategoriahoz, tehat jelenleg az a kis roller."
-----
"Ezt ugy ellenorzik pl. az osztrakok ..."
Most akkor Ausztriáról beszélünk, vagy Magyarországról?
Lehet tévedésben voltam idáig, mert azt hittem a hazai viszonyokról, hazai jogszabályokról, hazai, azaz magyar gyakorlatról van szó.------
"A torvenyben legnagyobb teljesitmeny van es nem az, hogy mit mutat a matrica."
Melyik törvényre is hivatkozol? Arra, amelyik még nem jelent meg?
Vagy a erre:
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 168/2013/EU RENDELETE
a két- vagy háromkerekű járművek, valamint a négykerekű motorkerékpárok jóváhagyásáról és piacfelügyeletérőlMert itt elég egyértelmű a helyzet, és pont az ellenkezőjét állítják ahhoz képest, mint amit te írtál:
I. MELLÉKLET
Járműosztályozás
L1e (Könnyű kétkerekű gépjárművek)
7. legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény ( 1 ) ≤ 4 000 W továbbá ...És a magyarázó megjegyzésekből kiderül, miért a folyamatos névlege teljesítményt kell figyelembe venni, amit te jól értem "matrica" adatnak tituláltál.
Magyarázó megjegyzések az I–VIII. melléklethez
(1) Az I. mellékletben szereplő teljesítménykorlátok az elektromos meghajtású járművek esetében a legnagyobb folyamatos névleges teljesítményen, a belső égésű motorral meghajtott járművek esetében pedig a legnagyobb hasznos teljesítményen alapulnak. Egy jármű súlya menetkész tömegével egyenlőnek számít3. cikk
Fogalommeghatározások35. „legnagyobb folyamatos névleges teljesítmény”: a 85. számú ENSZ-EGB-előírás értelmében az elektromos motor kimenőtengelyénél mért legnagyobb 30 perces teljesítmény;
36. „legnagyobb hasznos teljesítmény”: a belső égésű motor legnagyobb elérhető teljesítménye, amelyet próbapadon, a forgattyús tengely vagy az annak megfelelő alkotóelem végén mérnek;
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Reggie0 #12139 üzenetére
Ami azt illeti, én még nem láttam kajaboltban rollert tologató embert. Nem is tudom, hogy fizikailag hogyan lenne lehetséges. Beleállítja a bevásárlókocsiba? A Mammutba sem vihetem be és a piacról is ki van tiltva. Pont ugyanazt tehetem vele, mint a bringával. Lezárom a tárolónál.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
PociAti
senior tag
-
-
RockHaRD
addikt
válasz Reggie0 #12202 üzenetére
Meg fogom nézni még ma, köszönöm. Próbáltam egyébként a gumit is lehúzni, és úgy is nyomkodni, de nem jutottam sikerrel. Az a furcsa nekem, hogyha fel is van töltve 100%-ra az akksi, akkor is egy pillanatra lehetne piros a töltő amikor bedugom, de azonnal zöld ugyanúgy, mintha nem is lenne bedugva
-
RockHaRD
addikt
válasz Reggie0 #12230 üzenetére
Közben most láttam, hogy lehet kapni magát az egész ravaszt külön, és eszembe jutott, hogy mindkét oldal csatlakozója megegyezik, ebből következik, hogy most szét kapom az egészet újra, és megcserélem a két oldalt. Ha így sem kapcsol be, akkor jó eséllyel a komplett elektronika adta meg magát. Ha bekapcsol, akkor meg csak kérnem kell egy új kapcsolót.
-
RockHaRD
addikt
válasz Reggie0 #12235 üzenetére
Ja, elfelejtettem megírni az eredményt. Természetesen így sem működik a cucc. Ami viszont inkább aggasztóbb, hogy a gyártó 4. napja nem válaszol, pedig külön írtam nekik a honlapjukon, és emailen is. A megadott whatsapp szám nincs whatsappban. 99%-ban Paypallal fizetek ilyesmit, persze, hogy ezt pont nem
[ Szerkesztve ]
-
Becenick
tag
válasz Reggie0 #12278 üzenetére
Hát ezaz.
De amúgy kb lövésem sincs, hogy ezt vajon a gyakorlatban hogyan próbálnák ellenőrizni?
Sansztalannak érzem. De persze lehet, hogy én gondolom rosszul.
Mindenesetre nem lenne túl pozitív, ha emiatt kellene az embernek újra gondolnia a vásárlását.
Vagy ha épp a megfelelő darabokat kellene "bukni", mert az egy másik szabályozás alá kerül. -
Becenick
tag
válasz Reggie0 #12290 üzenetére
Megkerestem az indexes cikket. Hát komoly a sztori.
Mondjuk fejfájást nem szeretne az ember saját magának. Függetlenül attól, hogy esetlegesen utólag bizonyítékot nyer, hogy igazam van.
Meg ugye ezek egyelőre még csak KRESZ javaslatok. Ki tudja mik lesznek a végső szabályok. -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #12301 üzenetére
Sőt, Bubi állomásnak. Mondjuk most találtam a térképen egyet, kicsit közelebb
a Hallerhez... nade kérem... Ha lemásoljuk a tömegközlekedést (megállók), úgy
mitől lenne előnyösebb a roller bérlése, ha az se oda visz, ahova épp kellene?
"Kicsit elmész mellette, és akkor vissza kell jönni." Nem éri meg a szarakodást. -
RockHaRD
addikt
válasz Reggie0 #12303 üzenetére
Most ott tartunk, hogy megnézték a videókat, amiket csináltam, és elküldtek egy új bekapcsológombot/gázkart. Nem mondtam nekik, hogy tuti nem az a gond, mert kicseréltem a másikkal, és úgy sem működött. Vagy létezik, hogy a fék kar, és a lámpát kapcsoló kar teljesen más elven működik, és fordítva nem is kellene működnie?
Új hozzászólás Aktív témák
- Focus Raven Rookie 24-es gyermek kerékpár
- Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Dji mini 4 pro FMC RC-2 tàv garanciás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs